Montering af "turbometer"
Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 23:47

Kan man eftermontere et "turbometer" som viser noget
i retning af hvor meget tryk der er på turboen ?

Eller hvad kalder man sådan et instrumenet ? Barometer kan det vist ikke
være.

Mvh. Allan

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 23:54

"Allan Møller" <nosmap> skrev i en meddelelse
> Kan man eftermontere et "turbometer" som viser noget
> i retning af hvor meget tryk der er på turboen ?
>
> Eller hvad kalder man sådan et instrumenet ? Barometer kan det vist ikke
> være.

Manometer

Ja det er meget let at eftermontere og koster ikke mere end et par hundrede
kr

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 20-03-05 00:16

Tom wrote:
> Ja det er meget let at eftermontere og koster ikke mere end et par
> hundrede kr

Du mener FRA et par hundrede op til 4.000 er vist umiddelbart
det dyreste jeg har set

Der er dog et par ret flotte i denne tråd..
http://www.vagcars.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=73679

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-05 00:22

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Du mener FRA et par hundrede op til 4.000 er vist umiddelbart
> det dyreste jeg har set

Ja

> Der er dog et par ret flotte i denne tråd..
> http://www.vagcars.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=73679

Eller kan de købes hos cd-cardic

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 20-03-05 00:32

Tom wrote:
> Eller kan de købes hos cd-cardic

Eller T. Hansen for den sags skyld, men det gør vel ikke noget,
at man finder noget der er lidt lækkert, hvis det skal være?

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Henrik B.

Dato : 21-03-05 10:29

> Eller T. Hansen for den sags skyld, men det gør vel ikke noget,
> at man finder noget der er lidt lækkert, hvis det skal være?

Og skal man have noget der også er nøjagtigt, skal det være et
glyserin-manometer.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : John Sahl

Dato : 21-03-05 11:02

Henrik B. wrote:
> Og skal man have noget der også er nøjagtigt, skal det være et
> glyserin-manometer.

Jeg regner med at bygge komplet ny instrumentering i Uno'en i år
så mon ikke jeg skal finde et instrument eller to i den bedre ende

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Henrik B.

Dato : 21-03-05 15:20

> Jeg regner med at bygge komplet ny instrumentering i Uno'en i år
> så mon ikke jeg skal finde et instrument eller to i den bedre ende

Et godt glyserin-manometer kan erhverves for 250 - 300,-

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-03-05 15:43

Henrik B. wrote:
> Et godt glyserin-manometer kan erhverves for 250 - 300,-

Eller billigere...

Sidst jeg manglede et ringede jeg lidt ring.

En flink man i KBH havde da et liggende, som jeg uden beregning kunne
afhente...

At jeg så ikke bor i nærheden af KBH og fik ham til - uden problemer - at
sende det til mig, var blot god service...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : John Sahl

Dato : 21-03-05 15:55

Henrik B. wrote:
> Et godt glyserin-manometer kan erhverves for 250 - 300,-

Ja, det er jo ikke så slemt..

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : BJ

Dato : 21-03-05 16:03

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, det er jo ikke så slemt..

Slet ikke, hvis det så også er i svenske træpenge:

http://www.bsrab.se/products//u/

--
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 21-03-05 23:24

> Slet ikke, hvis det så også er i svenske træpenge:
>
> http://www.bsrab.se/products//u/

Det er jo netop billige plastikure...

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : BJ

Dato : 21-03-05 23:37

KLIP

'> Det er jo netop billige plastikure...

Jøsses, hvad andet kunne man forvente fra det land..

--
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 21-03-05 23:49

> '> Det er jo netop billige plastikure...
>
> Jøsses, hvad andet kunne man forvente fra det land..

*ROFL*

Så, så, ikke så negativ - det er dig der for mavesåret.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : BJ

Dato : 21-03-05 23:54

KLIP

> Så, så, ikke så negativ - det er dig der for mavesåret.

Det "bloder" du...

--
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 22-03-05 00:06

Fra : John Sahl

Dato : 22-03-05 00:12

BJ wrote:
> Slet ikke, hvis det så også er i svenske træpenge:
>
> http://www.bsrab.se/products//u/

De ser mig en anelse for skrabede ud, der er sket meget
på det område de sidste år, så man nu kan finde nogen i
et flot design, hvor den gode kvalitet også er til stede

--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-03-05 22:51

> Og skal man have noget der også er nøjagtigt, skal det være et
> glyserin-manometer.

?

Hvad gør at det glycerin fyldte instrument er mere nøjagtigt?

Så vidt jeg kan regne ud, så er der tale om at instrumentet har større
inerti
og derved ikke står og 'blafrer' (væskedæmpning).

Men at det skulle være mere nøjagtigt?
Den tror jeg ganske enkelt ikke på, i hvert fald ikke uden gode argumenter.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Henrik B.

Dato : 21-03-05 23:25

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad gør at det glycerin fyldte instrument er mere nøjagtigt?

Det er kvaliteten i hele opbygningen der gør det. Ellers ville man jo også
alle steder i industrien nøjes med at købe billige plastikure til en 50,-

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-03-05 06:30

> Det er kvaliteten i hele opbygningen der gør det. Ellers ville man jo også
> alle steder i industrien nøjes med at købe billige plastikure til en 50,-

Så er det jo ikke glycerinen der er afgørende, som du først skrev.

Har prøvet at købe 3 glycerin fyldte manometre på en gang.
De viste alle forskelligt.
Fejlvisningen var op til 0,3 bar, på en skala der gik til 3.
Det skal lige siges, at det ikke var de billigste instrumenter der var tale
om

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC