Bosh K-Jetronic ?
Fra : Kent Nielsen

Dato : 21-03-05 08:31

Hej,
Jeg har en VW med et mekanisk Bosch K-Jetronic indsprøjtningsanlæg som
volder mig lidt problemer.
Hvis jeg kører som om der ligger et råddent æg under speederen kører den
egentligt ok, men hvis man giver den hurtigt gas, lyder den næsten som om at
den ikke får benzin nok med udsættere til følge, og en hul lyd i
indsugningen, nu havde bilen en eftermonteret lamdareguleret kat, det system
har jeg så afmonteret så det er originalt igen og sat en anden
luftmængdemåler/benzin mængdefordeler på, dette har ikke haft den ønskede
effekt, lidt har det hjulpet men ikke nok.

Hvad er vi ude i, benzinpumpetryk eller... ? (Benzin filter er nyt)

Kent Nielsen

Fra : Henrik

Dato : 22-03-05 08:35

Hej Kent!

Bosch K-Jetronic er nok mest for eksperter når der står rep. eller justering
på programmet. Der er rigtig mange fejlkilder, og man kommer ikke langt uden
specialværktøj! Bor du i det østjyske, findes der et firma i Galten, der, om
nogen, ved hvad der er op og ned på et Bosch anlæg: Scantune, Røddikevej 67,
8464 Galten, telefon 87 69 61 01, www.scantune.dk

Hvis du alligevel ikke helt har mistet modet, kan du jo prøve at gå frem
efter dette fejlsøgningsskema. (Hvis det, mod forventning, ikke kan læses i
NG, er du velkommen til at kontakte mig, så vil jeg maile det til dig)

FEHLERSUCHLAUFPLAN, BOSCH KE-Jetronic Benzineinspritzung

Motor startet kalt nicht oder schlecht, läuft nicht durch

Unrunder Leerlauf in der Warmlaufphase

Beschleunigung in der Warmlaufphase unzureichend

Motor startet warm nicht oder schlecht

Unrunder Leerlauf bei warmem Motor

Beschleunigung bei warmem unzureichend

Schlechte Leistung

Schubabschaltung nicht wirksam

Kraftstoffverbrauch zu hoch

URSACHE

PRÛFPROGRAMM

·

·
·

·
·
·
·

Unterkammerdruck falsch

Unterkammerdruck prüfen

·

·
·

·
·

·

Systemdruck falsch

Systemdruck prüfen

·
·

·
·

·

·

Kraftstoffsystem undicht

Dichtheit prüfen

·

Mengenstreuung

Mengenvergleichsmessung

·

·

Nulllage der Stauscheibe außer Toleranz

Nulllage prüfen

·
·
·
·

·
Temperaturfühler Kühlmittel außer Toleranz
Temperaturfühler Kühlmittel prüfen

·

Nachstartanhebung nicht wirksam

Nachstartanhebung prüfen

·

Mikroschalter defekt

Mikroschalter prüfen

·
·

Drosselklappenschalter defekt

Drosselklappenschalter prüfen

·
·
·

TD Signal fehlt

TD-Signal prüfen

·
·

·

·

Überspannungsschutz defekt

Überspannungsschutz prüfen

·

·

·

Grundeinstellung falsch

Leerlauf einstellen

·

Geber Luftmengenmesser defekt

Geber prüfen

Hinweis: Vor Arbeiten an der Anspritzanlage, Zündzeitpunkt, Zündkerzen und
Leerlaufeinstellung prüfen.

M.v.h.
Henrik Jørgensen

/`\\\
( @ @ )
*-------ooO---(_)---Ooo-------*
removethishgj@c.dk

Fra : Kent Nielsen

Dato : 24-03-05 08:49

"Henrik" <fjerndettehgj@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i NG, er du velkommen til at kontakte mig, så vil jeg maile det til dig)

Hej Henrik,
Tak for skemaet, så er der lidt at komme videre med !

Kent Nielsen

Fra : Leif Sørensen

Dato : 22-03-05 08:59

On Mon, 21 Mar 2005 08:30:42 +0100, "Kent Nielsen"
<virker.ikke@findes.ikke.invalid> wrote:

>Hej,
>Jeg har en VW med et mekanisk Bosch K-Jetronic indsprøjtningsanlæg som
>volder mig lidt problemer.

Hej.
Her er et link til en bog som varmt kan anbefales:
http://www.bentleypublishers.com/product.htm?code=GFIB

Bogen er på engelsk og omhandler Bosch D, L, LH, K, KE Jetronic og
Motronic. Der er omfattende teori og fejlfinding.
Jeg har den selv, og har haft meget stor nytte af den.
Den koster $ 29.95 + porto.

MVH
Leif Sørensen

Fra : Kent Nielsen

Dato : 24-03-05 08:46

"Leif Sørensen" <les@_fjern_lite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Motronic. Der er omfattende teori og fejlfinding.
> Jeg har den selv, og har haft meget stor nytte af den.

Hej Leif, den ser absolut interessant ud !
Tak for linket.

Kent Nielsen