/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Din grimmeste bil top 3?
Fra : Rander


Dato : 13-03-05 01:17

Tjah, synes bare at det kunne være sjovt at høre hvad folk mener er de
grimmeste bil der kan købes i øjeblikket - så kom min din personlige top 3!
Og jo, jeg ved godt at jeg nok vil få på hattepulden af det her, men det må
jeg så leve med... Du behøver ikke at begrunde, da det ofte er for svært at
sætte ord på...

Bemærk at du KUN må medtage biler der kan købes som fabriksnye i dag!

For mit eget vedkommende ser listen sådan ud:

1. Fiat Multipla
2. Citroën Xsara Picasso
3. Audi A2

Alle tre er i mine øjne på hver sin måde prototypen på kikset og
uigennemtænkt design, der falder i øjnene af alle de forkerte grunde...

--
Lars Rander ** Pil ikke ved min adresse ** :(){ :&:& };:
http://rander.dk (temporarily down!) Do not try this on Linux!

For at kunne opfinde har man brug for en god fantasi og en bunke ragelse. (Thomas A. Edison)


 
 
Ole Lüchau (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Ole Lüchau


Dato : 13-03-05 01:53


"Rander" <lrNOSPAM@rander.dk> wrote in message
news:d100n1$i8u$1@debbie.rander.dk...
> Tjah, synes bare at det kunne være sjovt at høre hvad folk mener er de
> grimmeste bil der kan købes i øjeblikket - så kom min din personlige top
3!
> Og jo, jeg ved godt at jeg nok vil få på hattepulden af det her, men det

> jeg så leve med... Du behøver ikke at begrunde, da det ofte er for svært
at
> sætte ord på...
>
> Bemærk at du KUN må medtage biler der kan købes som fabriksnye i dag!
>
> For mit eget vedkommende ser listen sådan ud:
>
> 1. Fiat Multipla
> 2. Citroën Xsara Picasso
> 3. Audi A2
>
> Alle tre er i mine øjne på hver sin måde prototypen på kikset og
> uigennemtænkt design, der falder i øjnene af alle de forkerte grunde...
>
> --
> Lars Rander ** Pil ikke ved min adresse ** :(){ :&:& };:
> http://rander.dk (temporarily down!) Do not try this on Linux!
>
> For at kunne opfinde har man brug for en god fantasi og en bunke ragelse.
(Thomas A. Edison)
>


1. audi a2
2. audi a6 limousine
3. fiat multipla


kasper



Non-Desperado (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Non-Desperado


Dato : 13-03-05 09:06

Rander <lrNOSPAM@rander.dk> skrev:

>Tjah, synes bare at det kunne være sjovt at høre hvad folk mener er de
>grimmeste bil der kan købes i øjeblikket - så kom min din personlige top 3!
>Og jo, jeg ved godt at jeg nok vil få på hattepulden af det her, men det må
>jeg så leve med... Du behøver ikke at begrunde, da det ofte er for svært at
>sætte ord på...
>
>Bemærk at du KUN må medtage biler der kan købes som fabriksnye i dag!

1. Ford Ka (dog ikke StreetKa)
2. Nissan Micra
3. Toyota Yaris (per)Verso

Non-Desperado

Henrik B. (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 13-03-05 10:32


"Rander" <lrNOSPAM@rander.dk> skrev i en meddelelse
news:d100n1$i8u$1@debbie.rander.dk...

> For mit eget vedkommende ser listen sådan ud:
>
> 1. Fiat Multipla
> 2. Citroën Xsara Picasso
> 3. Audi A2

Den kan jeg godt stemme for...

--
----------------------------------
Alt under 1 Bar er en sugemotor!



John Sahl (13-03-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 13-03-05 10:37

Rander wrote:
> 1. Fiat Multipla
>
> Alle tre er i mine øjne på hver sin måde prototypen på kikset og
> uigennemtænkt design, der falder i øjnene af alle de forkerte
> grunde...

Nummer 1 kan jeg godt være enig i, men ikke i din
konklusion på, at det er uigennemtænkt design for
det er det så absolut ikke. Indretningsmæssigt er
den bil jo nærmest genial.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



Henrik B. (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 13-03-05 10:59


"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:423409b6$0$80888$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Nummer 1 kan jeg godt være enig i, men ikke i din
> konklusion på, at det er uigennemtænkt design for
> det er det så absolut ikke. Indretningsmæssigt er
> den bil jo nærmest genial.

Honda har forøvrigt kopieret konceptet.

--
----------------------------------
Alt under 1 Bar er en sugemotor!



David Hansen (13-03-2005)
Kommentar
Fra : David Hansen


Dato : 13-03-05 11:19


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
news:42340ee5$0$236$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> news:423409b6$0$80888$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>> Nummer 1 kan jeg godt være enig i, men ikke i din
>> konklusion på, at det er uigennemtænkt design for
>> det er det så absolut ikke. Indretningsmæssigt er
>> den bil jo nærmest genial.
>
> Honda har forøvrigt kopieret konceptet.
>
> --
> ----------------------------------
> Alt under 1 Bar er en sugemotor!
>

Er nu heller ikke helt enig i 1'eren, jo hvius vi snakker den første model,
men den nye model multipla er faktisk okay, især hvis man tager dens
forgænger i betragtning, det er det mest tiltrængte facelift ever!!



Jan W Nielsen (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 13-03-05 11:19

> Nummer 1 kan jeg godt være enig i, men ikke i din
> konklusion på, at det er uigennemtænkt design for
> det er det så absolut ikke. Indretningsmæssigt er
> den bil jo nærmest genial.

Enig..!

/Jan W Nielsen



Rander (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Rander


Dato : 13-03-05 13:25

Sun, 13 Mar 2005 10:37:05 +0100 brugte John Sahl 16 linier på at fortælle
dette til dk.fritid.bil:

>Rander wrote:
>> 1. Fiat Multipla
>> Alle tre er i mine øjne på hver sin måde prototypen på kikset og
>> uigennemtænkt design, der falder i øjnene af alle de forkerte
>> grunde...
>Nummer 1 kan jeg godt være enig i, men ikke i din
>konklusion på, at det er uigennemtænkt design for
>det er det så absolut ikke. Indretningsmæssigt er
>den bil jo nærmest genial.

Det kan jeg så ikke udtale mig om, da jeg kun baserer min liste på det
ydre...

--
Lars Rander ** Pil ikke ved min adresse ** :(){ :&:& };:
http://rander.dk (temporarily down!) Do not try this on Linux!

For at straffe mig for min foragt for autoriteter, gjorde skæbnen mig selv til en autoritet. (Albert Einstein)


Regnar Bang Lyngsø (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Regnar Bang Lyngsø


Dato : 13-03-05 11:43

Rander wrote:

> 1. Fiat Multipla
> 2. Citroën Xsara Picasso
> 3. Audi A2

1. Buick Signia
<URL:http://www.stationwagon.com/gallery/1998_Buick_Signia.html>
2. Suzuki Wagon R
3. Ford Ka

Knus
Regnar

Jim (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 13-03-05 12:57

"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@writeme.com> skrev i en meddelelse
news:4234194b$0$214$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> 1. Buick Signia
> <URL:http://www.stationwagon.com/gallery/1998_Buick_Signia.html>

Ja, det er jo lige før den hører til i dk.snak.vittigheder.. :0)



Rander (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Rander


Dato : 13-03-05 13:27

Sun, 13 Mar 2005 11:43:22 +0100 brugte Regnar Bang Lyngsø 13 linier på at
fortælle dette til dk.fritid.bil:

>> 1. Fiat Multipla
>> 2. Citroën Xsara Picasso
>> 3. Audi A2
>1. Buick Signia
><URL:http://www.stationwagon.com/gallery/1998_Buick_Signia.html>

Øhm... De er tossede, de amerikanere! Jeg overvejede faktisk også at sætte
Chrysler PT Cruiser på min liste, men blev enig med mig selv om at den
ville falde ind på en fjerdeplads...

--
Lars Rander ** Pil ikke ved min adresse ** :(){ :&:& };:
http://rander.dk (temporarily down!) Do not try this on Linux!

To drenge kan godt være kærester. Hvis de så bliver
gift bliver de bare til bøsser. (Rikke, 8 år)


Uffe Ravn (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 13-03-05 22:12


"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@writeme.com> skrev

> 1. Buick Signia
> <URL:http://www.stationwagon.com/gallery/1998_Buick_Signia.html>

*Fnis* en halv elbil.

--
Mvh. Uffe Ravn
DUSK Party 2005 - Out of Sync
Lanparty på Vestsjælland 22-24 Marts. Div. konkurencer. Premiesum 10.000 kr.
http://duskparty.dk/



jan@fedtegreven.dk (13-03-2005)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 13-03-05 23:19

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>*Fnis* en halv elbil.

Det ligner da mere en moderniseret pygmæ_ambulance

altså en moderniseret AMC Pacer - hvis nogen kan huske den

http://www.american-motors.de/pacgeng.html



--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Thomas Strandtoft (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 13-03-05 12:06

Rander wrote:
>
> Tjah, synes bare at det kunne være sjovt at høre hvad folk mener er de
> grimmeste bil der kan købes i øjeblikket - så kom min din personlige top 3!

Min liste er kort:

1: Nye biler generelt!

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Rander (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Rander


Dato : 13-03-05 13:36

Sun, 13 Mar 2005 12:06:18 +0100 brugte Thomas Strandtoft 14 linier på at
fortælle dette til dk.fritid.bil:

>> Tjah, synes bare at det kunne være sjovt at høre hvad folk mener er de
>> grimmeste bil der kan købes i øjeblikket - så kom min din personlige top 3!
>Min liste er kort:
>1: Nye biler generelt!

Det siger du vel kun fordi du ikke selv kan rode i de computer-styrede
motorer...

Nej, jeg synes faktisk at der er biler idag der i mine øjne er ret pæne -
Audi S8, Peugeot 607 - og hvor nogle måske vil mene at jeg mister den
sidste rest af troværdighed, Volvo XC90.

--
Lars Rander ** Pil ikke ved min adresse ** :(){ :&:& };:
http://rander.dk (temporarily down!) Do not try this on Linux!

Hvad er en opera?
Når en bliver dolket i ryggen og synger i stedet for at bløde. (Ed Gardner)


Thomas Strandtoft (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 13-03-05 18:00

Rander wrote:

> >1: Nye biler generelt!
>
> Det siger du vel kun fordi du ikke selv kan rode i de computer-styrede
> motorer...

Næh, det kunne jeg såmænd nok lære hvis jeg følte behovet..

> Nej, jeg synes faktisk at der er biler idag der i mine øjne er ret pæne -
> Audi S8, Peugeot 607 - og hvor nogle måske vil mene at jeg mister den
> sidste rest af troværdighed, Volvo XC90.

Ja, selvfølgelig er der pæne biler idag, men der er dælme langt
imellem snapsene.. Med kniven for struben kan jeg måske finde ca.
10 nye biler jeg for alvor synes er fede, resten spænder fra
intetsigende og kedelige til direkte grimme..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Uni Bull (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Uni Bull


Dato : 14-03-05 20:44

"Rander" <lrNOSPAM@rander.dk> wrote in message
news:d11bvh$nt$3@debbie.rander.dk...

> Nej, jeg synes faktisk at der er biler idag der i mine øjne er ret pæne -
> Audi S8, Peugeot 607 - og hvor nogle måske vil mene at jeg mister den
> sidste rest af troværdighed, Volvo XC90.

Nej da, troværdigheden gik fløjten da du skrev 607'eren som værende
pæn
--
Uni Bull
Vallensbæk
www.bull.dk



Jim (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 14-03-05 21:36

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse
news:39m7snF61d13jU1@individual.net...
> "Rander" <lrNOSPAM@rander.dk> wrote in message
> news:d11bvh$nt$3@debbie.rander.dk...
>
>> Nej, jeg synes faktisk at der er biler idag der i mine øjne er ret
>> pæne -
>> Audi S8, Peugeot 607 - og hvor nogle måske vil mene at jeg mister den
>> sidste rest af troværdighed, Volvo XC90.
>
> Nej da, troværdigheden gik fløjten da du skrev 607'eren som værende
> pæn

607´eren kunn jeg da godt finde på at købe.
Hvis den føles for stor og limo-agtig, ville jeg vælge 407´eren.
Deres nye 1007-model er derimod for bette og decideret ugly.



Uni Bull (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Uni Bull


Dato : 14-03-05 22:33

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote in message
news:4235f5c7$0$227$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Nej da, troværdigheden gik fløjten da du skrev 607'eren som værende
>> pæn
>
> 607´eren kunn jeg da godt finde på at købe.
> Hvis den føles for stor og limo-agtig, ville jeg vælge 407´eren.
> Deres nye 1007-model er derimod for bette og decideret ugly.

Smag er jo en... ja, smagssag...

Jeg har kørt en weekend i en 607'er diesel med automatgear.
Bilen virker ganske lækker, men den har en mærkelig brummende
motorlyd når man holder stille i "Drive".
--
Uni Bull
Vallensbæk
www.bull.dk



Jim (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 14-03-05 23:30

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse
news:39me88F62dnjsU1@individual.net...
> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote in message
> news:4235f5c7$0$227$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>> Nej da, troværdigheden gik fløjten da du skrev 607'eren som værende
>>> pæn
>>
>> 607´eren kunn jeg da godt finde på at købe.
>> Hvis den føles for stor og limo-agtig, ville jeg vælge 407´eren.
>> Deres nye 1007-model er derimod for bette og decideret ugly.
>
> Smag er jo en... ja, smagssag...
>
> Jeg har kørt en weekend i en 607'er diesel med automatgear.
> Bilen virker ganske lækker, men den har en mærkelig brummende
> motorlyd når man holder stille i "Drive".

Der skal man vel heller ikke holde for længe..
Så sætter man den i P.



Uni Bull (15-03-2005)
Kommentar
Fra : Uni Bull


Dato : 15-03-05 18:27

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote in message
news:4236105e$0$195$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Der skal man vel heller ikke holde for længe..
> Så sætter man den i P.

Ja, men ikke ved rødt lys - dér får den jo lov at
stå i D... Og efter min personlige subjektive ind-
forståede selvbeskrevede mening, er støjen
"forkert".

Men lad det ligge - bilen bliver jo prøvet før et
evt køb!
--
Uni Bull
Vallensbæk
www.bull.dk



Henrik B. (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 14-03-05 23:59


"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
news:4235f5c7$0$227$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> 607´eren kunn jeg da godt finde på at købe.
> Hvis den føles for stor og limo-agtig, ville jeg vælge 407´eren.

Bortset fra indvendigt, hvor den om muligt er endnu mere konservativ og
kedelig end en Opel.

--
----------------------------------
Alt under 1 Bar er en sugemotor!



Jim (15-03-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 15-03-05 10:23

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:42361730$0$248$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> news:4235f5c7$0$227$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>> 607´eren kunn jeg da godt finde på at købe.
>> Hvis den føles for stor og limo-agtig, ville jeg vælge 407´eren.
>
> Bortset fra indvendigt, hvor den om muligt er endnu mere konservativ
> og kedelig end en Opel.

Hvad er konservativ i dine øjne, og hvilken opel?



Henrik B. (15-03-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-03-05 13:11


"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
news:4236a997$0$201$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

>> Bortset fra indvendigt, hvor den om muligt er endnu mere konservativ og
>> kedelig end en Opel.
>
> Hvad er konservativ i dine øjne, og hvilken opel?

Uinspirerende, kedelig o.s.v. i sammenligning med f.eks. en Vectra.

--
----------------------------------
Alt under 1 Bar er en sugemotor!



Jim (15-03-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 15-03-05 13:19

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4236d0d8$0$273$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> news:4236a997$0$201$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>>> Bortset fra indvendigt, hvor den om muligt er endnu mere konservativ
>>> og kedelig end en Opel.
>>
>> Hvad er konservativ i dine øjne, og hvilken opel?
>
> Uinspirerende, kedelig o.s.v. i sammenligning med f.eks. en Vectra.
>
Vectra er jo bare metervare.
Endnu en Opel uden visioner.

607´eren er der i den mindste noget klasse over.
Den er vist også både brugt af ministre og Henri ham selv.
Opel finder du ikke i bilparken hos hverken Kongehuset eller
Ministerierne.

J.



Henrik B. (15-03-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-03-05 13:30


"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
news:4236d2d6$0$261$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

>> Uinspirerende, kedelig o.s.v. i sammenligning med f.eks. en Vectra.
>>
> Vectra er jo bare metervare.
> Endnu en Opel uden visioner.

Tjah, og interiørt, er 607 tæt på, hvis ikke over Opel'en i kedelighed....

> 607´eren er der i den mindste noget klasse over.

Ude måske - inde nej.

> Den er vist også både brugt af ministre og Henri ham selv.
> Opel finder du ikke i bilparken hos hverken Kongehuset eller
> Ministerierne.

Det gi'r jeg intet for! Desuden var ministerbilvalget Svend Aukens, da han
var miljøminister, og 607 var eneste diesel med filter.

--
----------------------------------
Alt under 1 Bar er en sugemotor!



Nicklas Teisner (16-03-2005)
Kommentar
Fra : Nicklas Teisner


Dato : 16-03-05 17:00

607 er noget værre l***!
Interiøret er i bedste Peugeot-stil - dvs. ufattelig grimt og kedeligt,
fuldendt med gyseligt orange instrumentlys.
Grim 307/407 gearstang, hvor toppen konstant falder af... Dejligt.

ALT er galt med den bil!



Henrik B. (16-03-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 16-03-05 17:46


"Nicklas Teisner" <dundee@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:42385839$0$58995$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> 607 er noget værre l***!
> Interiøret er i bedste Peugeot-stil - dvs. ufattelig grimt og kedeligt,
> fuldendt med gyseligt orange instrumentlys.
> Grim 307/407 gearstang, hvor toppen konstant falder af... Dejligt.

Det er dét jeg mener.

--
----------------------------------
Alt under 1 Bar er en sugemotor!



Nicklas Teisner (16-03-2005)
Kommentar
Fra : Nicklas Teisner


Dato : 16-03-05 17:04

1. Citroën Picasso
2. Mercedes E (Ikke den nye model)
3. Audi 100

VILDT grimme biler!



Basil (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 13-03-05 12:37

Rander wrote:
> Tjah, synes bare at det kunne være sjovt at høre hvad folk mener er de
> grimmeste bil der kan købes i øjeblikket - så kom min din personlige top
3!
> Og jo, jeg ved godt at jeg nok vil få på hattepulden af det her, men det

> jeg så leve med... Du behøver ikke at begrunde, da det ofte er for svært
at
> sætte ord på...
>
> Bemærk at du KUN må medtage biler der kan købes som fabriksnye i dag!
>
> For mit eget vedkommende ser listen sådan ud:
>
> 1. Fiat Multipla
> 2. Citroën Xsara Picasso
> 3. Audi A2
>
> Alle tre er i mine øjne på hver sin måde prototypen på kikset og
> uigennemtænkt design, der falder i øjnene af alle de forkerte grunde...

Jeg har tænkt over dette i noget tid nu, og kan faktisk ikke rigtig finde
nogen der er så grimme, at jeg kan fremhæve dem over nogen andre.
Jeg tænker videre.
Kai



Jim (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 13-03-05 12:53

"Rander" <lrNOSPAM@rander.dk> skrev i en meddelelse
news:d100n1$i8u$1@debbie.rander.dk...
> Tjah, synes bare at det kunne være sjovt at høre hvad folk mener er de
> grimmeste bil der kan købes i øjeblikket - så kom min din personlige
> top 3!
> Og jo, jeg ved godt at jeg nok vil få på hattepulden af det her, men
> det må
> jeg så leve med... Du behøver ikke at begrunde, da det ofte er for
> svært at
> sætte ord på...
>
> Bemærk at du KUN må medtage biler der kan købes som fabriksnye i dag!
>
> For mit eget vedkommende ser listen sådan ud:
>
> 1. Fiat Multipla
> 2. Citroën Xsara Picasso
> 3. Audi A2
>
1. Suzuki Swift eller rettere næsten alt fra Suzuki.. De skal holde sig
til MC.
2. Fiat Doblo eller rettere næsten alt fra Fiat.
3. Skoda Fabia, ligesom meget andet tidligere design fra Skoda.

Dog er der tæt kamp mellem nr. 3 og alt fra Hyundai.

J.



Jack Frandsen (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Jack Frandsen


Dato : 13-03-05 14:11

> 1. Suzuki Swift eller rettere næsten alt fra Suzuki.. De skal holde sig
> til MC.
> 2. Fiat Doblo eller rettere næsten alt fra Fiat.
> 3. Skoda Fabia, ligesom meget andet tidligere design fra Skoda.
>
> Dog er der tæt kamp mellem nr. 3 og alt fra Hyundai.

Må give dig helt ret!!!



Jack Frandsen (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Jack Frandsen


Dato : 13-03-05 14:12

> 1. Suzuki Swift eller rettere næsten alt fra Suzuki.. De skal holde sig
> til MC.
> 2. Fiat Doblo eller rettere næsten alt fra Fiat.
> 3. Skoda Fabia, ligesom meget andet tidligere design fra Skoda.
>
> Dog er der tæt kamp mellem nr. 3 og alt fra Hyundai.

Og vi glemmer helt kia'er som fx k2700, Pride, rio og opyrus....



Jim (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 13-03-05 14:39

"Jack Frandsen" <jf@bryllemafia.dk> skrev i en meddelelse
news:42343c2e$0$29279$14726298@news.sunsite.dk...
>> 1. Suzuki Swift eller rettere næsten alt fra Suzuki.. De skal holde
>> sig til MC.
>> 2. Fiat Doblo eller rettere næsten alt fra Fiat.
>> 3. Skoda Fabia, ligesom meget andet tidligere design fra Skoda.
>>
>> Dog er der tæt kamp mellem nr. 3 og alt fra Hyundai.
>
> Og vi glemmer helt kia'er som fx k2700, Pride, rio og opyrus....

Ja, jeg undrer mig over, at folk overhovedet har købt disse biler.
Enten har de ikke sans for design, eller også stiller de ikke så høje
krav til et køretøj.

Jeg var engang ude at prøvekøre en Hyundai af de ældre modeller.
Tror vist nok, at det var en Elantra.
Vorherre til himmelhest, siger jeg bare.
Interøret lignede noget fra det gamle østeuropa og var trods nogle få år
i brug falmet, og rattet smulrede mellem fingrene.
Den burde have været sendt til skrotpladsen og hugget op for derefter at
bliver smeltet om til dåseåbnere.

J.



Non-Desperado (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Non-Desperado


Dato : 14-03-05 11:58

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev:

>Ja, jeg undrer mig over, at folk overhovedet har købt disse biler.
>Enten har de ikke sans for design, eller også stiller de ikke så høje
>krav til et køretøj.
>
>Jeg var engang ude at prøvekøre en Hyundai af de ældre modeller.
>Tror vist nok, at det var en Elantra.

Så prøv igen.

Jeg var heller ikke meget for Hyundai, da jeg havde hørt alle
mulige skrækhistorier om dårlige gearkasser, samlekvalitet osv.,
men jeg blev klogere.

Men selvfølgelig spiller prisen også ind når der skal vælges bil.

Når jeg som den eneste vinder Jokerpuljen på lørdag, bliver
Getz'en da også skiftet ud med en Audi A6...eller en Hyundai
Sonata (den nye) *G*

P.S. Jeg har også engang været ude at køre i en gammel Volvo 142,
føj for en skodbil....så jeg skal aldrig nogensinde have en
Volvo. (Kan du få øje på den slet skjulte sarkasme ?)

Non-Desperado

Jim (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 14-03-05 12:22

"Non-Desperado"
<dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:d5ra31l3m89sr8iblc0v2r9mclsnh2o9mc@4ax.com...
> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev:
>
>>Ja, jeg undrer mig over, at folk overhovedet har købt disse biler.
>>Enten har de ikke sans for design, eller også stiller de ikke så høje
>>krav til et køretøj.
>>
>>Jeg var engang ude at prøvekøre en Hyundai af de ældre modeller.
>>Tror vist nok, at det var en Elantra.
>
> Så prøv igen.
>
> Jeg var heller ikke meget for Hyundai, da jeg havde hørt alle
> mulige skrækhistorier om dårlige gearkasser, samlekvalitet osv.,
> men jeg blev klogere.
>
> Men selvfølgelig spiller prisen også ind når der skal vælges bil.
>
> Når jeg som den eneste vinder Jokerpuljen på lørdag, bliver
> Getz'en da også skiftet ud med en Audi A6...eller en Hyundai
> Sonata (den nye) *G*
>
> P.S. Jeg har også engang været ude at køre i en gammel Volvo 142,
> føj for en skodbil....så jeg skal aldrig nogensinde have en
> Volvo. (Kan du få øje på den slet skjulte sarkasme ?)
>
Nej egentlig ikke.
Volvo har alle dage lavet fremragende biler.
142-modellen var også en god bil, da den var ny, men det har Hyundai så
satanrasme ikke.
Hyundai er og vil altis være koransk isenkram med for lidt krafter til
for høj en pris.
Og interiøret vil altid være economy-class.
Man kommer til at lide af http://www.economyclasssyndrome.net/
Der er også kvalitetsforskel på plastik, og hyundai ligger i den
forkerte ende.

J.



Jim (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 14-03-05 13:45

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
news:423573ee$0$270$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "Non-Desperado"
> <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> skrev i
> en meddelelse news:d5ra31l3m89sr8iblc0v2r9mclsnh2o9mc@4ax.com...
>> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev:
>>
>>>Ja, jeg undrer mig over, at folk overhovedet har købt disse biler.
>>>Enten har de ikke sans for design, eller også stiller de ikke så høje
>>>krav til et køretøj.
>>>
>>>Jeg var engang ude at prøvekøre en Hyundai af de ældre modeller.
>>>Tror vist nok, at det var en Elantra.
>>
>> Så prøv igen.
>>
>> Jeg var heller ikke meget for Hyundai, da jeg havde hørt alle
>> mulige skrækhistorier om dårlige gearkasser, samlekvalitet osv.,
>> men jeg blev klogere.
>>
>> Men selvfølgelig spiller prisen også ind når der skal vælges bil.
>>
>> Når jeg som den eneste vinder Jokerpuljen på lørdag, bliver
>> Getz'en da også skiftet ud med en Audi A6...eller en Hyundai
>> Sonata (den nye) *G*
>>
>> P.S. Jeg har også engang været ude at køre i en gammel Volvo 142,
>> føj for en skodbil....så jeg skal aldrig nogensinde have en
>> Volvo. (Kan du få øje på den slet skjulte sarkasme ?)
>>
> Nej egentlig ikke.
> Volvo har alle dage lavet fremragende biler.
> 142-modellen var også en god bil, da den var ny, men det har Hyundai
> så satanrasme ikke.
> Hyundai er og vil altis være koransk isenkram med for lidt krafter til
> for høj en pris.
> Og interiøret vil altid være economy-class.
> Man kommer til at lide af http://www.economyclasssyndrome.net/
> Der er også kvalitetsforskel på plastik, og hyundai ligger i den
> forkerte ende.

Ny staveplade udbedes venligst.. Tak.
Den er helt gal med tastaturet..
Koransk = koreansk.
Krafter = kræfter.
Altis = altid.

Beklager..



Non-Desperado (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Non-Desperado


Dato : 14-03-05 15:29

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev:

>
>Ny staveplade udbedes venligst.. Tak.
>Den er helt gal med tastaturet..
>Koransk = koreansk.

Det gør ikke noget...sådan en Halal Getz kan tåle lidt af hvert.
*G*

Non-Desperado

KASO (16-03-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 16-03-05 15:36

[snip]
> > P.S. Jeg har også engang været ude at køre i en gammel Volvo 142,
> > føj for en skodbil....så jeg skal aldrig nogensinde have en
> > Volvo. (Kan du få øje på den slet skjulte sarkasme ?)
> >
> Nej egentlig ikke.
> Volvo har alle dage lavet fremragende biler.
> 142-modellen var også en god bil, da den var ny, men det har Hyundai så
> satanrasme ikke.

?????

Volvo 142=Traktor. Solid, men uden nogen former for forsøg på fornuftige
køreegenskaber og med motorer, der var slidstærke, men langt fra
inspirerende - også i sammenligning med samtidige biler.

Volvo 50 (tror jeg den hed) = DAF minibil med Volvoskilt

Volvo 3XX = DAF med Volvoskilte - ringe, rustende og rystende.

Volvo S/V40 = Bil med pænt design, middelmådige køreegenskaber og en
"kvalitet", der fik mange ejere til at sælge efter 2 år. Fik en af de
ringeste brugtbilstests i FDM's historie. Senere facelift skulle dog have
afhjulpet de værste børnesygdomme. 2.0 motoren (uden turbo) bovlam som få.

Jeg har svært ved at se at Volvo "alle dage har lavet fremragende biler"....

> Hyundai er og vil altis være koransk isenkram med for lidt krafter til
> for høj en pris.

Måske skulle du chekke den nye Sonata: Mindste motor (i en bil i Mondeo
str./klasse): 2.4l/163Hk - til langt færre penge en en Mondeo 1.8 - men med
mere udstyr. Til gengæld var den gl. model i top i amerikanske undersøgelser
af kvalitet/tilfredshed.

> Og interiøret vil altid være economy-class.
> Man kommer til at lide af http://www.economyclasssyndrome.net/
> Der er også kvalitetsforskel på plastik, og hyundai ligger i den
> forkerte ende.

Jamen - det er jo lige det, der forskellen på en god og en dårlig bil. Pyt
med driftsikkerhed, slidstyrke, motorkraft, køreegenskaber, rustbeskyttelse,
...... - bare kabinen er lavet af pæn plastic (Det er den holdning, der
sælger så mange VW'er ....)


Jeg har aldrig ejet en Hyundai - og jeg vil også gerne se undersøgelser af
sikkerhed og rustbeskyttelse før jeg investerer i en - men jeg tror bestemt,
at de er værd at holde øje med!



Jim (16-03-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 16-03-05 16:12

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:4238443c$0$163$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [snip]
>
> Måske skulle du chekke den nye Sonata: Mindste motor (i en bil i
> Mondeo
> str./klasse): 2.4l/163Hk - til langt færre penge en en Mondeo 1.8 -
> men med
> mere udstyr. Til gengæld var den gl. model i top i amerikanske
> undersøgelser
> af kvalitet/tilfredshed.
>
2,4l og 161HK.
Med 2,4l burde den kunne præstere mere end de 212 i timen.
Og så er designet til at brække sig over.

Hvad crash-testen siger, ved jeg ikke.

Men koreanske biler er noget af det sidste, jeg vil have.

At KIA skulle være købt op af Chevrolet gør ikke bilerne til bedre biler
her og nu.
Og de bliver stadig ikke kønnere af, at der står Chevrolet på.

Heller ikke Daewoo siger mig en kæft.

J.



KASO (16-03-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 16-03-05 16:30


"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
news:42384cb2$0$281$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> news:4238443c$0$163$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > [snip]
> >
> > Måske skulle du chekke den nye Sonata: Mindste motor (i en bil i
> > Mondeo
> > str./klasse): 2.4l/163Hk - til langt færre penge en en Mondeo 1.8 -
> > men med
> > mere udstyr. Til gengæld var den gl. model i top i amerikanske
> > undersøgelser
> > af kvalitet/tilfredshed.
> >
> 2,4l og 161HK.
> Med 2,4l burde den kunne præstere mere end de 212 i timen.

Måske et spørgsmål om valg af gearing (den er relativt kvik fra 0-100) -
eller i virkeligheden er de måske blevet mere realistiske i deres opgivelser
(de har tidligere fået dom for at love for meget). Hvad er topfarten på en
Mondeo 1.8 til en langt højere pris?

> Og så er designet til at brække sig over.

Jeg har kun set billeder af den - udfra det, vil jeg sige: Pæn, men
intetsigende. Det samme kan siges om Vectra, Mondeo, Avensis, ....

> Hvad crash-testen siger, ved jeg ikke.

Næhh - ikke lige en disciplin, de har været gode til tidligere, men de har
da hældte mere sikkerhedsudstyr i denne gang. Spørgsmålet er, om de har lært
lektien...

>
> Men koreanske biler er noget af det sidste, jeg vil have.

Tjah - jeg har ikke tidligere følt mig fristet, men den nye Sonata ser da ud
til at give meget for pengene. Indtil videre vil jeg dog se tiden an.

Hyundai coupé er nu slet ikke så ringe at se på - og den skulle efter
sigende køre forbavsende godt.

>
> At KIA skulle være købt op af Chevrolet gør ikke bilerne til bedre biler
> her og nu.
> Og de bliver stadig ikke kønnere af, at der står Chevrolet på.
>
> Heller ikke Daewoo siger mig en kæft.

Næhh - faktisk siger de dig så lidt, at du ikke har sat dig ind i stoffet...


Kia ejes af Hyundai, Daewoo ejes af GM, der netop har omdøbt dem til
Chevrolet.




Jim (16-03-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 16-03-05 16:37

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:423850fa$0$169$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> news:42384cb2$0$281$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4238443c$0$163$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> > [snip]
>> >
>> > Måske skulle du chekke den nye Sonata: Mindste motor (i en bil i
>> > Mondeo
>> > str./klasse): 2.4l/163Hk - til langt færre penge en en Mondeo 1.8 -
>> > men med
>> > mere udstyr. Til gengæld var den gl. model i top i amerikanske
>> > undersøgelser
>> > af kvalitet/tilfredshed.
>> >
>> 2,4l og 161HK.
>> Med 2,4l burde den kunne præstere mere end de 212 i timen.
>
> Måske et spørgsmål om valg af gearing (den er relativt kvik fra
> 0-100) -
> eller i virkeligheden er de måske blevet mere realistiske i deres
> opgivelser
> (de har tidligere fået dom for at love for meget). Hvad er topfarten
> på en
> Mondeo 1.8 til en langt højere pris?
>
>> Og så er designet til at brække sig over.
>
> Jeg har kun set billeder af den - udfra det, vil jeg sige: Pæn, men
> intetsigende. Det samme kan siges om Vectra, Mondeo, Avensis, ....
>
>> Hvad crash-testen siger, ved jeg ikke.
>
> Næhh - ikke lige en disciplin, de har været gode til tidligere, men de
> har
> da hældte mere sikkerhedsudstyr i denne gang. Spørgsmålet er, om de
> har lært
> lektien...
>
>>
>> Men koreanske biler er noget af det sidste, jeg vil have.
>
> Tjah - jeg har ikke tidligere følt mig fristet, men den nye Sonata ser
> da ud
> til at give meget for pengene. Indtil videre vil jeg dog se tiden an.
>
> Hyundai coupé er nu slet ikke så ringe at se på - og den skulle efter
> sigende køre forbavsende godt.
>
>>
>> At KIA skulle være købt op af Chevrolet gør ikke bilerne til bedre
>> biler
>> her og nu.
>> Og de bliver stadig ikke kønnere af, at der står Chevrolet på.
>>
>> Heller ikke Daewoo siger mig en kæft.
>
> Næhh - faktisk siger de dig så lidt, at du ikke har sat dig ind i
> stoffet...
>
>
> Kia ejes af Hyundai, Daewoo ejes af GM, der netop har omdøbt dem til
> Chevrolet.

Ja, det bliver det sgu ikke bedre af.
En små kage i bagerens vindue bliver ikke til en flødeskumskage af at få
et skilt på, som siger "Gåsebryst".



KASO (16-03-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 16-03-05 16:53


> > Næhh - faktisk siger de dig så lidt, at du ikke har sat dig ind i
> > stoffet...
> >
> >
> > Kia ejes af Hyundai, Daewoo ejes af GM, der netop har omdøbt dem til
> > Chevrolet.
>
> Ja, det bliver det sgu ikke bedre af.
> En små kage i bagerens vindue bliver ikke til en flødeskumskage af at få
> et skilt på, som siger "Gåsebryst".



Næhh - men hvis de nu kan lokke en enkelt eller 2 til at kigge en ekstra
gang, er der måske økonomi i det... (jeg kan nu godt beherske mig).

Det er nu ikke meget anderledes end da Volvo klistrede et "Volvo 66" skilt
på en gl. DAF... (De forsvandt heldigvis hurtigt igen)



Thomas Strandtoft (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 14-03-05 19:20

Non-Desperado wrote:

> P.S. Jeg har også engang været ude at køre i en gammel Volvo 142,
> føj for en skodbil....så jeg skal aldrig nogensinde have en
> Volvo. (Kan du få øje på den slet skjulte sarkasme ?)

Hey! Hvad er der nu galt med gamle volvoer??

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Rander (15-03-2005)
Kommentar
Fra : Rander


Dato : 15-03-05 05:29

Mon, 14 Mar 2005 19:19:31 +0100 brugte Thomas Strandtoft 13 linier på at
fortælle dette til dk.fritid.bil:

>> P.S. Jeg har også engang været ude at køre i en gammel Volvo 142,
>> føj for en skodbil....så jeg skal aldrig nogensinde have en
>> Volvo. (Kan du få øje på den slet skjulte sarkasme ?)
>Hey! Hvad er der nu galt med gamle volvoer??

Intet - sålænge det ikke er 300-serien...

--
Lars Rander ** Pil ikke ved min adresse ** :(){ :&:& };:
http://rander.dk (temporarily down!) Do not try this on Linux!

Ægteskabet er et lotteri, hvor mandens indsats hedder
frihed og kvindens hedder lykke. (Virgine des Rieux)


Kent Oldhøj (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 13-03-05 13:32

Rander <lrNOSPAM@rander.dk> skrev....

> Tjah, synes bare at det kunne være sjovt at høre hvad folk mener
> er de grimmeste bil der kan købes i øjeblikket - så kom min din
> personlige top 3!

1) Cadillac SRX. Anderledes for enhver pris?
http://images.google.dk/images?hl=da&lr=&q=cadillac+SRX&btnG=S%C3%B8g

2) Nissan Murano. SUV kunder vil godt skille sig ud... meeen...
http://images.google.dk/images?hl=da&lr=&q=nissan+murano&btnG=S%C3%B8
g

3) Lancia Thesis. Den bil ser ked ud af det... forstår jeg godt.
http://images.google.dk/images?q=lancia%20thesis&hl=da&lr=&sa=N&tab=w
i

Bettina&Fillip (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Bettina&Fillip


Dato : 13-03-05 15:37

>> Tjah, synes bare at det kunne være sjovt at høre hvad folk mener
>> er de grimmeste bil der kan købes i øjeblikket - så kom min din
>> personlige top 3!

Har kun én som jeg synes er rigtig forfærdelig at se på:
En _brun_ Lada Easy... FØJ da.
Aldrig før har en bil scoret 0 ud af 6 mulige i Bilmagasinet. Mener at de
efter testen kørte den helt nye "bil" ud på heden og så fik den ellers
sendt en granat lige i r....
Tror desværre stadig den kan købes.

Mvh

Fillip



Allan Pedersen (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Allan Pedersen


Dato : 13-03-05 17:06

1. Fiat Multipla: Den er både grim og så er det den værste pædaGOG bil man
kan eje her på jorden!

2. Citroën Xsara Picasso fordi den også er pædaGOG!!!

3.Lada 111 1,5 st. car. fordi den bare skulle opfindes væk igen!

/Allan Pedersen


"Bettina&Fillip" <bettina.fillipnospam@kkgaard.telelet.dk> skrev i en
meddelelse news:4234500f$1@news.dansketelecom.com...
> >> Tjah, synes bare at det kunne være sjovt at høre hvad folk mener
> >> er de grimmeste bil der kan købes i øjeblikket - så kom min din
> >> personlige top 3!
>
> Har kun én som jeg synes er rigtig forfærdelig at se på:
> En _brun_ Lada Easy... FØJ da.
> Aldrig før har en bil scoret 0 ud af 6 mulige i Bilmagasinet. Mener at de
> efter testen kørte den helt nye "bil" ud på heden og så fik den ellers
> sendt en granat lige i r....
> Tror desværre stadig den kan købes.
>
> Mvh
>
> Fillip
>
>



Per Beer Hansen (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 13-03-05 21:53

Rander wrote:
> Tjah, synes bare at det kunne være sjovt at høre hvad folk mener er de
> grimmeste bil der kan købes i øjeblikket - så kom min din personlige
> top 3! Og jo, jeg ved godt at jeg nok vil få på hattepulden af det
> her, men det må jeg så leve med... Du behøver ikke at begrunde, da
> det ofte er for svært at sætte ord på...
>
> Bemærk at du KUN må medtage biler der kan købes som fabriksnye i dag!
>

Min liste vil se sådan her ud:
Nr 1: Lada 111 sedan
Nr 2: Lada 111 Stationcar
Nr 3: Lada 111 Van

Den "bil" er simpelthen grimmere end Politiet tillader

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer
Mere end 5 GB video online



Bettina&Fillip (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Bettina&Fillip


Dato : 13-03-05 23:19


"> Min liste vil se sådan her ud:
> Nr 1: Lada 111 sedan
> Nr 2: Lada 111 Stationcar
> Nr 3: Lada 111 Van
>
> Den "bil" er simpelthen grimmere end Politiet tillader

Ok Lada 111 og Lada Easy er åbenbart én og samme øjebæ.
Så denne liste kan jeg også helt klart tilslutte mig.
Ikke bare en pinlig og grim ugly bugly "bil", men også farlig
http://www.bilpriser.dk/evaluation/bilpriser/news/PageNewsArticle.po?NEWSID=626

Mvh

Fillip



Rander (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Rander


Dato : 14-03-05 00:00

Sun, 13 Mar 2005 21:52:52 +0100 brugte Per Beer Hansen 23 linier på at
fortælle dette til dk.fritid.bil:

>Min liste vil se sådan her ud:
>Nr 1: Lada 111 sedan
>Nr 2: Lada 111 Stationcar
>Nr 3: Lada 111 Van
>Den "bil" er simpelthen grimmere end Politiet tillader

Ud fra de billeder jeg lige kunne Google mig frem til kunne jeg da sagtens
tro at det var er Ford Fiesta hvis jeg så den i trafikken...

--
Lars Rander ** Pil ikke ved min adresse ** :(){ :&:& };:
http://rander.dk (temporarily down!) Do not try this on Linux!

Forskellen på ens far og mor og en kæreste er,
at man måske kan få det godt med kæresten. (Ida, 8 år)


Bettina&Fillip (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Bettina&Fillip


Dato : 14-03-05 00:20


">
>>Min liste vil se sådan her ud:
>>Nr 1: Lada 111 sedan
>>Nr 2: Lada 111 Stationcar
>>Nr 3: Lada 111 Van
>>Den "bil" er simpelthen grimmere end Politiet tillader
>
> Ud fra de billeder jeg lige kunne Google mig frem til kunne jeg da sagtens
> tro at det var er Ford Fiesta hvis jeg så den i trafikken...

Øhh, ik´forstået? Eller er det fordi det er ved at være sent(?)

Fillip



Morten Nielsen (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Nielsen


Dato : 14-03-05 10:21

> For mit eget vedkommende ser listen sådan ud:
>
> 1. Fiat Multipla
> 2. Citroën Xsara Picasso
> 3. Audi A2
>


Syntes ikke vi skal glemme Nissan Cube på listen :)

http://www.cardesignnews.com/news/2002/021012tokyo-nissan/


/Morten N



Jim (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 14-03-05 12:23

"Morten Nielsen" <Gzus||removethis||@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:4235578e$0$58990$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> For mit eget vedkommende ser listen sådan ud:
>>
>> 1. Fiat Multipla
>> 2. Citroën Xsara Picasso
>> 3. Audi A2
>>
>
>
> Syntes ikke vi skal glemme Nissan Cube på listen :)
>
> http://www.cardesignnews.com/news/2002/021012tokyo-nissan/

Årh hold op..
Det´ da bare en asiatisk mini-Hummer..
Den´ da fed.. :D

J.



John Sahl (14-03-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 14-03-05 10:29

Rander wrote:
> Tjah, synes bare at det kunne være sjovt at høre hvad folk mener er de
> grimmeste bil der kan købes i øjeblikket - så kom min din personlige
> top 3! Og jo, jeg ved godt at jeg nok vil få på hattepulden af det
> her, men det må jeg så leve med... Du behøver ikke at begrunde, da
> det ofte er for svært at sætte ord på...

Jeg kom til at tænke lidt over denne tråd, og jeg synes egentligt
det er lidt kedeligt som folk higer og stræber efter konformitet og
ensartethed, alt hvad der ser lidt anderledes ud er grimt.

Jeg synes vi bør være lidt taknemmelige for at der er nogen som
tør bringe biler på markedet som er anderledes og ikke altid ligner
noget fra den samme vindtunnel.

Nissan Cube er en af dem jeg selv finder som et lille friskt pust og
som ikke ligner alt andet. Det kedelige er så desværre at den ikke
er gennemført nok på den tekniske side.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



Henrik (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 14-03-05 12:51


"John Sahl" < skrev i en meddelelse
>
> Jeg kom til at tænke lidt over denne tråd, og jeg synes egentligt
> det er lidt kedeligt som folk higer og stræber efter konformitet og
> ensartethed, alt hvad der ser lidt anderledes ud er grimt.
>
> Jeg synes vi bør være lidt taknemmelige for at der er nogen som
> tør bringe biler på markedet som er anderledes og ikke altid ligner
> noget fra den samme vindtunnel.
>

Det kan simpelthen ikke formuleres mere enkelt og klart ...

Længe leve de designere, marketingfolk og købere der kan/tør/vil være
anderledes og skille sig ud fra masserne!!

Når jeg hurtigt skimmer nogle af indlægene i denne tråd igennem, slår det
mig om der i denne gruppe, nogensinde er lavet top 3 lister over bilkulører,
udformningen af kopholdere eller bedste motorvejscafeteria. Ideen er hermed
til fri afbenyttelse.

Henrik

PS i den mere seriøse afdeling - Hvorfor er der endnu ikke nogle
fabrikker/designere der har fundet på en løsning til handsfree
betjening/placering af mobiltelefon ?



Per Beer Hansen (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 14-03-05 17:48

John Sahl wrote:
>
> Jeg kom til at tænke lidt over denne tråd, og jeg synes egentligt
> det er lidt kedeligt som folk higer og stræber efter konformitet og
> ensartethed, alt hvad der ser lidt anderledes ud er grimt.
>
> Jeg synes vi bør være lidt taknemmelige for at der er nogen som
> tør bringe biler på markedet som er anderledes og ikke altid ligner
> noget fra den samme vindtunnel.

Har du set Lada 111 ?


>
> Nissan Cube er en af dem jeg selv finder som et lille friskt pust og
> som ikke ligner alt andet. Det kedelige er så desværre at den ikke
> er gennemført nok på den tekniske side.

Jamen jeg er da helt enig med dig i dine synspunkter, men selvom der er
nogle der laver noget anderledes design, så må man jo gerne give sin mening
om det.
Og fordi at jeg f.eks. synes at en bil er grim, så gør det jo ikke
automatisk bilen til en dårlig bil, den er bare grim
Hvis vi alle skulle have samme smag, så ville verden godt nok være kedelig
at leve i.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer
Mere end 5 GB video online



John Sahl (14-03-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 14-03-05 18:30

Per Beer Hansen wrote:
> Hvis vi alle skulle have samme smag, så ville verden godt nok være
> kedelig at leve i.

Det kan vi kun være enige i, jeg synes da selv der findes mange
grimme biler, Ford Scorpio "ny model" er nok en af de grimmere
jeg kan komme i tanke om.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



Rex (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Rex


Dato : 14-03-05 16:48

1: Fiat Multipla (indiskutabelt).
2: Ford Ka (indiskutabelt).
3: VW Beetle (grim grim og grim).

Men det er da positivt, at blinde designere også får en chance.


MM (14-03-2005)
Kommentar
Fra : MM


Dato : 14-03-05 18:15

Nu får jeg sikkert hug, men here goes...


1. Pontiac Aztek
2. Edonis
3. BMW 7

Aztek... tjah, hvad skal man sige, den er bare gennemført grim!
Edoniz... det burde være muligt at lave en supersportsvogn som ikke ligner
et fladtrykt farsbrød!
BMW 7... den kører sikkert glimrende, men det er da en 'øje-bæ' af de
slemme...

~MM



Ukendt (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-03-05 19:53



> Bemærk at du KUN må medtage biler der kan købes som fabriksnye i dag!
>
> For mit eget vedkommende ser listen sådan ud:
>
> 1. Fiat Multipla
> 2. Citroën Xsara Picasso
> 3. Audi A2

1 Multipla
2 Kan ikke blive enig med mig selv om det skal være sonata eller den "nye"
scorpio
3 Suzuki Alto i mørkegrøn - bwadr

--
Tom



L (15-03-2005)
Kommentar
Fra : L


Dato : 15-03-05 16:59

1. Ford Ka
2. Ford Focus både den gamle og den nye
2. Audi A6



Johnt (16-03-2005)
Kommentar
Fra : Johnt


Dato : 16-03-05 00:32


"L" <ulund@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4237060c$0$68320$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> 1. Ford Ka
> 2. Ford Focus både den gamle og den nye
> 2. Audi A6

Jeg syntes at Wartburg er den grimmeste bil jeg nogensinde har set:
http://mujweb.cz/www/orlik2000/wartburg.jpg

Hilsen
Johnt




Jim (16-03-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 16-03-05 00:47

"Johnt" <invalid@incalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:42376b2d$0$68287$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "L" <ulund@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4237060c$0$68320$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> 1. Ford Ka
>> 2. Ford Focus både den gamle og den nye
>> 2. Audi A6
>
> Jeg syntes at Wartburg er den grimmeste bil jeg nogensinde har set:
> http://mujweb.cz/www/orlik2000/wartburg.jpg
>

Hvis vi skal tage de gamle Ossies med, så kan du tage dig en trabant.
De ruster ikke, men pappet klasker sammen i regnvejr.

J.



KASO (16-03-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 16-03-05 15:40


"Rander" <lrNOSPAM@rander.dk> skrev i en meddelelse
news:d100n1$i8u$1@debbie.rander.dk...
> Tjah, synes bare at det kunne være sjovt at høre hvad folk mener er de
> grimmeste bil der kan købes i øjeblikket - så kom min din personlige top
3!
> Og jo, jeg ved godt at jeg nok vil få på hattepulden af det her, men det

> jeg så leve med... Du behøver ikke at begrunde, da det ofte er for svært
at
> sætte ord på...
>
> Bemærk at du KUN må medtage biler der kan købes som fabriksnye i dag!
>
> For mit eget vedkommende ser listen sådan ud:
>
> 1. Fiat Multipla
> 2. Citroën Xsara Picasso
> 3. Audi A2
>
> Alle tre er i mine øjne på hver sin måde prototypen på kikset og
> uigennemtænkt design, der falder i øjnene af alle de forkerte grunde...
>

Tjah Multipla er ganske vist blevet - mindre grim - ved faceliftet, men køn
er den ikke. Jeg tror alligevel, at jeg vælger:

1. BMW by Chris Bangle (så bliver det ikke meget værre)
2. Ford Ka (hvordan har den fået lov til at overleve i alle de år?)
3. SSang Yong (forbehold for stavemåde)



Roberto Saldo (16-03-2005)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 16-03-05 15:43

KASO wrote:

> Tjah Multipla er ganske vist blevet - mindre grim - ved faceliftet, men køn
> er den ikke. Jeg tror alligevel, at jeg vælger:
>
> 1. BMW by Chris Bangle (så bliver det ikke meget værre)

Sammenlign lige:
http://www.roadfly.org/magazine/galleries/article_photos_2004/photos/photos-05-2004/Chris-Bangle-BMW-5-series-pic-23-9617130.JPG
med
http://www.worcesterautoshow.com/images/cars/2004-Pontiac-Grand-Prix-GTP.jpg

Heh heh!

> 2. Ford Ka (hvordan har den fået lov til at overleve i alle de år?)
> 3. SSang Yong (forbehold for stavemåde)

Mvh
Roberto

MM (16-03-2005)
Kommentar
Fra : MM


Dato : 16-03-05 16:07

> Sammenlign lige:
> http://www.roadfly.org/magazine/galleries/article_photos_2004/photos/photos-05-2004/Chris-Bangle-BMW-5-series-pic-23-9617130.JPG
> med
> http://www.worcesterautoshow.com/images/cars/2004-Pontiac-Grand-Prix-GTP.jpg
>
> Heh heh!

Det er så også den eneste af de nye bimmere som bare ser nogenlunde ud,
foretrækker dog stadig den gamle E39...
~M



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste