Peugeot 106 - 1.1 - 93 (Kølerslange sprang~
Fra : BDF

Dato : 24-03-05 16:37

Haløj Motorbøller
Var så uheldig sidste uge at kølerslangen sprang/flækkede (Den øverste korte
kølerslange)
Har efterfølgende fået sat en ny på og fyldt kølervæske/vand på igen, og
derefter udluftet motoren via de 3 ventiler...

Nu kommer mit spørgsmål...
Når jeg kører (især når motoren er kold) kan man høre lyden at noget
vand/kølervæske som løber! ret irriterende lyd!!! derfor udluftede jeg så
motoren igen igen bare for at være sikker på at al luft var ude men ingen
hjælp der...

Hva gør jeg?
M.v.h. RObert

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-05 20:39

"BDF" <xxx@xxx.xx> skrev i en meddelelse

> Hva gør jeg?
> M.v.h. RObert

Hej Robert

Er du sikker på at der væske nok i kølersystemet? Prøv at hælde noget mere
i.

Thomas

Fra : BDF

Dato : 24-03-05 20:56

> Hej Robert
>
> Er du sikker på at der væske nok i kølersystemet? Prøv at hælde noget mere
> i.
>
> Thomas

Yes er sikker! men synes at jeg kan blive ved at lufte ud og fylde på igen
og igen og den taber sjovt nok ik væske

Fra : Ole Axelsen

Dato : 24-03-05 21:11

> Yes er sikker! men synes at jeg kan blive ved at lufte ud og fylde på igen
> og igen og den taber sjovt nok ik væske

Det er vel ikke fordi toppakningen er røget? Enten som følge af den sprungne
kølerslange og evt. varmkørsel, eller måske slangen kan være sprunget fordi
pakningen er defekt, og der er for højt tryk i systemet.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : BDF

Dato : 25-03-05 09:19

> [...]
> sprungne kølerslange og evt. varmkørsel, eller måske slangen kan være
> sprunget fordi pakningen er defekt, og der er for højt tryk i systemet.

Kan selvføl... være rigtig nok fu**** kølerslange!!!
Tak for hjælpen Motorbøller

Fra : BDF

Dato : 25-03-05 09:27

> [...]
> sprungne kølerslange og evt. varmkørsel, eller måske slangen kan være
> sprunget fordi pakningen er defekt, og der er for højt tryk i systemet.

Hvis vi siger at det er toppakningen "som det højst sansynlig er" hvor lang
tid kan jeg blive ved med at køre sådan her? Skal jeg have den skiftet
omgående eller kan jeg trække den nogle uger?

Fra : Ole Axelsen

Dato : 25-03-05 10:33

> Hvis vi siger at det er toppakningen "som det højst sansynlig er" hvor
> lang tid kan jeg blive ved med at køre sådan her? Skal jeg have den
> skiftet omgående eller kan jeg trække den nogle uger?

Jeg kørte selv ca 1½ år med en Citroen BX, der brugte ca 1-2 liter vand om
ugen. Det blev hverken værre eller bedre i den tid.
Du skal selvfølgelig lige være opmærksom på, om noget af vandet kommer i
olien, for så er det nok ikke smart, at køre så længe.