hvad betaler jeg for
Fra : P. Frosch

Dato : 14-03-05 14:18

forsikring???
jeg har alm. brand og betaler ca 9000kr i året med en selvriciko på
0kr (kun ansvar)
men nu har jeg så lige lavet en lille skade på en anden ca 2600kr og
det blevt meldt, fint nok.....

hvis alm brand skal betale for denne skade, skal jeg betale 20.000kr
over de næste 3 år.
ca 7000 + 9000 = 16.000 i året for en skade på 2600kr

så er det jeg tænker på hvad fanden jeg skal betale 8.000 i året når
de ikke dækker småskader, og jeg på
sin vis får en selvriciko på 20.000.

Hilsen P. Frosch
Slet stavefejl i mail adr

Fra : JJ

Dato : 14-03-05 15:20

> [...]
> ca 7000 + 9000 = 16.000 i året for en skade på 2600kr
>
> så er det jeg tænker på hvad fanden jeg skal betale 8.000 i året når

Du kan vel vælge selv at betale den. så "mister" du kun de 2600

Fra : Roberto Saldo

Dato : 14-03-05 15:33

JJ wrote:

> Du kan vel vælge selv at betale den. så "mister" du kun de 2600

Nemlig og de har stadig haft taksator på og holdt prisen i rimeligt leje.

Du kan betale selv i et halvt år efter mener jeg. Du ringer bare og siger at du betaler
kontant.
En skade er først en 'bonusbelastende skade' eller 'en skade' når forsikringen har betalt.
Du beholder dit trin osv hvis du selv betaler.

Mvh
Roberto

Fra : Finn

Dato : 14-03-05 19:06

"JJ" <something@else.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan vel vælge selv at betale den. så "mister" du kun de 2600

Det er vel også det han vil gøre. Det jeg forstår han stiller ? ved er at
han måske kunne få en billigere forsikring hvis han havde en selvrisiko på
3000,- (som han alligevel selv betaler).

Og i det kan jeg godt følge ham. Hellere betale 7000,- om året og så 3000,-
i selvrisiko end 9000,- og så ingen selvrisiko (som man alligevel skal
betale).

Finn
http://bmw318.1go.dk

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 14-03-05 15:22

"P. Frosch" <gomez@stavefejlmail.dk> skrev i en meddelelse

> så er det jeg tænker på hvad fanden jeg skal betale 8.000 i året når
> de ikke dækker småskader, og jeg på
> sin vis får en selvriciko på 20.000.

Det var også det som en af mine venner kløede sig i hovedbunden for. Desvære
kan man jo ikke undvære ansvar, og derfor må man bide i det sure æble ind i
mellem, og lade sig r..pule af forsikringen. Hvad kan man gøre?

Han valgte at betale af hans egen pung(ca 3000kr) så slap han for alt det
"skjulte" selvrisiko. Du kan altid selv betale uden om forsikringen, også
selvom de har været indblandet.

Mvh
Jacob

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-03-05 17:56

P. Frosch wrote:
> [...]
> ca 7000 + 9000 = 16.000 i året for en skade på 2600kr
>
> så er det jeg tænker på hvad fanden jeg skal betale 8.000 i året når

Det har jo noget at gøre med, at man betaler et standard beløb, hvis man
laver en skade, uanset skadens pris.
Hvis du mener at din skade, til 2600,- kun skulle give dig en stigning på
2600,- hvad så hvis du havde lavet en skade til 200000,- ?
Ville du så være villig til at betale 200000,- ekstra over de næste 3 år ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : claus b. p.

Dato : 15-03-05 01:01

"P. Frosch" <gomez@stavefejlmail.dk> wrote in message
> så er det jeg tænker på hvad fanden jeg skal betale 8.000 i året når
> de ikke dækker småskader, og jeg på
> sin vis får en selvriciko på 20.000.

Har du tænkt over at der nok er en grund til at der er noget der hedder
"friskade" og "forsikring uden bonustab" og andre ordninger som er lige så
mangfoldige som antallet af forsikringsselskaber? Det er altid en god ide at
lave et budget over hvor mange skader man har tænkt sig at lave pr. år,
prisen for dem, og så vælge forsikring og selskab efter det.

/Claus