Sende mails til Vejtilsyn
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 25-03-05 21:04

Jeg har et par advarsler til Vejtilsyn eller hvad det måtte hedde, men jeg
kan ikke finde nogen adresse hvortil man kan gøre opmærksom på ting der bør
rettes ang. veje og skiltning. Hvem kan give mig en adresse?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-03-05 21:10

> [...]
> bør
> rettes ang. veje og skiltning. Hvem kan give mig en adresse?

Der er fire slags veje i Danmark:

- Private veje (oftest meget små)
- Kommuneveje (Langt de fleste danske veje)
- Amtsveje (De større veje der forbinder kommunerne)
- Statsveje (De største veje der forbinder lansdelene - alle motorvejene
(pånær Sund- og Bælts motorvej)

Formentlig er der tae om en kommunevej - der det er langt de fleste....

Men hvad er det for en vej..?

/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-03-05 21:12

On Fri, 25 Mar 2005 21:04:06 +0100, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

> [...]
>kan ikke finde nogen adresse hvortil man kan gøre opmærksom på ting der bør
>rettes ang. veje og skiltning. Hvem kan give mig en adresse?

Det kommer vel lidt an på, hvilken vej vi taler om.

Det overordnede vejnet varetages så hut jeg visker af www.vd.dk

Er det mindre veje vil jeg mene at man retter henvendelse direkte til
den enkelte kommunes tekniske forvaltning.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 25-03-05 21:48

> [...]
>
> Er det mindre veje vil jeg mene at man retter henvendelse direkte til
> den enkelte kommunes tekniske forvaltning.

Det er to uafmærkede overhalingsfælder på hovedvejen mellem Esbjerg og
Varde. (Som næsten udelukkende har overhaling forbudt, bare ikke der hvor
det koster liv!).
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-03-05 22:05

> Det er to uafmærkede overhalingsfælder på hovedvejen mellem Esbjerg og
> Varde. (Som næsten udelukkende har overhaling forbudt, bare ikke der hvor
> det koster liv!).

Vejen (Hovedvej 12) tilhører Ribe Amt, og det er en af deres mest befærdede
med en årsdøgnstrafik på mellem 8- og 12.000 biler.

Årsdøgnstrafik er det antal biler, der som gennemsnit over et år kører i
døgnet på strækningen.

Amtet har formentlig en Vej- og Trafikchef, som du kan få navnet på, hvis du
ringer til dem.

/Jan W Nielsen - tidligere ansat i en vejmyndighed

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-03-05 22:29

> Amtet har formentlig en Vej- og Trafikchef, som du kan få navnet på, hvis
> du ringer til dem.

Ribe Amts vejchef:

Jens K. Ørnskov - telefon: 79 88 69 10

/Jan W Nielsen