Centerringe til alu-fælge ??????
Fra : John T.

Dato : 18-03-05 17:35

Hej !
Er der nogen der kan hjælpe mig med et problem ??
Jeg har en Volvo 460 1993 1.8 ltr. og har i NG købt
4 alu-fælge, 15" mrk. OZ
Hjulbolte passer fint, men center passer ikke, så jeg skal
mont. centreringsringe 68>52
Bilen kører lidt i ryk ved 50-80 km/t og jeg har lige været
på Volvo værksted og fået checket det hele, og beskeden
var, at det er manglende centerringe der er årsagen.
Jeg kan kun købe dem med hjulbolte, men dem har jeg jo
i forvejen, så er der nogen der ved hvor jeg kan købe disse
centerringe i "løs vægt" ??
Mvh. John

Fra : John Sahl

Dato : 18-03-05 18:03

John T. wrote:
> Jeg kan kun købe dem med hjulbolte, men dem har jeg jo
> i forvejen, så er der nogen der ved hvor jeg kan købe disse
> centerringe i "løs vægt" ??

De fleste hjulcentre burde kunne hjælpe dig, ellers smut forbi
den lokale maskinfabrik og få dem til at dreje et sæt til dig, jeg
har oftest fået det gjort for "en hund"

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : John T.

Dato : 18-03-05 18:36

> De fleste hjulcentre burde kunne hjælpe dig, ellers smut forbi
> den lokale maskinfabrik og få dem til at dreje et sæt til dig, jeg
> har oftest fået det gjort for "en hund"

Tak for svaret John !!
Mvh. John

Fra : John T.

Dato : 18-03-05 19:18

"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse

smut forbi

Men ved de hvad jeg taler om, når jeg har disse mål: 68>521 tror
jeg der står på min sedl.
John

Fra : Mogens

Dato : 18-03-05 19:41

On Fri, 18 Mar 2005 19:18:14 +0100, "John T." <kispus@despammed.com>
wrote:

>Men ved de hvad jeg taler om, når jeg har disse mål: 68>521 tror
>jeg der står på min sedl.

Ellers prøv ham her - han kan lidt af hvert: www.daekimporten.dk

Mvh...

Fra : John Sahl

Dato : 18-03-05 20:57

John T. wrote:
> Men ved de hvad jeg taler om, når jeg har disse mål: 68>521 tror
> jeg der står på min sedl.

Det er jo bare indre og ydre diameter. Ikke noget hokuspokus,
men prøv at ringe til nogen af dækcentrene først.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : John T.

Dato : 19-03-05 08:08

Sådan ser fælgen ud !
Mvh. John

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-03-05 08:44

John T. wrote:
> [...]
> 4 alu-fælge, 15" mrk. OZ
> Hjulbolte passer fint, men center passer ikke, så jeg skal

Er du helt sikker på, at det er fra 68 mm?

Jeg kan skaffe en masse men INGEN fra 68 mm - Enten 67 eller 69 mm, hvor jeg
ikke kan skaffe 69 => 52, men jeg har 67 => 52.

Hvor har du de 68 fra? Målt eller?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : John T.

Dato : 19-03-05 09:01

"Morten Fruergaard" skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kan skaffe en masse men INGEN fra 68 mm - Enten 67 eller 69 mm, hvor
> jeg ikke kan skaffe 69 => 52, men jeg har 67 => 52.

Hej Morten
Tak for henvendelsen !
Jeg var i går hos et dækcenter, han gik ud med et katalog og kikkede
på bilen, gik ind og slog op i noget katalog og skrev dette på en sedl
til mig
68>521 (det er nok 52.1)
Og så skrev han SS787400 Mener at der står: SS, det kan også
være S5, lidt svært at læse.
Nå, men da jeg ingen ringe har på, vil du så ikke mene at 67>52
vil gøre underværker ??
Bilen rykker kun ganske lidt og kun når den trækker, jeg mærker intet
når det går "ligeud".
Hvis ja, hvad skal du ha for dem ?
Mvh. John

Fra : John T.

Dato : 19-03-05 13:00

Hej !
Først en tak for jeres tilbagemeldinger !!
Det ser ud til at problemet er løst, ringede til "Lundstrøm" Næstved,
de førte ikke varen mere men havde da rester tilbage, jeg betalte
100,- for 4 stk.
De er godt nok ikke i Alu som de originale er, men i hård "nylon"
men de passer fint, så det ser godt ud, (er spænd på prøveturen)
Hilsen John

Fra : John Sahl

Dato : 19-03-05 14:26

John T. wrote:
> De er godt nok ikke i Alu som de originale er, men i hård "nylon"
> men de passer fint, så det ser godt ud, (er spænd på prøveturen)

De virker lige så fint som dem i alu, det eneste de reelt gør
er, at styre hjulet så det centrerer mens du skruer det fast.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : John T.

Dato : 19-03-05 14:53

"John Sahl" < skrev i en meddelelse >
De virker lige så fint som dem i alu, det eneste de reelt gør
er, at styre hjulet så det centrerer mens du skruer det fast.

> --
> John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Det har du ret i, har lige kørt en prøvetur, ingen prob !
Dette har stået på i flere mdr. så det er rart at det er overstået !
Hilsen og tak til jer !!
John