Wv FSI er en and?
Fra : Roberto Saldo

Dato : 31-03-05 10:50

<http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,621079,00.html>

Citat:

"Magert ­resultat"

"Tyvärr syntes den låga förbrukningen bara i den angivna förbrukningen i broschyren, inte
under verklig körning."

"Nu har även VW insett att kejsaren är naken och trots att FSI-namnet lever vidare körs
alla nya motorer utan magerblandning. "

Mvh
Roberto

Fra : Henrik B.

Dato : 31-03-05 11:10

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> "Nu har även VW insett att kejsaren är naken och trots att FSI-namnet
> lever vidare körs alla nya motorer utan magerblandning. "

Ikke overraskende. Heller ikke at VW behøver dette system:
" En automatik som med jämna mellanrum lägger an bromsklossarna lite lätt så
att skivorna torkar. Automatiken går in när man slår på vindrutetorkarna."

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Roberto Saldo

Dato : 31-03-05 11:13

Henrik B. wrote:
> [...]
> att skivorna torkar. Automatiken går in när man slår på vindrutetorkarna."

Det sørger for at slide klodserne ned før tid.

Fra : Henrik B.

Dato : 01-04-05 08:49

> Det sørger for at slide klodserne ned før tid.

Det må man vel bare leve med, som VW-ejer.

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Aksel

Dato : 31-03-05 20:39

"

> [...]
> " En automatik som med jämna mellanrum lägger an bromsklossarna lite lätt
> så att skivorna torkar. Automatiken går in när man slår på

Tørre bremser har væsentlig bedre bid fra starten end våde.

Hilsen Aksel

Fra : Henrik B.

Dato : 01-04-05 08:48

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> Tørre bremser har væsentlig bedre bid fra starten end våde.

Ingen tvivl om det, men hvem andre end VW har haft bremseproblemer i
regnvejr?

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Steen F.

Dato : 02-04-05 01:28

Henrik B. wrote:
> Ingen tvivl om det, men hvem andre end VW har haft bremseproblemer i
> regnvejr?

Mercedes bruger et tilsvarende system i visse modeller. Netop for at
bremserne har bedre "bid" i regnvejr.

MVH Steen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 31-03-05 18:23

> "Magert ­resultat"

Jep - kom nu bare med den 1,8 T igen, Folkevogn...!!

/Jan W Nielsen

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 02-04-05 10:21

> Jep - kom nu bare med den 1,8 T igen, Folkevogn...!!

Rolig nu, Jan!

Jeg havde for nyligt fornøjelsen af at prøvekøre en Audi A3 SportBack med
2.0 tfsi - Altså en fsi med mølle på. Og den var en absolut positiv
oplevelse.

Sammen med Quattro-undervognen fungerede det perfekt. Der var absolut intet
behov for ratkorrektion heller ikke med bundgas i tredje gear fra 30-150
km/t.

Eneste bemærkning til maskinen som har 280Nm fra 1800-5100 omdr/min var et
svagt ryk ved 2000 og 2200 omdr/min ellers trak den helt rent igennem hele
området. Nåh ja de 200Hk fra 5100-5600 er jo heller ikke så dårligt.

Når den maskine har været på vejene i et par år er den et rigtig godt bud på
det der skal erstatte min gamle Golf'en.

Mvh
Claus

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 02-04-05 13:45

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på
> det der skal erstatte min gamle Golf'en.

Subscribe!!

Min svoger har fået sådan en som firmaøse, og det virker rigtig godt...

/Carsten

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-04-05 18:42

> Jeg havde for nyligt fornøjelsen af at prøvekøre en Audi A3 SportBack med
> 2.0 tfsi - Altså en fsi med mølle på. Og den var en absolut positiv
> oplevelse.

Helt enig - den er bare møg-dyr - og så kunne de jo have den ellers fine 1,8
T-motor til salg som den billige model. .-)

/Jan W Nielsen

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 02-04-05 20:54

> Helt enig - den er bare møg-dyr - og så kunne de jo have den ellers fine
1,8
> T-motor til salg som den billige model. .-)

Ja de 482.xxx plus det løse fik mig i hvert fald til at genoverveje
projektet ;)

Og jo - 1.8T maskinen har indtil nu faktisk været min favorit - Egentlig
synes jeg at den har den bedste motorkarakteristik i de svageste udgaver
(150 & 165Hk). 180Hk og kraftigere har jeg altid synes havde en smule
turbotøven i bunden af det omdrejningsområde som jeg gerne kører i til
dagligt.

Mvh
Claus

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-04-05 21:19

> [...]
> (150 & 165Hk). 180Hk og kraftigere har jeg altid synes havde en smule
> turbotøven i bunden af det omdrejningsområde som jeg gerne kører i til

De skulle gerne begge være med fuld moment fra udner 2.000 o/min..?

....såvidt jeg er blevet oplyst, er motorerne ens udover motorstyring..?

/Jan W Nielsen

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 02-04-05 21:38

> De skulle gerne begge være med fuld moment fra under 2.000 o/min..?

Jep, men det er min oplevelse at de små trækker helt jævnt fra bunden
hvorimod 180Hk og kraftigere har de samme omend væsentlig kraftigere ryk
(lidt a'la gammeldags turbotøven) som jeg oplevede ved 2.0 tfsi ved 2000 og
2200 omdr/min.

Faktisk var de ryk så kraftige i en Leon 1.8T at det kunne få et forhjul til
at slippe grebet på et vådt kloakdæksel. I øvrigt så taler vi jævn og blød
speederbehandling, ingen bisset kørsel her. Leonen havde i øvrigt kørt knap
15.000 km da jeg prøvede den.

Ok! 180Hk til forhjulstræk på Leonens undervogn er efter min mening heller
ikke lavet for at få en sikker letkørt vogn der kan selv. Får den kniven
bliver der behov for hyppige ratkorrektioner, specielt på vådt underlag. Alt
i alt en bil jeg hurtig kunne blive træt af. Jeg vil dog tro at det er noget
helt andet med firehjulstræk, men har ikke prøvet det i en Leon.

I øvrigt har jeg samme mening om en A3 med 210Hk. Dårligt match mellem
motorydelse og undervogn (forhjulstræk).

> ...såvidt jeg er blevet oplyst, er motorerne ens udover motorstyring..?

Muligt, men det kan så i min verden også forklare at 180 og 210Hk udgaverne
er blevet pumpet så det har påvirket motorkarakteristikken uheldigt.

Mvh
Claus

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-04-05 20:47

> I øvrigt har jeg samme mening om en A3 med 210Hk. Dårligt match mellem
> motorydelse og undervogn (forhjulstræk).

Har aldrig prøvet dem med så meget power på 2 hjul.

Muligt - jeg ved det ikke..

/Jan W Nielsen

Fra : Olesen

Dato : 31-03-05 18:56

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> <http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,621079,00.html>
>
> Citat:
>
> "Magert ­resultat"

Siges også, man er bedre kørende med den gamle 2.0'er
istedet for en ny FSI'er..

Fra : Claus

Dato : 31-03-05 19:27

> [...]
broschyren, inte
> under verklig körning."
>
> "Nu har även VW insett att kejsaren är naken och trots att FSI-namnet

Her kunne man jo skrive et langt og seriøst indlæg om at FSI nok alligevel
har en fremtid og bla-bla-bla, men NEJ !

Der skal hoveres og råbes højt ud i lokalet HVAD SAGDE JEG! HA!
(Og så kommer jeg nok til at æde mine ord i mig igen om 2-3 år for de skal
nok få det til at virke)

/Claus