Emsig betjent
Fra : Nicklas Teisner

Dato : 16-03-05 16:55

Situationen er denne:

Jeg og en kollega kører bag hinanden i hver sin firmabil op gennem
Københavns Lufthavn. Efter at have holdt for rødt lys og lige er komme top i
fart igen, kommer en fyr drønende baglæns i vores kørebane.
Jeg bremser hårdt op og ser i mit bakspejl, at min kollega ikke har en
chance for at nå at stoppe, da han kører på pigdæk. Ganske rigtigt kører han
rimelig blidt op i mig, og vi kører ind til siden.
Skaderne er kun nogel få ubetydelige ridser, som vi ikke gider belemre nogen
med.
Desværre er 'ulykken' sket direkte ud for politistationen i lufthavnen, så
en betjent har overværet det hele og insisterer på at skrive rapport -
selvom hverken jeg, min kollega eller den bakkende fyr er særlig vilde for
det.
Eneste skader er på vores to udlejningsbiler, som er så ubetydelige, at vi
som sagt ikke vil gøre noget ved det - og det hele skal ordnes internt i
firmaet.

Hvis ingen vil anmelde nogen for noget, kan betjenten så bare opholde os i ½
time, kun fordi han selv vil have en rapport?
I så fald, hvad er formålet med dette?

Fra : C. Caspersen

Dato : 16-03-05 17:33

"Nicklas Teisner" <dundee@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en betjent har overværet det hele og insisterer på at skrive rapport -
> selvom hverken jeg, min kollega eller den bakkende fyr er særlig vilde for

Det er I ikke vilde med ? LOL, jeg tror ikke at nogensomhelst kriminel/
færdselskriminel er vilde med, at der skrives rapport

Hmm...det er dælme svært at være politi i Danmark. Det plejer at være brok
over, at de *ikke* gider at komme.

> Hvis ingen vil anmelde nogen for noget, kan betjenten så bare opholde os i
½
> time, kun fordi han selv vil have en rapport?

Ja.

> I så fald, hvad er formålet med dette?

...at skrive en sag på, at den bagerste ikke har holdt afstand eller hans
vurdering af, at der er sket skader for et vist beløb, således at der efter
gældende regler skal skrives en rapport på et færdselsuheld.

/Caspersen

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 16-03-05 17:46

>Det er I ikke vilde med ? LOL, jeg tror ikke at nogensomhelst kriminel/
>færdselskriminel er vilde med, at der skrives rapport

Bevares, hvis han absolut vil, så ingen alarm - sagen var bare den, at vores
to biler var stærkt efterspurgte, så vi havde faktisk ikke tid til at svare
på hans spørgsmål i ½ time. Så kunne han da godt bare have sagt "Så kør da
med jer" :)

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-03-05 17:05

> Hvis ingen vil anmelde nogen for noget, kan betjenten så bare opholde os i
> ½
> time, kun fordi han selv vil have en rapport?
> I så fald, hvad er formålet med dette?

At din kollega ikke har holdt korrekt afstand ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : John Sahl

Dato : 16-03-05 17:01

Nicklas Teisner wrote:
> Hvis ingen vil anmelde nogen for noget, kan betjenten så bare opholde
> os i ½ time, kun fordi han selv vil have en rapport?
> I så fald, hvad er formålet med dette?

Det kunne være han synes jeres opførsel var mistænkelig, med
rapporten har han lidt letere ved at få fat i jer hvis hans mistanke
senere blev bekræftet. Indbrud i nærheden, stjålne biler som ikke
er meldt på daværende tidspunkt og lignende ting.?

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 17:43

> [...]
> ½
> time, kun fordi han selv vil have en rapport?

Hvorfor skulle han ikke kunne det, når der er tale om udlejningsbiler. Det
er jo ikke Jeres biler.

--
Tom

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 16-03-05 18:01

>Hvorfor skulle han ikke kunne det, når der er tale om udlejningsbiler. Det
>er jo ikke Jeres biler.

Vi arbejder begge for udlejningsfirmaet, og da den bakkende fyr ikke kan
gøres til skyld for min kollegas manglende afstand, så er det et 100%
internt anliggende i udlejningsfirmaet, som der ingen grund er for politiet
til at grave i.
Vi har vore egne procedurer i disse tilfælde.

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 18:17

> [...]
> politiet
> til at grave i.
> Vi har vore egne procedurer i disse tilfælde.

Men hvis han kender til lufthavnen - og det må man formode han gør -
så kender han sikkert lige som alle andre der færdes i lufthavnen
"udlejningsfolkenes"
lidt vanvittige måde at føre en bil på.
Som du sikkert ved så bliver der jo ikke kørt søndagskørsel med de
udlejningsbiler derude.

Måske han frygtede at hvis der ikke blev optaget rapport - ja så kendte i
ikke noget til evt. skader ?
Endnu værre hvis det var indleverede biler kunne en evt. skade tørres af

en kunde ?

Ikke noget personlingt angreb på dig - bare et forsøg på hvad denne
betjent
evt. kunne have i tankerne.

Mvh. Allan

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 16-03-05 19:16

> [...]
>"udlejningsfolkenes"
>lidt vanvittige måde at føre en bil på.
>Som du sikkert ved så bliver der jo ikke kørt søndagskørsel med de

Det er jeg udmærket klar over, da jeg selv er en af disse førere, og det er
også med vores ry i baghovedet, at jeg måske mistænker ham for bare at ville
genere os så meget han kunne...

> [...]
>ikke noget til evt. skader ?
>Endnu værre hvis det var indleverede biler kunne en evt. skade tørres af

Om vi kender noget til skader eller ej er vel ikke hans bord - som sagt har
vi egne procedurer på det område. Dermed ikke sagt, at vi nogensinde kunne
finde på at 'tørre' skader af på kunder. Vores skadessystem gør i øvrigt
også dette umuligt, hvilket igen lukker for enhver berettigelse af hans
interesse i et udlejningsselskabs interne problemer.

>Ikke noget personlingt angreb på dig - bare et forsøg på hvad denne
>betjent
>evt. kunne have i tankerne.

Jeg tvivler ikke et sekund på, at disse ting - og sikkert mange flere - har
været gennem hans hoved. Men igen - det er jo ikke rigtig noget, der
vedkommer ham eller politiet generelt, udover at der er sket på offentlig
vej.

Fra : C. Caspersen

Dato : 16-03-05 20:08

> [...]

> været gennem hans hoved. Men igen - det er jo ikke rigtig noget, der
> vedkommer ham eller politiet generelt, udover at der er sket på offentlig

Nå, jeg vil nu mene, at en overtrædelse af færdselsloven vil vedkomme en
politibetjent - eller er jeg helt galt på den ?

/Caspersen

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 16-03-05 21:58

>Nå, jeg vil nu mene, at en overtrædelse af færdselsloven vil vedkomme en
>politibetjent - eller er jeg helt galt på den ?

Det kommer vel an på så meget.

Nu har jeg set og været involveret i flere uheld end gennemsnittet, og min
erfaring er, at hvis der ingen personskade er, så gider politiet ikke engang
dukke op.

Fra : Christian

Dato : 16-03-05 22:26

"Nicklas Teisner" <dundee@webspeed.dk> wrote in message

> [...]
>
> Nu har jeg set og været involveret i flere uheld end gennemsnittet, og min
> erfaring er, at hvis der ingen personskade er, så gider politiet ikke

jo jo hvis der bliver stjålet kaffe på politistationen sætter de rejseholdet
på sagen!!!.

Fra : C. Caspersen

Dato : 17-03-05 16:43

"Christian" <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> skrev i en meddelelse

> jo jo hvis der bliver stjålet kaffe på politistationen sætter de
rejseholdet
> på sagen!!!.

og hvis betjente kunne stjæle uden at der blev sat efterforskning i gang,
ville du sikkert også synes, at det er OK ?

Grunden til at rejseholdet bliver sat på sådan en sag er naturligvis, at
X-købing politi ikke selv kan efterforske en sag med en af deres egne
betjente i hovedrollen.

/Caspersen

Fra : John T.

Dato : 17-03-05 00:27

"Nicklas Teisner" skrev i en meddelelse

> "Nu har jeg set og været involveret i flere uheld end gennemsnittet"
"og lige er komme top i fart igen"

Når du har været "involveret i flere uheld end de fleste"
må vi andre da sige TAK til en betjent der er vågen !!
Din kollega har ikke en chance for at stoppe fordi han kører med pigdæk ?
Sikke da noget sludder !
Og som du skriver: Er lige kommet i "topfart" igen,
for mig lyder det som "råddent kørsel"
Men det er jo selvfølgelig heller ikke jeres egne biler, firmaet betaler,
men hvem betaler i den sidste ende ?
Det gør kunderne, ikke jeg, for jeg kunne ikke drømme om at leje en bil hos
jer !!!
Hold da k....en reklame for firmaet, og så lægger han den sku ud på nettet.
Godt gået....-fjols !
John

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 17-03-05 05:51

>Når du har været "involveret i flere uheld end de fleste"
>må vi andre da sige TAK til en betjent der er vågen !!
>Din kollega har ikke en chance for at stoppe fordi han kører med pigdæk ?

Involveret... Ikke skyldig. I mit firma har der endnu ikke været et eneste
tilfælde, hvor en ulykke med en 3. part har været udlejningsbilens skyld.
Hvad fortæller det så dig?

>Sikke da noget sludder !
>Og som du skriver: Er lige kommet i "topfart" igen,
>for mig lyder det som "råddent kørsel"

Jeg skriver "op i fart". Godt nok et t'et fra 'kommet' hoppet over til op,
men meningen burde stadig være tydelig.

>Men det er jo selvfølgelig heller ikke jeres egne biler, firmaet betaler,
>men hvem betaler i den sidste ende ?

Jeg tror lige, du skal passe lidt på nu. Selvjustitsen hos
udlejningsfirmaerne er større, end de fleste tror og rådden kørsel
straffes - vær ikke i tvivl om det, ej heller om det faktum, at
færdselsreglerne overholdes - endda meget stramt, hvilket åbenbart ikke
falder i alles smag.
Desværre er der en vis udskiftning i personalet, så der kan forekomme
'fejlansættelser'.

>Det gør kunderne, ikke jeg, for jeg kunne ikke drømme om at leje en bil hos
>jer !!!

Det er din ret.

>Hold da k....en reklame for firmaet, og så lægger han den sku ud på nettet.
>Godt gået....-fjols !

Hvis nu du - endnu en gang - læste indlæggene, så ville du opdage, at jeg på
intet tidspunkt har identificeret mit firma - og heller ikke har tænkt mig
at gøre det, da min subjektive holdning intet har med min arbejdsplads at
gøre.
Jeg mener dog stadig, at udlejningsfirmaerne gør alt praktisk muligt for at
opretholde ro og orden i gelledderne - og i langt de fleste tilfælde lykkes
det fint.

Til dig kan jeg kun sige: Overhold din vigepligt!

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-03-05 12:13

> [...]

> straffes - vær ikke i tvivl om det, ej heller om det faktum, at
> færdselsreglerne overholdes - endda meget stramt,

Nu kører jeg til og fra mit arbejde i lufthavnen på cykel, og som
oftest ad bemeldte vej.

Der er 40 km/t på hele strækningen. Der er midterhelle på hele
strækningen bortset ved svingbaner. Der er et enkelt lyskryds og en
lille rundkørsel.

Her er mine observationer med udlejningsbiler ført af
udlejningspersonale over en ca. 3 årig periode:

- kørt over for rødt dusinvis af gange,

- 2 gange kørt den forkerte vej rundt i rundkørsel,

- 5 gange kørsel i den forkerte vognbane mod trafikken,

- 3 gange kørsel på fortorv/cykelsti,

- utallige fartoverskridelser, enkelte med mere end 100 km/t,

- utallige wheelies og unødvendige katastrofeopbremsninger,

Men i har måske en intern færdselslov i firmaet, der er lidt mere
fleksibel og forstående overfor unges drifter bag et rat?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-03-05 12:16

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> wrote in message
> [...]
>
> - utallige fartoverskridelser, enkelte med mere end 100 km/t,
>
> - utallige wheelies og unødvendige katastrofeopbremsninger,

Kan ikke overraske spor.

> Men i har måske en intern færdselslov i firmaet, der er lidt mere
> fleksibel og forstående overfor unges drifter bag et rat?

Det er nok det han mener med "...sagt har vi egne procedurer på det
område..."

--
mvh / regards Christian - Denne ugen lille gættekonkurrence,
(alt for nem med google) vinderen får tilsendt mp3 med sangen

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 17-03-05 15:59

En helt masse bits fra Kent Oldhøj til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Her er mine observationer med udlejningsbiler ført af
> udlejningspersonale over en ca. 3 årig periode:

Nu spørger jeg givetvis dumt, men hvordan kan du være sikker på at de er ført
af udlejningspersonale?

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"If i didn't know you i'd say you have ... feelings ..."
-- Michael Boatman as Carter Heywood in 'Spin City'

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 17-03-05 16:24

Henrik Bøgh skrev:
>Nu spørger jeg givetvis dumt, men hvordan kan du være sikker på at >de er
ført
>af udlejningspersonale?

Det kan han heller ikke, men udlejningspersonalet får som oftest skyldes for
alle overtrædelser i lufthavnen.
Jeg tror det ville more Kent at få at vide, hvor mange klager visse firmaer
får over biler, som slet ikke er i deres flåde...

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-03-05 19:34

Henrik Bøgh <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev....

> Nu spørger jeg givetvis dumt, men hvordan kan du være sikker på
> at de er ført af udlejningspersonale?

Elementært: 2-3 udlejningsbilerbiler i konvoj med unge mænd bag
rattet. Deres kørsels stil hjælper osse. Men helt sikker er jeg
selvfølgelig ikke.

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 17-03-05 16:20

>Nu kører jeg til og fra mit arbejde i lufthavnen på cykel, og som
>oftest ad bemeldte vej.

Javel ja, du er måske en af dem, der på cykel konsekvent kører over for rødt
lys ud for P4 - som oftest med den midterste finger hævet som hilsen til de
udlejningsbiler, der har grønt lys?
Men CPH har måske en intern færdselslov i firmaet, der er lidt mere
fleksibel og forstående overfor folks drifter på en cykel?

> [...]
>
>Men i har måske en intern færdselslov i firmaet, der er lidt mere
>fleksibel og forstående overfor unges drifter bag et rat?

Jeg har personligt aldrig overværet ovenstående udført af en udlejningsbil -
men som allerede sagt er der brodne kar alle steder.
Jeg har til gengæld set det meste udført i stor stil af Københavns mere
eller mindre bidske taxi-chauffører - som i øvrigt også kun er de biler, jeg
har observeret i politiets fartfælder og diverse buske og vejtræer omkring i
lufthavnen. Men en taxi-chauffør, der taler med en betjent er ikke så
iøjnefaldende som en ung fyr i uniform, der endnu en gang er blevet påkørt
af en eller anden dumrian - hvilket naturligvis ikke en den konklusion
grinende Airport Security vagter kommer til, når de kører forbi.

Mht. katastrofeopbremsninger kan det forekomme, hvis en kunde har klaget
over dårlige bremser (Hvilket de tit gør for at få en bedre bil). Bilerne
skal være sikre, så den slags skal selvfølgelig undersøges - hvilket i
øvrigt er fuldt lovligt, hvis vejen er øde og det foregår uden ulempe for
andre.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-03-05 19:51

> [...]

> over for rødt lys ud for P4 - som oftest med den midterste
> finger hævet som hilsen til de udlejningsbiler, der har grønt

Nej jeg er en af de cykelister der af hensyn til eget liv og velfærd
har valgt aldrig at krydse den vej, og istedet tage mine chancer med
modkørende cyklister :)

> [...]
> steder. Jeg har til gengæld set det meste udført i stor stil af
> Københavns mere eller mindre bidske taxi-chauffører

Taxierne er ofte også ganske frække. Men de udøver som regel kun
manøvrer de forventer kan øge deres indtjening. Det gør dem relativt
forudsigelige.

> hvilket naturligvis
> ikke en den konklusion grinende Airport Security vagter kommer
> til, når de kører forbi.

Tag dig ikke af CPH folkene... de ved oftest ikke bedre.

> Mht. katastrofeopbremsninger kan det forekomme, hvis en kunde
> har klaget over dårlige bremser (Hvilket de tit gør for at få en
> bedre bil). Bilerne skal være sikre, så den slags skal
> selvfølgelig undersøges

Og det gøres bedst med en firehjulsudskridning ud på Amager Landevej
godt hjulpet af håndbremsen? Og så lige en tilsvarende ind på jeres
værksted/klargøringshal lidt længere nede ad vejen?

Som en anden startede med at sige: Du ved jo godt de udlejningsbiler
køres lidt hårdt :)

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 17-03-05 20:27

>Nej jeg er en af de cykelister der af hensyn til eget liv og velfærd
>har valgt aldrig at krydse den vej, og istedet tage mine chancer med
>modkørende cyklister :)

Jeg har tit spekuleret over disse cyklister, der kører den forkerte vej.
Selv ville jeg aldrig turde det gennem en rundkørsel - udlejningsbiler eller
ej.
Hvis det virkelig er sandt, hvad du siger, så er der åbenbart nogen, der
tager sig store friheder.

>Og det gøres bedst med en firehjulsudskridning ud på Amager Landevej
>godt hjulpet af håndbremsen? Og så lige en tilsvarende ind på jeres
>værksted/klargøringshal lidt længere nede ad vejen?

Nu taler du specifikt om ét firma - der findes jo godt et halvt dusin andre.
Igen har jeg aldrig set noget så voldsomt, som det du beskriver.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 17-03-05 21:27

> [...]

>Selv ville jeg aldrig turde det gennem en rundkørsel - udlejningsbiler eller

well - fordelen er måske at de kan se de andre trafikanter, frem for
at skulle ønske sig øjne i nakken ?

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-03-05 23:12

"Nicklas Teisner" <dundee@webspeed.dk> skrev....

> Nu taler du specifikt om ét firma - der findes jo godt et halvt
> dusin andre. Igen har jeg aldrig set noget så voldsomt, som det
> du beskriver.

Man kan normalt ved selvsyn konstatere at det må foregå jævnligt.
Dæksporene på asfalten taler deres tydelige sprog.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 17-03-05 08:49

John T. wrote:
> Og som du skriver: Er lige kommet i "topfart" igen,
> for mig lyder det som "råddent kørsel"

Det skriver Nicklas ikke, derimod skriver han "komme top", hvilket ikke
giver mening, jeg vil uden videre tro at der skulle stå "kommet op (i
fart)", Nicklas skriver skriver ikke noget om "topfart".

Dette skal ikke opfattes som noget forsvar af Nicklas, men ret skal være
ret.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Jan

Dato : 17-03-05 06:57

> Nu har jeg set og været involveret i flere uheld end gennemsnittet, og min
> erfaring er, at hvis der ingen personskade er, så gider politiet ikke
> engang
> dukke op.

"Involveret i flere uheld end gennemsnittet" og "min erfaring" det hænger sq
ikke sammen, du har da ingen erfaring, for så kan du netop se at din
fremfærd kan ende med en ulykke, den erfarne forudser at et fjols måske kan
finde på ikke at overholde sin vigepligt, laver et åndsvagt vognbaneskift
o.s.v. o.s.v.
Vi har stadig og har aldrig haft retten til påkørsel af andre der ikke
overholder færdselsloven, derfor skal man altid holde en passende hastighed
sådan at man kan nå at afværge et uheld, der er næsten altid to om et uheld
med undtagelse af at alle dine ulykker har været når du har holdt
parkeret LoL

Betjenten var sikkert ikke kommet hvis ikke han lige havde set at der skete
en el. flere lovovertrædelser (se mit forige indlæg) og jeg håber da han
passer sit job og sender et bødeforlæg til ham der startede uheldet ved at
bakke, det må han jo kun gøre hvis ikke det er til gene for trafikken og til
ham der ikke holdt sin bremseafstand, pigdæk eller ej, det burde han jo være
opmærksom på da han jo altid tjekker et køretøj inden han betjener det for
første gang og ellers hver dag, man skal ikke regne med at en anden har
gjort det

jd

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 17-03-05 16:04

> [...]
>finde på ikke at overholde sin vigepligt, laver et åndsvagt vognbaneskift

Erfaring er netop nøgleordet. Nogle firmaer kører op til 200 gange gennem
lufthavnen på én dag, og personligt kender jeg hver en millimeter af ruten,
og på hver tur - næsten uden undtagelse - ser jeg et eller andet fjols, der
laver noget fuldstændig forrykt, og på ca. hver 3-5. tur er jeg personligt
ude for noget, der kræver udvigelse eller en anden reaktion.
Hvis vi går efter mine tal, så vil det sige ca. 50 potentielt farlige
hændelser hver dag - per firma! Langt de fleste er almindelige folk eller
taxier, der overhovedet ikke overholder deres vigepligt.
Alle farlige steder kendes til hudløshed af alle ansatte, men nogle gange
kan man altså ikke tage højde for alt - f.eks. en fyr, der kommer bakkende
ud af en rundkørsel lige imod een, eller en taxi, der kommer flyvende fra
motorvejen med 130 ind i en rundkørsel... En forvirret turist, der kommer
blæsende den forkerte vej ned gennem opkørslen til et p-hus...

> [...]
>sådan at man kan nå at afværge et uheld, der er næsten altid to om et uheld

Sandt, men ikke realistisk.

Fra : phk

Dato : 17-03-05 17:01

> [...]
> motorvejen med 130 ind i en rundkørsel... En forvirret turist, der kommer
> blæsende den forkerte vej ned gennem opkørslen til et p-hus...

Noget tyder på du har kørt betydeligt stærkere end 40 km/t, som jeg kan
forstå er hastighedsbegrænsningen på pågældende sted. Betjenten har måske
set det men kan ikke give bøder for hastighed. Men så kan han jo give for
manglende afstand m.m........

--
Per, Esbjerg

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 17-03-05 17:24

> [...]
>set det men kan ikke give bøder for hastighed. Men så kan han jo give for

Det er ikke tilfældet. Som skrevet holdt vi for rødt lys højst 15 meter fra
det sted, hvor bilerne ramte hinanden. Vi kørte ikke engang de tilladte 40
km/t, da bremsningen blev påbegyndt.
Hvis vi havde kørt for stærkt ville de to betjente, der overværede det
hele - som i øvrigt ikke var dem, som tog rapport - nok have påpeget det,
hvilket de ikke gjorde.

Fra : phk

Dato : 18-03-05 05:50

> [...]
> Hvis vi havde kørt for stærkt ville de to betjente, der overværede det
> hele - som i øvrigt ikke var dem, som tog rapport - nok have påpeget det,

Hvis den bagvedkørende ikke har kunnet nå at bremse ved < 40 km/t, så har
han godt nok kørt meget tæt på! Ikke noget at sige til at betjenten - og
alle vi andre - vil have den slags stoppet ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 18-03-05 16:02

>Hvis den bagvedkørende ikke har kunnet nå at bremse ved < 40 km/t, så har
>han godt nok kørt meget tæt på! Ikke noget at sige til at betjenten - og
>alle vi andre - vil have den slags stoppet ;)

Havde han haft almindelige dæk på, så ville afstanden have været mere end
rigelig - hvilket jeg også bedømte den til i bakspejlet, inden jeg klodsede
bremserne for alvor.
Desværre var det en svensk Corolla med pigdæk han kørte, og disse dæk
forøger altså bremseafstanden betydeligt - specielt ved
katastrofeopbremsninger. Ikke at det er en undskyldning - han burde have
husket pigdækkene og holdt større afstand - men afstanden var altså
almindeligt acceptabel.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-03-05 19:21

"Allan Møller" <nosmap> skrev....

> [...]
> lufthavnen "udlejningsfolkenes"
> lidt vanvittige måde at føre en bil på.
> Som du sikkert ved så bliver der jo ikke kørt søndagskørsel med

Bingo. De utallige klager over netop denne vilde kørsel har givetvis
været medvirkende årsag til politiets interesse.

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 16-03-05 21:51

>Bingo. De utallige klager over netop denne vilde kørsel har givetvis
>været medvirkende årsag til politiets interesse.

Uden tvivl.

Fra : Jan

Dato : 16-03-05 20:35

> [...]
> politiet
> til at grave i.
> Vi har vore egne procedurer i disse tilfælde.

Tjaaa, Den bakkende er ikke uden skyld i-flg. færdselsloven, da han jo med
sin bakning er skyld i en ulykke, altså kan han muligvis se frem til en bøde
for det.
Din kollega der ikke holder afstand overholder heller ikke færdselsloven,
for så havde han ikke påkørt dig, altså også en bøde her.
Så mon ikke der er to personer her som måske kan imødese en lille kuvert
hver med posten i den nærmeste fremtid!
og det er fuldstændigt ligegyldigt om i selv vil klarer skaden, eller ikke
vil have optaget rapport, overtrædes færdsels loven skal der optages rapport
og udstedes bøde.

jd

Fra : Klaus A

Dato : 17-03-05 18:02

"Jan" <SPAMa45@SPAMsccd.dk> skrev i en meddelelse

> og det er fuldstændigt ligegyldigt om i selv vil klarer skaden, eller ikke
> vil have optaget rapport, overtrædes færdsels loven skal der optages
rapport
> og udstedes bøde.

Jeg kan nu ikke komme i mange færdselsuheld, hvor ikke mindst reglen om
nødvendig afstand til forankørende ikke er overholdt. Jeg vil tillade mig at
påstå, at ved alle færdselsuheld, er der mindst et brud på færdselsloven.
Hvorfor vil politiet så ikke komme ud til alle uheld jvf. din udtaelse?

My 10c

Klaus

Fra : Claus Fabritius

Dato : 17-03-05 19:28

"Klaus A" <dknews@FJERNESautzen.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> påstå, at ved alle færdselsuheld, er der mindst et brud på færdselsloven.
> Hvorfor vil politiet så ikke komme ud til alle uheld jvf. din udtaelse?

Den er næsten for nem. De kunne ikke lade andet, hvis de skulle køre ud til
samtlige uheld, men når det sker foran snuden på dem er det oplagt at de
skriver rapport på det.
--
Claus Fabritius

Be nice to nerds
Chances are you'll end up working for one

Fra : Christian

Dato : 16-03-05 20:42

> Eneste skader er på vores to udlejningsbiler, som er så ubetydelige, at vi
> som sagt ikke vil gøre noget ved det - og det hele skal ordnes internt i
> firmaet.

Uha så skulle du høre historien om min kollega der i en udlejnings vogn, kom
til at klemme en betjent som var på vej hjem fra arbejde på cykel.....han
skulle i retten, samt ny køreprøve...

Fra : anders majland

Dato : 16-03-05 21:34

> Uha så skulle du høre historien om min kollega der i en udlejnings vogn,
> kom til at klemme en betjent som var på vej hjem fra arbejde på
> cykel.....han skulle i retten, samt ny køreprøve...

Medmindre cyklisten havde gjort noget forkert var det vel også rimeligt ?

Fra : Christian

Dato : 16-03-05 22:24

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:42389942$0$29277$14726298@news.sunsite.dk...

> Medmindre cyklisten havde gjort noget forkert var det vel også rimeligt ?
måske men der skete jo ikke noget...

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-03-05 01:01

"Christian" <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> skrev

> måske men der skete jo ikke noget...

Næh, det var vel kun få centimeter fra et trafikdrab, min retsfølelese ville
være krænket hvis ikke dommen var faldet som den gjorde.

--
Uffe Ravn
DUSK Party 2005 - Out of Sync

Fra : Christian

Dato : 17-03-05 19:22

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote in message

> [...]
> ville
> være krænket hvis ikke dommen var faldet som den gjorde.

selvfølgelig men man skal godt nok være ihærdig for at slå en ihjel med en
højresvingende langsomkørense personbil....er der overhoved nogle som er
døde af det?, for det meste er det vel en sag mellem parterne..

Fra : Uffe Ravn

Dato : 18-03-05 10:37

> [...]

> højresvingende langsomkørense personbil....er der overhoved nogle som er
> døde af det?, for det meste er det vel en sag mellem parterne..

Der er flere cyklister der er døde ved at at blive væltet og slå hovedet i
asfalten.

Nogle gange skal der ikke mere til.

--
Mvh. Uffe Ravn

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 17-03-05 08:55

Christian wrote:

> måske men der skete jo ikke noget...

Udover at han overtrådte færdselsloven på et eller flere punkter, i modsat
fald ville der jo ikke være grundlag for at retsforfølge ham.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-03-05 09:17

"Christian" <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> wrote in message

> "anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
> message news:42389942$0$29277$14726298@news.sunsite.dk...

> måske men der skete jo ikke noget...

"Jamen betjent der skete jo ikke noget"
"Du får stadigvæk bøder for at køre over for rødt med 200 km/t"

Det hænger vist ikke sammen vel ?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-03-05 16:48

Christian B. Andresen wrote:
> "Jamen betjent der skete jo ikke noget"
> "Du får stadigvæk bøder for at køre over for rødt med 200 km/t"
> Det hænger vist ikke sammen vel ?

Det hænger da udmærket sammen med min (ikke personlige) erfaring om at
man på en (1) betjents udsagn kan blive dømt for noget der er fysisk
umuligt.

--
MVH Finn

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-03-05 10:01

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message

> Det hænger da udmærket sammen med min (ikke personlige) erfaring om at
> man på en (1) betjents udsagn kan blive dømt for noget der er fysisk
> umuligt.

Fortæl ?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-03-05 13:50

Christian B. Andresen wrote:
> Fortæl ?

Har nævnt den før, men: Under min "taxitid" i Århus blev en kollega dømt
for, efter at havde holdt for rødt på Skanderborgvej ved Ormslevvej, at
havde kørt 160 km/t inden lyskrydset ved Viby Torv ca 500 meter senere,
i en Volvo 740 der skulle være heldig hvis den kunne komme op at køre
140 km/t. Den anmeldende (uro?)betjent sad på bagsædet af en civil vogn,
og hans to kolleger på forsædet "kunne ikke huske detaljerne". Min
kollega blev idømt en bøde og en betinget, og mistede naturligvis sit job.

--
MVH Finn

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-03-05 14:01

> Har nævnt den før, men:

Jeg har nu ikke hørt den før

> [...]
> og hans to kolleger på forsædet "kunne ikke huske detaljerne". Min
> kollega blev idømt en bøde og en betinget, og mistede naturligvis sit job.

OK, rimeligt useriøst og urealistisk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-03-05 18:59

Christian B. Andresen wrote:
> OK, rimeligt useriøst og urealistisk

Og jeg priser mig lykkelig over at jeg ikke skal repræsenteres i en
trafiksag af den forsvarer. :-/

--
MVH Finn

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-03-05 14:45

> Og jeg priser mig lykkelig over at jeg ikke skal repræsenteres i en
> trafiksag af den forsvarer. :-/

Ja tak, der er man vist bedre stillet ved selv at føre sagen.

--
mvh / regards

Christian

Fra : GB

Dato : 17-03-05 18:19

"Nicklas Teisner" <dundee@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Situationen er denne:
....(snip)...

Du skulle have spurgt ham, om det var broderen, der fik gården...

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 17-03-05 20:04

>Du skulle have spurgt ham, om det var broderen, der fik gården...

De synes ikke, det er sjovt... tro mig.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-03-05 22:00

Nicklas Teisner wrote: