Køb af fælge (og evt dæk) i Tyskland eller~
Fra : Mr. Hat

Dato : 21-03-05 21:17

Halløj i gruppen

Jeg mener at have set indlæg i gruppen tidligere om netop dette emne,
men mit news-feed går desværre kun 2 måneder tilbage, og det er ikke
lykkedes mig at finde noget i bunken, så derfor et nyt indlæg.

Jeg har erhvervet mig et sæt dæk (Goodyear Eagle F1 235/40-18 og
265/35-18) til min 520i E34'er, og er nu på jagt efter fælge til
disse. Jeg har besluttet mig for, at det skal være AZ Black (nok bedre
kendt som M5 kopi-fælgen), da designet tiltaler mig, og prisen er
forholdsvist barmhjertig.

Mit spørgsmål: Kan det mon betale sig at bestille fælgene (evt.
monteret med dæk) i Tyskland eller Sverige, eller vil det ikke kunne
gøres billigere end hvis de var købt i en dansk forretning? Jeg har
fået priser svingende mellem 5.500 kr og 6.500 kr. i diverse butikker
- billigst var BilXperten, hvor man i øvrigt også var til at forhandle
med om prisen.

Håber, at I kan hjælpe mig til at spare nogle surt, sammensparede
mønter.

Mvh
Christian Heide

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-03-05 21:30

Mr. Hat wrote:
> Mit spørgsmål: Kan det mon betale sig at bestille fælgene (evt.
> monteret med dæk) i Tyskland eller Sverige, eller vil det ikke kunne
> gøres billigere end hvis de var købt i en dansk forretning?

Det kan det...
Men det vil jeg ikke sige hvor...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Mr. Hat

Dato : 21-03-05 21:51

Hmm.....er du ude på at gøre mig ked af det? :'-(

/Heide

Fra : Mogens

Dato : 21-03-05 21:56

On Mon, 21 Mar 2005 21:51:11 +0100, Mr. Hat <heideSLET@MIGcity.dk>
wrote:

>Hmm.....er du ude på at gøre mig ked af det?

Morten svarer lidt kryptisk, fordi det generelt er det "bedste"
(billigste) at købe det hele på een gang hos een forhandler. Jeg har
netop investeret i nogel gevaldige sutter til min Camaro Z28, og i dét
tilfælde købte jeg dæk hos Morten og fælge hos Dækimporten i Horsens.
Kombinationen var det billigste i mit tilfælde :)

Har du et link til de nævnte AZ fælge?

Mvh...

Fra : Mr. Hat

Dato : 21-03-05 22:07

Fælgen kan ses her - aller nederst:
http://www.ndias.dk/DK/DKAlufaelge.aspx

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-03-05 22:14

Mr. Hat wrote:
> Fælgen kan ses her - aller nederst:
> http://www.ndias.dk/DK/DKAlufaelge.aspx

De hedder Black - men er de sorte?

http://www.eurowheels.dk/reservedele2/alufxlgkort.asp?id=0898518512020.&bilid=1091

Fra : Mr. Hat

Dato : 21-03-05 22:22

Ikke decideret sorte, nej. Farven bliver kaldt "Dark Chrome", og er
sådan en slags spejlblank overflade men med et mørk look.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 21-03-05 22:06

meddelelse news:423f2e42$0$246$14726298@news.sunsite.dk...

> Det kan det...
> [...]

Hæ hæ, så må jeg jo hellere afsløre det, du skal have fat i en gut som
frekventere stedet her. Hvad er det nu han hedder, Michael, Mikkel nej
Morten er det sgu' han hedder Morten Fruergaard, han kan nok finde en
tiltalende pris på de fælge.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-03-05 22:09

Kim Kristensen wrote:
> [...]
> frekventere stedet her. Hvad er det nu han hedder, Michael, Mikkel nej
> Morten er det sgu' han hedder Morten Fruergaard, han kan nok finde en

Måske...

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 21-03-05 22:56

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> frekventere stedet her. Hvad er det nu han hedder, Michael, Mikkel nej
> Morten er det sgu' han hedder Morten Fruergaard, han kan nok finde en

Han er vel nok tilbageholden, og ikke for megen rekvalme for sig selv.
Så er det jo straks anderledes med Paw fra Unik Import (mener det
hedder såååån). Han er der som lyn fra en klar himmel *GGG*

Fra : Mr. Hat

Dato : 21-03-05 23:57

Hmm....Unik Import, siger du? Kan ikke umiddelbart finde noget ved det
navn....

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 22-03-05 00:35

"Mr. Hat" <heideSLET@MIGcity.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm....Unik Import, siger du? Kan ikke umiddelbart finde noget ved det
> navn....

Så lige et indlæg fra Paw andetsteds. Navnet er Uniq-Import.
Men de handler dog ikke med dæk og fælge men med alarmer
og andet i den henretning. (så vidt vides)