Forskel på V8 og W8
Fra : Tommy Hejlskov

Dato : 19-03-05 20:18

Hejsa folkens.

Som overskriften siger.
Hvad er forskellen?
Jeg ved godt at vw`s w8 er 4x4cyl i et "w" og V8 er en lang række.

Men gir det nogen forksel i ydelse osv om de 8 ben sidder som i W eller alm
V ?

Jeg har nemlig selv en Passat W8 og har tænkt lidt på om der er forskel i
effekt osv eller om 8 ben er 8ben om de sidder i W eller ej ?

Mvh
Tommy
(Kendt her for nogle år siden som "cc" og har haft mange biler på bagen
siden da ) :D

Fra : Preben Andersen

Dato : 19-03-05 20:45

"Tommy Hejlskov" <news@tommyhejlskov.dk> wrote in message
> Hejsa folkens.
>

> Som overskriften siger.
> Hvad er forskellen?
> Jeg ved godt at vw`s w8 er 4x4cyl i et "w" og V8 er en lang række.

Når cylindrene sidder i V sidder de selvfølgelig ikke i række.

mvh
Preben

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 20:56

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Tommy Hejlskov" <news@tommyhejlskov.dk> wrote in message

> Når cylindrene sidder i V sidder de selvfølgelig ikke i række.

Jo det gør de da, med mindre vi taler om stjernemotorer eller 2 cyl.

--
Tom

Fra : Preben Andersen

Dato : 20-03-05 08:37

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Jo det gør de da, med mindre vi taler om stjernemotorer eller 2 cyl.

Det er jo ikke det, der menes med "en lang række", som Tommy skriver.

mvh
Preben

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-03-05 21:02

"Tommy Hejlskov" <news@tommyhejlskov.dk> skrev....

> Men gir det nogen forksel i ydelse osv om de 8 ben sidder som i
> W eller alm V ?

Så vidt jeg er orienteret skulle den eneste væsentlige forskel være
at en W8'er er mere kompakt end en V8'er.

F.eks. passer Audis V8'er(heller ikke den nye korte udgave) ikke ned
i din Passat jvf. diverse tuningfirmaer. men det gør W8'eren altså.

Iøvrigt en motor der bliver faset ud med den nye Passat... trist men
ærgerligt :(

Fra : alexbo

Dato : 20-03-05 10:07

"Tommy Hejlskov" skrev

> Jeg ved godt at vw`s w8 er 4x4cyl i et "w" og V8 er en lang række.

Du mener det sikkert rigtigt, men skriver det forkert.
En V8 er 2 rækker af 4 cylindre sat i et V.
På en W8 har man mast de 4 cylindre i hver række sammen, så de sidder i
zigzag, derved bliver rækken kortere.
I sig selv gør det ingen forskel i ydelsen, den største fordel er at motoren
bliver kortere.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-03-05 13:11

Tommy Hejlskov wrote:
> [...]
>
> Jeg har nemlig selv en Passat W8 og har tænkt lidt på om der er
> forskel i effekt osv eller om 8 ben er 8ben om de sidder i W eller ej

Du kan læse lidt mere om den i denne tråd fra 12/10-2004:

> Mvh
> Tommy
> (Kendt her for nogle år siden som "cc" og har haft mange biler på
> bagen siden da ) :D

Velkommen tilbage, var det ikke dig der kørte 3L og købte Vento VR6 Turbo ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 20-03-05 13:47

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Velkommen tilbage, var det ikke dig der kørte 3L og købte Vento VR6 Turbo ?

Tænker du på Tobias' ?

Jeg kan nu huaske noget med en dansende nummerplade ;)

http://www.dkfritidbil.dk/moeder_traef/dtc/hattehylde.jpg

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Tommy Hejlskov

Dato : 20-03-05 14:07

<jan@fedtegreven.dk> wrote in message

> Tænker du på Tobias' ?
>
> Jeg kan nu huaske noget med en dansende nummerplade ;)
>
> http://www.dkfritidbil.dk/moeder_traef/dtc/hattehylde.jpg

Sjovt nok Jan så var det både mig og tobias som kørte de biler, vi byttede
nemlig:)

/Tommy

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 20-03-05 14:25

"Tommy Hejlskov" <news@tommyhejlskov.dk> skrev :

>Sjovt nok Jan så var det både mig og tobias som kørte de biler, vi byttede
>nemlig:)

okayyyy... det havde jeg glemt - hmmm.. var det ikke dig der havde
bøvl ved syn med turbo'en ?

(De små grå deroppe - er lidt - well...........)

Fra : Henrik B.

Dato : 21-03-05 10:31

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> okayyyy... det havde jeg glemt - hmmm.. var det ikke dig der havde
> bøvl ved syn med turbo'en ?

Jeg husker noget med en gammel GOLF GTD, der skulle intercooler på.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-03-05 17:37

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Tænker du på Tobias' ?

Var det ikke ham der solgte Vento'en til Tommy ?

> Jeg kan nu huaske noget med en dansende nummerplade ;)
>
> http://www.dkfritidbil.dk/moeder_traef/dtc/hattehylde.jpg

Ja jeg kan også svagt erindre noget, det er jo ved at være en rum tid siden

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 20-03-05 18:36

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Ja jeg kan også svagt erindre noget, det er jo ved at være en rum tid siden

tiden løber jo :)

Jeg kan næsten regne ud at jeg ikke havde haft "færgen" i mere end et
par måneder, da vi var derovre

med andre ord, har jeg så haft den over 4 år nu - så ja, tiden render

Fra : Tommy Hejlskov

Dato : 20-03-05 14:04

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message

> Velkommen tilbage, var det ikke dig der kørte 3L og købte Vento VR6 Turbo
?

Jamen tak tak.
Jo det var mig med de par biler der og var da til træf med jer andre også :)
I mellemtiden er jeg så flyttet til sverige og har da tilføjet et par biler
til listen eller 4 nu jeg tænker.

/Tommy

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-03-05 17:39

Tommy Hejlskov wrote:

> Jamen tak tak.
> Jo det var mig med de par biler der og var da til træf med jer andre
> også :)

OK, så er hukommelsen ikke blevet helt slettet endnu

> I mellemtiden er jeg så flyttet til sverige

Ja det er jo også så moderne

> og har da
> tilføjet et par biler til listen eller 4 nu jeg tænker.

Ja det ku' jeg tænke mig, med de priser de har derovre.

Fra : Tommy Hejlskov

Dato : 20-03-05 17:51

> Ja det ku' jeg tænke mig, med de priser de har derovre.

Hehe jooo.
Startede med en Golf GTI-TDI, så blev det en BMW Z4, så en S3 og nu en
passat w8 :)

Total yndlings land :)

Hvordan er det. holder i stadig lidt "træf" ind mellem eller er folk for
spredt nu ?

/Tommy

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 20-03-05 18:44

"Tommy Hejlskov" <news@tommyhejlskov.dk> skrev :

>Hvordan er det. holder i stadig lidt "træf" ind mellem eller er folk for
>spredt nu ?

På en måde tror jeg tiden er løbet lidt fra det , desværre - kun tiden
vil vise, om der er basis for en genoptagelse.

Sidste træf, var jo i bella sidste år, og vi var langt færre til
spisning end tilmeldte, hvilket førte til en del larm, med en arrig
krofatter.....

Jan_W fik ham vist også til at kyle lommeregneren i gulvet, så den
splintredes .

Ifald du ikke har set "reportagen" derfra, ligger den på
http://www.dkfritidbil.dk/moeder_traef/bella2004/bella_2004.htm

Fra : Tommy Hejlskov

Dato : 20-03-05 20:16

> [...]
> splintredes .
>

> Ifald du ikke har set "reportagen" derfra, ligger den på

Det var da en trist omgang så..
Er det ikke dig jan som hed noget med stevns dengang for nogle år siden ?

/Tommy

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 20-03-05 20:39

"Tommy Hejlskov" <news@tommyhejlskov.dk> skrev :

>Det var da en trist omgang så..
>Er det ikke dig jan som hed noget med stevns dengang for nogle år siden ?

joda - det gør jeg stadig

Fedtegreven er ren spas ;) for at se om nogle høster email adresser
via nyhedsgrupperne

--
jan@Fedtegreven.dk / jan@stevns.net

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 21-03-05 08:21

Tommy Hejlskov wrote:
> [...]
>
> Jeg har nemlig selv en Passat W8 og har tænkt lidt på om der er forskel i
> effekt osv eller om 8 ben er 8ben om de sidder i W eller ej ?

Forsvindende pga asymmetrien. Grunden til at man skulle ønske at lave en w8 er for
pladsens skyld. Cylindrene er pakket tættere, man sparer knap een cylinder i længden.

<http://www.autozine.org/technical_school/engine/tech_engine_packaging.htm>

Men krumtappen bliver mere kompliceret og lidt mere skrøbelig.

Mvh
Roberto