Solfilm (igenigen)
Fra : phk

Dato : 15-03-05 13:47

Der var noget med der var kommet nye bestemmelser for solfilm?

Men passer de ind i det her?

http://www.jv.dk/esbjerg/artikel:aid=376254/

--
Per, Esbjerg

Fra : Preben Andersen

Dato : 15-03-05 13:58

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message
> Der var noget med der var kommet nye bestemmelser for solfilm?
>
> Men passer de ind i det her?
>
> http://www.jv.dk/esbjerg/artikel:aid=376254/

Det passer rigtig godt, der må kun bruges film på bagrude og bagerste
sideruder.

mvh
Preben

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 15-03-05 14:00

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Det passer rigtig godt, der må kun bruges film på bagrude og bagerste
> sideruder.

Lidt tåbelig regel egentlig når nu lysgennemgangen VAR 70%...

Men det er vel fordi Politiet ikke har en chance for at måle det når de
stopper en?

/Morten

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-05 14:35

"Morten Vinding Nielsen" <mvn@image.dk> skrev i en meddelelse

| Lidt tåbelig regel egentlig når nu lysgennemgangen VAR 70%...

Men den skal være 100% for side&forrude, der må ikke være solfilm på dem,
derfor bøden. Hvis der er et h.sidespejl, må den være 0% for de øvrige
ruder..

| Men det er vel fordi Politiet ikke har en chance for at måle det når de
| stopper en?

De kan bruge deres øjne + evt. en lygte.

Fra : Henrik B.

Dato : 15-03-05 14:40

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Men den skal være 100% for side&forrude, der må ikke være solfilm på dem,

Der må ikke være film, men ruderne må gerne være tonede...

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-05 14:49

| Der må ikke være film, men ruderne må gerne være tonede...

Det var det jeg mente :).

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 15-03-05 15:25

> dem,

> Det var det jeg mente :).

Og det var også det jeg mente :)
Hvad er forskellen?
Hvorfor må der godt stå ">70% visibility" på ruderne i min Vectra, mens ham
der (der tydeligvis ikke havde nogen toning std.) ikke sætte film på?

/Morten

Fra : Henrik B.

Dato : 15-03-05 15:40

> [...]
> ham
> der (der tydeligvis ikke havde nogen toning std.) ikke sætte film på?

Fordi der iflg. loven ikke må sættes film på ruderne (forreste) - basta!
Toning af glasset er noget andet.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 15-03-05 22:04

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> Fordi der iflg. loven ikke må sættes film på ruderne (forreste) - basta!
> Toning af glasset er noget andet.

Tja det blev jeg jo så ikke meget klogere af...
Men hvad... jeg _har_ jo også fabrikstoning så jeg kan jo være ligeglad ;)

/Morten

Fra : Gl

Dato : 16-03-05 08:26

"Morten Vinding Nielsen" <mvn@guesswhattoremoveimage.dk> skrev i en
meddelelse news:d17ikm$2g5$1@postednews.klen.dk...
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> Tja det blev jeg jo så ikke meget klogere af...
> Men hvad... jeg _har_ jo også fabrikstoning så jeg kan jo være ligeglad ;)

Begrundelsen for tonnig i forruder / ruder i det hele taget.... Film er
plastic og kan /bliver nemmere ridset end glas, derved vil lyset´reflektere
eks. fra modkørende i mange retninger.og blænde føren) Man får heller ikke
synet en bil med stenslag / mange ridser i forruden.... det er det samme som
gør sig gældende her´´ lyset kan reflektere i mange retninger pga..ridser..
Der findes 3- 4 slags solfilm der har en meget hård / ridse fast
overflade... 3M - SunGard - Solar - Luma...men rigtigt mange som ikke
har...umeldbart kan man ikke se forskel på filmen,, men prisen er en rimelig
rette snor.... ved tonnig i fabriks ruder... forholder det sig.. at bilen er
type godkendt med disse... og kan du købe mørkere ruder org.. må du gerne
montere,,,blot de er type godkendt til bilen.
Der er nogen regler vedr.. limosiner.. der gør bilen kan være helt mørk...
igen er bilen type godkendt.. men ej film..

Svar nok..
Mvh. Solfilms montøren

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 16-03-05 15:09

"Gl" <Pruttegøj@fisaf.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der er nogen regler vedr.. limosiner.. der gør bilen kan være helt mørk...
> igen er bilen type godkendt.. men ej film..

Dét var en meget udførelig begrundelse må jeg sige.
Mange tak for det, det er trodsalt meget rart at vide, mange gange kan man
jo også bruge den slags info i anden sammenhæng.

/Morten