Lappe rustpletter
Fra : Ivan [7100]

Dato : 29-03-05 09:58

Hej Entusiaster!

Jeg har fået et par stenslag/rustpletter på min ellers gode, gamle Opel
Corsa.

Dem vil jeg gerne gøre noget ved.

Det lader ikke til at rustem er gået i pladen, men kun sidder i overfladen.

Jeg regner med stålbørste, opfyldning, grunder og lak?

Nogen der kan give en lidt bedre forklaring samt henvise til specifikke
produkter der kan anvendes? Bare lige så jeg ikke lyder som et total fjols
nede i bilplejebutikken.

Ivan, med et par rustpletter

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-05 10:55

> Jeg regner med stålbørste, opfyldning, grunder og lak?

Det er den sikre vej til at de kommer igen om en mdr, en stålbørste er god
til mange ting men IKKE til at fjerne rust på en bil !! det skulle da lige
være bremsekalibrene hehe..

Med en stålbørste kommer du ikke ordenligt i bund, selv om det ser sådan
ud..

Det bedste er en sandblæsepistol ala denne:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3444&n=10&KundeID=TFOXYj26p8DcL0AmX5LB8eHs1wpcRjc

Den er PERFEKT til den slags små operationer..

Den fjerner ALT rust..

Bagefter er det lidt en religion om man fylder ud først og så grunder, eller
grunder og så fylder ud !
Jeg fylder altid ud først, fordi så skal man kun grunde en gang, istedet for
at man får slebet grunderen af, og så skal grunde igen..

Jeg bruger alm filler fra Biltema, den er skam udemærket...

Og bagefter skal det selvfølgeligt ha lak, skal det laves rigtigt, så skal
man bruge 2 komponent autolak.. men er du ligeglad med om det ser perfekt
ud, så kan motip sprays bruges..

Husk at slib med kort ca 300 inden du begynder at male !

Har du metal lak så skal der klarlak over farven...

Bliver klarlakken eller lakken til bulet i overfladen, så kan det slibes væk
med slibemiddel...

Var lidt hurtigt svaret, håber du kan bruge det..

Mvh
Morten

Fra : Ivan [7100]

Dato : 29-03-05 12:33

> Var lidt hurtigt svaret, håber du kan bruge det..

Jo da......giver da god mening.....hvorfor så trække det i langdrag?

Fra : Ivan [7100]

Dato : 29-03-05 13:53

> [...]
væk
> med slibemiddel...
>
> Var lidt hurtigt svaret, håber du kan bruge det..

Har dog lige et uddybende spørgsmål.

Hvor køber alt det kramværk henne?

Har en thansen liggende i nærheden, kunne de evt. bruges?

Fra : Q

Dato : 30-03-05 11:52

"Ivan [7100]" <spørg@igruppen.dk> skrev i en meddelelse
> Har dog lige et uddybende spørgsmål.
>
> Hvor køber alt det kramværk henne?

Slibegrej, grunder, evt klarlak og evt. spartel får du i det lokale
byggemarked..
Malingen burde du kunne få på et aut. værksted med rimelig god sikkerhed for
farvematch

/peter

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 30-03-05 13:14

> [...]
>
> Har dog lige et uddybende spørgsmål.
>
> Hvor køber alt det kramværk henne?
>
> Har en thansen liggende i nærheden, kunne de evt. bruges?

Hej Ivan.

Det ender s'gi nok med, at du har brugt flere penge på udstyr end det ville
koste at få det lavet

Bo

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 29-03-05 11:09

I news:efea$42491858$3e3d8f4b$22670@nf4.news-service.com <Ivan [7100]>
<spørg@igruppen.dk> skrev:

> Hej Entusiaster!
>
> Jeg har fået et par stenslag/rustpletter på min ellers gode, gamle
> Opel Corsa.
>
> Dem vil jeg gerne gøre noget ved.

Til små stenslag bruger jeg normalt en glasbørste til at fjerne rusten,
den renser fint i bund.
Derefter grunder og lak påført med en vatpind. Glasbørsten er også
udmærket til at slibe grunderen med.

mødes med en gunstig lejlighed....