Dæk i størrelsen 205/40-16?
Fra : JJ

Dato : 25-03-05 17:25

Nogen bud på hvor jeg kan skaffe dæk i den størrelse, har prøvet daekonline,
men de havde ikke hvad jeg søgte.

Fra : Mogens

Dato : 25-03-05 17:37

On Fri, 25 Mar 2005 17:24:43 +0100, "JJ" <virker@ikke.com> wrote:

>Nogen bud på hvor jeg kan skaffe dæk i den størrelse, har prøvet daekonline,
>men de havde ikke hvad jeg søgte.

Deres tyske web har dækkene - www.ReifenDirekt.de

Mvh...

Fra : John Sahl

Dato : 25-03-05 18:23

Mogens wrote:
> Deres tyske web har dækkene - www.ReifenDirekt.de

Hvor finder jeg så dæk i 205/35-17" ?

--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia

Fra : Claus Fabritius

Dato : 25-03-05 18:36

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor finder jeg så dæk i 205/35-17" ?

Det gør du desværre nok ikke John.
--
Claus Fabritius

Be nice to nerds
Chances are you'll end up working for one

Fra : John Sahl

Dato : 25-03-05 18:56

Claus Fabritius wrote:
> "John Sahl" wrote
>
> Det gør du desværre nok ikke John.

Shhhhhhhh, din lyseslukker

Fra : Claus Fabritius

Dato : 25-03-05 19:37

> Shhhhhhhh, din lyseslukker

Ked af at slukke lyset, men de eneste jeg kan finde er en cached side fra
Google hvor en prøjser har skrevet forkert.

Fra : Mogens

Dato : 25-03-05 19:46

On Fri, 25 Mar 2005 19:36:42 +0100, "Claus Fabritius"
<champ88@ofir.invalid> wrote:

>Ked af at slukke lyset, men de eneste jeg kan finde er en cached side fra
>Google hvor en prøjser har skrevet forkert.

Ja, man kan kun købe det dæk i 40-serien - 205/40x17

Mvh...

Fra : John Sahl

Dato : 25-03-05 20:10

Mogens wrote:
> Ja, man kan kun købe det dæk i 40-serien - 205/40x17

Det ender desværre nok med 195/40-17" så

Fra : Mogens

Dato : 26-03-05 00:15

On Fri, 25 Mar 2005 20:10:10 +0100, "John Sahl"
<spamnet@mandezonen.dk> wrote:

>Det ender desværre nok med 195/40-17" så

Det vil da også være mere end rigeligt, som jeg ser det medmindre man
investerer i Hörmann-sættet...

Mvh Mogens
med 275/40x17 bagpå...

Fra : BJ

Dato : 26-03-05 00:22

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Mvh Mogens
> med 275/40x17 bagpå...

Hvordan pokker finder du plads på et toiletsæde..?..

--
Bjørn J.

Fra : John Sahl

Dato : 26-03-05 01:47

Mogens wrote:
> Det vil da også være mere end rigeligt, som jeg ser det medmindre man
> investerer i Hörmann-sættet...

Der skal jo noget til for at smide kræfterne ned i asfalten på en
forhjulstrækker som min, så kan jeg komme op i en 215/35-17"
er det muligt jeg overvejer det. Hörmann-sættet vil jeg dog ikke
have, hvis det skal være, så bliver det lavet i plade, det andet er
noget rigtig lort.

> Mvh Mogens
> med 275/40x17 bagpå...

Dejlig størrelse!

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-03-05 19:48

On Fri, 25 Mar 2005 18:22:38 +0100, "John Sahl"
<spamnet@mandezonen.dk> wrote:

>Hvor finder jeg så dæk i 205/35-17" ?

>--

Det er ikke dæk, men postelastikker. *LOL*

Hva' hævlede vil du med så'rn noe'??

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 25-03-05 19:52

On Fri, 25 Mar 2005 19:47:47 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Det er ikke dæk, men postelastikker. *LOL*

Ikke alle dækfolk vil montere så lave dæk - det kan næsten kun gå galt
under montagen. Jeg købte en gang så lave dæk, og dækmanden ødelagde
det ene dæk under montagen. Heldigvis lå importøren lige om hjørnet og
han havde een tilbage (www.ndias.com)

>Hva' hævlede vil du med så'rn noe'??

Få ondt i røven :)

Mvh...

Fra : Claus Fabritius

Dato : 25-03-05 20:21

> [...]
> under montagen. Jeg købte en gang så lave dæk, og dækmanden ødelagde
> det ene dæk under montagen. Heldigvis lå importøren lige om hjørnet og

Der var ingen problemer med mine 215/35-18. Der bekymrede dækmanden sig mere
om at fælgene var nylakerede.

Arbejdet blev perfekt udført og både service og pris var god. Kan godt
anbefale Centerdæk og Fælge i Brøndby.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-03-05 20:28

On Fri, 25 Mar 2005 19:52:17 +0100, Mogens
<nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

> [...]
>under montagen. Jeg købte en gang så lave dæk, og dækmanden ødelagde
>det ene dæk under montagen. Heldigvis lå importøren lige om hjørnet og

Osse i den grad. )

Og så monteret på en Uno T, der ikke er kendt for komfortaffjedring i
forvejen.

Godt at det ikke er min mås det skal gå ud over.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : John Sahl

Dato : 26-03-05 01:51

Folmer Rasmussen wrote:
> Og så monteret på en Uno T, der ikke er kendt for komfortaffjedring i
> forvejen.

Min defination af komfort er ikke en blød sofa når det drejer
sig om biler, der er jeg meget mere til faste undervogne og
lavprofiler så man kan mærke om det er plat eller krone man
er kørt hen over..

> Godt at det ikke er min mås det skal gå ud over.

Min er forholdsvis godt polstret

Lørdagens skema indeholder en tur til Berlin efter den "nye"
Uno Turbo som kan ses her: <http://www.autohenter.dk/nyuno/>

Fra : John Sahl

Dato : 25-03-05 20:10

Folmer Rasmussen wrote:
> Det er ikke dæk, men postelastikker. *LOL*

Det er til gokarten aka Uno'en

> Hva' hævlede vil du med så'rn noe'??

Gøre noget ingen andre har gjort før mig i DK?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-03-05 20:36

On Fri, 25 Mar 2005 20:09:43 +0100, "John Sahl"
<spamnet@mandezonen.dk> wrote:

>Det er til gokarten aka Uno'en

>Gøre noget ingen andre har gjort før mig i DK?

>--

Jow, det skal du da være velkommen til, men jeg lurer lidt på om ikke
det ville være smartere med noget 215 eller 225 på sådan en 17"?

Der er ikke meget beskyttelse af fælgen i sådan no'en 205'ere.

Hvis du vælger 225/35 - 17 har du hos Reifen-Direct indtil flere
valgmuligheder.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : John Sahl

Dato : 25-03-05 21:06

Folmer Rasmussen wrote:
> Jow, det skal du da være velkommen til, men jeg lurer lidt på om ikke
> det ville være smartere med noget 215 eller 225 på sådan en 17"?

Der er ikke plads til det. Det kniber allerede nu med de 195/40-16"
som jeg har brugt de sidste par år.

> Der er ikke meget beskyttelse af fælgen i sådan no'en 205'ere.

Fælgen skal jo ikke i nærheden af nogen kanter, det ved hun godt
her hjemme

> Hvis du vælger 225/35 - 17 har du hos Reifen-Direct indtil flere
> valgmuligheder.

Så kræver det en større bil

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-03-05 21:32

On Fri, 25 Mar 2005 21:06:22 +0100, "John Sahl"
<spamnet@mandezonen.dk> wrote:

>Folmer Rasmussen wrote:

KLIP

>Fælgen skal jo ikke i nærheden af nogen kanter, det ved hun godt
>her hjemme

>--

Jaja, lige indtil hun suser forbi den der forretning med de store gule
udsalgsskilte, og hun lige skal vende øsen, for at se hvad det nu er
for noget. *LOL*

>--

>Så kræver det en større bil

>--

Nårh, hvis du er så hooked på at lave noget der ikke før er set i DK,
så hæv dytten til de kan være der.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : John Sahl

Dato : 25-03-05 22:06

Folmer Rasmussen wrote:
> Jaja, lige indtil hun suser forbi den der forretning med de store gule
> udsalgsskilte, og hun lige skal vende øsen, for at se hvad det nu er
> for noget. *LOL*

Må med skam indrømme at jeg er den eneste af konen og jeg der
har skrammet en af fælgene. Og hun sad desværre lige ved siden
af da jeg gjorde det

> Nårh, hvis du er så hooked på at lave noget der ikke før er set i DK,
> så hæv dytten til de kan være der.

Det må man kun hvis man også har 4x4

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-03-05 21:35

> John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
> Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia
> www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Hvad fa´en, John...

Nu er jeg LANGT om længe flyttet helt til København med Maja og hele vores
habengut..., og så smutter du til Jylland...

Jeg havde ellers tænkt mig, jeg ville gøre alvor af den mulighed du gav mig
for en tur på MTB i skovene omkring Roskilde..når nu vejret bliver lidt
bedre

P.S.: Jeg har fået nyt arbejde, så jeg kan ikke længere træffes på min gamle
e-mail... prøv evt. jan(mit mellemnavn)@hotmail.com

/Jan W Nielsen

Fra : John Sahl

Dato : 25-03-05 22:03

Jan W Nielsen wrote:
> Hvad fa´en, John...

Yeah, I know, men mon ikke vi finder på noget på et eller
andet tidspunkt uanset?

> Nu er jeg LANGT om længe flyttet helt til København med Maja og hele
> vores habengut..., og så smutter du til Jylland...

Typisk, men jeg kunne simpelthen ikke finde noget der svarede til
de muligheder/krav mht bolig som vi havde og endte med at tage
den anden vej..

> Jeg havde ellers tænkt mig, jeg ville gøre alvor af den mulighed du
> gav mig for en tur på MTB i skovene omkring Roskilde..når nu vejret
> bliver lidt bedre

Jeg skal nok give dig nogen gode tips uanset

Fra : BJ

Dato : 25-03-05 22:11

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia

Du skal lige lære sproget igen, inden vi giver vores fif fra os...

--
Bjørn J.

Fra : John Sahl

Dato : 25-03-05 22:26

BJ wrote:
> Du skal lige lære sproget igen, inden vi giver vores fif fra os...

Er startet på kursus

Fra : BJ

Dato : 25-03-05 22:33

KLIP

> Er startet på kursus

Så er du allerede godt på vej..;)

--
Bjørn J.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-03-05 11:16

John Sahl wrote:
> Hvor finder jeg så dæk i 205/35-17" ?

Pirelli skulle lave et, men det er ike gratis...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : John Sahl

Dato : 27-03-05 01:13

Morten Fruergaard wrote:

> Pirelli skulle lave et, men det er ike gratis...

Tjek gerne op på det. Noget med.: "hvad der spares på gyngerne"

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-03-05 11:19

JJ wrote:
> Nogen bud på hvor jeg kan skaffe dæk i den størrelse, har prøvet
> daekonline, men de havde ikke hvad jeg søgte.

Ja...

Der er flere mærke i den størrelse.

Bl.a. Toyo FZ4, Roadstone N3000 og Nankang NS2.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 26-03-05 16:16

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Ja...
>
> Der er flere mærke i den størrelse.
>
> Bl.a. Toyo FZ4, Roadstone N3000 og Nankang NS2.

Ikke at forglemme Yohohama A520, men de koster lige omkring 1300 stykket. Af
en og samme grund har jeg bestilt 195/40/16 fra Dunlop til Pegøjen - det
kunne gøres for 780 ved daekonline..

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM

Fra : JJ

Dato : 26-03-05 20:04

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:42457cb1$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Af
> en og samme grund har jeg bestilt 195/40/16 fra Dunlop til Pegøjen - det

Ved du hvor jeg kan skaffe Yokohama dækkene?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 27-03-05 12:55

"JJ" <virker@ikke.com> wrote in message

> "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
> meddelelse news:42457cb1$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ved du hvor jeg kan skaffe Yokohama dækkene?

Bigwheels og Point S har dem.
Så vidt jeg husker var Bigwheels marginalt billigere med dem da jeg
tjekkede.

Har ingen idé om hvem de rhar dem syd for grænsen

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM