Opbevaring af beznin
Fra : Gunnar007

Dato : 02-04-05 17:00

Er der regler for hvordan og hvor meget en privat grundejer opbevarer benzin
?

Har lige opdaget at min nabo opbevarer benzin til sin motorcykel i en 200 L
olitønde.
Tønden står i en stor fælles carport, som har aflåste skure.
Det syntes jeg nu er lettere ufedt, i tilfælde af brand er 150 L benzin lidt
af en katalysator.

På kommunens (htk.dk) kan jeg intet finde om det.

Hilsen G

Fra : Mogens

Dato : 02-04-05 17:01

www.aalborg.dk/serviceomraader/brand+og+beredskab/brandgode+raad/side30.htm

Fra : Gunnar007

Dato : 02-04-05 17:04

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
> www.aalborg.dk/serviceomraader/brand+og+beredskab/brandgode+raad/side30.htm

Meget hurtigt, men der findes en lov som siger det som linket henviser til.

Lov paragraffer er bedre at komme med, end en hjemmeside.

Hilsen G

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-05 19:48

Gunnar007 skrev:

> Meget hurtigt, men der findes en lov som siger det som linket
> henviser til.
>
> Lov paragraffer er bedre at komme med, end en hjemmeside.

Når der nu står at det er fra Aalborg "Brand & Beredskab"
tror du så ikke (inderst inde) at de regler der nederst på
sitet er den gældende lov.

--
Otto Pæd

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-04-05 09:36

Gunnar007 wrote:
> [...]
> ?
>
> Har lige opdaget at min nabo opbevarer benzin til sin motorcykel i en 200 L

Han er godt dum, for benzin er som mælk, den bliver sur med tiden :)
Jeg er 100% sikker på han ikke må.
Ta' en venlig snak med ham om sagen.

Mvh
Roberto

Fra : Uffe Ravn

Dato : 03-04-05 10:43

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev

> Han er godt dum, for benzin er som mælk, den bliver sur med tiden :)

Er det ikke kun hvis den opbevares uden tætsluttende låg?

Jeg kender til steder hvor man lovligt indkøber en 205L tromle og bruger den
til maskiner over et lille års tid.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-04-05 11:03

Uffe Ravn skriver:

> Jeg kender til steder hvor man lovligt indkøber en 205L tromle og bruger den
> til maskiner over et lille års tid.

Til erhvervsmæssig brug, eller privat brug ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Uffe Ravn

Dato : 03-04-05 11:18

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev

> Til erhvervsmæssig brug, eller privat brug ?

Erhvervsmæssigt, men det formoder jeg ikke har nogen betydning hvad angår
benzinens holdbarhed.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-04-05 11:26

Uffe Ravn skriver:

> Erhvervsmæssigt, men det formoder jeg ikke har nogen betydning hvad angår
> benzinens holdbarhed.

Nej, men antallet af liter man må opbevare.....

Fra : Uffe Ravn

Dato : 03-04-05 13:13

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev

> Nej, men antallet af liter man må opbevare.....

Korrekt, men det var jo ikke det mit spørgsmål gik på.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 03-04-05 11:04

Jeg mener at vide at man max. må opbevare 5 eller 10 l som privatperson i
privat beboelse.
Ham som Uffe omtaler, er sikkert erhvervsdrivende.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-04-05 11:07

"Andreas M. Hansen" skriver:

> Jeg mener at vide at man max. må opbevare 5 eller 10 l som privatperson i
> privat beboelse.
> Ham som Uffe omtaler, er sikkert erhvervsdrivende.

Du må maksimalt transportere 10 liter benzin i godkendt reservedunk(e) i
din bil. I private hjem må du maksimalt opbevare 25 liter benzin eller
6.000 liter diselolie - naturligvis skal det være i godkendt
emballage/tank.

Fra : Gunnar007

Dato : 03-04-05 16:49

Klip en masse

> [...]
> din bil. I private hjem må du maksimalt opbevare 25 liter benzin eller
> 6.000 liter diselolie - naturligvis skal det være i godkendt

Takker for svaret, jeg snakker med ham. Nu da hans kat samtidigt skider i
vores Carport, og han selv opbevarer 100L benzin i skuret. Han bliver nok
glad for mig.. Hans nye nabo !

Hilsen G

Fra : Christensen

Dato : 04-04-05 21:05

> [...]
> vores Carport, og han selv opbevarer 100L benzin i skuret. Han bliver nok

Dyp hans kat i tønden - det løser begge problemer! Katten holder op med at
skide i din carport (det garantere jeg for - bare du dypper længe nok) og
hans benzin bliver ødelagt pga. kattehår og kattelortsrester....

/f christensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-04-05 21:19

Christensen skriver:

> Dyp hans kat i tønden - det løser begge problemer! Katten holder op med at
> skide i din carport (det garantere jeg for - bare du dypper længe nok) og
> hans benzin bliver ødelagt pga. kattehår og kattelortsrester....

Slet ikke nødvendigt, en tændstik til og katten siger som en hund.....

Klaus (katteelsker)
http://home6.inet.tele.dk/moppe