tilbagekaldelser i andre lande ?
Fra : Søren C. Fischer

Dato : 22-03-05 16:15

Jeg kan finde de tilbagekaldelser som er sket i Danmark.

Ved nogen hvor jeg kan finde tilbagekaldelser i de enkelte lande i resten af
Europa ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Møller

Dato : 22-03-05 17:34

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as.invalid> wrote in message
> Jeg kan finde de tilbagekaldelser som er sket i Danmark.
>
> Ved nogen hvor jeg kan finde tilbagekaldelser i de enkelte lande i resten
af
> Europa ?

Hvilken link har du?

Dette:
http://www.fdm.dk/public/altombilen/problemer/tilbagekaldelser/
Der et ikke fuldkommen.
Dog indeholder det da to andre link.
--
Møller

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 22-03-05 19:00

Møller skrev:

> "Søren C. Fischer" <soren@fischer.as.invalid> wrote in message

> Hvilken link har du?
>
> Dette:
> http://www.fdm.dk/public/altombilen/problemer/tilbagekaldelser/

Ja det er den jeg kender

> Der et ikke fuldkommen.
> Dog indeholder det da to andre link.

Som dog er amerikanske tilbagekaldelser....

Det som jeg vil vide, al den stund der er forskel på tilbagekaldelserne i de
forskellige europæiske lande, er hvilke tilbagekaldelser der har været i
f.eks. Tyskland.

Mere specifikt: forskellen i tilbagekaldelser på Fiat biler hvor jeg ved med
100% sikkerhed, at der er ting som tilbagekaldes i nogle lande og ikke i
andre.

Fra : Møller

Dato : 23-03-05 16:08

> [...]
med
> 100% sikkerhed, at der er ting som tilbagekaldes i nogle lande og ikke i

Jeg fandt mange på Google.de og google.com
http://www.google.de/search?hl=de&q=zur%C3%BCckrufen&spell=1
http://www.google.de/search?hl=de&q=zur%C3%BCckrufen+auto&btnG=Suche&meta=
http://www.google.de/search?hl=de&q=zur%C3%BCckrufen++auto+motor&btnG=Suche&meta=
http://www.google.de/search?hl=de&q=zur%C3%BCckrufen++audi&btnG=Suche&meta=
Bare skift Audi ud med de enkelte eller det aktuelle mærke!
Eller søg på flere, men det kan godt gå lidt kage i det. Mercedes:
http://www.google.de/search?hl=de&q=zur%C3%BCckrufen++Mercedes&btnG=Suche&meta=

o.s.v.

men jeg kunne ikke finde en fælles side hos ADAC, men der må være en !
--
Møller

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 23-03-05 17:59

Møller skrev:
> Jeg fandt mange på Google.de og google.com

Det er jo bare google-søgninger på "zurückrufen", og det ord indgår jo i
alverdens tekster....
Jeg har skam søgt på "zurückruf" i diverse afskygninger

Jeg leder efter listerne med tilbagekaldelser

Fra : BJ

Dato : 23-03-05 18:04

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg leder efter listerne med tilbagekaldelser

Prøv med 'auto, rückruf'

Der kommer mange ting frem at vælge i mellem.

http://www.bbv-net.de/news/auto/news/2003-0429/gm_rueckrufe.html

--
Bjørn J.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 23-03-05 18:30

BJ skrev:

> "Søren C. Fischer" <soren@fischer.as.invalid> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Prøv med 'auto, rückruf'

Er prøvet - listerne gemmer sig.
Og så er det iøvrigt ikke udelukkende Tyskland jeg leder efter.....

> Der kommer mange ting frem at vælge i mellem.
>
> http://www.bbv-net.de/news/auto/news/2003-0429/gm_rueckrufe.html

Ja en artikel om at nogle GM biler tilbagekaldes til udskiftning af et
defekt elektrisk sidespejl ?

Hmmm

Fra : BJ

Dato : 23-03-05 19:06

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og så er det iøvrigt ikke udelukkende Tyskland jeg leder efter.....

Da jeg var meget interesseret i min Volvo's indkaldelser og andre
fejlretninger, abonnerede jeg på en amerikansk virksomheds ydelse.

Det kostede 30$ om året, men så kunne jeg også se det samme som en
Volvo-forhandler.

Jeg vil tro, du skal gøre det samme blot med X gange 30$ for hvert bilmærkes
model.

Jeg tror ikke du finder samtlige oplysninger gratis tilgængelige på nettet.

--
Bjørn J.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 23-03-05 23:28

BJ skrev:

> Jeg tror ikke du finder samtlige oplysninger gratis tilgængelige på
> nettet.

Ok... Egentligt lidt bekymrende, at man som forbruger ikke kan finde f.eks.
sikkerhedsmæssige tilbagekaldelser frit tilgængelige

Fra : BJ

Dato : 23-03-05 23:38

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ok... Egentligt lidt bekymrende, at man som forbruger ikke kan finde
> f.eks. sikkerhedsmæssige tilbagekaldelser frit tilgængelige

Det er jo blot én af tingene.

--
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 24-03-05 00:09

> Det er jo blot én af tingene.

Er der ikke noget med at alle tilbagekaldelser i United Bluff SKAL
offentliggøres?

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : BJ

Dato : 24-03-05 00:14

KLIP

> Er der ikke noget med at alle tilbagekaldelser i United Bluff SKAL
> offentliggøres?

Det tror jeg nu ikke, men jeg kan forestille mig, der er betydeligt
strengere krav til at fabrikanten retter skriftlig henvendelse eller
forhandleren indkalder kunden.

Jeg kan huske noget om det, fra tiden med databasen. Der var forskellige
billeder af breve/dokumenter som kunne ses.

Jeg har indtrykket af at vi I Danmark kun tilbagekalder biler, hvis der er
udsigt til "bad publicity".

Jeg blev opmærksom på rettelsen som end ikke Volvofolk havde noteret sig,
men som man sagde:"Hvis ikke kunden har direkte problemer, så foretager vi
os intet".

Man kan så forestille sig, hvem der i sidste ende risikere at skulle
betale...

--
Bjørn J.