Trafikkultur
Fra : anders majland

Dato : 01-04-05 05:26

Jeg lå igår længe bag en bilist der kørte 75km/t på en jysk "motorvej" - i
ved dem der er snorlige har god oversigt og midterstribe. På strækningen er
der et ved et par kryds 60km/t begrænsning - der fortsatte hun igennem med
75km/t ....

Jeg undres.

Hun har sikkert kørt 80km/t efter sit speedometer og det er jo fair nok at
hun vælger at overholde loven der (i modsætning til 99% af trafikanterne på
strækningen). Men at hun så vælger at fortsætte med uændret fart gennem 2
strækninger med 60km/t er tankevækkende. Så hun ikke skiltene ? Havde hun
vurderet at 75km/t var at køre efter forholdene i det åbne land og at det
også var det forbi krydsene hvor lovgiverne har haft en anden mening.

Jeg fik sådan en en lyst til at stoppe og spørge hende ....

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-04-05 05:42

anders majland skriver:

> Jeg fik sådan en en lyst til at stoppe og spørge hende ....

Hvilket giver anledning til følgende spørgsmål:

Hvordan stopper man en herreløs vogn ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Vollert

Dato : 01-04-05 05:47

Også skrev Vollert
> [...]
> lovgiverne har haft en anden mening.
> Jeg fik sådan en en lyst til at stoppe og spørge hende ....

Ohh det har jeg også tit oplevet og bandet over, en gamel blødhat (for det
meste i en Opel eller Toyota) kommer ude på en landevej med de lovlige
80km/t, så kommer der pludselig en landsby og farten skal ned på 50/60 km/t
meeen nej manden fortsætter da med 80 igennem hele byen SUK.
Og når man så når ud på den anden side af byen og de 80 km/t igen er tilladt
så overhaler man bilen og køre de ca 100km/t som passe til vejstækningen,
mens den gamle sidder og ryster på hovdet af denne unge fart idiot der lige
overhalede ham
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Henrik B.

Dato : 01-04-05 08:30

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilladt så overhaler man bilen og køre de ca 100km/t som passe til
> vejstækningen, mens den gamle sidder og ryster på hovdet af denne unge

*ROFL*

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Bernhard Ege

Dato : 01-04-05 07:58

anders majland wrote:
> [...]
> også var det forbi krydsene hvor lovgiverne har haft en anden mening.
>
> Jeg fik sådan en en lyst til at stoppe og spørge hende ....

Dem ser jeg mange af og jeg undres også. Det har svært ved at komme op
på 80 (gerne 70-75km/t) og når det kommer ind i by-områderne så kører de
gerne 60 i stedet for 50. Sådanne personer har bare ingen respekt for
deres omgivelser...

mvh Bernhard

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-05 14:49

meddelelse news:424ccdda$0$43995$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> det også var det forbi krydsene hvor lovgiverne har haft en anden mening.
>
> Jeg fik sådan en en lyst til at stoppe og spørge hende ....

Fartpilot

--
Tom

Fra : phk

Dato : 01-04-05 17:08

> Fartpilot

Kontrol af at bilen kører det den skal på literen ved 80 km/t :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Verner Olsen

Dato : 01-04-05 18:52

On Fri, 1 Apr 2005 06:26:23 +0200, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>Jeg fik sådan en en lyst til at stoppe og spørge hende ....

Jamen - Passer det så ikke med gennemsnitshastigheden?
Vi kører lidt mindre på landevejen og til gengæld lidt hurtigere i
byer og lign.? (gynger og karrusel, du ved

Verner

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-05 17:17

> [...]
> er der et ved et par kryds 60km/t begrænsning - der fortsatte hun igennem

Jeg undres også ofte...

Man ligger på ringvejen om Horsens, og foran en kører en eller anden "blød
hat". De vælger at holde deres hastighed på 60-70, hvilket er fint nok, men
så snart de kommer til et kryds der er på vej til at skifte til rødt (altså
er _ret_ gult) tja, så fortsætter de fint over krydset, selv om de har
masser af tid til at standse...

Jeg fatter det ikke....

> --
> Anders DOT Majland AT jyde DOT dk