Fokkehoveder og hængerøve !
Fra : Flemming

Dato : 02-04-05 22:57

Opdager her til morgen, at min fine blaupunkt radio pludselig mangler, og
handske rummet er åbent i bilen. Hmmm, går rundt om bilen for at lede efter
tegn på indbrud. Niks, kan intet finde. Nå, men det ser jo ikke så galt ud
som man har hørt om her i gruppen, med smadret ruder og radioer flået ud,
sammen med halvdelen af instrument panelet. Faktisk har fjolserne pillet
radioen stille og roligt ud, og efter ladt alle stik lige parat til at
montere en ny. Udover det har de taget min gl. 6210, som jeg brugte til at
sms-starte min bilvarmer med. ØV !, samt en gl. 3210, som min far havde
fundet på lossepladsen som jeg skulle have haft sim oplåst.
Ringer og melder det til policen, som så siger at jeg lige skal gå ud og
kigge lidt nærmere på låsen, da der åbenbart er nogle mindre bemidlet
personer der har fundet ud af man bare kan vride hårdt nok med en
nøgleligende genstand i dørlåsen. Smutter ud og kigger, og sørme om ikke at
jeg nu kan åbne min bil med hvilken som helst nøgle ! (eller en is pind for
den sags skyld)

Hvad fik fokkehovederne så ud af det ?
Et styk blaupunkt radio med forstykke (desværre) men uden keycard (den nye
MMC type som vist ikke kan brydes endnu)
Et styk gl. 6210 mobilos, med nyt batteri fra thansen samt taletidskort fra
TDC med ca. 2 -> 4 kr. tilbage på.
Et styk gl. 3210 som var simlåst.
Forhåbentligt problemer med at sælge det.

Hvad kan man så lære af det ?
1) Monter bil alarm ala Sydafrika
2) Fjern indgrebet fra låsecylinderen til selve låsen (og brug remote)
3) husk altid at fjerne fronten på din auto radio

Nu skal jeg så bare lige finde ud af om jeg bliver straffet for at melde det
til forsikringen (Tryg), eller jeg kan klare fri sag. Jeg kan se af
forsikrings betingelserne at jeg ikke skal betale selvrisiko, men det er vil
ikke ensbetydende at de ikke kan rykke mig op eller ned i præmie ?

--
Mvh. Flemming

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-04-05 07:23

Flemming skriver:

> Opdager her til morgen, at min fine blaupunkt radio pludselig mangler, og
> handske rummet er åbent i bilen.

Det er her man er glad for sin garage.

> [...]
> forsikrings betingelserne at jeg ikke skal betale selvrisiko, men det er vil
> ikke ensbetydende at de ikke kan rykke mig op eller ned i præmie ?

Som tidligere Tryg forsikringstager og med 3-4 indbrudsforsøg, kan jeg
fortælle at jeg ikke er blevet ryket op i klasse på den konto. Men det
kan selvfølgelig afhænge af, hvad din police fortæller.

For øvrigt var det kun i min golf 1 at de nåede at få radio+
multifuntionsdisplay med ud. I 2'eren begyndte den at hyle (alarm) og
begge gange i 3'eren har de ikke kunnet komme ind, men kun fået ødelagt
låse.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Olesen

Dato : 03-04-05 08:08

> [...]
> multifuntionsdisplay med ud. I 2'eren begyndte den at hyle (alarm) og
> begge gange i 3'eren har de ikke kunnet komme ind, men kun fået ødelagt

Sådan går det, når man bor i et højrisiko område *S*.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-04-05 09:40

Olesen skriver:

> Sådan går det, når man bor i et højrisiko område *S*.

Hadsten - højrisikoområde ???

Nej, det skal siges at de 4 indbrud strækker sig over 14 år......

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-04-05 10:25

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev....

> Nej, det skal siges at de 4 indbrud strækker sig over 14 år......

Har haft mine 2CV'er parkeret alverdens steder i 14 år(bor på Amager,
men osse i Jyl- og udlandet) UDEN nogensinde at låse dem. Det
startede fordi den første jeg havde ikke kunne låses.

I 2 af dem havde jeg endda en CD radio monteret under
instrumentbordet(men ikke synligt).

Ved langtidsparkering byttede jeg rundt på 2 ledninger under rattet,
så de ikke kunne starte.

Det har senere vist sig at være problematisk når jeg låner andres
biler, fordi af gammel vane smækker jeg bare døren og går :)

Fra : Leonard

Dato : 03-04-05 09:57

"Flemming" <spamme@trashcan.dk> wrote:

>Hvad kan man så lære af det ?
>1) Monter bil alarm ala Sydafrika

Er det en stor mørklødet mand med et baseballbat?

>2) Fjern indgrebet fra låsecylinderen til selve låsen (og brug remote)

Tjah, jeg låser sjældent min bil når den holder herhjemme på matriklen
og ofte heller ikke når jeg holder inde i byen ... måske har det noget
med postnummeret at gøre?
- i hvert fald ødelægger de så ikke dørlåsene.

>3) husk altid at fjerne fronten på din auto radio

Da jeg ofte parkerede i Odense havde jeg også indbrud i bilen og den
ene gang tog de da radioen med uden frontstykke.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Peter Weis

Dato : 03-04-05 11:09

Leonard wrote:

> Er det en stor mørklødet mand med et baseballbat?

En trailer med en sulten løve, som bliver lukket ud ved indbrud.

mvh
Peter

Fra : Morten Sylvest Olsen

Dato : 03-04-05 14:11

Peter Weis wrote:

> En trailer med en sulten løve, som bliver lukket ud ved indbrud.

Måske den her han tænker på:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/africa/232777.stm

;)

Mvh Morten

Fra : Flemming

Dato : 03-04-05 14:48

Morten Sylvest Olsen wrote:

> Måske den her han tænker på:
>
> http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/africa/232777.stm

Jeps !

--
Mvh. Flemming

Fra : phk

Dato : 04-04-05 11:34

"Flemming" <spamme@trashcan.dk> skrev i en meddelelse

> Opdager her til morgen, at min fine blaupunkt radio pludselig mangler, og

Jeg hørte i radioen at der havde været 60 betjente i gange med at stoppe
1300 biler i Sønderjylland, og at resultatet bl.a. var 2 polakker med bilen
fuld af radioer og 1 lastbil med noget motorcykelværk på ladet.

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-05 12:26

> Jeg hørte i radioen at der havde været 60 betjente i gange med at stoppe
> 1300 biler i Sønderjylland, og at resultatet bl.a. var 2 polakker med
> bilen fuld af radioer og 1 lastbil med noget motorcykelværk på ladet.

Ja det er ikke alt med EU som bare er lykken

--
Tom

Fra : Tommy S.

Dato : 04-04-05 12:23

[klip tyveri-historie]

De skulle hænges ved daggry!

Var engang så uheldig at nogen forsøgte at komme ind i min gamle civic
(-98). Opdagede det først et par måneder senere, da jeg af vanvare
ville åbne døren med nøglen istedet for fjernbetjeningen. Låse i begge
sider var blevet ødelagt. Men klumperne var ikke kommet ind i dytten.
--
Tommy