Hvad koster det?
Fra : Simone

Dato : 22-03-05 18:02

Hej gutter,

Jeg har lige haft min VW Golf CL 1,8 fra 1990 på et autoriseret værksted.

Problemet var, at den hostede og hakkede sådan meget i det under kørsen,
at den til sidste satte ud.
Jeg er ikke helt sikker på delene der blev skiftet, men det var noget med en
pakning ved indsugningen. Og noget med tomgangsregulatoren. (Jeg ved intet
om biler)
Min far stod for kørsel til og fra værkstedet.
Min store spørgsmål er så...hvad mon det kostede? Farmand siger bare, at nu
er regningen jo betalt.
Og det er da vældig sødt af ham. Meen, det var jo ikke lige meningen.
Så vil I komme med et bud?

/Simone

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-03-05 18:09

Simone wrote:
> [...]
> at nu er regningen jo betalt.
> Og det er da vældig sødt af ham. Meen, det var jo ikke lige meningen.

0 kr... Bare sig tak... .-)

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 22-03-05 19:01

Simone skrev:

> Jeg er ikke helt sikker på delene der blev skiftet,

Det fremgår vel af den regning som du har betalt ??

> Så vil I komme med et bud?

3500,- ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : mullerman

Dato : 22-03-05 19:21

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as.invalid> skrev i en meddelelse

> Det fremgår vel af den regning som du har betalt ??

Læs hendes indlæg igen... Hun har ikke været på værksted, det har hendes
far, og samtidig med dette betalte han regningen. Derfor spørger hun ;)

Go påske

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-05 19:24

"Simone" <solskin@email.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nu er regningen jo betalt.
> Og det er da vældig sødt af ham. Meen, det var jo ikke lige meningen.

1 stk tomgangsregulator 649,-
2½ værkstedstime 1125,-
miljøafgiter 59,-
hjælpematerialer 78,-
resette computer 199,-
moms 527,50
Beløb 2637,50 Kr
==================================
Betales inden 10 dage

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 22-03-05 19:28

Tom wrote:
> Betales inden 10 dage

Du glemte at skrive kontonummer

--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-05 19:39

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Du glemte at skrive kontonummer

Sad faktisk og overvejede om ikke jeg skulle skrive mit eget

--
Tom

Fra : Unlimited

Dato : 22-03-05 19:40

> 1 stk tomgangsregulator 649,-
> 2½ værkstedstime 1125,-
> miljøafgiter 59,-
> hjælpematerialer 78,-
> resette computer 199,-
> moms 527,50
> Beløb 2637,50 Kr
> ==================================
> Betales inden 10 dage
>
> --
> Tom
Du glemte dit kontonummer, pengene skal overføres ;)

Fra : Rune Gysbæk

Dato : 23-03-05 00:20

Simone wrote:

> Jeg har lige haft min VW Golf CL 1,8 fra 1990 på et autoriseret værksted.

Sikkert en RP motor med monopoint indsprøjtning

> Så vil I komme med et bud?

Såfremt ovenstående er korrekt løber operationen op i:

2500,- for en ny bosch tomgangsregulator.

300-500,- for flangen mellem indsprøjtningen & manifolden.

Plus et par timers arbejdsløn.

Sammenlagt vurdering: ca. 4500,-

------------
..oO Rune Oo.

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-05 12:17

"Rune Gysbæk" <ibooken@gmail.dkFJERN> skrev i en meddelelse

> Såfremt ovenstående er korrekt løber operationen op i:
>
> 2500,- for en ny bosch tomgangsregulator.

Du og Tom handler godt nok tomgangsregulatorer forskellige steder :)

> ------------
> .oO Rune Oo.

Lars B

Fra : Rune Gysbæk

Dato : 23-03-05 13:41

Lars B. Jensen wrote:

> Du og Tom handler godt nok tomgangsregulatorer forskellige steder :)

Hehe, sikkert... Men nu blev der jo spurgt til hvad den koster hos VW
Der tror jeg ikke, at man får meget tomgangsregulator for 649,-

Men det kunne da være sjovt at høre hvad regningen rent faktisk lød på

..oO Rune Oo.

Fra : Simone

Dato : 23-03-05 14:56

> [...]
> Der tror jeg ikke, at man får meget tomgangsregulator for 649,-
>
> Men det kunne da være sjovt at høre hvad regningen rent faktisk lød på

Nu skrev jeg altså kun, at det var et autoriseret værksted. Ikke at det var
hos VW.
Det var det IKKE.
Men jeg kan da godt høre på det hele, at jeg vist skal diske op med en meget
god middag til min farmand

/Simone

Fra : Rune Gysbæk

Dato : 23-03-05 15:23

Simone wrote:
> Nu skrev jeg altså kun, at det var et autoriseret værksted. Ikke at det var
> hos VW.

Okay, men mig bekendt findes der ikke nogle VW autoriseret værksteder
udover VW forhandlernes egne...

..oO Rune Oo.

Fra : Simone

Dato : 23-03-05 16:14

> Okay, men mig bekendt findes der ikke nogle VW autoriseret værksteder
> udover VW forhandlernes egne...
>
> .oO Rune Oo.

Okay, måske udtrykker jeg mig forkert.
Jeg skrev bare autoriseret værksted, fordi der jo er stor forskel på
regningen.
I forhold til hvis nu det var en eller anden fritidsmekaniker, der lavede
det sort.

/Simone

Fra : Rune Gysbæk

Dato : 23-03-05 16:27

Simone wrote:
> [...]
> regningen.
> I forhold til hvis nu det var en eller anden fritidsmekaniker, der lavede

Fair nok

Hvis du trækker en lille tusse fra min første vurdering, så passer
pengene nok nogenlunde

..oO Rune Oo.