Kan ikke åbne bagagerum!
Fra : Jasper Norman

Dato : 26-03-05 19:50

Hejsa.

Pludselig kunne jeg ikke længere åbne bagagerummet på min Seat Toledo TDi.
Når jeg drejer nøglen i døren (fordøren) kan jeg høre at der sker et eller
andet ved bagenden, men den tager ligesom ikke rigtigt ved... Jeg kan ikke
dreje nøglen rundt i bagklappen (er det normalt?).

Ellers sker der intet! knappen kan bare trykkes ind uden modstand, og
klapvognen skal mases ind over bagsæderne!

Hvad kan jeg gøre? Håber bestemt ikke, at jeg skal have far i et nyt
låsesystem?

Mvh

Jasper

Fra : alexbo

Dato : 26-03-05 20:11

"Jasper Norman" skrev

> [...]
> andet ved bagenden, men den tager ligesom ikke rigtigt ved... Jeg kan ikke
> dreje nøglen rundt i bagklappen (er det normalt?).

Tja, normalt og normalt, det er ikke meningen men hvis nøglen aldrig har
været brugt, p.g.a. centrallåsen, så er låsen groet sammen.
Giv den noget rustolie, og arbejd lidt med nøglen, du skal jo have klappen
åben for at lave låsen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-03-05 07:49

"Jasper Norman" <Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

Jeg kan ikke
> dreje nøglen rundt i bagklappen (er det normalt?).
>
> Ellers sker der intet! knappen kan bare trykkes ind uden modstand,

Nej, det plejer at være servo-motoren som står af, men så kan den låses op/i
normalt, men uden centrallås, så mekanismen er blokeret. I instruktionsbogen
er der en work-around til at åben inde fra, det er noget med en pal, bag en
klap, forneden, som skal skubbes til siden.
Hvis du har mod på det, er beklædningen lige til at hive af m. lidt blid
vold, og så er der fri adgang til mekanismen.