Vask af (ny) bil
Fra : Morgan Jones

Dato : 03-04-05 18:07

Hey!

I har jo efterhånden set billederne af Avensis'en. Den er jo en måned nu -
og trænger voldsomt til en vask. Jeg tænkte at kyle den i en vaskehal med
alm. luksus vask - men har en fornemmelse af at min lak ikke er nice
bagefter. Hvad med håndvask? Håndvask kommer jo ikke ind under bilen? Hvad
gør man - bedst?

Morgan :) (total nybegynder)

Fra : BJ

Dato : 03-04-05 18:22

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

Dav.

> I har jo efterhånden set billederne af Avensis'en.

Endnu en gang ... Tillykke med den.

> Den er jo en måned nu - og trænger voldsomt til en vask.

Det vil jeg gerne tro på..;)

> Jeg tænkte at kyle den i en vaskehal med alm. luksus vask -

Jeg autovasker altid efter klokken 21:00. Så er der halv pris på vaskene
udvalgte steder i byen.

> men har en fornemmelse af at min lak ikke er nice bagefter.

Min potter har stort set ikke set andet end maskinvaskehaller.

Det har ikke været et problem, selv med min dybsorte Opel Omega MV6
Stationcar.

> Hvad med håndvask?

Hvis du har god tid og finder det underholdene, skulle det efter sigende
kunne lade sig gøre..;)

> Håndvask kommer jo ikke ind under bilen?

Du kan jo lægge potten om på siden..:)

> Hvad gør man - bedst?

Det afhænger efter min mening helt af ens temperament.

Jeg maskinvasker.

--
Bjørn J.
... der har haft for mange biler..;)

Fra : Morgan Jones

Dato : 03-04-05 18:42

Hej Bjørn!!!

How goes? Er du stadig glad for 16613'ern?

> Min potter har stort set ikke set andet end maskinvaskehaller.
>
> Det har ikke været et problem, selv med min dybsorte Opel Omega MV6
> Stationcar.

> Du kan jo lægge potten om på siden..:)

Åh ja....

> Det afhænger efter min mening helt af ens temperament.
>
> Jeg maskinvasker.

Ok - det lyder som om at potentielle ridser er til at overse? Altså - det er
nu heller ikke for at beskytte slæden alt for meget. Den skal bruges af
konen i 2 år indtil vi er over klapvogne/kæmpe oppakning's stadiet. Hun
ønsker sig en A4 2.0 sedan i 2007. :) - Men en pæn lak er vel heller ikke en
kæmpe gensalgsparameter på en Avensis stationcar 2005 - der i 2007 har kørt
max 5000 km.

LOL.

Mvh Morgan

ps. Jeg har kig på en 320'er til mig selv. Hvad syntes du? er den for
"halal" ?

Fra : BJ

Dato : 03-04-05 19:17

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

Hej Morgan.

> How goes? Er du stadig glad for 16613'ern?

Den sidder og funkler på venstre håndled.

Det samme gør fruens Lady Datejust..

> Ok - det lyder som om at potentielle ridser er til at overse?

Man skal aldrig sige aldrig, men jeg har nu ikke fået nogen ridser i lakken
på grund af en vaskemaskine.

> Altså - det er nu heller ikke for at beskytte slæden alt for meget. Den
> skal bruges af konen i 2 år indtil vi er over klapvogne/kæmpe oppakning's
> stadiet. Hun ønsker sig en A4 2.0 sedan i 2007. :)

Du kunne jo have købt en trailer. Så ville fruen også lære at bakke ... med
sådan en..

> - Men en pæn lak er vel heller ikke en kæmpe gensalgsparameter på en
> Avensis stationcar 2005 - der i 2007 har kørt max 5000 km.

Jeg har på de sidste potter ofret lakforsegling og indvendig 'shine up' med
efterfølgende årlig opfriskning.

Jeg synes, jeg har fået fuld valuta for pengene i altid at have en bil som
ser ud som (næsten) ny.

Hele fornemmelsen i at hente den fra forårsklargøringen er som at få ny bil
hvert eneste forår...;)

> ps. Jeg har kig på en 320'er til mig selv. Hvad syntes du? er den for
> "halal" ?

Jeg er ikke så meget for de gamle karosserier, men finder at det nyeste som
begyndte med 7-serien er rigtig flot.

Den er der vel heller ikke gået så meget "halbal" i ... endnu..

--
Bjørn J.

Fra : Morgan Jones

Dato : 03-04-05 20:15

Hey!

> Den sidder og funkler på venstre håndled.
>
> Det samme gør fruens Lady Datejust..

Oooh. Jeg har en 116523'er på vej. Dejligt stykke masineri. ;)

> Man skal aldrig sige aldrig, men jeg har nu ikke fået nogen ridser i
> lakken på grund af en vaskemaskine.

Og det er så de her almindelige maskiner med børster?

> Du kunne jo have købt en trailer. Så ville fruen også lære at bakke ...
> med sådan en..

Suk... Hængertræk er ugleset herovre. ;)

> Jeg har på de sidste potter ofret lakforsegling og indvendig 'shine up'
> med efterfølgende årlig opfriskning.

Lakforsegling? Hvad går det ud på?

> Hele fornemmelsen i at hente den fra forårsklargøringen er som at få ny
> bil hvert eneste forår...;)

:)

> Jeg er ikke så meget for de gamle karosserier, men finder at det nyeste
> som begyndte med 7-serien er rigtig flot.
>
> Den er der vel heller ikke gået så meget "halbal" i ... endnu..

Yeah, jeg syntes bare at 400k for en 4 cylinderet er lige vel optimistisk
for en slæde der er "nummer 2". Såeh... Jeg har snuset mig frem til at
rimelige 320'ere kan fåes til ca. 250k med starten af årtusindet. Med klima
und so weider... Alternativet er jo Audi, men den nye A3 (den gamle er -
gammel) er der ikke meget skub i - med mindre du er oppe i noget 2.0 eller
turbo - og de er *** dyre.

:(

Morgan

Fra : BJ

Dato : 03-04-05 20:31

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Oooh. Jeg har en 116523'er på vej. Dejligt stykke masineri. ;)

Det er en fantastisk flot "tvebakke", men jeg kan ikke leve uden dato.

Skulle jeg udvide "samlingen", ville jeg godt have en 116216 eller en 16622.

> Og det er så de her almindelige maskiner med børster?

Jep, jeg kommer hos Shell, Statoil samt Q8.

Har aldrig haft grund til at klage over ridser.

> Suk... Hængertræk er ugleset herovre. ;)

Pjat, det kan også købes som skjult.

Begge vore potter har det.

På konens skal du ned på maven for at se installationen.

På min egen er den dækket af en diskret forøgelse af underste del af
bagkofangeren.

> Lakforsegling? Hvad går det ud på?

De smasker noget stads på pootten og pudser og polere.

Det ser ganske flot ud efterfølgende.

Jeg anvender TidyCar:

http://www.tidycar.dk/

> [...]
> for en slæde der er "nummer 2". Såeh... Jeg har snuset mig frem til at
> rimelige 320'ere kan fåes til ca. 250k med starten af årtusindet. Med

Det er også en fin bil.

Som før nævnt i NG'en, har jeg en kammerat som har kørt 400.000 km i hans
528'er.

Den har kun specielt kostet ham en vandpumpe som vist er en kendt fejl på
disse potter.

PS: Jeg leder efter en ny caliber til fruens kammerjunker. Har du nogen
forbindelser, Jan T. er også på udkig for mig..?

--
Bjørn J.

Fra : Morgan Jones

Dato : 03-04-05 20:37

> Det er en fantastisk flot "tvebakke", men jeg kan ikke leve uden dato.

Det er det min PP3998'er er til ;)

> Skulle jeg udvide "samlingen", ville jeg godt have en 116216 eller en
> 16622.

116216 ?

Yachtie'en er fed.

> Jep, jeg kommer hos Shell, Statoil samt Q8.
>
> Har aldrig haft grund til at klage over ridser.

Cool. :)

> Pjat, det kan også købes som skjult.

I know. :)

> De smasker noget stads på pootten og pudser og polere.
> Det ser ganske flot ud efterfølgende.
> Jeg anvender TidyCar:
> http://www.tidycar.dk/

Lyder godt. Men jeg trækker den nok lige et år eller sårn....

> [...]
> 528'er.
>
> Den har kun specielt kostet ham en vandpumpe som vist er en kendt fejl på

Jeg fik lige kig på A4'ere.

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=244400824&page=3

De har jo det nye design (næsten), samt er fra 2001 -> frem. Så på sin vis
kan man komme lidt ned i pris. Den på linket er kun en 4 cylindret, men 130
heste i sådan en lille fyr er vel rimeligt nok. Og prisen fejler ikke noget.
(men stadig 30k mere end bimmeren - som er 6 cylindret)

> PS: Jeg leder efter en ny caliber til fruens kammerjunker. Har du nogen
> forbindelser, Jan T. er også på udkig for mig..?

Du mailer bare om hvad du skal bruge.

Morgan

Fra : BJ

Dato : 03-04-05 20:59

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er det min PP3998'er er til ;)

LOL.

> 116216 ?

Tyrkfejl.

> Yachtie'en er fed.

Jep.

> [...]
> 130 heste i sådan en lille fyr er vel rimeligt nok. Og prisen fejler ikke
> noget. (men stadig 30k mere end bimmeren - som er 6 cylindret)

Min genbo havde en A4 1.8T inden han skiftede til Volvo.

Han var glad for potten, men jeg synes nu begge er lidt kleine indendørs.

Af de 2 ville jeg nok vælge Bimmeren.

> Du mailer bare om hvad du skal bruge.

Oki Doki, det gør jeg snarest, da hele situationen er lidt irriterende.

--
Bjørn J.