RS250 - billeder
Fra : Michael K.S.

Dato : 28-05-01 14:11

Så har jeg endelig fået snøvlet mig sammen til at få taget lidt
billeder af no. 88. (mens den endnu er hel ),de er ikke blevet
fantastisk gode,men giver dog et lille indtryk alliwl.Læg mærke til
det trekantede D207GP....

Interesserede kan hente dem på min FTP.

Cyklen skal dog antagelig strippes for alle reklamerne og kun iklædes
en teammaskot.Evt. sponsorer må dog meget gerne melde sig,der er plads
nok ).

ftp://213.237.66.161

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 28-05-01 14:31

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<1pi4hts0bja7ept2h4qhtfblkclkbvj29k@4ax.com>...
> Så har jeg endelig fået snøvlet mig sammen til at få taget lidt
> billeder af no. 88. (mens den endnu er hel ),de er ikke blevet

Mmmm.... nice.

Den ligner da klart en vinder, så jeg venter spændt på store fortællinger
om ufatteligt mod og ufattelige evner hos piloten.

Og du har måske (bemærk: *måske*) ret i at den ligner lidt mere en rigtig
motorcykel

--
Mikkel

Fra : Michael K.S.

Dato : 28-05-01 14:50

On Mon, 28 May 2001 13:31:14 GMT, "Mikkel Christensen"
<mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> wrote:

>Den ligner da klart en vinder, så jeg venter spændt på store fortællinger
>om ufatteligt mod og ufattelige evner hos piloten.

Hmmm ja det kommer jo meget an på om det bliver mig selv eller andre
der fortæller de historier ..ambitionen er først og fremmest at
have det sjovt,de kører råstærkt i std. 250,men det gør de jo også i
std.125 som du ved...

>Og du har måske (bemærk: *måske*) ret i at den ligner lidt mere en rigtig
>motorcykel

Efter at have kørt CBR600 sidste år kan jeg roligt konstatere -
Knallert,omend en usædvanlig hurtig knallert.Den er lille, men man
sidder kanongodt på den,...i en ½-times tid

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 28-05-01 15:09

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<1al4htoklnspshmekeahsm94ruqe1s1o7i@4ax.com>...

> have det sjovt,de kører råstærkt i std. 250,men det gør de jo også i
> std.125 som du ved...

Oh Yes...

> Efter at have kørt CBR600 sidste år kan jeg roligt konstatere -
> Knallert,omend en usædvanlig hurtig knallert.Den er lille, men man
> sidder kanongodt på den,...i en ½-times tid

Jo, men nu var det mere i relation til vores lille 125 vs. 250 snak
Men ellers helt enig. Der er ikke ret god plads, specielt ikke hvis man har
lidt halv-lange ben som mig. Jeg har faktisk en smule besvær med at få
foldet mig helt ned bag kåben
Så det er nu godt man har travlt med at koncentrere sig om alt muligt andet
end sin ømme mås

--
Mikkel

Fra : Michael K.S.

Dato : 28-05-01 15:29

On Mon, 28 May 2001 14:08:50 GMT, "Mikkel Christensen"
<mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> wrote:

>Jo, men nu var det mere i relation til vores lille 125 vs. 250 snak

Jow-jow,vidste det godt.

>Men ellers helt enig. Der er ikke ret god plads, specielt ikke hvis man har
>lidt halv-lange ben som mig. Jeg har faktisk en smule besvær med at få
>foldet mig helt ned bag kåben

Jeps og fodhvilerne sidder relativt højt,med (føles det som om)
omtrent det meste af vægten på håndleddene,gorillastyle,men det føles
alliwl rigtigt.Som det også fremgår af frontbilledet er det jo en
meget slank cykel hvilket faktisk ikke er nogen fordel
her,aerodynamisk er den nye model med den brede kåbe meget
bedre,specielt til høje personer og får jeg brug for en anden kåbe på
et tidpunkt ryger der helt sikkert sådan en på i stedet .

>Så det er nu godt man har travlt med at koncentrere sig om alt muligt andet
>end sin ømme mås

Jeps,at holde den i sædet under ræset f.eks

-M

Fra : Mads Lund

Dato : 29-05-01 09:15

> [...]
> bedre,specielt til høje personer og får jeg brug for en anden kåbe på
> et tidpunkt ryger der helt sikkert sådan en på i stedet .

Er aerodynamik ikke en anelse overvurderet når vi snakker ræs på vores
niveau ? Den faktor ifht. hvor megen tid man kan kappe af et løb ved blot at
kunne køre konstante omgangstider, eller skære banen mere korrekt, skifte
gear korrekt osv. ifht muligvis 1et pat 10 dele sekund aerodynamikken kan
give på langsiden (hvor hastighederne i std. 125 og 250 aligevel sjældent
ryger op i området hvor luften begynder at rykke.

Min holdning er at det ikke er noget man selvstændigt skal bruge tid og
penge på at arbejde med, men selvfølgelig skla man vælge den bedste løsning,
hvis man står overfor at skulle købe en ny kåbe endag.

Mads Lund
RS125RR, der skal have klø iaften.

Fra : Michael K.S.

Dato : 29-05-01 10:01

On Tue, 29 May 2001 10:14:53 +0200, "Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk>
wrote:

>Er aerodynamik ikke en anelse overvurderet når vi snakker ræs på vores
>niveau ?

Jow,det kan du have ret i,og derfor bliver det også kun _hvis_ der
skulle blive brug for en anden (hvis den er for knust til at lappe) så
kan man ligeså godt skifte til det optimale eftersom det heller ikke
er dyrere .Ser man på fronten af den gamle model og den nye og
prøver dem også,så er det klart at det nærmest kun er en Katoh-dværg
der kan lave et anstændigt tuck bag den gamle kåbe,mens den nye er
langt bedre,men det kommer _meget_ langt ned i rækken af prioriteter

> [...]
>give på langsiden (hvor hastighederne i std. 125 og 250 aligevel sjældent
>ryger op i området hvor luften begynder at rykke.

Helt enig !! Min har iøvrigt fået vendt gearskiftet hvilket er mucho
sært i øjeblikket,det skal der nok gå flere 10. dele (for ikke at sige
sek.) med at vænne sig til,men det eneste rigtige IMO,det andet holder
overhovedet ikke.

>Min holdning er at det ikke er noget man selvstændigt skal bruge tid og
>penge på at arbejde med, men selvfølgelig skla man vælge den bedste løsning,
>hvis man står overfor at skulle købe en ny kåbe endag.

Akkurat min pointe også.

>RS125RR, der skal have klø iaften.

Øv - altså :-/....nå det ser nu også ud til regn ,jeg håber på
Sviestad til 2. DM afd. men kun hvis jeg kan noget transport på plads,
der ikke koster en herregård.

-M

Fra : Mads Lund

Dato : 29-05-01 10:17

> Øv - altså :-/....nå det ser nu også ud til regn ,jeg håber på
> Sviestad til 2. DM afd. men kun hvis jeg kan noget transport på plads,
> der ikke koster en herregård.

Reng, not, jeg har online kontakt til DMI, og de arbejder på at skabe et hul
i skyerne over Herning fra kl 16 til 21.

Men kompromisset bliver nok at vi får en strid kuling at døje med. Hvilket
lige minder mig om hvor fedt det var at have en kuling i ryggen ned ad
langsiden sidste lørdag. Så accelererer sådan en 125 sag nærmest som en
superbike Men fuck hvor var det sejt at komme tilbaje igen.

Mads Lund
RS125RR

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-05-01 13:16

Michael K.S. wrote:
-klip-
> [...]
> sært i øjeblikket,det skal der nok gå flere 10. dele (for ikke at sige
> sek.) med at vænne sig til,men det eneste rigtige IMO,det andet holder
-klip-
Hvordan vender det så nu? Og hvad er gentlig grunden til at det plejer at
vende omvendt på sådan nogle ræsere?
Høh, det minder mig om en gang jeg prøvede en Gilera knallert hvor gearene
var omvendte. Det kunne min Puch 4g ikke lide bagefter!
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Mads Lund

Dato : 29-05-01 13:29

> Hvordan vender det så nu? Og hvad er gentlig grunden til at det plejer at
> vende omvendt på sådan nogle ræsere?

Det er for at man kan skifte op i gear midt i venstresving. Der er det
nemelig noget rod at skulle have foden ind mellem pedalen og asfalten.

Jeg har dog "normaliseret" RS'eren, efter 3-4 fejlskift, fuck det lyder
grimt fra maskinrummet når man går fra 4. med 11.000 til 3. istedet for 5.

Mads Lund
RS125RR #55

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-05-01 13:39

Mads Lund wrote:

> Det er for at man kan skifte op i gear midt i venstresving. Der er det
> nemelig noget rod at skulle have foden ind mellem pedalen og asfalten.

Okay. Jeg kender egentlig godt problemet, fra når jeg drejer til venstre
med en bagpå. Så kan man let komme til at slide lidt på støvlen :-/

> Jeg har dog "normaliseret" RS'eren, efter 3-4 fejlskift, fuck det lyder
> grimt fra maskinrummet når man går fra 4. med 11.000 til 3. istedet for 5.

Ja, det er da nok ikke til at spøge med =
Det med gearskiftet er en af de ting, hvor det er svært at vænne sig til
andet :-/

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 29-05-01 13:59

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> wrote..

> Jeg har dog "normaliseret" RS'eren, efter 3-4 fejlskift, fuck
> det lyder grimt fra maskinrummet når man går fra 4. med
> 11.000 til 3. istedet for 5.

Jeps. Min blev også vendt efter første træning. - Men det var mere fordi jeg
altid fik gearet op, når der skulle geares ned..

/Steen