Afgift ved import at egen bil fra udlandet
Fra : Grønne

Dato : 13-03-05 21:26

Jeg har en gang hørt tale om at hvis du ejer en bil i ulandet i en periode
og derefter tager den med hjem, så er der nogen specielle afgift regler. Har
det noget på sig ?

Det drejer sig om en kammerat bor i USA og ønsker at ta´ sin bil med hjem
når han vender hjem om et års tid. Er der nogen specielle afgift fordele i
det ?

/Grønne

Fra : Have

Dato : 13-03-05 23:49

Hej Grønne,

Jeg vil kalde mig selv for ekspert, men har dog sat mig ind i reglerne, da
jeg selv er bosat i udlandet, men et EU land. Reglerne for et EU land siger,
at jeg kan bringe min brugte bil med hjem til DK uden at skulle betale moms
i DK på bilen, såfremt bilen er mindst 6 måneder gammel, eller har kørt
mindst 6000 km. Dog skal jeg betale fuld afgift af dagsværdien på bilen når
den kommer til DK.

Hvor vidt der skal betales told på en bil fra USA ved jeg ikke, men jeg har
det på fornemmelsen....

Men under alle omstændigheder, så er biler i USA noget billigere end i
Europa, selv uden afgift, og såfremt ombygningen til fra US specifikation
til Europæisk ikke er for dyrt, så kan man da få sig en billig bil. Her
tænker jeg også på den, for tiden, lave dollar kurs.

Venligst

Jens