Undervogn til Volvo S40
Fra : eCarlos.net

Dato : 28-03-05 16:33

Halløjsa i gruppen

Her efter min påkørsel i vinters hvor volvoen blev vredet og drejet lidt
rundt, er min undervogn begyndt at brokke sig lidt, en fjerder "knager" når
man kører over bump, og på brosten giver de forreste støddæmpere noget lyd
fra sig.

Derfor har jeg besluttet (medmindre der er nogle der siger det er totalt
tosset) at få skiftet støddæmpere + fjedre hele vejen rundt, det skader vel
heller ikke når den nærmer sig de 90.000 på tælleren.

Men hvad vælger man ?, kører man ind på aut. volvo værksted, og betaler en
formue for nogle std. støddæmpere + fjedre, eller er der bedre alternativer,
er det en fordel fx. at få smækket nogle monroe (det eneste mærke jeg
kender) på den, + nye fjedre.?.

Det er ikke økonomien der er vigtigt (altså så længe der er mening med
galskaben), men mere at vælge den bedste løsning ?

Nogle gode forslag??

//eCarlos.net

Fra : ENN

Dato : 28-03-05 17:01

Volvoen er født med monroe støddæmpere du kan sætte sådan nogle i eller et
sæt Sachs begge er kvalitetsmærker.

Skift tårnlejerne foran samtidigt - fjedrene plejer ikke at fejle noget på
S/V 40

Fra : John T.

Dato : 28-03-05 21:39

Nu ved jeg jo ikke om du kan/vil lave det selv, men ellers
kan jeg varmt anbefale:
AE Autodele
Højgårdsvej 11
4540 Fårevejle
59654344
Det er et Volvo genbrug, (kun Volvo)
jeg har fået flere dele fra ham, i den bedste kvalitet,
jeg ringer bare og han sender med fragtmanden.
I dag spørger jeg ikke om hvilken stand tingene er i, har han det jeg skal
bruge,
beder jeg ham blot om at sende det, det er altid i tip top stand.
Mvh. John

Fra : Carl Astrup

Dato : 29-03-05 08:10

"John T." <kispus@despammed.com> wrote in message

> [...]
> bruge,
> beder jeg ham blot om at sende det, det er altid i tip top stand.

Huh :) Jeg må hellere holde mig til værkstederne ellers så går det da helt
galt, men takker :)

//eCarlos.net

Fra : Carl Astrup

Dato : 29-03-05 08:10

"ENN" <AAb@nomail.com> wrote in message
> [...]
> sæt Sachs begge er kvalitetsmærker.
>
> Skift tårnlejerne foran samtidigt - fjedrene plejer ikke at fejle noget på

Okay, jammen så er det jo så nemt :) takker for svaret.