Nye regler vedr. trailer?
Fra : Søren Badstue

Dato : 24-03-05 23:05

Hejsa

Jeg har hørt et rygte om at der i løbet af sommeren skulle komme nye
regler
vedr. trailer og trailer-kørekort. De nye regler skulle betyde at hvis
traileren har en tilladt totalvægt på over 750 kg. skal der
trailer-kørekort
til, uanset bil, mv.

Det er jo dejligt hvis reglerne bliver nemmere, da de vist er meget
indviklet i dag, men omvendt er 750 kg. jo ikke meget i forhold til hvad
de
fleste må køre med i dag.

Det skulle vist nok være noget med et EU-direktiv for at ensrette reglerne
hele EU...
Har det noget på sig, og i så fald hvornår gælder de fra? (Evt. lidt links
til nettet )

FUT: dk.fritid.bil

PS. Ved ikke lige hvilken en af grupperne der er den "rigtige", men der må
jo tages en beslutning

Søren Badstue

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Gismo

Dato : 25-03-05 16:00

Søren Badstue wrote:
> Hejsa
>
> Jeg har hørt et rygte om at der i løbet af sommeren skulle komme nye
> regler

Ja og nej, det er kun glædende for ny erhvervelse af kørekort, du kan læse
mere om det her.

http://europa.eu.int/comm/transport/home/drivinglicence/legislation/doc/2003_10_22_memo_drivinglicence_en.pdf

Gismo.

Fra : Gismo

Dato : 25-03-05 16:06
Fra : Søren Badstue

Dato : 25-03-05 17:39

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Gismo wrote:

> [...]

Mange tak for det.

Fra : phk

Dato : 25-03-05 18:55

"Søren Badstue" <soren.badstue@post.cybercity.s.l.e.t.dk> skrev i en
meddelelse news:d1vdi2$2icf$1@newsbin.cybercity.dk...

> [...]
> vedr. trailer og trailer-kørekort. De nye regler skulle betyde at hvis
> traileren har en tilladt totalvægt på over 750 kg. skal der

Det er rygter sat i gang af kørelærere som ikke mener de har nok at lave.

--
Per, Esbjerg