Alufælg m. klister-mærkat på - hvordan fje~
Fra : Dennis Meng

Dato : 02-04-05 14:56

Hejsa,

Jeg har fået alufælgene på bilen igen, men forhandleren har været - mildest
talt - så totalt usmarte at sætte klister-mærkater på to af dem, hvor der
stod hvad bil/ejer de hørte til.
Det mærkat kan jeg bare ikke få af... jeg har prøvet med ekstremt varmt
vand, neglene og fælgrens der er rimeligt hidsigt og max. må sidde på i et
par minutter..... intet har fjernet det klister der sidder under mærkatet

Hvad må og kan man bruge for at fjerne det??
Jeg tør ikke bare bruge et hvert middel, da jeg er bange for at ødelægge den
evt. beskyttelse der sidder på den slags fælge.

Håber nogen kan bidrage
Jeg tør ikke fise ud og brokke mig, i tilfælde af de bruger noget krads
middel der bare ødelægger fælget istedet (de tænkte jo ikke langt nok til at
undgå klister mærkatet)

/Dennis

Fra : Basil

Dato : 02-04-05 15:16

Dennis Meng wrote:
> [...]
> Jeg tør ikke fise ud og brokke mig, i tilfælde af de bruger noget krads
> middel der bare ødelægger fælget istedet (de tænkte jo ikke langt nok til

Rensebenzin plejer at kunne fjerne alt der klistrer.
Kai

Fra : Dennis Meng

Dato : 02-04-05 15:44

> Rensebenzin plejer at kunne fjerne alt der klistrer.

Det skader ikke alu-lakken, eller hvad der nu måtte være på?

Fra : Basil

Dato : 02-04-05 18:23

Dennis Meng wrote:

> Det skader ikke alu-lakken, eller hvad der nu måtte være på?

Det har jeg ingen ide om, men kunne ikke forestille mig det.
Kai

Fra : Leonard

Dato : 02-04-05 15:35

"Dennis Meng" <dennis.fjerndette@dpnet.dk> wrote:

>Hvad må og kan man bruge for at fjerne det??

WD40

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Dennis Meng

Dato : 02-04-05 15:44

> WD40

Ahh ja, den har jeg slet ikke tænkt på at prøve!! Det tror jeg hellere jeg
må prøve...

Fra : Leonard

Dato : 02-04-05 16:01

>Ahh ja, den har jeg slet ikke tænkt på at prøve!! Det tror jeg hellere jeg
>må prøve...

Hvis ikke man har forsøgt med WD40, så har man ikke forsøgt, og det
gælder ligemeget hvad man er igang med, hvis det er mekanisk og
specielt hvis det har hjul.

Sådan er det bare og det kan ikke laves om!

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Dennis Meng

Dato : 02-04-05 19:52

> Hvis ikke man har forsøgt med WD40, så har man ikke forsøgt, og det
> gælder ligemeget hvad man er igang med, hvis det er mekanisk og
> specielt hvis det har hjul.

Ja, det løste problemet :))
tak... havde slet ikke tænkt på det!

/Dennis

Fra : Uffe Ravn

Dato : 02-04-05 22:57

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev

> Hvis ikke man har forsøgt med WD40, så har man ikke forsøgt, og det
> gælder ligemeget hvad man er igang med, hvis det er mekanisk og
> specielt hvis det har hjul.
>
> Sådan er det bare og det kan ikke laves om!

Enig, men du er måske en af dem der køber WD40 i dunke på 2,5L?

Ja jeg har seriøst undret mig over hvad man kunne bruge WD40 til i de
mængder.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Leonard

Dato : 03-04-05 09:47

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

>Enig, men du er måske en af dem der køber WD40 i dunke på 2,5L?

Næh, 5 liter af gangen

Jeg vedligeholder bl.a. 2 vandskibåde, disse motorer har det rigtigt
godt med at blive sprøjtet ind i WD40 engang om ugen, når bådene
ligger i vandet (saltvand). Overflade ir, rustne bolte og kabler er
der ikke meget af, når tingene passes på den måde.
Det samme gør jeg med andre motoriserede ting, når disse er blevet
vasket, det fortrænger den hinde af vand som ikke er til at slippe af
med inde i krogene.
Plastik får en dejlig glans af en omgang, og sådan kan jeg blive ved
at remse op.

Jeg hælder det over i en sprøjteflaske, som både kan forstøve en fin
tåge og sprøjte en stiv stråle.
At købe det i en stor dunk er meget billigere og jeg slipper for en
halvfuld spraydåse som har tabt pusten.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-04-05 15:58

"Dennis Meng" <dennis.fjerndette@dpnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad må og kan man bruge for at fjerne det??
> Jeg tør ikke bare bruge et hvert middel, da jeg er bange for at ødelægge
> den
> evt. beskyttelse der sidder på den slags fælge.

Madolie, med efterfølgende vask af fælg.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Klaus G.

Dato : 02-04-05 18:16

> [...]
> Jeg tør ikke fise ud og brokke mig, i tilfælde af de bruger noget krads
> middel der bare ødelægger fælget istedet (de tænkte jo ikke langt nok til

Jeg har været med til at bygge en stand på Agromek i Herning. Og her var der
også nogle store klodser i birk, som var larkeret. På disse klodser skulle
der hænges billeder, som blev sat fast med noget ritti træls tape. Det var
meget svært at få af med fingrene. Men tog man en gummihammer(du ved, til at
slå teltpløkker i med), og så bare gnuppe på klisteret. Ja så kom det sq af
rimligt nemt. Ved ikke om det kan bruges, men du kan jo prøve hvis du har en
gummihammer. Husk det skal være en blød en, så den ikke ridser.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk