Problemer med Octavia 1.9TDI
Fra : Preben Andersen

Dato : 15-03-05 19:53

Min 1 md. gamle Octavia viste i fredags gul "motorlampe". Jeg fik en tester
på hos SMC, og den viste fejl i luftmassemåler (husker jeg rigtigt?). De
mente, at det kunne skyldes, at den muligvis havde haft for lav batteristand
under transport til Danmark, og de nulstillede så fejlmeldingen uden at
foretage sig andet.
Nu lyser lampen igen. I begge tilfælde skete det ved langsom kørsel ned af
en bakke i 3. gear.
Har nogen her prøvet noget tilsvarende? Er det normalt med den fejl?

mvh
Preben

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 15-03-05 20:05

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Har nogen her prøvet noget tilsvarende? Er det normalt med den fejl?

Ikke direkte, men LMM'erne på VAG-biler har tidl. været "svagelige", jeg
troede at de havde løst det prob. :(. For det har været sådan at det var
Bosch LMM'er som fejlede, især når man brugte et "åbent" og olieret
luftfilter, men hvis bilen var forsynet med en Hitachi var man bedre
stillet.

Fra : Henrik B.

Dato : 16-03-05 12:53

> [...]
> Bosch LMM'er som fejlede, især når man brugte et "åbent" og olieret
> luftfilter, men hvis bilen var forsynet med en Hitachi var man bedre

Jeg har læst om et firma som solgt nogle uoriginale, som var billigere, og
angiveligt bedre end de originale (Bosch). Sørgeligt at det er sådan. På den
anden side - det er en VAG. De slipper jo afsted med næsten hvad som
helst...

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 13:49

som var billigere, og
| angiveligt bedre end de originale (Bosch). Sørgeligt at det er sådan.

Prisen er sænket, svjv koster en org. det samme som Landberg, bokstuning.dk
kan levere den til, 900,-, ved dog ikke om kvaliteten er anderledes,bedre.
Og det er den eneste alternative leverandør, udover ebay og Bosch, jeg
kender.

Fra : Preben Andersen

Dato : 17-03-05 12:58

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message

> [...]
> Bosch LMM'er som fejlede, især når man brugte et "åbent" og olieret
> luftfilter, men hvis bilen var forsynet med en Hitachi var man bedre

Tak for svaret. En Skodaforhandler har fortalt, at det ikke er et
usædvanligt problem, dog sjældent på helt nye biler.

mvh
Preben