Måling af accellerationstider
Fra : phk

Dato : 24-03-05 08:31

Når der bliver opgivet en accelerationstid fra f.eks. 60 til 100, er denne
tid så

- målt fra f.eks. 40 km/t så der er tryk på evt. turbo
- målt fra 60 km/t så turbotryk først skal opbygges

--
Per, Esbjerg

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 24-03-05 11:06

phk wrote:

> Når der bliver opgivet en accelerationstid fra f.eks. 60 til 100, er denne
> tid så
>
> - målt fra f.eks. 40 km/t så der er tryk på evt. turbo
> - målt fra 60 km/t så turbotryk først skal opbygges

Hvis motoren allerede er i et område hvor der kan leveres
turbotryk, så bør trykket komme stortset med det samme når du
jokker pedalen ned. Det kan forsinkes en smule hvis der er et
stort system (volumenmæssigt) af rør, slanger og intercoolere
mellem turbo og motor, men i praksis tror jeg ikke det betyder nok
til at gøre en forskel.

Logisk set, bør tiderne vel være opgivet efter "jeg kommer kørende
med 60 km/t og får lyst til at overhale"-metoden, det er vel den
disciplin tallet skal bruges til?

--
Hygge..
Thomas