Falske nummerplader
Fra : Preben Christensen

Dato : 26-03-05 11:37

Hej

Hvis en sætter en nummerplade fra en bil over på en anden bil af samme mærke
og model, så er der vel ingen forsikring der dækker hvis man kører galt.
Hvordan anmelder man det kan man gøre det anonymt via mail til politiet?

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen

Fra : Brizz

Dato : 26-03-05 12:04

> Hvordan anmelder man det kan man gøre det anonymt via mail til politiet?

En mail er du jo ikke ret anonym. Men hvis du ringer til dem er du da lidt
mere anonym og blot fortælle dem at de måske skulle kigge nærmere på den og
den bil pga det og det.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Ivan [7100]

Dato : 26-03-05 12:18

> En mail er du jo ikke ret anonym.

Nåååh.......en mail fra hotmail eller lignende service er nu rimelig
anonym....

Fra : ct

Dato : 26-03-05 12:58

> Nåååh.......en mail fra hotmail eller lignende service er nu rimelig
> anonym....

Mjoooo - hvis det kommer dértil skal det så nok heller ikke være fra din
egen computer

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 26-03-05 15:23

"ct" <claus@fjernes-kjerkegaard.dk> skrev > Mjoooo - hvis det kommer dértil
skal det så nok heller ikke være fra din
> egen computer

Telefonen skal nok heller ikke være hans egen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 26-03-05 14:25

Ivan [7100] wrote:

> Nåååh.......en mail fra hotmail eller lignende service er nu rimelig
> anonym....

Hvad står der i den sidste Recieved-linie i headeren i en email derfra?

Fra : H.S.

Dato : 29-03-05 13:18

"Ivan [7100]" <spørg@igruppen.dk> skrev i en meddelelse

> Nåååh.......en mail fra hotmail eller lignende service er nu rimelig
> anonym....

Ja... hvis du sider på et ikke overvåget bibiliotek....

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 26-03-05 16:27

Preben Christensen wrote:

> Hvis en sætter en nummerplade fra en bil over på en anden bil af samme mærke
> og model, så er der vel ingen forsikring der dækker hvis man kører galt.

Jeg vil umiddelbart tro at forsikringen tilknyttet nummerpladen
vil dække. Efterfølgende kan forsikringsselskabet forlange pengene
refunderet hos den forsikrede, fordi vedkommende har misligeholdt
sin forsikringsaftale. Hvis du vil vide det nøjagtigt, så prøv i
dk.videnskab.jura.

> Hvordan anmelder man det kan man gøre det anonymt via mail til politiet?

Hvorfor vil du anmelde det anonymt? I mine øjne er der to
muligheder, enten mander du dig op og står ved din anmeldelse
eller også blander du dig udenom. Med mindre du ligefrem er bange
for dit liv og helbred når du anmelder det, kan jeg ikke se andet
end at anonyme anmeldelser er noget forbandet snigeri.. Det er
noget med at tage konsekvensen af egne handlinger, plain and
simple..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Leonard

Dato : 26-03-05 20:33

"Preben Christensen" <dunder@pc.dk> wrote:

>Hvis en sætter en nummerplade fra en bil over på en anden bil af samme mærke
>og model, så er der vel ingen forsikring der dækker hvis man kører galt.

Nej, det er sikkert ikke, udover det så er det dokumentfalsk og måske
også et forsøg på unddrage registreringsafgift, så det kan blive en
meget dyr en, også uden at køre galt.

>Hvordan anmelder man det kan man gøre det anonymt via mail til politiet?

Jeg ved ikke om politiet har tid til at tage en anonym mail alvorligt,
men ring til dem og fortæl dem at du gerne vil anmelde det anonymt.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : blue

Dato : 27-03-05 00:32

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det er sikkert ikke, udover det så er det dokumentfalsk

Det har intet med dokumentfalsk at gøre.

Fra : Leonard

Dato : 27-03-05 10:04

"blue" <xx@xx.xx> wrote:

>Det har intet med dokumentfalsk at gøre.

En eller anden form for identitetsfalskneri er det når nummerplader
ikke hører til det stelnummer som bilen. Og en nummerplade
dokumenterer jo bilens identitet og at den har mindst
ansvarsforsikring, samt at der er betalt en eller anden form for
afgift, så hvorfor skulle det ikke hedde dokumentfalsk at flytte
nummerplader over fra en anden bil?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : blue

Dato : 27-03-05 12:23

> [...]
> ansvarsforsikring, samt at der er betalt en eller anden form for
> afgift, så hvorfor skulle det ikke hedde dokumentfalsk at flytte

Fordi en ægte nummerplade ikke er et falsk dokument - se straffelovens §
171.

Fra : Leonard

Dato : 27-03-05 13:06

"blue" <xx@xx.xx> wrote:

>Fordi en ægte nummerplade ikke er et falsk dokument - se straffelovens §
>171.

Placeret på den forkerte bil er der jo et eller andet galt.
Men det kan da godt være at det ikke hedder dokumentfalsk.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : claus b. p.

Dato : 28-03-05 02:34

"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message

> Placeret på den forkerte bil er der jo et eller andet galt.
> Men det kan da godt være at det ikke hedder dokumentfalsk.

Så hedder det nok bedrageri eller skatteunddragelse. - Who cares, det er
altid forbundet med en ikke ubetydelig straf at snyde skattevæsenet.

/Claus

Fra : phk

Dato : 26-03-05 20:44

"Preben Christensen" <dunder@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> galt.
> Hvordan anmelder man det kan man gøre det anonymt via mail til politiet?

Ikke når man har skrevet om det her først ;)

--
Per, Esbjerg