/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Chiptuning af Volvo S60 2,4
Fra : Morten Vinding Niels~


Dato : 30-03-05 08:32

Hej alle,

Er der nogen der har erfaring med chiptuning af en S60 2,4 fra 140HK til
170HK?

Har nogen bekendte der har sådan en bil, og er lidt kede af HK (forståeligt
nok).
Er det noget man nemt selv kan gøre?
Boksen kan købes i Sverige her:
http://www.samsteffansson.se/products/index.asp?name=VOLVO+s60&language=en#671
Men de vil have den gamle boks retur inden de sender den nye... ikke særligt
smart!

Er det bare at skifte boksen, og hvis det er, er det så simpelt ala fire
skruer og et stik eller hvad?

Og endeligt: hvordan med syn? Kan den klare det, eller skal man sikre sig
også at have den gamle boks så man kan skifte tilbage?

/Morten



 
 
Soren Pedersen (30-03-2005)
Kommentar
Fra : Soren Pedersen


Dato : 30-03-05 10:08

Morten Vinding Nielsen wrote:

> Hej alle,
>
> Er der nogen der har erfaring med chiptuning af en S60 2,4 fra 140HK til
> 170HK?
>
> Har nogen bekendte der har sådan en bil, og er lidt kede af HK (forståeligt
> nok).
> Er det noget man nemt selv kan gøre?
> Boksen kan købes i Sverige her:
> http://www.samsteffansson.se/products/index.asp?name=VOLVO+s60&language=en#671
> Men de vil have den gamle boks retur inden de sender den nye... ikke særligt
> smart!
>
> Er det bare at skifte boksen, og hvis det er, er det så simpelt ala fire
> skruer og et stik eller hvad?
>
> Og endeligt: hvordan med syn? Kan den klare det, eller skal man sikre sig
> også at have den gamle boks så man kan skifte tilbage?
>
> /Morten
>
>
Findes der nogen dokumentation for effektforøgelsen ? - Jeg synes det
lyder voldsomt med 30 hk forøgelse på en sugemotor vha. chiptuning.

Mvh
Søren



Morten Fruergaard (30-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 30-03-05 10:27

Soren Pedersen wrote:
> Findes der nogen dokumentation for effektforøgelsen ? - Jeg synes det
> lyder voldsomt med 30 hk forøgelse på en sugemotor vha. chiptuning.

Den skulle være god nok og meget specielt, da den eneste forskel fra Volvos
side er motorstyringen...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign
www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV



Morten Vinding Svend~ (30-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Vinding Svend~


Dato : 30-03-05 10:30

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:424a702b$0$43989$14726298@news.sunsite.dk...
> Soren Pedersen wrote:
> > Findes der nogen dokumentation for effektforøgelsen ? - Jeg synes det
> > lyder voldsomt med 30 hk forøgelse på en sugemotor vha. chiptuning.
>
> Den skulle være god nok og meget specielt, da den eneste forskel fra
Volvos
> side er motorstyringen...

Jep det er også hvad jeg har hørt.
140 hk er da også utroligt lidt for en 2,4 liters.

Kan man evt. få fat i Volvos org. motorstyring? Det kommer den vel så ikke
til at kunne komme igennem syn af, der er vel også forskel på bremser ol.?

/Morten



Ukendt (30-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-03-05 17:27


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:424a702b$0$43989$14726298@news.sunsite.dk...
> Soren Pedersen wrote:
>> Findes der nogen dokumentation for effektforøgelsen ? - Jeg synes det
>> lyder voldsomt med 30 hk forøgelse på en sugemotor vha. chiptuning.
>
> Den skulle være god nok og meget specielt, da den eneste forskel fra
> Volvos side er motorstyringen...

Ja den er helt OK, en af min bekendte købte en stjålet S60 (af
forsikringsselskab) til genopbyg.
Den var med 140 Hk motor, ifbm med indkøb af bl.a org. læderstue og
navigation ved et ophug i Sverige, fik han tilbud om opgradering af
motorstyringen til 170 Hk, han sendte så boksen til Sverige til opdatering,
og da den kom tilbage føltes bilen 1000 kg lettere.

170 Hk er heller ikke meget til 2,4 motor så det er slet ikke urealistisk.
Beskeden han fik fra det svenske ophug var at 140 Hk motoren mekanisk er
fuldstændig identisk, men at den er elektronisk begrænset til 140 hk.


--
/Claus

Nu med ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk



Morten Vinding Svend~ (31-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Vinding Svend~


Dato : 31-03-05 07:36

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:424ad33e$0$13769$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
>
> Ja den er helt OK, en af min bekendte købte en stjålet S60 (af
> forsikringsselskab) til genopbyg.
> Den var med 140 Hk motor, ifbm med indkøb af bl.a org. læderstue og
> navigation ved et ophug i Sverige, fik han tilbud om opgradering af
> motorstyringen til 170 Hk, han sendte så boksen til Sverige til
opdatering,
> og da den kom tilbage føltes bilen 1000 kg lettere.

Interesant...

Har han fået synet bilen med 170hk boksen?

> 170 Hk er heller ikke meget til 2,4 motor så det er slet ikke urealistisk.
> Beskeden han fik fra det svenske ophug var at 140 Hk motoren mekanisk er
> fuldstændig identisk, men at den er elektronisk begrænset til 140 hk.

Ahh det ved jeg nu ikke, 170hk er normalen for en 2,5 V6 så 170hk på en 2,4
liters 4-bens er vel ikke nedtunet? (eller er det en fem-bener?).

Hvordan med undervogn, er den også identisk, eller er der også lidt bedre
bremser etc?

/Morten



Henrik B. (31-03-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 31-03-05 10:31


"Morten Vinding Svendsen" <mvn@image.dk> skrev i en meddelelse
news:d2g5r6$er9$1@postednews.klen.dk...

> Ahh det ved jeg nu ikke, 170hk er normalen for en 2,5 V6 så 170hk på en
> 2,4
> liters 4-bens er vel ikke nedtunet? (eller er det en fem-bener?).

Det er en 5-benet.

--
--------------------------------
Oliebrændere er til opvarmning!



Ukendt (31-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-03-05 16:32


>> Den var med 140 Hk motor, ifbm med indkøb af bl.a org. læderstue og
>> navigation ved et ophug i Sverige, fik han tilbud om opgradering af
>> motorstyringen til 170 Hk, han sendte så boksen til Sverige til
> opdatering,
>> og da den kom tilbage føltes bilen 1000 kg lettere.
>
> Interesant...

Det er vist meget alm hinsidan, at få ændret boksen.
Der skal vist specialister til da en Volvo boks svjv er krypteret.

>
> Har han fået synet bilen med 170hk boksen?

Ja ! Men om han har sagt noget om det ved jeg ikke.

>
>> 170 Hk er heller ikke meget til 2,4 motor så det er slet ikke
>> urealistisk.
>> Beskeden han fik fra det svenske ophug var at 140 Hk motoren mekanisk er
>> fuldstændig identisk, men at den er elektronisk begrænset til 140 hk.
>
> Ahh det ved jeg nu ikke, 170hk er normalen for en 2,5 V6 så 170hk på en
> 2,4
> liters 4-bens er vel ikke nedtunet? (eller er det en fem-bener?).

Det er vist efterhånden steget lidt.
Min sidste 2,3 / 5 cyl. VW havde da 170 Hk.
Det er efterhånden også mange år siden at en Audi 20V havde 170 Hk på 2,3 /
5 cyl.
BMW's 2,5 har i dag 192 Hk.

> Hvordan med undervogn, er den også identisk, eller er der også lidt bedre
> bremser etc?

Det ved jeg ikke.


--
/Claus

Nu med ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk



Jan W Nielsen (31-03-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 31-03-05 18:19

>> Ahh det ved jeg nu ikke, 170hk er normalen for en 2,5 V6 så 170hk på en
>> 2,4

> Det er vist efterhånden steget lidt.

Det må man sige ja til..

> Det er efterhånden også mange år siden at en Audi 20V havde 170 Hk på 2,3
> / 5 cyl - og BMW's 2,5 har i dag 192 Hk.

Faktisk har BMWs 2,5 i dag 218 hk helt standard.

170 hk er ikke imponerende i dag.

/Jan W Nielsen



Morten Vinding Niels~ (31-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Vinding Niels~


Dato : 31-03-05 20:24

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
news:424c3101$0$259$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Faktisk har BMWs 2,5 i dag 218 hk helt standard.
>
> 170 hk er ikke imponerende i dag.

Okay okay så, men det understreger jo bare endnu mere at 140hk er *meget*
lavt for en 2,4.

Nu er hele projektet iøvrigt droppet, da jeg begyndte at snakke om syn gik
de i panik og farede ud og købte en S40 T5 og en XC90 T6 (gule plader dog)
:)

218hk på en 2,5 med sugemotor? Det er ganske imponerende, godt nok mindes
jeg noget om en peugeot 306 Maxi med 300hk på en to-liters sugemotor, men
jeg tvivler på at en BMW ejer ville kunne lide "symfonien" når den runde de
9000 rpm ;)

Honda's 160hk på en 1,6 er heller ikke at kimse af, men det kan vist heller
ikke kaldes en alm. sugemotor ;)

/Morten



Niels Bengaard (31-03-2005)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 31-03-05 21:37

>> Det er efterhånden også mange år siden at en Audi 20V havde 170 Hk på 2,3
>> / 5 cyl - og BMW's 2,5 har i dag 192 Hk.
>
> Faktisk har BMWs 2,5 i dag 218 hk helt standard.
>
> 170 hk er ikke imponerende i dag.

Ifølge BMW´s hjemmeside har de 192 hk med 2.5 liter og 231 hk på en 3.0. 218
hk er en 530 diesel.

Nu er hk jo heller ikke alt i verden, eks. har Volvos 140 hk model 220 Nm
mod BMW 525´s 245 Nm og så sparer man 300.000 kr ved at købe Volvoen.
Så man kan jo også vende det om og sige at 50 hk ekstra for 300.000 kr???

Skal man alligevel kigge på hk, så kan man jo vælge en S60 2.5 T til 490.000
kr, den er hurtigere end BMWen og stadig over 200.000 kr billigere.
Endelig kan man jo tage en S60T5 til 583.000 kr, så kan ikke engang en 530
følge med.

Der er mange muligheder, principielt samme grundmotor men med forskellige
priser og ydelser alt efter behag.

Niels



Jan W Nielsen (31-03-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 31-03-05 22:40

> Ifølge BMW´s hjemmeside har de 192 hk med 2.5 liter og 231 hk på en 3.0.
> 218 hk er en 530 diesel.

Nej - den ny BMW 325i har 218 hk og 250 Nm på 2497 ccm...

> Nu er hk jo heller ikke alt i verden, eks. har Volvos 140 hk model 220 Nm

Ja, Volvo´en har så heller ikke det samme moment - men det behøver den vel
heller ikke at have.

> Så man kan jo også vende det om og sige at 50 hk ekstra for 300.000 kr???

Det vil mange nok mene - min egen mening er, at en BMW naturligvis skal være
dyrere, da den på næsten alle måder er en halv klasse over Volvo. Hvor meget
dyrere er så en smagssag.

Jeg er ikke BMW-fanatiker - men du er Volvo-fanatiker, og du mener
formentlig noget andet. .-)

> Skal man alligevel kigge på hk, så kan man jo vælge en S60 2.5 T til
> 490.000 kr, den er hurtigere end BMWen og stadig over 200.000 kr
> billigere.

Nej, en Volvo S60 2,5 T er ikke så hurtig som en BMW 325i - for Volvoen kan
kun køre 230 km/t, og BMW´en kan køre 245 km/t - selv med den lille 2,5´er
ude foran.

> Endelig kan man jo tage en S60T5 til 583.000 kr, så kan ikke engang en 530
> følge med.

Ro på nu - en S60 T5 er ikke hurtigere end en for eksempel en BMW 330i - men
det er rigtigt, at Volvoen er billigere.

Spørgsmåler er så, om det er rimeligt - det kan man diskutere.

/Jan W Nielsen




Henrik B. (01-04-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-04-05 08:54


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:424c6e1f$0$196$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>> Endelig kan man jo tage en S60T5 til 583.000 kr, så kan ikke engang en
>> 530 følge med.
>
> Ro på nu - en S60 T5 er ikke hurtigere end en for eksempel en BMW 330i -
> men det er rigtigt, at Volvoen er billigere.

Det er heller ikke det Niels siger! Han snakker om 530i. Det er naturligt at
sammenligne S60'eren med 530'eren, og ikke 330'eren, som er noget mindre.

--
--------------------------------
Oliebrændere er til opvarmning!



Jan W Nielsen (01-04-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 01-04-05 22:42

> Det er heller ikke det Niels siger! Han snakker om 530i. Det er naturligt
> at sammenligne S60'eren med 530'eren, og ikke 330'eren, som er noget
> mindre.

Jeg tror, Niels snakker om flere ting..

....i øvrigt er 3-serien ikke ret meget mindre end S60´eren - se indlæg til
Niels ovenfor.

/Jan W Nielsen



Niels Bengaard (01-04-2005)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 01-04-05 23:05

>> Det er heller ikke det Niels siger! Han snakker om 530i. Det er naturligt
>> at sammenligne S60'eren med 530'eren, og ikke 330'eren, som er noget
>> mindre.
>
> Jeg tror, Niels snakker om flere ting..
>
> ...i øvrigt er 3-serien ikke ret meget mindre end S60´eren - se indlæg til
> Niels ovenfor.

Sikkert ikke, men en S40/V50 har vel næsten samme størrelse som en 300
serie, og er derfor for mig at se det naturlige valg, når man sammenligner.

Niels



Jan W Nielsen (02-04-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 02-04-05 18:44

> Sikkert ikke, men en S40/V50 har vel næsten samme størrelse som en 300
> serie, og er derfor for mig at se det naturlige valg, når man
> sammenligner.

Faktisk ligger en ny 3-serie midt mellem S40 og S60 i ydre mål.

I indre mål samt vægt ligger 3´eren op af S60´eren.

/Jan W Nielsen



Henrik B. (01-04-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-04-05 09:12


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:424c6e1f$0$196$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>> Endelig kan man jo tage en S60T5 til 583.000 kr, så kan ikke engang en
>> 530 følge med.
>
> Ro på nu - en S60 T5 er ikke hurtigere end en for eksempel en BMW 330i -
> men det er rigtigt, at Volvoen er billigere.

Egentlig er det nok mest et spørgsmål om hvem der er bedst med gearstangen
fra 0 - 100 km/t: 6,3 vs 6,8 sek. I mellem-accel. vil Volvo'en nok være
hurtigst grundet det noget bedre moment.

--
--------------------------------
Oliebrændere er til opvarmning!



Jan W Nielsen (01-04-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 01-04-05 22:41

> Egentlig er det nok mest et spørgsmål om hvem der er bedst med gearstangen
> fra 0 - 100 km/t: 6,3 vs 6,8 sek. I mellem-accel. vil Volvo'en nok være
> hurtigst grundet det noget bedre moment.

Det er klart - og billigere at tune.

/Jan W Nielsen



Niels Bengaard (01-04-2005)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 01-04-05 15:22


> Ro på nu - en S60 T5 er ikke hurtigere end en for eksempel en BMW 330i -
> men
> det er rigtigt, at Volvoen er billigere.
>
> Spørgsmåler er så, om det er rimeligt - det kan man diskutere.

Alle mine sammenligninger var med 500 serien, den mener jeg passer med S60.
300 serien passer vel mere med S40/V50.
At betale en knap en halv million for en Volvo S60 2.5T synes jeg er vildt,
at give 200.000 mere for en BMW 525 synes jeg er helt sindsygt.
Nu ville jeg aldrig selv vælge S60, men i stedet V50, så blev det en V50 T5
til 493.000 kr, frem for en 320i touring til 538.000.

Niels



Jan W Nielsen (01-04-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 01-04-05 22:40

> Alle mine sammenligninger var med 500 serien, den mener jeg passer med
> S60. 300 serien passer vel mere med S40/V50.

Det ændrer stadig ikke på, at 2,4´eren fra Volvo jo er langt, langt svagere
end 2,5´eren fra BMW - og jeg forstod, at det var det, som du ellers
anfægtede...og ikke nok med, at BMW´en er vildt meget hurtigere...den kører
også længere på literen, selvom den er tungere.

> Alle mine sammenligninger var med 500 serien, den mener jeg passer med
> S60.

Tja - S60´eren er 6 cm længere - men til gengæld er BMW´en 2 cm bredere og
næsten 100 kg tungere - så der er såmænd ikke ret stor forskel på de to
biler i størrelse. S60R´eren har mindre bagsæde-plads, end min Vectra fra
1990.

> At betale en knap en halv million for en Volvo S60 2.5T synes jeg er
> vildt, at give 200.000 mere for en BMW 525 synes jeg er helt sindsygt.

....den koster da ikke næsten 700.000 kroner..hvor har du det fra..?

/Jan W Nielsen



Niels Bengaard (01-04-2005)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 01-04-05 23:04

> Det ændrer stadig ikke på, at 2,4´eren fra Volvo jo er langt, langt
> svagere end 2,5´eren fra BMW - og jeg forstod, at det var det, som du
> ellers anfægtede...og ikke nok med, at BMW´en er vildt meget
> hurtigere...den kører også længere på literen, selvom den er tungere.

Det er klart at en 140 hk Volvo S60 er svagere end en 525i med 192 hk, det
betvivler jeg ikke.
Det jeg skriver er, at du sammenligner en BMW til 700.000 med en den mindste
Volvo S60 til under 500.000 kr.
Det er jo ikke en valgmulighed en forbruger vil stå i, derfor synes jeg
sammenligningen ikke er relevant.

>> At betale en knap en halv million for en Volvo S60 2.5T synes jeg er
>> vildt, at give 200.000 mere for en BMW 525 synes jeg er helt sindsygt.
>
> ...den koster da ikke næsten 700.000 kroner..hvor har du det fra..?

En 525i koster ca. 710.000 kr ifølge både Bilbasen og BMW.DK.

Du kan eks. købe en V70T5 med 260 hk, 350 Nm, 250 km/t og 0-100 på 6.8s til
710.000.
For den pris får du en 525i sedan med 192 hk, 245 Nm, 238 km/t og 0-100 på
7.9s. Skal du have den i stationcar kan du lægge godt 50.000 oveni.
Jeg tror jeg ved hvad 90% af befolkningen vil vælge der.

Niels



BJ (01-04-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-04-05 23:07


"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:424dc542$0$718$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

> Jeg tror jeg ved hvad 90% af befolkningen vil vælge der.

Jeg ville gerne have ... pengene ... og det gerne skattefrit.

--
Bjørn J.



Jan W Nielsen (02-04-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 02-04-05 18:49

> Det er klart at en 140 hk Volvo S60 er svagere end en 525i med 192 hk, det
> betvivler jeg ikke.

Wha-bha - hvem snakker nu om en gammel BMW med 192 hk..?

> Det jeg skriver er, at du sammenligner en BMW til 700.000 med en den
> mindste Volvo S60 til under 500.000 kr.

Næh - det var dig, der begyndte med sammenligninger af biler, hvor jeg vil
mene, at 3´eren i øvrigt ikke kan siges at være klart mindre end S60´eren.

Jég talte om effekt på en 2,5´er - og jeg tog udgangspunkt i det, som Morten
skrev.

> Det (3-serie VS S60?)er jo ikke en valgmulighed en forbruger vil stå i,
> derfor synes jeg sammenligningen ikke er relevant.

Det synes du så - det gør jeg ikke.

> Jeg tror jeg ved hvad 90% af befolkningen vil vælge der.

Ok, jamen så lukker vi da bare BMW..

Som sagt så mener jeg, der er klasseforskel på Volvo og BMW - og det tror
jeg, der er nogle, der gerne vil betale for.... Ville jeg selv..? Det er jeg
ikke sikker på..

/Jan W Nielsen



Niels Bengaard (02-04-2005)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 02-04-05 22:10

> Wha-bha - hvem snakker nu om en gammel BMW med 192 hk..?

Gammel, tja, det er i hvert fald en motor BMW leverer i nyeste 500 serie og
300 serie.
Den du nævner med 218 hk er kun i en specialudgave af 325.

Skal man tale om højeffektive motorer nu om dage, er der ingen vej udenom
turbomotorer.
BMW har fattet det med dieselmotorer, og kommer nok snart efter det med
benzin også, de var jo trods alt med i starten af 70érne som nogle af de
første og senere med 745i..

BMW er en meget fed bil, men det prisniveau de har i Danmark gør dem meget
svære at sælge.

Niels




Jan W Nielsen (03-04-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 03-04-05 07:07

>> Wha-bha - hvem snakker nu om en gammel BMW med 192 hk..?

> Den du nævner med 218 hk er kun i en specialudgave af 325.

Jeg har svært ved at forstå dig - enten tåger du lidt rundt i det her
BMW-halløj, eller også er der noget, som jeg selv grundlæggende har
misforstået.

Her er der et link til BMWs nyeste 3-serie og de tekniske data. Vil du ikke
fortælle mig, hvor du finder det med "special-model"..?

http://www.bmw.com/generic/de/de/products/automobiles/download/pdf/3_LI_datasheet.pdf

> BMW er en meget fed bil, men det prisniveau de har i Danmark gør dem meget
> svære at sælge.

Ja, det er ikke let, når man skal have den slags biler i afgiftsplagede
Danmark.

/Jan W Nielsen



Niels Bengaard (03-04-2005)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 03-04-05 08:18

>>> Wha-bha - hvem snakker nu om en gammel BMW med 192 hk..?
>
>> Den du nævner med 218 hk er kun i en specialudgave af 325.
>
> Jeg har svært ved at forstå dig - enten tåger du lidt rundt i det her
> BMW-halløj, eller også er der noget, som jeg selv grundlæggende har
> misforstået.

Jeg kigger på den danske BMW side.
218 hk motoren fås kun i sedan udgaven af 325i, resten af 325i og 525i har
192 hk.

Niels



Ukendt (03-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-04-05 09:51

>>> Den du nævner med 218 hk er kun i en specialudgave af 325.
>>
>> Jeg har svært ved at forstå dig - enten tåger du lidt rundt i det her
>> BMW-halløj, eller også er der noget, som jeg selv grundlæggende har
>> misforstået.
>
> Jeg kigger på den danske BMW side.
> 218 hk motoren fås kun i sedan udgaven af 325i, resten af 325i og 525i har
> 192 hk.

Måske det er fordi at det er gamle modeller. Så du mener nok nærmere at
sedanen er specielt meget ny.

Det var mig der bragte de 192 Hk på banen, men jeg har forlængst erkendt at
jeg tog fejl.


--
/Claus

Nu med ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk







Niels Bengaard (03-04-2005)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 03-04-05 10:26

> Måske det er fordi at det er gamle modeller. Så du mener nok nærmere at
> sedanen er specielt meget ny.

Jeg formoder da at BMW i Danmark har deres side opdateret, jeg var ikke klar
over der var kommet en 218 hk model og brugte bare data fra bilbasen eller
bwm.dk. Begge steder findes 218 hk modellen kun i 325 sedan. Man kan se det
er anderledes er på den tyske hjemmeside som Jan viste, men de introduceres
nok også tidligere der.

Niels



Jan W Nielsen (03-04-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 03-04-05 20:45

> Man kan se det er anderledes er på den tyske hjemmeside som Jan viste,
> men de introduceres nok også tidligere der.

Det er i det hele taget normalt, at de introducerer de nye motorer i een
model, hvorefter de efterfølgende begynder at proppe den i hullet på deres
andre modeller også.

....når det så er sagt, så er jeg ret vild med både S60, V50 og 3´serien -
alle er kanon lækre biler, IMO.

Personligt gik jeg nok efter en S60 T5, hvis jeg ville bruge pengene på
bil...i midlertid er jeg endnu ikke kommet ind på ejendomsmarkedet, og med
en yngre kæreste, der endnu ikke er færdig med universitet, ville jeg
afskære mig selv muligheden for en bolig i hovedstaden, hvis jeg huggede til
på så dyr en bil.

....indtil videre hamrer jeg en ordentlig bunke kuler i banken hver
måned...og så må lækker bil vente, til jeg har fået mig et sted at bo, og
igen har fået penge på bogen---



....desuden er de også kun med aut på Bilbasen - og det er ikke mig til sådan
en bil..

/Jan W Nielsen



Søren Wind (30-03-2005)
Kommentar
Fra : Søren Wind


Dato : 30-03-05 23:14

www.rh-motorsport.dk kan klar det bette problem !

> Er der nogen der har erfaring med chiptuning af en S60 2,4 fra 140HK til
> 170HK?

--
mvh.
Søren Wind - aka Wind Diesel - Riding Peugeot 307 Airvan - 2005 SW Edition



Morten Vinding Svend~ (31-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Vinding Svend~


Dato : 31-03-05 07:37

"Søren Wind" <s.wind@2o6.dk> skrev i en meddelelse
news:424b24b8$0$635$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> www.rh-motorsport.dk kan klar det bette problem !
>
> > Er der nogen der har erfaring med chiptuning af en S60 2,4 fra 140HK til
> > 170HK?

Okay, han har godt nok ikke S60'eren på listen, men ja du har nok ret,
S70'erens 2,4 er jo nok næsten identisk.

Jeg skriver lige til ham.
Har du nogen personlig erfaring med ham?

/Morten



Morten Vinding Svend~ (31-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Vinding Svend~


Dato : 31-03-05 11:25

"Morten Vinding Svendsen" <mvn@image.dk> skrev i en meddelelse
news:d2g5r6$er9$2@postednews.klen.dk...
> "Søren Wind" <s.wind@2o6.dk> skrev i en meddelelse
> news:424b24b8$0$635$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> > www.rh-motorsport.dk kan klar det bette problem !
> >
> > > Er der nogen der har erfaring med chiptuning af en S60 2,4 fra 140HK
til
> > > 170HK?
>
> Okay, han har godt nok ikke S60'eren på listen, men ja du har nok ret,
> S70'erens 2,4 er jo nok næsten identisk.
>
> Jeg skriver lige til ham.
> Har du nogen personlig erfaring med ham?

Så fik jeg svar, han er hurtig.

S60'eren skulle være den samme som S70, så der skulle ikke være nogen
problemer.

Det tager ca. to timer, så det er ikke så længe man skal undvære bilen hvis
man aftaler en tid, og ilfg. ham skulle der ikke være nogen problemer med
syn.

Tak for hjælpen Søren.

/Morten



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste