Ang. sænkning af bil.
Fra : Martin Vollert

Dato : 29-03-05 12:12

Når man vil sænke sin bil mere end 40mm F.eks 55mm har jeg at man skal
skifte støddæmper, mit spørgsmål er så, skal dem man skifter til så være
kortere end standart eller er det bare at købe støddæmpere i standart str.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-05 12:29

> Når man vil sænke sin bil mere end 40mm F.eks 55mm har jeg at man skal
> skifte støddæmper, mit spørgsmål er så, skal dem man skifter til så være
> kortere end standart eller er det bare at købe støddæmpere i standart str.

Min køre med 60/40 og har std dæmpere på altså std størrelse..

Men man tilråder at man køber afkortede dæmpere til 55mm+ sænkning, har dog
ikke haft nogle problemer med min..

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-05 17:38

> Min køre med 60/40 og har std dæmpere på altså std størrelse..
>
> Men man tilråder at man køber afkortede dæmpere til 55mm+ sænkning, har
> dog
> ikke haft nogle problemer med min..

SynsOrla har vist et andet syn på sagen.

Mener at det er 40 mm sænkning de tillader på org. dæmpere.

--
/Claus

Nu med ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk

Fra : John Sahl

Dato : 29-03-05 12:36

Martin Vollert wrote:
> [...]
> skifte støddæmper, mit spørgsmål er så, skal dem man skifter til så
> være kortere end standart eller er det bare at købe støddæmpere i

Det er forskelligt fra bil til bil, men jeg kan kun anbefale at man
køber fjedre/dæmpere som et tilpasset sæt. Det giver altså det
bedste resultat.

--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia

Fra : Rasmus

Dato : 29-03-05 17:06

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> wrote in message
> Når man vil sænke sin bil mere end 40mm F.eks 55mm har jeg at man skal
> skifte støddæmper, mit spørgsmål er så, skal dem man skifter til så være
> kortere end standart eller er det bare at købe støddæmpere i standart str.

Der skal som regel kortere dæmpere til, du kan risikere at fjederen ikke
længere sidder ordentligt i spænd....
Det gælder også med 40mm fjedre, hvis ikke fjederen sidder ordentligt i
spænd kan bilen ikke synes, uanset om det er TÜV godkendelse eller andet
fis.

mvh
Rasmus