www.bilpriser.dk vs www.bilbasen.dk
Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 25-03-05 00:13

hvem er mest realistisk ?

Har lavet en salgsvurdering på min Honda Shuttle 2.3 Ies fra januar 1999.
kørt 155.000

www.Bilbasen.dk vurderer den til 126.700
www.Bilpriser.dk vurderer den til 150.400

Nogen der har erfaringer med, hvem som er mest realistisk ?

Skal nævnes, at de brugte der findes til salg på www.bilbasen.dk ligger
prismæssigt langt over bilbasens vurdering.

mvh
Bendt

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 25-03-05 07:14

"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Skal nævnes, at de brugte der findes til salg på www.bilbasen.dk ligger
> prismæssigt langt over bilbasens vurdering.

Prøv at lave en Købs vurdering på den samme bil, så vil du se at den ene
giver et lige så urealistisk købs som salgs resultate.
Og hvis du så får fat i forhandler versionen af Autocom vil du kunne se at
bilpriserne ganske rigtigt er baseret på denne's data men at der er lagt en
kæmpe avance til i begge sider.
Det er Vildledende og burte egentligt indberettes til fs.dk

Fra : Kito

Dato : 25-03-05 08:17

"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skal nævnes, at de brugte der findes til salg på www.bilbasen.dk ligger
> prismæssigt langt over bilbasens vurdering.

Hej Bendt det kommer sku an på om du er sælger eller køber.
Skulle jeg købe din bil ville jeg stå med parpirerne på den lave pris, men
skulle jeg sælge ville det være omvendt.
Det er kun et salg der kan afgøre hvad, der var rigtigt i dit tilfælde.

med venlig hilsen
Poul