Det var da også på tide - garanti på Volks~
Fra : Ukendt

Dato : 24-03-05 11:24

Fra www.volkswagen.dk har jeg sakset denne pressemeddelelse:

================ SAKS ================

Volkswagen forbedrer kundernes rettigheder
Volkswagen indfører med tilbagevirkende kraft to års nybilsgaranti -
gældende fra 1. januar 2005. De to års garanti gælder alle fabriksnye
Volkswagen personbiler og varevogne.

Bevisbyrden vedrørende fejl i materiale eller fabrikation ligger dermed hos
garantigiveren, altså Volkswagen-fabrikkerne, i hele den toårige periode og
uden nogen form for kilometerbegrænsning.

================ SAKS ================

Det manglede jo bare.
Godt at det er med tilbagevirkende kraft, jeg har lige hentet en ny Goller
for 14 dage siden.

--
/Claus

Nu med ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 24-03-05 11:32

Hej!

Claus Petersen wrote:
> [...]
> garantigiveren, altså Volkswagen-fabrikkerne, i hele den toårige periode og
> uden nogen form for kilometerbegrænsning.

Det er de jo blevet "nødt" til. Er det ikke Suzuki (eller tilsvarende
lavpris-producent) der giver hele 3 års garanti uden kilometerbegrænsning?

> Godt at det er med tilbagevirkende kraft, jeg har lige hentet en ny Goller
> for 14 dage siden.

Det manglede da osse bare :) Og tillykke!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 24-03-05 11:50

En helt masse bits fra Kim Voss Schrader til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Det er de jo blevet "nødt" til. Er det ikke Suzuki (eller tilsvarende
> lavpris-producent) der giver hele 3 års garanti uden kilometerbegrænsning?

Det er Kia. Hos Suzuki er det 3 år/100.000 km (ifølge s. 47 i feb. 2005
udgaven af Motor).

En af mine bekendte er dog ikke helt så imponeret over det, idet han måtte
bruge lang tid på, at overbevise dem om en fejl han havde, nu også var en
fejl (han havde et forbrug på kølervæsken på en ny bil). Det viste sig at der
var en lille-bitte næsten usynlig flænge i toppakningen :) Men der ud over
har han da været vældigt tilfreds med Kias service.

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"I don't play well with others"
-- Jonny Miller as Dade Murphy in 'Hackers'

Fra : BJ

Dato : 24-03-05 12:54

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er Kia. Hos Suzuki er det 3 år/100.000 km (ifølge s. 47 i feb. 2005
> udgaven af Motor).

Hyundai har 3 år + ubegrænset kilometer samt 6 år på rust på den nye Sonata.

Kigger man på den tyske hjemmeside, kan virkelig se, hvad man kunne få for
sine penge, da alt fabriksudstyret er vist.

De europæiske skal stadig lære noget, hvis de ikke vil indhentes på Koreansk
(som de blev på Japansk).

--
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 24-03-05 15:02

KLIP

> De europæiske skal stadig lære noget, hvis de ikke vil indhentes på
> Koreansk (som de blev på Japansk).

Prøv at gå på den hollandske Hyundai hjemmeside: http://www.hyundai.nl og se
Sonata 3.3 V6 bagfra.

De *har* sg'u lært det.

--
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 27-03-05 14:22

> Hyundai har 3 år + ubegrænset kilometer samt 6 år på rust på den nye
> Sonata.

Ikke imponerende. Kia har 5 år og ubegrænset kilometer på Opirus...

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : BJ

Dato : 27-03-05 17:06

KLIP

> Ikke imponerende. Kia har 5 år og ubegrænset kilometer på Opirus...

Imponerende.

Nu skal de blot væk fra "town car looket", så begynder det at ligne noget.

Det samme gælder for Hyundai:

http://worldwide.hyundai-motor.com/common/img/showroom/passenger/xg/gallery

http://worldwide.hyundai-motor.com/common/html/showroom/passenger/centennial

Jeg erindrer det tydeligt med mine Mazda 929 3.0i GLX.

Jeg vare rigtig glad for dem.

Har haft konen med oppe at kigge på en ny Sonata.

Da hun så den sagde hun: "Den ligner jo en Mondeo.... flot bil".

Næste gang skal den prøves og så skal hun have den automatgear.

--
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-03-05 17:17

BJ skriver:

> Da hun så den sagde hun: "Den ligner jo en Mondeo.... flot bil".

Er det ikke fordi en Mondeo i dag ligner enhver anden "toymazissan" ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : BJ

Dato : 27-03-05 17:20

KLIP

> Er det ikke fordi en Mondeo i dag ligner enhver anden "toymazissan" ?

Det kan du da have ret i, men det sælger altså ... blot til alt, alt for
mange penge.

Tænk sig på Hyundais hollandske hjemmeside.... det eneste ekstraudstyr til
en V6 er et "glassoltag" ... *ALT* andet er standardudstyr.

--
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-03-05 17:38

BJ skriver:

> Det kan du da have ret i, men det sælger altså ... blot til alt, alt for
> mange penge.

Pas

> Tænk sig på Hyundais hollandske hjemmeside.... det eneste ekstraudstyr til
> en V6 er et "glassoltag" ... *ALT* andet er standardudstyr.

Også oliefyr ?

Fra : BJ

Dato : 27-03-05 17:41

KLIP

> Også oliefyr ?

Nej, og heller ikke med jydekrog..:)

--
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-03-05 17:45

BJ skriver:

> Nej, og heller ikke med jydekrog..:)

Doh, klart at ekstraudstyrslisten er kort, når ikke engang det mest
basale er på. Ja, oliefyr er sku mere bevendt i vores del af verden end
aircon, som de fleste fabrikanter propper i ders biler

Selv til en VW er træk med på ekstraudstyrslisten !

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-03-05 17:50

> Selv til en VW er træk med på ekstraudstyrslisten !

Det er for det, at jyder alligevel er så nærige, at de ikke køber nogen af
dem ;).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-03-05 17:50

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Det er for det, at jyder alligevel er så nærige, at de ikke køber nogen af
> dem ;).

ØØøøøh, vent og se......

Fra : BJ

Dato : 27-03-05 17:52

KLIP

> Selv til en VW er træk med på ekstraudstyrslisten !

Det er da klart, til *de* priser. En Hyundai-ejer kan jo købe folk til at
slæbe affaldet væk ... og stadig have penge på bankkontoen..!..

Skulle den evt. have eftermonteret en jydekrog, så finder man nok en
mekaniker som kan klare det .... til yderst rimelige priser.

Springer konen på en Sonata 2.4 afventer jeg resultatet og kunne sagtens
nøjes med en 235 Hk V6 mit alles drum und dran.

Måske endda en af deres større modeller, da der er langt op til 1,2 mill.
kr. som jeg netop har regnet ud til (i dagspriser) min S80 mit (næsten)
alles drum und dran koster.

PS: Vi betaler selv og har ikke et firma til at finansiere "min bil" for
os..

--
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-03-05 17:54

BJ skriver:

> Skulle den evt. have eftermonteret en jydekrog, så finder man nok en
> mekaniker som kan klare det .... til yderst rimelige priser.

Sådan kan man også gøre med soltag til en VW !

> PS: Vi betaler selv og har ikke et firma til at finansiere "min bil" for
> os..

Samme her.

Klaus (VW gal !)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : BJ

Dato : 27-03-05 17:58

KLIP

> Sådan kan man også gøre med soltag til en VW !

Ja da.

> Samme her.
>

> Klaus (VW gal !)

Hmmm ... skulle der så ikke stå Klaus Mangepenge..?..)

--
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-03-05 18:05

BJ skriver:

> Hmmm ... skulle der så ikke stå Klaus Mangepenge..?..)

Nej. Så dyrt er det altså heller ikke at køre VW, er på min 3. golf lige
nu.
Og har man først kørt Golf, er det sku svært at vende sig til andet, har
prøvet og overvejet: Hundai, Toyota, Mazda, Nissan, Audi (okay, her gik
smertegrænsen rent pengemæssigt), Pesjø, Citroen, Opel og Volvo

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-05 09:31

> Hmmm ... skulle der så ikke stå Klaus Mangepenge..?..)

Du ved først hvad en VW har kostet når du sælger den.

Prøv du at kører 102.000 km i en Hyundai for 27.000 kr. eller 26.000 km for
6.500 kr :)
OK har også prøvet at kører til over 1 kr. pr. km, men devisen er at til
selv en godt brugt VW er der altid en køber.
Til en godt brugt "lavpris" bil er der ofte kun ophugningsstøtten :)

--
/Claus (også lidt VW gal)

Nu med ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk

Fra : BJ

Dato : 28-03-05 13:00

KLIP

> Til en godt brugt "lavpris" bil er der ofte kun ophugningsstøtten :)

Det er den evindelige "bøøhhhmand" som ikke holder alligevel.

--
Bjørn J.

Fra : Non-Desperado

Dato : 24-03-05 17:27

> [...]

>[...]
>
>Det er Kia. Hos Suzuki er det 3 år/100.000 km (ifølge s. 47 i feb. 2005

Hyundai har "lige" ændret deres 3 år/100.000 km til 3
år/ubegrænset km med tilbagevirkende kraft.

Tidligere var det en reklamationsret, men den er nu blevet til en
decideret garanti....
Det kan de jo også sagtens, de fejler jo ikke noget.

(I know, der var for et par dage siden et indslag med en Terracan
med bøvl)

Non-Desperado

Fra : BJ

Dato : 24-03-05 17:34

"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:mho541djdhtl7kh1mqesiu6uvrpjde37op@4ax.com...

KLIP

> Tidligere var det en reklamationsret, men den er nu blevet til en
> decideret garanti....

For god ordens skyld er Suzuki japansk.

> Det kan de jo også sagtens, de fejler jo ikke noget.

Hyundai har stadig 2 større modeller som ikke er blevet re-designet endnu.

De ligger vel i størrelserne for BMW 5, Volvo S80, MB, Audi 6 osv.

Spændende at følge disse.

--
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 27-03-05 14:23

> Det er de jo blevet "nødt" til. Er det ikke Suzuki (eller tilsvarende
> lavpris-producent) der giver hele 3 års garanti uden kilometerbegrænsning?

Nu mangler vi bare at Citroen, Mercedes, Mitsubishi og Ford også begynder at
yde ordentlig garanti på deres biler...

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Lars Frandsen

Dato : 24-03-05 19:21

> [...]
>
> Det manglede jo bare.
> Godt at det er med tilbagevirkende kraft, jeg har lige hentet en ny Goller

Det kommer forhåbentlig også til at gælde for de andre medlemmer af VAG, da
jeg hentede en Octavia i juni 2004.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 25-03-05 02:18

On Thu, 24 Mar 2005 19:21:02 +0100, "Lars Frandsen"
<lars.nyheder@webspeed.dk> wrote:

>"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse

>Det kommer forhåbentlig også til at gælde for de andre medlemmer af VAG, da
>jeg hentede en Octavia i juni 2004.

Så da du købte din i Juni 2004 er den fra før januar 2005 og derfor
udenfor denne extra tjeneste.
Flemming Jacobsen

Fra : Lars Frandsen

Dato : 25-03-05 07:09

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Så da du købte din i Juni 2004 er den fra før januar 2005 og derfor
> udenfor denne extra tjeneste.

Hvis jeg nu bare kunne læse indenad

Jeg tror, jeg opfattede/håbede, at de ligesom Hyundai og gjorde det med 2-3
års tilbagevirkende kraft.

Fra : Non-Desperado

Dato : 25-03-05 09:04

"Lars Frandsen" <lars.nyheder@webspeed.dk> skrev:

>Hvis jeg nu bare kunne læse indenad
>
>Jeg tror, jeg opfattede/håbede, at de ligesom Hyundai og gjorde det med 2-3
>års tilbagevirkende kraft.

Måske er det derfor at de siger:
"Hyundai - Der er nogen der kan"

Non-Desperado

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 25-03-05 10:05

skrev i en meddelelse

> Måske er det derfor at de siger:
> "Hyundai - Der er nogen der kan"

Hvis koreanerne fortsætter som de er begyndt, bliver min næste fra Korea.
For 7-8 år siden havde jeg kig på en Kia, men kvaliteten var for lousy, og
der var nogle "bugs" mht rustfælder,vedligehold, så den blev fravalgt og
jeg købte den dengang nye Octavia. I dag har jeg ikke noget at udsætte på
dem, og med Skodas "howskisnowski" holdning til kunder,service,garanti,
så.... .

Fra : Ole Thomsen

Dato : 25-03-05 10:19

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> den blev fravalgt og jeg købte den dengang nye Octavia. I dag har jeg
> ikke noget at udsætte på dem, og med Skodas "howskisnowski" holdning

Jeg skal lige være sikker på jeg forstår dig ret.

Du mener det er hovskisnovski ikke at yde garanti efter den er udløbet?

Du forventer en lang garanti, men du køber en bil med en middelmådig?

Ole Thomsen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 25-03-05 10:38

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse

> Du forventer en lang garanti, men du køber en bil med en middelmådig?

Så simpelt kan det ikke læses, det går mere på at, over for nogle kunder vil
VAG gerne "stå ved" deres produkt, andre ikke, læs mine anden postning i
tråden. Det er et sprgs. om at jeg syntes Skoda har behandlet deres kunde
lousy, og det har jeg så taget til efterretning.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 25-03-05 09:47

"Lars Frandsen" <lars.nyheder@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror, jeg opfattede/håbede, at de ligesom Hyundai og gjorde det med
> 2-3 års tilbagevirkende kraft.
> --
DET kan du godt glemme!!!, Skoda.DK er kolde&klamme. Min er 1 md. for gammel
til at være omfattet af mobilitets-servicen, jeg rettede en foresprgs. til
dem, og henviste til at jeg var en af de første som købt deres bil i DK., så
som god kundepleje,service ,"tak for supporten" etc.etc.etc.... Men nej, som
svar fik jeg en gang salgs-"varmluft" hvor de opfordrede mig til at købe en
ny. Fra den dato har den ikke set et autoriseret værksted, og der bliver kun
brugt uorg. reservedele. Det har koste dem mange gange den udgift de ville
have haft, hvis de havde ladet den være omfattet, men de har tjent de penge
de skulle ;).