Sonic - Hvad kan der mere laves?
Fra : Kenneth Karstens

Dato : 28-05-01 14:16

Hej NG'ere

Jeg har en Aprilia Sonic og den er jeg fan'me glad for! Fra ny, kørte jeg
den til og fik en bekendt til at fjerne de to begrænsinger den havde i
motoren. Efter dette kørte den 65-70 km/t (efter speedometeret) Jeg havde så
i mellemtiden fået at vide at den yderligere havde et blindrør på
udstødningen. Men jeg nåede at køre godt 2000 km mere, inden jeg fik lavet
en aftale hos min onkel. Jeg har nu for nyelig fået fjernet blindrøret
og...hallo! Nu skete der pludselig noget. Optrækket blev noget bedre + at nu
render den 75-80 km/t på toppen. Der er ikke gjort andet ved den.

Det jeg vil frem til er: Er der flere "småting" der kan gøres ved den. Jeg
er ikke intereseret i tunsæt(da jeg ikke er den store mekaniker (læs
newbie)). Men mere de "små ting" hvis i ved hvad jeg mener?

Jeg kunne godt tænke mig et endnu federe optræk. Hvordan kan det gøres
nemmest?

/Kenneth

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-01 15:01

> Det jeg vil frem til er: Er der flere "småting" der kan gøres ved den. Jeg
> er ikke intereseret i tunsæt(da jeg ikke er den store mekaniker (læs
> newbie)). Men mere de "små ting" hvis i ved hvad jeg mener?
1. Find noget værktøj frem.
2. Læg knallerten ned på siden (på et tæppe ell.lign.)
3. skru den nederste af skruerne af på bagfjederen.
4. skub den til side.
5. skub motorblokken op mød røven af knallerten.
6. fjerne noget plastik
7. skru topstykket af og fjern den "store" pakning der er der og
8. gå ned på tanken og køb noget flydene pakning som du så
9. skal sætte på.
10. saml skidtet igen.

11. køb en warrior.. den vil rykke..

> Jeg kunne godt tænke mig et endnu federe optræk. Hvordan kan det gøres
> nemmest?
En af mine venner købte en ny kobling. Den fik faktisk meget optræk af
dette. Det var polini racing koblingen. MEGET nem at skifte. Men køb Evo 2G
det er den bedste... vist nok.. eller hvad??

Fra : Kenneth Karstens

Dato : 28-05-01 17:40

Tak for det fine svar. Men hvad vil det gøre? alm pakning vs. flydende?

/Kenneth

Fra : Morten Christensen

Dato : 28-05-01 17:48

Den originale pakning er tykkere, så det er egentlig det samme som at plane
topstykket......

--
Hilsen Morten Christensen