Ny kæde
Fra : Jacob Tjørnholm

Dato : 28-05-01 13:34

Hejsa!

Jeg skal have ny kæde på min Bandit 600. Jeg har desværre hverken udstyret
eller kompetencen til at gøre det selv, så jeg bliver nødt til at betale mig
fra det

I den forbindelse ville jeg lige spørge jer, hvad en rimelig pris på den
slags er? Jeg behøver ikke nogen super-kæde, bare en alm. god O-ringskæde
(jeg har for eksempel hørt, at RK skulle være fornuftige...?). Og så
selvfølgelig nye tandhjul for og bag.

Men alt i alt, hvad må den slags koste? 1500 kr.?

Takker,
Jacob T
Bandit 600 med slidt kæde

Fra : Michael K.S.

Dato : 28-05-01 14:25

On Mon, 28 May 2001 14:33:51 +0200, "Jacob Tjørnholm"
<tjornhol@hotmail.com> wrote:

> [...]
>selvfølgelig nye tandhjul for og bag.
>
>Men alt i alt, hvad må den slags koste? 1500 kr.?

I hvert fald ikke mere,det er endda nok lige i overkanten jeg vil sige
800 max 1000 for kædekittet (O-rings kit i ordentlig kvalitet) og ca.
1 time i arbejdsløn.

-M

Fra : Jacob Tjørnholm

Dato : 31-05-01 10:55

> I hvert fald ikke mere,det er endda nok lige i overkanten jeg vil sige
> 800 max 1000 for kædekittet (O-rings kit i ordentlig kvalitet) og ca.
> 1 time i arbejdsløn.

Nu har jeg fået tre bud: 1300, 1350 og 1400.......for kædekittet!!!
Arbejdsløn kommer oveni!

Det kan sgu ikke passe. Jeg må vist hellere kigge efter alternative steder
(f.eks. M & P).

Jacob Tjørnholm
Suzuki GSF600 Bandit

Fra : Michael K.S.

Dato : 31-05-01 11:02

On Thu, 31 May 2001 11:55:29 +0200, "Jacob Tjørnholm"
<tjornhol@hotmail.com> wrote:

>Det kan sgu ikke passe. Jeg må vist hellere kigge efter alternative steder
>(f.eks. M & P).

God ide prøv også www.louis.de eller www.motorradtechnik.de ,så de
havde et hav af forskellige bla. DID's sidst jeg var dernede og prisen
lå på ca. 8-1000 kr. for et sæt (sender gerne til DK).Den pris du har
fået opgivet er i hvert fald for meget.

-M

Fra : Christian Nedergaard

Dato : 31-05-01 14:24

http://www.ambi-bike.de/ har også kæder
/cnn

Fra : Mads Lund

Dato : 28-05-01 14:34

> [...]
> eller kompetencen til at gøre det selv, så jeg bliver nødt til at betale

Udstyr ?? 2 hamre er alt der skal til (plus det løse til at skifte
kædehjulene

> [...]
> selvfølgelig nye tandhjul for og bag.
>
> Men alt i alt, hvad må den slags koste? 1500 kr.?

Det plejer at være deromkring. Bestil evt online hos et UK firma. eks
www.mandp.dk mon ikke der er en i gruppen der kan finde bestillingsnummeret
til dig (Jeg har udlånt mit katalog)

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Jacob Tjørnholm

Dato : 28-05-01 14:40

> Udstyr ?? 2 hamre er alt der skal til (plus det løse til at skifte
> kædehjulene

Ikke andet?!? Jeg var sikker på, at man også skulle bruge en nedstryger og
en tube stærk lim

Fra : Mads Lund

Dato : 28-05-01 14:49

> Ikke andet?!? Jeg var sikker på, at man også skulle bruge en nedstryger og
> en tube stærk lim

Nej Nej, elastikker og strips i rigelige mængder er løsningen.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Morten Juel

Dato : 28-05-01 14:54

> Nej Nej, elastikker og strips i rigelige mængder er løsningen.

nej nej nej Mads, de gyldne 3 er superlim, gaffatape og strips )

Mvh
Morten

Fra : Henry

Dato : 28-05-01 22:38

Ja hvis du tør kører rundt med en kæde der er klemt skævt sammen eller
endnu være ikke nittet korrekt, så bare mas din nye kæde sammen med en
hammer og et eller tilfældigt søm. Pyt med at kædehjulet bliver skævt under
forsøget.... "ironisk"

> Ikke andet?!? Jeg var sikker på, at man også skulle bruge en nedstryger og
> en tube stærk lim

Hvis du ikke ved hvad du laver med den kæde, så få hjælp af een der gør det
(og ikke bare tror det). Gerne en med et kædenitteværktøj. Hvis du selv
fumler er der stor risiko for at du slår kædehjulet skævt, klemmer dit
samleled for meget eller slet ikke får nittet rigtigt. En kæde der springer
kan blive en ubehagelig og meget dyr oplevelse.

mvh
Henry

Fra : Mads Lund

Dato : 29-05-01 07:56

> [...]
> endnu være ikke nittet korrekt, så bare mas din nye kæde sammen med en
> hammer og et eller tilfældigt søm. Pyt med at kædehjulet bliver skævt

Tjo, jeg nitter min kæde med en hammer og det holder da til de 180 hk jeg
smider igennem kæden. Men ok, man skal nok vide hvad man gør.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Jacob Tjørnholm

Dato : 29-05-01 09:01

> Tjo, jeg nitter min kæde med en hammer og det holder da til de 180 hk jeg
> smider igennem kæden. Men ok, man skal nok vide hvad man gør.

Tak, jeg ved udmærket hvad jeg gør! Jeg har sat 100-vis af kæder på, og hvis
ikke limen er stærk nok, skal man bare lodde den sammen med en almindelig
elektronikloddekolbe!

Nå, spøg til side. Tak for rådene, jeg vil kontake en forhandler og bede om
en pris.

/Jacob

Fra : Soren Schimkat

Dato : 30-05-01 10:17

Hej-hej

.... hvorfor egentligt nitteled? Jeg monterede en ny kæde på min cykel
igår med et clips led.... og med et sådant kan man ikke komme til at
splitte noget ad.

mvh Søren, CB 500 '76

Fra : Poul B-H

Dato : 30-05-01 16:25

Soren Schimkat <schimkat@musik.auc.dk> wrote in message news:<3B14BA7C.D3CF1738@musik.auc.dk>...
> Hej-hej
>
> ... hvorfor egentligt nitteled?

Ja hvorfor?, jeg har set at racere anvender samleled, som de dog sikrer med lockwire.

Poul B-H

Fra : Henry

Dato : 30-05-01 17:25

> Hej-hej
>
> ... hvorfor egentligt nitteled? Jeg monterede en ny kæde på min cykel
> igår med et clips led.... og med et sådant kan man ikke komme til at
> splitte noget ad.

Jamen det er da rigtigt, et samleled, man skal nu lige huske at vende den
lukkede side af låsen med omløbsretningen sådan at den åbne side vender
bagud.

Jeg bruger ikke samleled fordi jeg har oplevet flere gange at låsen er
sprunget af, spørg ikke hvordan for jeg ved det ikke. Sidst det skete var i
sydfrankrig, jeg måtte ordne det med ståltråd, grimt...

mvh
Henry

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-05-01 20:29

Henry wrote:

> Jeg bruger ikke samleled fordi jeg har oplevet flere gange at låsen er
> sprunget af, spørg ikke hvordan for jeg ved det ikke. Sidst det skete var
> i sydfrankrig, jeg måtte ordne det med ståltråd, grimt...

Har du været forsigtig nok, da du satte låsen på?
Hvis man ikke har det rigtige værktøj til at klemme kædedelene sammen,
inden man sætter splitten på, kan man nemt komme til at udvide den for
meget, så den ikke længere er stram nok. Og derudover skal man i det hele
taget være ret forsigtig med ikke at komme til at udvide låsen, da den
ellers bliver for slap til at hænge ordentligt fast.
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Henry

Dato : 30-05-01 20:46

> Har du været forsigtig nok, da du satte låsen på?
Jaaaaa da _helt_ sikkert ........
Måske. måske ikke - resultatet var i hvert fald at skidtet var pist borte,
og dermed var min tillid til samleled også pist borte.

> Hvis man ikke har det rigtige værktøj til at klemme kædedelene sammen,
> inden man sætter splitten på, kan man nemt komme til at udvide den for
> meget, så den ikke længere er stram nok.
Netop, lige min pointe....

Og derudover skal man i det hele
> taget være ret forsigtig med ikke at komme til at udvide låsen, da den
> ellers bliver for slap til at hænge ordentligt fast.
Uha da hvor er vi dog enige, men jeg bruger stadigvæk et nitteled - jeg skal
jo alligevel kun have den kæde af een gang, når en skal skiftes om 20.000 -
30.000km

Ps. jeg har købe et kædenitte/springerkit, så jeg er klar..

mvh
Henrik

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-05-01 21:13

Henry wrote:

> Jaaaaa da _helt_ sikkert ........
> Måske. måske ikke - resultatet var i hvert fald at skidtet var pist borte,
> og dermed var min tillid til samleled også pist borte.

Ja, så er der ikke meget ved at køre med dem, hvis man ikke har tillid til
skidtet :-/

Fra : Allan jørgensen

Dato : 30-05-01 21:21

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> Ja, så er der ikke meget ved at køre med dem, hvis man ikke har tillid til
> skidtet :-/

jeg fik sat ny kæde på hos lydmuren(sidste år), og der gik ikke mere end 1
måned så manglede clipsen, som jeg fandt bag "kædedækslet" knækket i 2
stykker da jeg gravede gammelt olie/vejsnavs ud. jeg havde tilbagelagt ca
1000 km og det kunne havde været "sjovt" at kæden var sprunget under ferien
med kæreste og oppakning. hvorlænge jeg havde kørt uden clips ved jeg ikke,
men da jeg opdagede det, kørte jeg ikke før jeg havde lånt en clips og
derefter kørte jeg direkte op og fik det skiftet til nitteled.så aldrig mere
samleled til mig.

Allan(fzr600us)lydmuren skiftede uden problemer til nitteled, da de havde
glemt at spørge hvordan jeg ville have kæden samlet. jeg betalte kun
nitteleddet.