Flertal for højere straf for vild kørsel
Fra : John Sahl

Dato : 18-03-05 12:49

Så sker der da lidt..

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Thomas H.

Dato : 18-03-05 13:45

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:423ac039$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Så sker der da lidt..

Jamen jeg er helt enig, bortset fra at man jo betragter det som groft
uforsvarlig kørsel hvis man kører 30% for hurtigt, om det så er på en øde
landevej eller ned gennem strøget, derfor kan jeg ikke tage deres tiltag
alvorligt!

....var ude at køre med kæresten i den nye 3-serie, jeg skulle lige prøve et
par sving lidt hurtigt, og lige prøve bremserne, hun var dybt chokeret over
min rådne kørsel, så gik det ligeud og jeg fik af vide, at jeg skulle køre
pænt og roligt som jeg gjorde nu ...jeg kørte så ca. 80% hurtigere end de 60
på stedet, og fortalte hende at jeg faktisk stod til bøde på 5-6000 samt at
vi måtte tage bus og tog de næste 3 år, modsat mine andre handlinger som
faktisk var fuldt lovlige....

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 18-03-05 17:40

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> jeg kørte så ca. 80% hurtigere end de 60
> på stedet, og fortalte hende at jeg faktisk stod til bøde på 5-6000 samt
at
> vi måtte tage bus og tog de næste 3 år

Jeg undres over at du er villig til at løbe den risiko bare for at prøve en
ny bil!

Mvh
Claus

Fra : Per O.

Dato : 18-03-05 17:51

> [...]
> at
> vi måtte tage bus og tog de næste 3 år, modsat mine andre handlinger som

Du viser jo også ved din kørsel hvad du mener om færdselsloven, så det kan
vel ikke undre at du ikke tager det nye tiltag alvorligt. Hvorfor tage det
nye tiltag alvorligt, når du også ser stort på de eksisterende lovsæt. Jeg
håber bare du nøjes med at køre for stærkt, og ikke tager livet af et par
forgængere.
Jeg kører også selv for stærkt ind imellem, også ind imellem meget for
stærkt, men det foregår udenfor byerne. Jeg ville selv være meget ked af at
ramme et par fodgængere eller lignende. Jeg synes det er ok at folk som ikke
kan styre deres køretøj og raser ind over fortovet og slår sagesløse
mennesker ihjel eller slår dem fordærvede skal ind og bure den i laaaang
tid. Problemet er at de fleste ikke ved hvor deres evner ikke længere
rækker.

Per O.

Fra : Thomas H.

Dato : 21-03-05 08:41

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mennesker ihjel eller slår dem fordærvede skal ind og bure den i laaaang
> tid. Problemet er at de fleste ikke ved hvor deres evner ikke længere

Fodgængere? Et øde industrikvarter en søndag eftermiddag??
Som sædvanligt taler folk om ting de intet ved noget om "du har kørt 100
hvor der er 60, så har du kørt uforsvarligt" hvad fanden ved I om det?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-03-05 23:13

> [...]

> 60
> på stedet, og fortalte hende at jeg faktisk stod til bøde på 5-6000 samt

Det viser jo bare der er brug for nogle flere "kontrol-instanser"- så du
kan lære det.

Fra : Thomas H.

Dato : 21-03-05 08:38

> Det viser jo bare der er brug for nogle flere "kontrol-instanser"- så du
> kan lære det.

Hvad er det jeg skal lære, at slå hjernen fra, køre 100% efter reglerne og
ikke at køre efter forholdene?
Det bliver jo nok konsekvensen, og så kan det være at også jeg, løber ind i
de uheld, jeg efter 13 år og 300.000 km er sluppet fra pga. at jeg tænker
over mine handlinger !!!!!

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-03-05 09:02

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
..

> Hvad er det jeg skal lære, at slå hjernen fra, køre 100% efter reglerne og
> ikke at køre efter forholdene?

Det er regel no 1., no uno, kør efter forholdene, det som er angivet ifht.
færdselsloven er MAX., der står INGEN steder du SKAL køre til max. .

Fra : Thomas H.

Dato : 21-03-05 17:28

> Det er regel no 1., no uno, kør efter forholdene, det som er angivet ifht.
> færdselsloven er MAX., der står INGEN steder du SKAL køre til max. .

Jeg kender godt reglerne, jeg bruger bare den med forholdene som primære
regel, modsat regelrytterne og sidder og bruger mere tid på at holde øjnene
på deres speedometer end på vejen ! Og det har virket fint for mig i mange
år

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 22-03-05 08:31

> [...]

modsat regelrytterne og sidder og bruger mere tid på at holde øjnene
> på deres speedometer end på vejen ! Og det har virket fint for mig i mange
Og jeg har så meget ansvarsfølelse og selvbeherskelse, at jeg ikke behøves
at sidde og kigge på speedometeret , for at vide når jeg køre for hurtigt.
Det har virket i rigtig mange år for mig.

Fra : martin

Dato : 18-03-05 17:25

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in message

> Så sker der da lidt..
>
> --
> John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

arh. pokkers, man kan sq da heller ikke ha' det sjovt mere !!

Martin ( de er ude efter mig....) Olsen

Fra : Bernhard Ege

Dato : 18-03-05 18:00

John Sahl wrote:

> Så sker der da lidt..

Ja, når der kørsel hensynsløst i byerne så skal hammeren sgu falde og
det hårdt. Den er jeg helt med på.

Det samme gælder uden for byerne og på motorvejen (dvs. alle steder).

Det jeg bare gerne vil vide er definitionen af hensynsløs kørsel.

Hvis en alene en fartoverskridelse på sølle 30% er hensynsløs kørsel så
er Lene Espersen igen dum i låget og har ingen realitetssans. I den
situation skulle hun ta' og få sig et kørekort og prøve at bevæge sig
rundt i trafikken og lade være med at kæmpe imod alle de steder hun kan.
Man får meget mere goodwill ved at struge med hårene i stedet for bare
at sige fy skamme det må du ikke

Den nævnte situation er jeg dog enig i kan betegnes som hensynsløs
kørsel. Tydeligvis en person der ikke har kørt efter forholdene.

mvh Bernhard

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-03-05 23:04

"Bernhard Ege" <bernhard@NOSPAMege.cc> skrev i en meddelelse

> Det jeg bare gerne vil vide er definitionen af hensynsløs kørsel.

"når andres liv&førlighed groft tilsidesættes", hvornår det sker, må bero på
den enkelte situation. Men i "byområde" skal der ikke meget til..