klima fylde anlæg
Fra : Per Larsen

Dato : 19-03-05 10:42

hej

nogle af jer der har nogle gode links til aircon fylde anlæg, evt
bruge også.

Fra : ENN

Dato : 19-03-05 13:07

Prøv : http://www.christonik.dk/

Men du skal have gennemgået et kursus og prøve for at må påfylde/tømme
kølemidlet.

Skal du bare have fyldt et anlæg er jeg til at overtale
Jeg har både anlæg og tilladelse

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 14:26

"ENN" <AAb@nomail.com> skrev i en meddelelse
> Prøv : http://www.christonik.dk/
>
> Men du skal have gennemgået et kursus og prøve for at må påfylde/tømme
> kølemidlet.

Hehe, jeg har ikke lige et direkte kursus i AC, men jeg arbejder også
indirekte med at fylde R134a hver dag

> Skal du bare have fyldt et anlæg er jeg til at overtale
> Jeg har både anlæg og tilladelse

Tager du også > 700 Kr for det?

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-03-05 19:59

> Hehe, jeg har ikke lige et direkte kursus i AC, men jeg arbejder også
> indirekte med at fylde R134a hver dag

Hvorfor fyldte du da ikke selv op dengang?

> Tager du også > 700 Kr for det?

Så var der lidt mere til feks. rotorblade

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 20:35

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor fyldte du da ikke selv op dengang?

Jeg har ingen slanger der lige passer på

ja

--
Tom

Fra : ENN

Dato : 19-03-05 15:49

"Per Larsen" <dataper@nospam.post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> hej
>
> nogle af jer der har nogle gode links til aircon fylde anlæg, evt
> bruge også.

Nu findes A/C anlæg jo i mange størrelser men til en personbil med 500-1200
g Kølemiddel - så nej.

Er det derimod et anlæg til fx. en turistbus tager jeg mere end de 700

Hvordan arbejder man i øvrigt "indirekte" med køleanlæg????

Det største problem for folk uden KMO Godkendelse er at de ikke lovligt kan
købe kølemiddel - og de ricikerer bøde da man skal have et
Kølemiddelregnskab hvor man redegør for hvad man har gjort med kølemidlet -
derudover er det ikke helt ufarligt at omgås, men den store videnskab er det
nu heller ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 15:59

> [...]
>
> Er det derimod et anlæg til fx. en turistbus tager jeg mere end de 700
>
> Hvordan arbejder man i øvrigt "indirekte" med køleanlæg????

Producerer komponenter til privat og industriel køleindustri i alle mulige
afskygninger.
Folk her skulle bare vide hvad 1 Kg R134a reelt koster

--
Tom

Fra : ENN

Dato : 19-03-05 16:14

> "ENN" <AAb@nomail.com> skrev i en meddelelse

> Producerer komponenter til privat og industriel køleindustri i alle mulige
> afskygninger.
> Folk her skulle bare vide hvad 1 Kg R134a reelt koster

Ja hovedparten af prisen er afgifter og skatter, selve kølemidlet koster
ikke meget.

Husker egentligt ikke prisen da jeg sidst købte en 13,6 kg flaske betalte
jeg vist 800 kr (hvoraf de 600 var afgifter og skatter) men selve tømme
fylde udstyret koster altså et par basører. Hvad folk ikke altid ved er at
det man tapper af anlægene - ja det genbruger man efter at have kørt det
gennem filtre, men mange steder får folk lov til at betale for deres "eget"
kølemiddel og ikke kun det der efterfyldes med.

Fra : Møller

Dato : 19-03-05 20:10

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> "ENN" <AAb@nomail.com> skrev i en meddelelse

> Producerer komponenter til privat og industriel køleindustri i alle mulige
> afskygninger.
> Folk her skulle bare vide hvad 1 Kg R134a reelt koster

Kan du ikke også lige fortælle hvad en kølekompressor på 5 kW reelt koster

Det begrebet "reelt" jeg ikke lige kan greje.
Du mener måske kg-prisen ved køb af ½-1 mio. kg. pr år

--
Møller

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 20:33

"Møller" <M@Øl.se> skrev i en meddelelse

> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Kan du ikke også lige fortælle hvad en kølekompressor på 5 kW reelt koster

ca. 300 Kr før mellemleddene har tjent på det.

> Det begrebet "reelt" jeg ikke lige kan greje.
> Du mener måske kg-prisen ved køb af ½-1 mio. kg. pr år

Jep

--
Tom

Fra : Morgan Jones