Brændstofforbrug på gammel bil
Fra : GB

Dato : 29-03-05 00:37

Min Volvo 460 DL fra 1994 har jeg tjekket til følgende forbrug:

Bykørsel: 9.8 km/l
Langtur: 14.6 km/l (målt over 600 km).

Det er da rimeligt for en bil til 20.000, eller?

--
Det er svært at være førstegangskøber...
Med venlig hilsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-03-05 05:35

GB skriver:

> Min Volvo 460 DL fra 1994 har jeg tjekket til følgende forbrug:
>
> Bykørsel: 9.8 km/l
> Langtur: 14.6 km/l (målt over 600 km).
>
> Det er da rimeligt for en bil til 20.000, eller?

Det er okay, min gamle golf 2 fra 1991 (1,8l/90hk) kørte omkring 14km/l
ved blandet kørsel. Højeste var næsten 16, ved en tur til Thisted og
retur en dejlig sommerdag, hvor vi ikke var meget over 90 det meste af
turen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : hanzen

Dato : 29-03-05 08:27

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Min Volvo 460 DL fra 1994 har jeg tjekket til følgende forbrug:
>
> Bykørsel: 9.8 km/l
> Langtur: 14.6 km/l (målt over 600 km).
>
> Det er da rimeligt for en bil til 20.000, eller?

Absolut.

> --
> Det er svært at være førstegangskøber...

Det er måske derfor du kalder en årgang 94 for gammel?
Skam dig
--
hilzen
hanzen

SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-03-05 09:56

GB wrote:
> Min Volvo 460 DL fra 1994 har jeg tjekket til følgende forbrug:

Jeg har en Ford Sierra 1,6 fra 1987 (så min var allerede gammel, da din var
ny )

> Bykørsel: 9.8 km/l
> Langtur: 14.6 km/l (målt over 600 km).

Jeg kører i snit omkring 10-12 km/l og det er med ca. 75% bykørsel.
Jeg har én gang målt den på langtur og det var med fuld oppakning + camp-let
+ 4 personer, over en strækning på ca. 3000 km ialt.
Der gik den ca. 13,5 km/l.

> Det er da rimeligt for en bil til 20.000, eller?

Joda, men jeg har kun givet 5000,- for min

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : GB

Dato : 29-03-05 16:18

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har en Ford Sierra 1,6 fra 1987 (så min var allerede gammel, da
> din var ny )

OK...

> [...]
> Jeg har én gang målt den på langtur og det var med fuld oppakning +
> camp-let + 4 personer, over en strækning på ca. 3000 km ialt.

Det er flot!

> Joda, men jeg har kun givet 5000,- for min

Blæremås! ))

GB

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-03-05 19:22

GB wrote:

> Blæremås! ))

Hov hov, det var dig der startede

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 29-03-05 19:02

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Joda, men jeg har kun givet 5000,- for min

det var da dyrt ;)

min gamle brune, klarede de 12 på literne i snit, fordelt over de
48.000 motoren trak den

nu klarer den (motoren altså) , trækkende på Hawaiteltet et snit
omkring 11.

--
jan@Fedtegreven.dk / jan@stevns.net

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-03-05 19:24

jan@fedtegreven.dk wrote:

> det var da dyrt ;)

Ja i forhold til det du plejer at gi'
Jeg er nu ellers godt tilfreds, er netop startet på mit andet år med den,
uden nogen ubehagelige overraskelser.

> min gamle brune, klarede de 12 på literne i snit, fordelt over de
> 48.000 motoren trak den

Jeg tror kun at jeg har kørt lige over de 20000 i min nu.

> nu klarer den (motoren altså) , trækkende på Hawaiteltet et snit
> omkring 11.

He he, har det noget at gøre med den øgede downforce, som den skal trække nu

I så fald burde jeg jo køre endnu mindre pr. liter

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 29-03-05 21:20

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Ja i forhold til det du plejer at gi'

Den var vist også lidt af et særtilfælde - havde jo nær kostet mig et
hjerteslag, da synsdamen fortalte jeg nok lige skulle rundt ToldSkat,
og betale registreringsafgiften på den først .... << måben.avi >>

Et motorkontor i det jyske, havde åbenbart glemt at slette, at det
havde været en statstjenestevogn - så jeg fik sgu' sved på panden

>Jeg er nu ellers godt tilfreds, er netop startet på mit andet år med den,
>uden nogen ubehagelige overraskelser.

De kan jo ikke overraske, hverken på den ene eller den anden.......

>He he, har det noget at gøre med den øgede downforce, som den skal trække nu

Det er nok tænkeligt, men på den anden side, kører vi ikke på samme
måde.

Rekorden holder sig omkring de 12,5 på literen - give/take a little,
så den er jeg sgisme fint tilfreds med, og fred så være med at køleren
sprak inde i Nyhavn i dag

Man linder jo blot dækslet, og lusker videre i teksten, der var 3
opgaver at løse før jeg kunne køre hjem, hvor en reservekøler lå ;)

>I så fald burde jeg jo køre endnu mindre pr. liter

Du har ikke set Hawaiteltet nyligen, kan jeg høre ;)

--
jan@Fedtegreven.dk / jan@stevns.net

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-05 13:05

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Et motorkontor i det jyske, havde åbenbart glemt at slette, at det
> havde været en statstjenestevogn - så jeg fik sgu' sved på panden

Jeg kan godt huske at der var lidt "bøvl" dengang.

Og der har lige indsneget sig en lille fejl, det er det tredje år jeg er
startet på med den

> De kan jo ikke overraske, hverken på den ene eller den anden.......

Nope.

> Du har ikke set Hawaiteltet nyligen, kan jeg høre ;)

Nej det er ved at være længe siden.

Fra : Thomas

Dato : 29-03-05 17:50

> Min Volvo 460 DL fra 1994 har jeg tjekket til følgende forbrug:
>
> Bykørsel: 9.8 km/l
> Langtur: 14.6 km/l (målt over 600 km).
>
> Det er da rimeligt for en bil til 20.000, eller?

Min Polo HIT går omkr. 13,5 kml - den er til salg for 8.000 kr. (bud ønskes
da jeg skal sælge den nu), så det slår din ;)

--
Thomas Krath

Fra : Olesen

Dato : 29-03-05 18:16

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Min Polo HIT går omkr. 13,5 kml - den er til salg for 8.000 kr. (bud
ønskes
> da jeg skal sælge den nu), så det slår din ;)

Min Polo non-hit , gik præcis det samme, men
var kun en ellevehundreder med 50HK.

Dog ikke til salg.