Accelerationsevne, Vectra A V6
Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 18:02

Hej NG,

Har været ude og lege lidt... Resultatet har jeg postet i dk.binaer.motor...
:)

Der skulle have været flere tests at sammenligne med, men vi nåede ikke at
få nok data samlet sammen, før gearkassen manglede over halvdelen af gearene
:(

Formålet med "testen", er at bevise mærkbare forbedringer efter nogle
indgreb - der er "noget" under opsejling ;)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Karsten Andersen

Dato : 27-03-05 18:16

Sun, 27 Mar 2005 19:01:49 +0200, skrev "Bjørn"
<admin[at]norgaardsweb.dk>, på 20 linier, i
<4246e703$0$29428$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>, :

>Hej NG,
>
>Har været ude og lege lidt... Resultatet har jeg postet i dk.binaer.motor...
>:)

snyd snyd

Det er jo med rullestart
ved 0 sek køre du jo 6 km/t

så der skal vel ligges 0,35 sek til alle værdierne

Men den er nok "lidt" hurtigere end min Astra

det lyder fælt.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 18:28

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er jo med rullestart
> ved 0 sek køre du jo 6 km/t
>
> så der skal vel ligges 0,35 sek til alle værdierne

G-Tech'en var sat op til en tolerance på 30cm - dvs at jeg må "sætte i gang"
over en distance på 30cm - så det betyder ikke noget i det store hele...

Min makker - der har g-tech'en har testet op til flere biler med denne - dog
hovedsageligt Opel. Indtil videre er min den hurtigste under test, og så er
jeg ikke engang den med mest volume. Jeg skal nok lige prøve at få fat i
testresultaterne for en Omega 3000 24v, der også er målt. Så kan familien
d.f.b. se at sådan en er håbløst chanceløs mod min Umiddelbart er det
eneste jeg husker fra tabellerne er at min runder 180 ca. 1 sekund efter at
Omegaen runder 160 :)

> det lyder fælt.

Håber jeg også at det bliver ;)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Thomas

Dato : 27-03-05 19:02

> [...]
> chanceløs mod min Umiddelbart er det eneste jeg husker fra
> tabellerne er at min runder 180 ca. 1 sekund efter at Omegaen runder

Man skal jo:
1 - have en bil der kører optimalt
2 - have en kører der kan køre bilen

.... i må ikke ha' haft ovenst. i orden.

--
Thomas Krath

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-03-05 19:23

Thomas wrote:
> Man skal jo:
> 1 - have en bil der kører optimalt
> 2 - have en kører der kan køre bilen
>
> ... i må ikke ha' haft ovenst. i orden.

LOL

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Torben E

Dato : 27-03-05 19:32

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> wrote in message

> Det er jo med rullestart
> ved 0 sek køre du jo 6 km/t
>
> så der skal vel ligges 0,35 sek til alle værdierne

Det har du også på en dragstrip hvis man stager ind længst
muligt tilbage i feltet, men ja hvis man vil sammenligne med
fabriksopgivelser og lignende bør man starte uden rollout tid.

Torben E

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-03-05 18:20

Bjørn wrote:
> Formålet med "testen", er at bevise mærkbare forbedringer efter nogle
> indgreb - der er "noget" under opsejling ;)

En ny gearkasse?

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 18:24

meddelelse news:4246eab2$0$252$14726298@news.sunsite.dk...

> En ny gearkasse?

Ja, faktisk ;)

Jeg kunne som sagt kun bruge 3. og 4. gear midt under testen... Men det
lykkedes at få den trillet hjem i 3. og 4. gear... Efter lidt roden i det
ellers så kompakte motorrum, fandt mig og min makker ud af at den vælgerarm,
der bruges når man i gear der ligger ved siden af 3. og 4. var bukket. Denne
vælgerarm var så rimelig let at pille af, og låsen i den ene side viste sig
at være flækket (gammelt plastiklort) - med et spændebånd og noget tape fik
vi skidtet til at spinde, så jeg kunne trille de 50km tilbage til bopælen
med alle gear i brug.

Et eller andet sted er det pissetræls at holde 50km væk med en lettere
defekt bil - men da det først blev konstateret at det var en bagatel sag gik
det noget kun lettere med at "fordøje" oplevelsen. En anden gearkasse incl.
vælgersystem ligger på lager i det nordjyske - det er bare et spørgsmål om
tid, før der bliver gjort noget ved det. Men i første omgang bliver den
sænket, jeg har haft for meget at se til, og for mange penge at bruge i
mellem tiden, så stumperne fylder efterhånden halvdelen af mit
soveværelsesgulv :)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Thomas

Dato : 27-03-05 19:00

> Har været ude og lege lidt... Resultatet har jeg postet i
> dk.binaer.motor... :)

Målt med en alm. G-Tech måler:
Ford Sierra Cosworth 4x4 (vurderet ca. 320hk) 4,5 sek. 0-100 kmt (ikke min
egen bil)
Opel Omega 3000 24v (std. 204hk) 7,2 sek 0-100 kmt (min egen bil)

Alle målinger er gns. af to-tre målinger. De er ikke dokumenteret med
udskrifter o.lign. men er lavet med to mand i bilerne.

--
Thomas Krath

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 27-03-05 20:30

> [...]
>
> Formålet med "testen", er at bevise mærkbare forbedringer efter nogle
> indgreb - der er "noget" under opsejling ;)

Er den ikke lidt sløv i optrækket.....

Stef
XS400