Efterårs rustcheck.
Fra : Olesen

Dato : 02-04-05 16:47

Her på denne første rigtige forårslørdag ville jeg checke bilen for rust...
Ved godt, det der måtte være, er i peditesseafdelingen, men man
bør jo altid kontrollere alligevel.

Jeg startede med panelerne, fandt 2 stk. rustpletter,
på størrelse med ½ fingernegl. Blev slebet til metal
og skal ha' grunder og duppes med lakstift i morgen.

Der panelet går sammen med bunden, er der en 'syning'
i hele bilens længde. Denne havde 4 steder i venstre side
som blev slebet ned, renset med terpentin, og påført
en gang 'body'-olie. I højre side var der kun 2 steder,
hvor den var lidt orange. Slebet ned, renset og mættet
med en fed gang body-olie (læs: fed tectyllign. klister som tørrer ind).
Ingen af stederne var det kriminelt, så skruetrækkerne
gik igennem, og man kunne ikke 'løfte' rustet metal
væk fra det slebne område, hvilket er et sundhedstegn.

Egentlig rart at se, det ikke stod værre til, netop på
disse ofte udsatte steder. Nu kan synsmanden bare
komme med sin hammer om 14 dage..

For 'sjovs' skyld skruede jeg plasticpanelet ved
fordøren af for at se hvordan det så ud. Der var
det som nyt, OG suvo-blægningen som var kommet
ind i hulrummet ku' jeg fornemme var som nysprøjtet,
da skruernes gevind var blanke af olien, uden det
var tørret ind. Godt at se.

Købte en flaske Sonax '2' til ældre og lidt slidt lak,
og vil gi' bilen en ordentlig tur i morgen.
Billeder senere i dk.binaer.motor.

Fortsat god week-end.

Fra : Mogens

Dato : 02-04-05 16:58

On Sat, 2 Apr 2005 17:47:07 +0200, "Olesen" <na@na.dk> wrote:

>Egentlig rart at se, det ikke stod værre til, netop på
>disse ofte udsatte steder.

Ja - det er fantastisk, at din bil ikke ruster mere, når du boer så
tæt på Vesterhavet, som gør (<5 km).

>Fortsat god week-end.

Jow jow - i lige måde :)