Trækakselkryds på golf2
Fra : Michael Svarrer

Dato : 20-03-05 21:15

Hej

Min golf2 er begyndt at sige lyde når sættes i gang 'klonk' og til tider når
der drejes 'dunk,dunk,dunk' , lyden forsvinder iøvrigt når koblingen trykkes
ned. Min mistanke går på det inderste trækakselkryds men er lidt i syv sind,
fordi jeg har læst at det oftest er det yderste der går. Når jeg hæver bilen
og drejer på hjulet og mærker på trækakselkrydset inde ved gearkassen er der
lidt slør her, så derfor går min mistanke på det. Hvordan sikre jeg mig at
det ikke er det yderste der er defekt? eller har jeg den rette diagnose
allerede?

/Michael

Fra : MIC

Dato : 20-03-05 23:26

> [...]
> gearkassen er der lidt slør her, så derfor går min mistanke på det.
> Hvordan sikre jeg mig at det ikke er det yderste der er defekt? eller har

Hvis lyden er mere udpræget når du drejer, så er det det yderste højest
sandsynligt.
mvh MIC