/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Skræmmende tanke
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 19-03-05 13:31

Hørte lige en trafikekspert i radioen sige, at hvis en lastbil standser på
motorvejen fordi han er i tvivl om han kan køre under en bro, så går der kun
få minutter inden der er en der banker op i den!!! Det er sikkert rigtigt,
men næsten ufatteligt. Tænk at en god del af dem man kører rundt iblandt,
nærmest kan sammenlignes med søvngængere.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




 
 
Anders Christensen (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Anders Christensen


Dato : 19-03-05 14:30

Preben Riis Sørensen wrote:

> Hørte lige en trafikekspert i radioen sige, at hvis en lastbil standser på
> motorvejen fordi han er i tvivl om han kan køre under en bro, så går der kun
> få minutter inden der er en der banker op i den!!! Det er sikkert rigtigt,
> men næsten ufatteligt. Tænk at en god del af dem man kører rundt iblandt,
> nærmest kan sammenlignes med søvngængere.

Det burde da være overflødigt at standse for at undersøge det, såfremt
lastbilen er lovlig læsset?

Er alle motorvejsbroer ikke indrettet efter at køretøjer maksimalt må
være 4 meter høje?

Folmer Rasmussen (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-03-05 14:44

On Sat, 19 Mar 2005 14:30:09 +0100, Anders Christensen
<vladimirr@vladimirr.dk> wrote:

>Preben Riis Sørensen wrote:
>
>> Hørte lige en trafikekspert i radioen sige, at hvis en lastbil standser på
>> motorvejen fordi han er i tvivl om han kan køre under en bro, så går der kun
>> få minutter inden der er en der banker op i den!!! Det er sikkert rigtigt,
>> men næsten ufatteligt. Tænk at en god del af dem man kører rundt iblandt,
>> nærmest kan sammenlignes med søvngængere.
>
>Det burde da være overflødigt at standse for at undersøge det, såfremt
>lastbilen er lovlig læsset?
>
>Er alle motorvejsbroer ikke indrettet efter at køretøjer maksimalt må
>være 4 meter høje?

>--

Nej, det er de ikke, og det giver farlige situationer hver eneste dag,
når udenlandske, eller bare chauffører der ikke er lokalkendte, kommer
til sådan en bro.

Det kan i mange tilfælde klares ved at lukke luften ud af puderne, men
det kræver, i hvert fald for trailerens vedkommende, at man skal ud af
dytten, og regulere på håndtagene.

Den tid det tager er rigeligt til at der er én som suser lige op bag i
arrangementet.

Ud over det, har jeg ikke nævnt hvor farligt det er for chaufføren
bare at skulle gå ned langs vogntoget.

Det er med det, som med vejarbejde. Folk tænker kun på 3 ting. Sig
selv, sig selv og sig selv.

Venlig hilsen
Folmer

Anders Christensen (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Anders Christensen


Dato : 19-03-05 15:09

Folmer Rasmussen wrote:

> On Sat, 19 Mar 2005 14:30:09 +0100, Anders Christensen
> <vladimirr@vladimirr.dk> wrote:
>
>
>>Preben Riis Sørensen wrote:
>>
>>
>>>Hørte lige en trafikekspert i radioen sige, at hvis en lastbil standser på
>>>motorvejen fordi han er i tvivl om han kan køre under en bro, så går der kun
>>>få minutter inden der er en der banker op i den!!! Det er sikkert rigtigt,
>>>men næsten ufatteligt. Tænk at en god del af dem man kører rundt iblandt,
>>>nærmest kan sammenlignes med søvngængere.
>>
>>Det burde da være overflødigt at standse for at undersøge det, såfremt
>>lastbilen er lovlig læsset?
>>
>>Er alle motorvejsbroer ikke indrettet efter at køretøjer maksimalt må
>>være 4 meter høje?
>
>
>>--
>
>
> Nej, det er de ikke, og det giver farlige situationer hver eneste dag,
> når udenlandske, eller bare chauffører der ikke er lokalkendte, kommer
> til sådan en bro.

Det kom da godt nok lidt bag på mig, jeg havde forventet at netop
motorvejsnettet var indrettet efter reglernes ydergrænser.
Så lærte jeg også noget i dag

--
Mvh Anders Christensen

Morten Trab (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Trab


Dato : 19-03-05 15:33

Den Sat, 19 Mar 2005 14:43:44 +0100, slog Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> knude på tungen og skrev:

>Nej, det er de ikke, og det giver farlige situationer hver eneste dag,
>når udenlandske, eller bare chauffører der ikke er lokalkendte, kommer
>til sådan en bro.

Såfremt der er tale om by-kørsel, ja...Se bare på Vejle...De lastbiler
jeg kører rundt i på mit arbejde kan ikke gå under nogle af broerne i
Vejle, ikke engang ved at "punktere" puderne på dem...

--
Med venlig hilsen / Best Regards,
Morten Trab
http://www.blackchart.dk

Hans L. Jørgensen (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 19-03-05 17:43

Folmer Rasmussen wrote:
>
> Nej, det er de ikke, og det giver farlige situationer hver eneste dag,
> når udenlandske, eller bare chauffører der ikke er lokalkendte, kommer
> til sådan en bro.
>

Det undre mig godt nok, at der skulle være motorvejsbroer som ikke er 4
meter, hvor er det du finder sådanne Folmer.

Kender flere på det almindelige vejnet men har ikke opdaget nogen på
motorvej.




--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Folmer Rasmussen (20-03-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 20-03-05 02:15

On Sat, 19 Mar 2005 17:43:10 +0100, "Hans L. Jørgensen"
<hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

>Folmer Rasmussen wrote:
>>
>> Nej, det er de ikke, og det giver farlige situationer hver eneste dag,
>> når udenlandske, eller bare chauffører der ikke er lokalkendte, kommer
>> til sådan en bro.
>>
>
>Det undre mig godt nok, at der skulle være motorvejsbroer som ikke er 4
>meter, hvor er det du finder sådanne Folmer.
>
>Kender flere på det almindelige vejnet men har ikke opdaget nogen på
>motorvej.

>--

Som nævnt andetsteds, så er der mindst én bro på Hillerødmotorvejen,
hvor frihøjden er under 4 meter.

Venlig hilsen
Folmer

anders majland (22-03-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 22-03-05 18:18


> Som nævnt andetsteds, så er der mindst én bro på Hillerødmotorvejen,
> hvor frihøjden er under 4 meter.

Og indtil for få år siden var det vist næsten dem alle - Jeg ved ikke
hvornår der er førdig med at hæve dem, men de ihvertfald godt igang.

De er opført før man hævede maks højden til 4 meter

/A



Leonard (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 19-03-05 14:47

Anders Christensen <vladimirr@vladimirr.dk> wrote:

>Er alle motorvejsbroer ikke indrettet efter at køretøjer maksimalt må
>være 4 meter høje?

Der er nogle enkelte broer der ikke er høje nok, men der køres jo ofte
med gods der er højere, bredere, tungere end det en standard lastbil
må køre med.
Disse transporter (fx vindmøller) skal ofte holde stille for at sænke
lasten når de skal under en bro, og det er åbenbart ikke nok at der
100 m bagved holder en bil med gult blink og advarselstavle ...

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/

Morten Trab (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Trab


Dato : 19-03-05 15:32

Den Sat, 19 Mar 2005 14:30:09 +0100, slog Anders Christensen
<vladimirr@vladimirr.dk> knude på tungen og skrev:

>Det burde da være overflødigt at standse for at undersøge det, såfremt
>lastbilen er lovlig læsset?

Nej, tværtimod...Hvad med specialtransporter??

>Er alle motorvejsbroer ikke indrettet efter at køretøjer maksimalt må
>være 4 meter høje?

Jo, alle motorvejsbroer er indrettet så, såfremt chaufføreren har
overholdt gældende regler, normale transporter kan komme under men
igen...Hvad med specialtransporter...Der er ingen grænser for hvor
brede, lange, høje de må være - Der skal blot foreligge en tilladelse
til at køre med læsset...

--
Med venlig hilsen / Best Regards,
Morten Trab
http://www.blackchart.dk


Leonard (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 19-03-05 15:49

Morten Trab <morten@trab.dk> wrote:

>Jo, alle motorvejsbroer er indrettet så, såfremt chaufføreren har
>overholdt gældende regler, normale transporter kan komme under

Nej, der findes nogle enkelte gamle broer, den ene er på
Hillerødmotorvejen. Der er tydeligt skiltet med den lavere højde og
der er mulighed for at køre over broen i stedet for. Det er dog ikke
mange år siden at der sidst var en udenlandsk lastbil, der hang fast
der og en privatbilist der bankede op bag i den holdende lastbil.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/

Folmer Rasmussen (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-03-05 15:59

On Sat, 19 Mar 2005 15:48:42 +0100, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

>Morten Trab <morten@trab.dk> wrote:
>
>>Jo, alle motorvejsbroer er indrettet så, såfremt chaufføreren har
>>overholdt gældende regler, normale transporter kan komme under
>
>Nej, der findes nogle enkelte gamle broer, den ene er på
>Hillerødmotorvejen. Der er tydeligt skiltet med den lavere højde og
>der er mulighed for at køre over broen i stedet for. Det er dog ikke
>mange år siden at der sidst var en udenlandsk lastbil, der hang fast
>der og en privatbilist der bankede op bag i den holdende lastbil.

>--

Mange år siden??

Du mener vel mange dage siden?

Det er sket - igen - her for ganske nyligt.

Venlig hilsen
Folmer

Leonard (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 19-03-05 16:07

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Mange år siden??

Den episode jeg kan huske er vist 2-3 år gammel ...

>Du mener vel mange dage siden?
>
>Det er sket - igen - her for ganske nyligt.

OK, det har jeg ikke lige opdaget, men det sker sikkert jævnligt ...

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/

Møller (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 19-03-05 17:15


"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message
news:8ufo319o6aub9139vg4037gft6c5ottksh@4ax.com...
> Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>
> >Mange år siden??
>
> Den episode jeg kan huske er vist 2-3 år gammel ...
>
> >Du mener vel mange dage siden?

Tja en gang om ugen vel.
Broen over Hillerødmotorvejen ved Værebrovej er stadig kun 3.90 m.
Jeg mener, at det var i går der igen sad en der.

På det nyeste Krak-kort er frihøjder under bro anført, men det skar, at
amtet kommer ny asfalt belægning på en vejstrækning uden at kontrollere, om
frihøjden stadig overholdes. ;-(
--
Møller



Finn Guldmann (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 19-03-05 17:55

Folmer Rasmussen wrote:
>>>Jo, alle motorvejsbroer er indrettet så, såfremt chaufføreren har
>>>overholdt gældende regler, normale transporter kan komme under
>>Nej, der findes nogle enkelte gamle broer, den ene er på
>>Hillerødmotorvejen. Der er tydeligt skiltet med den lavere højde og
>>der er mulighed for at køre over broen i stedet for. Det er dog ikke
>>mange år siden at der sidst var en udenlandsk lastbil, der hang fast
>>der og en privatbilist der bankede op bag i den holdende lastbil.
> Mange år siden??
> Du mener vel mange dage siden?
> Det er sket - igen - her for ganske nyligt.
>
Bortset fra at lastbilen nåede at holde inden den sad fast. Men det
gjorde personbilen ikke.

Det forlød i øvrigt at den pågældende bro kun var 3,9 m.

--
MVH Finn

Jørgen L. (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 19-03-05 17:39

> Nej, der findes nogle enkelte gamle broer, den ene er på
> Hillerødmotorvejen. Der er tydeligt skiltet med den lavere højde og
> der er mulighed for at køre over broen i stedet for. Det er dog ikke
> mange år siden at der sidst var en udenlandsk lastbil, der hang fast
> der og en privatbilist der bankede op bag i den holdende lastbil.

Det sker tit

Jeg arbejder lige ved siden af.

Hilsen Jørgen



Emil Jensen [2100] (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 19-03-05 21:10

>> Nej, der findes nogle enkelte gamle broer, den ene er på
>> Hillerødmotorvejen. Der er tydeligt skiltet med den lavere højde og
>> der er mulighed for at køre over broen i stedet for. Det er dog ikke
>> mange år siden at der sidst var en udenlandsk lastbil, der hang fast
>> der og en privatbilist der bankede op bag i den holdende lastbil.
>
> Det sker tit

Hvorfor holder lastbilerne så ikke bare i nødsporet? Er dog i tvivl om der
er nødspor på Hillerødmotorvejen?

Mvh

Emil



Hans L. Jørgensen (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 19-03-05 17:46

Morten Trab wrote:
> Der skal blot foreligge en tilladelse
> til at køre med læsset...

Som dog gives ud fra mål på lasten og i forhold til eksisterende lokale
forhold.



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Bernhard Ege (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 19-03-05 14:51

Preben Riis Sørensen wrote:
> Hørte lige en trafikekspert i radioen sige, at hvis en lastbil standser på
> motorvejen fordi han er i tvivl om han kan køre under en bro, så går der kun
> få minutter inden der er en der banker op i den!!! Det er sikkert rigtigt,
> men næsten ufatteligt. Tænk at en god del af dem man kører rundt iblandt,
> nærmest kan sammenlignes med søvngængere.

Enig, og det er sådan nogen som ødelægger trafikken for os andre.

mvh Bernhard

Leonard (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 19-03-05 15:08

Bernhard Ege <bernhard@NOSPAMege.cc> wrote:

>Enig, og det er sådan nogen som ødelægger trafikken for os andre.

Når du kører 160 km/t (og gerne ville køre 187 km/t) har du så altid
så god plads at du kan nå at standse hvis en lastbil pludselig viser
sig at holde stille?

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/

Henrik Bøgh (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Bøgh


Dato : 19-03-05 15:27

En helt masse bits fra Leonard til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Når du kører 160 km/t (og gerne ville køre 187 km/t) har du så altid
> så god plads at du kan nå at standse hvis en lastbil pludselig viser
> sig at holde stille?

Det er jo i praksis umuligt, fordi en eller anden glatnakke lige skal ind
foran...

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Never trust a naked woman"
-- Sean Connery as Robert MacDougal in 'Entrapment'


Preben Riis Sørensen (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 19-03-05 23:22


"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:kfco31lgaicp9n7rh43mv8lkdbtlj3sns5@4ax.com...
> Bernhard Ege <bernhard@NOSPAMege.cc> wrote:
>
> >Enig, og det er sådan nogen som ødelægger trafikken for os andre.
>
> Når du kører 160 km/t (og gerne ville køre 187 km/t) har du så altid
> så god plads at du kan nå at standse hvis en lastbil pludselig viser
> sig at holde stille?

Du spørger som om du ser en uretfærdighed i, at man altid skal kunne nå at
bremse for det man har foran sig? I så fald synes jeg du skulle smutte ned
og aflevere dit kørekort med det samme.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Leonard (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 19-03-05 23:45

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote:

>> Når du kører 160 km/t (og gerne ville køre 187 km/t) har du så altid
>> så god plads at du kan nå at standse hvis en lastbil pludselig viser
>> sig at holde stille?
>
>Du spørger som om du ser en uretfærdighed i, at man altid skal kunne nå at
>bremse for det man har foran sig?

Så læser du det anderledes end det er ment.
Jeg stiller spørgsmålet fordi jeg tvivler på, at der altid er så god
plads, når der køres 160, at det kan nås at standse, hvis det viser
sig, at der holder en lastbil stille midt på vejen.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/

Preben Riis Sørensen (20-03-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 20-03-05 01:47


"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev
> Så læser du det anderledes end det er ment.
> Jeg stiller spørgsmålet fordi jeg tvivler på, at der altid er så god
> plads, når der køres 160, at det kan nås at standse, hvis det viser
> sig, at der holder en lastbil stille midt på vejen.

Jamen det er jo netop derfor det siger klask, det er altså bare ikke dig der
kører sådan.

Hvis vi også kunne blive fri for at folk skar for tidligt ind efter en
overhaling - det må jo heller ikke ske indenfor standselængden - så var vi
kommet langt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Lars L. Hansen (20-03-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 20-03-05 02:38

Preben Riis Sørensen wrote:
> Hvis vi også kunne blive fri for at folk skar for tidligt ind efter en
> overhaling - det må jo heller ikke ske indenfor standselængden

Og blive fri for bagvedkørende, der ikke vil respektere at man ikke vil
skære ind for tidligt efter en overhaling, og som derfor spasser helt ud
over at skulle vente 2 sekunder ekstra, før de kan lave deres 60%
overskridelse af hastighedsbegrænsningen.

Mvh.

Bernhard Ege (20-03-2005)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 20-03-05 14:57

Leonard wrote:
> Bernhard Ege <bernhard@NOSPAMege.cc> wrote:
>
>
>>Enig, og det er sådan nogen som ødelægger trafikken for os andre.
>
>
> Når du kører 160 km/t (og gerne ville køre 187 km/t) har du så altid
> så god plads at du kan nå at standse hvis en lastbil pludselig viser
> sig at holde stille?

Jada, jeg kigger _mindst_ 200-300 meter frem, og gerne (hvis bakker
hjælper) en km. Jeg er endnu ikke blevet overrasket ud over når folk
blot trækker ud ca. 50m før jeg kører forbi dem, men selv det reagerer
jeg på i tide. Jeg orienterer mig konstant og hele tiden om trafikkens
beskaffenhed for at undgå problemer.

Skulle jeg snakke med nogen i bilen så sætter jeg farten noget ned da
min opmærksomhed svækkes. Jeg får dårlige nerver hvis jeg ikke har et
godt overblik når jeg kører bil så det prøver jeg selvfølgelig at undgå

Men jeg vil så også sige at jeg føler mig langt mere afslappet med
150km/t end jeg gør med 110km/t på motorvejen.

Men at køre 187km/t kræver at den generelle trafikhastighed ikke er for
meget lavere end 187km/t for eller kan de blive for svært at nå at
reagere hvis en idiot laver noget uventet. Xantia'en er desuden for blød
ved de hastigheder synes jeg, men 150-170 går forygende godt

mvh Bernhard

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste