De brømte 6 måneder på motor/gearkasse
Fra : Slot

Dato : 30-03-05 13:36

Hejsa

Min kæreste har for 1½ måned siden købt en Fiat fra 99 og der fulgte 6
måneder med fra forhandleren på motor og gerakasse....

No bruger den vand, tikker som en traktor når den er varm(eller går måske
kun på 2-3 cylindre) og det ser ud til at der er olie i vandet..... Jeg er
ikke mekaniker men det lugter vel lidt af en toppakkning der er gået gør det
ikke ???

Det store spørgsmål - går det ind under hendes garanti hvis det er en
toppakning og hvordan gribes det bedst an så forhandleren ikke render om
hjørner med en "ikke-mekaniker" som mig.....

På forhånd tak ;)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-05 14:06

Slot wrote:
> [...]
> vandet..... Jeg er ikke mekaniker men det lugter vel lidt af en
> toppakkning der er gået gør det ikke ???

Det ku' det godt lyde som.

> [...]
> toppakning og hvordan gribes det bedst an så forhandleren ikke render
> om hjørner med en "ikke-mekaniker" som mig.....

Med mindre at hun har købt den hos BT Bilsalg, så skulle der vel ikke være
de store problemer i at garantien/reklamationsretten dækker.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-05 16:05

> Med mindre at hun har købt den hos BT Bilsalg, så skulle der vel ikke være
> de store problemer i at garantien/reklamationsretten dækker.

BT bilsalg hedder Danmarks billigste biler i dag.

Blot til orientering.

--
Mvh.
Dannie

Fra : Frederik

Dato : 30-03-05 16:29

"Slot" <saftkongen@REMOVE.Hotmail.com> wrote in message
> [...]
> toppakning og hvordan gribes det bedst an så forhandleren ikke render om
> hjørner med en "ikke-mekaniker" som mig.....

Hvad er ordlyden i den garanti, der er stillet?

Er du sikker på, der ikke blot er ydet 2 års reklamationsret qua købeloven?

Mvh.

Frederik

Fra : BJ

Dato : 30-03-05 16:33

"Frederik" <f.caroe @suf.nu> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er du sikker på, der ikke blot er ydet 2 års reklamationsret qua
> købeloven?

Det skulle ikke betyde en snus.

Der er formodet mistanke om at lækagen har været der ved købet.

--
Bjørn J.

Fra : C. Caspersen

Dato : 30-03-05 20:57

> Der er formodet mistanke om at lækagen har været der ved købet.

Jep, hvis motoren kørte på samme måde ved købet ..

/Caspersen

Fra : BJ

Dato : 30-03-05 21:06

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jep, hvis motoren kørte på samme måde ved købet ..

Det gjorde den vel og desuden er køber vel ikke mekaniker og således
umiddelbart har hæftet sig ved "underlige" lyde (og jeg tror heller ikke en
alm. køber tager topdæksellåget af endsige hiver oliepinden op for at se om
der er vand i blandingen).

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-05 17:06

"Slot" <saftkongen@REMOVE.Hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> toppakning og hvordan gribes det bedst an så forhandleren ikke render om
> hjørner med en "ikke-mekaniker" som mig.....

Under ALLE omstændigheder så er det sælgeren som skal BEVISE at fejlen ikke
var der på købstidspunktet, hvis han skal kunne slippe for at udføre
reparationen for egen regning.
Da sælgeren sikkert ikke kan bevise dette, så SKAL have lave
reparetionen.......den eneste forhandler der ikke skal er "Danmark billigste
biler" han behøver ikke uanset hvad.....

--
Tom

Fra : Niels Bengaard

Dato : 30-03-05 18:29

> [...]
> reparetionen.......den eneste forhandler der ikke skal er "Danmark
> billigste biler" han behøver ikke uanset hvad.....

Det kan vel ikke være svært ikke at bevise, at fejlen ikke var der ved
købet, for hvem køber en bil der ikke kan køre ordentligt og går som den der
er beskrevet?
En forhandler skal og vil sikkert dække denne fejl uden problemer med mindre
han er fusker.
Sjovt nok har vi tit de historier her i gruppen og ingen har kontaktet
forhandleren for at reklamere, det ville jeg da gøre straks.

Niels

Fra : Slot

Dato : 30-03-05 19:52

Takker alle !

Jeg vil tage kontakt til forhandleren snarest. Det er desuden i slutsedlen
der står 6 måneders garanti på motor og gearkasse ;)

På forhånd tak som altid

Fra : phk

Dato : 31-03-05 22:15

> Takker alle !

> Jeg vil tage kontakt til forhandleren snarest. Det er desuden i slutsedlen
> der står 6 måneders garanti på motor og gearkasse ;)

Har han skrevet det uden at blive presset til det?

--
Per, Esbjerg