Nu kommer der strøm på bilen.
Fra : BJ

Dato : 30-03-05 16:49

Et nyt batteri har dagens lys:

http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=2968308/

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-05 16:57

news:424aca6b$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Et nyt batteri har dagens lys:
>
> http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=2968308/

Dur ikke lige som bilbatteri, da det sikkert kommer til at koste en formue i
den størrelse der skal til at afgive 500A. Ladekredsløbet i bilen funker
heller ikke med Li-Ion, men vi kan da fint bruge cellerne i vores
modelhelikoptere og ubåde

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 30-03-05 16:59

KLIP

> Dur ikke lige som bilbatteri, da det sikkert kommer til at koste en formue
> i den størrelse der skal til at afgive 500A. Ladekredsløbet i bilen funker
> heller ikke med Li-Ion,

Har du læst hele artiklen..?

> men vi kan da fint bruge cellerne i vores modelhelikoptere og ubåde

Jep og alle mobilnallerne..

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-05 17:02

> KLIP

> Har du læst hele artiklen..?

Jada og jeg har også læst om det på Toshibas hjemmeside

> Jep og alle mobilnallerne..

KOM MED DE BATTERIER NU, TOSHIBA

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 30-03-05 17:13

KLIP

Fænomonalt: http://www.toshiba.co.jp/index_j3.htm

> KOM MED DE BATTERIER NU, TOSHIBA

Jow, jow men så meget taler jeg nu ikke i mobilnalle..

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-05 17:18

http://www.toshiba.co.jp/about/press/2005_03/pr2901.htm

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 30-03-05 17:23

KLIP

> http://www.toshiba.co.jp/about/press/2005_03/pr2901.htm

Ååååhhhhhh.....))

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-05 17:26

> KLIP

> Ååååhhhhhh.....))

Hentet fra "vores" hjemmeside )

--
Tom

Fra : Uffe Ravn

Dato : 31-03-05 00:19

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev

> Jow, jow men så meget taler jeg nu ikke i mobilnalle..

*Fling* sagde det, og straks kiggede han efter en stevnsbo

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-03-05 05:11

> *Fling* sagde det, og straks kiggede han efter en stevnsbo

Han har da kun fat på de flyvende modeller af slagsen

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Henrik B.

Dato : 31-03-05 10:24

> Jow, jow men så meget taler jeg nu ikke i mobilnalle..

*ROFL*

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Aksel

Dato : 30-03-05 17:19

> [...]
> i den størrelse der skal til at afgive 500A. Ladekredsløbet i bilen funker
> heller ikke med Li-Ion, men vi kan da fint bruge cellerne i vores

Citat fra artiklen:
I første omgang skal batteriet bl.a. bruges til elbiler, men senere kommer
mindre versioner til bærbare computere og mobiltelefoner

Hilsen Aksel

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-05 17:25

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> Citat fra artiklen:
> I første omgang skal batteriet bl.a. bruges til elbiler, men senere kommer
> mindre versioner til bærbare computere og mobiltelefoner

Jeg tænker bare på hvad et Li-Ion batteri koster på 14V/1400 mAh, så hvis
man ganger det op med hvad der skal bruges i en bil, så er det måske ikke så
attraktivt. Men det vil tiden vise.

--
Tom

Fra : Torben Madsen

Dato : 31-03-05 09:29

> [...]
> man ganger det op med hvad der skal bruges i en bil, så er det måske ikke

Prøv også at tænke på hvilken billader, der ville skulle til, hvis du skulle
lade et 60Ah bilbatteri op til 80% på et minut. Ved en opladning, hvor vi
endda antager, at der overhovedet ikke er nogen spildeffekt, så vil laderen
skulle levere (60 * 0,8 * 60) 2880 Ampere. Det er sgu lige lidt mere end min
lille 10A lader vil stå model til.

mvh
Torben Madsen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-03-05 16:55

"Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> laderen
> skulle levere (60 * 0,8 * 60) 2880 Ampere. Det er sgu lige lidt mere end

Prøv så at tænke tanken til ende.

Der bliver en hel del, at lave for elinstallations-firmaerne.
Det øgede forbrug, kan jo kun komme fra stikkontakten.

Et almindeligt stik kan levere 10/13A.
Lidt 'høkerregning':
230V ensrettet giver 310V
310/12 = 25
2880/25 = 111A
Som så skal hives ud af stikket.

Det betyder så, at alle der skal lade bilen op, skal have nye
elinstallationer.
Jeg ville da gerne, have en del af den lagkage.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (uden Li-Ion batterier, andet end i mobibobi)

Fra : Torben Madsen

Dato : 01-04-05 13:17

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> --
> mvh Uffe
> Sierra 2,0i DOHC (uden Li-Ion batterier, andet end i mobibobi)

Der skal laves noget videre om i el-installationerne. Selv en 16A
kraftgruppe giver kun : (400*16*1,732) = 11.085 W ved fuld brug af alle 3
faser. Batteriet derimod vil gerne sluge 2880 A * 12V (og jo nok endda en
vis overspænding oveni) = 34.560 W.

Det hænger sgu ikke helt sammen - der skal noget sølvpapir i sikringsgruppen

mvh
Torben Madsen

Fra : BJ

Dato : 01-04-05 13:40

"Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det hænger sgu ikke helt sammen - der skal noget sølvpapir i
> sikringsgruppen

..... eller en del (benzin/diesel/gas-)tankstationer skal om-/udbygges til
formålet.

Du kan så tanke billig langsom strøm i indkørslen og super hurtigt på en
tankstation.

PS: Det gælder i livet om at se muligheder .... *ikke* begrænsninger..

--
Bjørn J.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-04-05 17:28

> [...]
> tankstation.
>
> PS: Det gælder i livet om at se muligheder .... *ikke* begrænsninger..

Hvad skal selskabet hedde?
En af os eller nogle stykker sammen, kan lisså godt starte med det samme.
Så kan selskabet også komme i gang, med relevante el-leverandører med det
samme.
Jeg forudser at de forhandlinger kan være seje, så det er bare med at smøge
ærmerne op.

Leverandører af kondensatorer skal også kontaktes.
Der er nok at tage fat på

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : BJ

Dato : 01-04-05 17:36

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Leverandører af kondensatorer skal også kontaktes.

Jep.

> Der er nok at tage fat på

Det er der altid, ikke blot her.

Du kan begynde med at spare lidt skillinger sammen. Det gør det meget
nemmere at blive/være en kommende investor..

--
Bjørn J.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-04-05 22:12

> Du kan begynde med at spare lidt skillinger sammen. Det gør det meget
> nemmere at blive/være en kommende investor..

Det overlader jeg trygt til finansministeren
Det er gået glimrende indtil nu.
En SU er da hverken til at leve eller dø af

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : BJ

Dato : 01-04-05 22:15

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> En SU er da hverken til at leve eller dø af

Njøø ... det er nok ikke den, du skal basere din fremtidige indkomst på..

--
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-04-05 21:30

"Uffe Bærentsen" skriver:

> En af os eller nogle stykker sammen, kan lisså godt starte med det samme.
> Så kan selskabet også komme i gang, med relevante el-leverandører med det
> samme.

Foretrukken leverandør af el:
http://www.jydskatomkraft.dk/

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-04-05 22:10

> Foretrukken leverandør af el:
> http://www.jydskatomkraft.dk/

De er da kun leverandører af gas, øregas!
Det er en herlig side

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : BJ

Dato : 01-04-05 22:02

KLIP

> Foretrukken leverandør af el:
> http://www.jydskatomkraft.dk/

Den er faktisk ikke så ringe endda..

--
Bjørn J.

Fra : Torben Madsen

Dato : 02-04-05 09:02

> [...]
> tankstation.
>
> PS: Det gælder i livet om at se muligheder .... *ikke* begrænsninger..

Jeg kan såmænd også se mulighederne i forbindelse med el eller hybridbiler.
Som jeg ser det, så vil de have den fordel, at de ved en opbremsning
svarende til ((2880A*12V)/0,736) næsten 47 HK (det må da være en nogenlunde
opbremsning) kunne lades direkte på batteriet istedet for at gå tabt som
varme. Den type biler har den type ladning ved nedbremsning idag, men hvor
stor ladestrøm kan de tillade på en almindelig akkumulator, inden de
almindelige bremser skal tage ved?

mvh
Torben Madsen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-04-05 09:42

> PS: Det gælder i livet om at se muligheder .... *ikke* begrænsninger..

Roads?
Who needs roads?

Sagt af Dr. Emmet Brown i Tilbage til fremtiden

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC