1200 km i en ALTO
Fra : Olesen

Dato : 12-03-05 23:24

Var med en kollega et smut i Hannover lørdag.
Bil: Suzuki Alto 1.1.

Jeg var meget skeptisk for så lang en tur i så lille
en bil, men oplevelsen var faktisk overraskende positiv !

Hvis man ser bort fra design, finish og størrelse, så
får man altså meget bil for de 105.000,- der stod
på prisskiltet.

Centrallås, airbag x 2, indefra justerbare sidespejle,
som har en god størrelse, elruder foran, omdrejningstæller,
servostyring, åbning af bagagerum indefra og effektiv varmesystem.

Pladsen foran er ikke den bedste, men bilen er heller ikke
særlig stor. Sæderne er tilpas faste, og man sidder helt godt i dem.
På den 1200 km. lange tur med 3 stop undervejs, havde ryggen
det stadig fint. Man gnider ikke skuldrene mod hinanden, trods
de beskedne dimensioner.

På motorvejen holdt vi en marchhastighed på 140 km/t.,
hvilket er flot for så lille en vogn. Støjniveauet var behersket,
motoren kan selvfølgelig høres tydelig, men lyden er god
ved ørene og virker ikke trættende. Den lille motor snurrer
lystigt op, og det kan høres, men når den falder til ro i 5.
gear ved 140 km/t. går den pænt støj-behersket.

Ved 100 km/t viser omdr.tælleren 3000 omdr/minuttet,
(det samme som en 120HK's Alfa 146 !!)..
det røde felt begynder ved 6500 omdr/minuttet.
Maxspeed opnået i 5. gear var ca. 156 km/t iflg. speedometeret.

Så alt i alt efterlader denne småbil et særdeles godt
indtryk, både ved normal landevejskørsel, selvfølgelig i byen,
men som rejsevogn med 140 km/t @ ca. 8 timer lader
sig altså også gøre uden de store armbevægelser. Flot.

Eneste mærkbare svaghed som gik lidt ud over komforten
var affjedringen, som nok er ganske behagelig ved diverse
bump i byen, men med 140 slår de lidt større ujævnheder
på motorvejen igennem og viser sig som en 'lavfrekvent rysten/rumlen'
i hele undervognen.

Skal du ha' en pendlervogn, som løber over 20 km/ltren,
så er ALTO faktisk et godt bud.

Fra : Non-Desperado

Dato : 12-03-05 23:53

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev:

>Var med en kollega et smut i Hannover lørdag.
>Bil: Suzuki Alto 1.1.

Jeg var meget tæt på at købe sådan én i sommer, men jeg valgte at
tage ned til Hyundai-pusheren først, for han lå tættest på min
bopæl.

>Hvis man ser bort fra design, finish og størrelse, så
>får man altså meget bil for de 105.000,- der stod
>på prisskiltet.

Ja, jeg måtte jo desværre slippe ca. 25.000 kr. mere.
Men pengene er givet godt ud, synes jeg.

>Centrallås, airbag x 2, indefra justerbare sidespejle,
>som har en god størrelse, elruder foran, omdrejningstæller,
>servostyring, åbning af bagagerum indefra og effektiv varmesystem.

Hvis ikke min Getz havde haft alt dette som standard ville der
nok have stået en Alto udenfor istedet.

>Ved 100 km/t viser omdr.tælleren 3000 omdr/minuttet,
>(det samme som en 120HK's Alfa 146 !!)..

Getz'en nøjes med ca. 2900 o/min.

>det røde felt begynder ved 6500 omdr/minuttet.

Getz'en yder 82 hk ved 5800 o/min.

>Maxspeed opnået i 5. gear var ca. 156 km/t iflg. speedometeret.

Ja, så er Getz'en noget hurtigere. 170 km/t på speedometer (160
km/t iflg. GPS) og stadig 1100 o/min. mere at give af.
Den er opgivet til 165 km/t, men forhandleren kender til flere
der render reelle 180 km/t hvilket svarer til ca. 200 km/t på
speedometeret.

>Skal du ha' en pendlervogn, som løber over 20 km/ltren,
>så er ALTO faktisk et godt bud.

Men det gør den vel næppe ved 140 km/t....
Men jo Alto'en og Picanto'en er et par interessante alternativer.

Non-Desperado

Fra : Olesen

Dato : 13-03-05 00:24

"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse

> Ja, jeg måtte jo desværre slippe ca. 25.000 kr. mere.
> Men pengene er givet godt ud, synes jeg.

Getz'en fik jo også en kanon anmeldelse da den i sin tid
kom frem. Europæisk design og pæn samlekvalitet.

Til 130.000,- havde jeg nok købt en Fiesta + 2 x McDonalds Menuer..

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 14-03-05 09:53

skrev i en meddelelse news:kor631tgssk608af011b8ik628k0sc420q@4ax.com...
> [...]
> Den er opgivet til 165 km/t, men forhandleren kender til flere
> der render reelle 180 km/t hvilket svarer til ca. 200 km/t på

Årrrrh hvad?

Fejlvisning på 20km/t ved 180 ? det er sgu da til at tage at føle på :)

Mvh
Jacob (med fejlvisning på 3 km/t i hele spektret, målt med GPS)

Fra : Karsten Andersen

Dato : 14-03-05 10:23

Mon, 14 Mar 2005 09:53:14 +0100, skrev Jacob Rungwald, på 17 linier, i
<423550fb$0$58994$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, :

>Årrrrh hvad?
>
>Fejlvisning på 20km/t ved 180 ? det er sgu da til at tage at føle på :)
>
>Mvh
>Jacob (med fejlvisning på 3 km/t i hele spektret, målt med GPS)

Ældre speedometere er aldrig særligt pålidelige.
Alto er sikkert også kabeltrukket.
Ikke engang de hastighedsmålere der er sat op rundt omkring er særligt
gode ved fart over 100 km/t

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Henrik B.

Dato : 14-03-05 15:27

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> --
> MVH Karsten
> Horsens
> Speedometer 225 km/t GPS 196 km/t

Du må køre Opel...

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Karsten Andersen

Dato : 14-03-05 16:56

Mon, 14 Mar 2005 15:27:12 +0100, skrev Henrik B., på 16 linier, i
<42359f39$0$299$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, :

>"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse

>Du må køre Opel...
Der er nu andre biler med ligeså ringe speedometer.
Feks nabo'en Mazda 626

Men Ja en Opel går man aldrig helt gal af.
Den gamle Vectra 211 og GPS 208 km/t
Godt gået af en oliebrænder.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Brian

Dato : 14-03-05 19:14

Hejsa!

Karsten Andersen tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Men Ja en Opel går man aldrig helt gal af.
> Den gamle Vectra 211 og GPS 208 km/t
> Godt gået af en oliebrænder.

Vectra Diesel er da vist også med elektronisk speedometer, ikke ?
Jeg oplever en fejlvisning på 4km/t over hele spektret i en Vectra A
med V6 - på standardmonteret hjulstørrelse.

/Brian

Fra : Karsten Andersen

Dato : 14-03-05 19:58

Mon, 14 Mar 2005 19:14:26 +0100, skrev Brian, på 15 linier, i
<4235d485$0$29276$14726298@news.sunsite.dk>, :

>Hejsa!

>Vectra Diesel er da vist også med elektronisk speedometer, ikke ?
Jo

>Jeg oplever en fejlvisning på 4km/t over hele spektret i en Vectra A
>med V6 - på standardmonteret hjulstørrelse.

0-60 2 km 60-210 3 km dif på standart hjul størelse.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-05 08:21

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
> Var med en kollega et smut i Hannover lørdag.
> Bil: Suzuki Alto 1.1.

[klip]

> Skal du ha' en pendlervogn, som løber over 20 km/ltren,
> så er ALTO faktisk et godt bud.

Hvad fik du den til at køre pr. liter ved motorvejskørsel (140 km/t) ?

Du har ret - den ER billig, og jeg tror man får meget for pengene. Desværre
har jeg bare (måske fordumsfyldt) frygt for, at den er svær at sælge igen
til en fornuftig pris om nogle år?

Getz'en overvejer jeg skam også - men når jeg kan få en Fiesta til ca det
samme (dog med noget mindre udstyr), så vil den nok lige overhale Getz'en
der.

/Kenneth

Fra : Michael

Dato : 13-03-05 10:08

"NumZie" <nyhedsgruppesnabelakennethbon.dk> wrote in message

> [...]
> samme (dog med noget mindre udstyr), så vil den nok lige overhale Getz'en

Brugtvognsprisen er egentlig ligegyldig, når det handler om så billig en
bil. Man kan jo køre bilen i havnen efter 4-5 år og stadig have en fornuftig
totaløkonomi ud af hele historien.

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-05 11:59

"Michael" <a@b.dk> wrote in message

> [...]
> bil. Man kan jo køre bilen i havnen efter 4-5 år og stadig have en
> fornuftig totaløkonomi ud af hele historien.

Mja - hvis man beregner afskrivningen er det da alligevel lidt væsentligt,
om man får en rimelig pris igen. Især hvis man sammenligner med en Fiesta,
hvor man måske giver 30.000 mere i nypris men måske også kan få mere når den
fx skal sælges om 4 år?

/Kenneth

Fra : Per Olsen

Dato : 13-03-05 13:02

"NumZie" skrev
> [...]
> hvor man måske giver 30.000 mere i nypris men måske også kan få mere når

Det betyder jo så også at man har haft 30.000 kr. låst fast i 4 år.
Enda uden at få renter eller afkast!

Pe®=s1

Fra : Olesen

Dato : 13-03-05 10:35

"NumZie" <nyhedsgruppesnabelakennethbon.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad fik du den til at køre pr. liter ved motorvejskørsel (140 km/t) ?

Vil jeg lige høre om på mandag.
Jeg kørte ikke, men med 100 km/t på de danske
veje gik den iflg. optankningerne ca. de 20.

> Du har ret - den ER billig, og jeg tror man får meget for pengene.
Desværre
> har jeg bare (måske fordumsfyldt) frygt for, at den er svær at sælge igen
> til en fornuftig pris om nogle år?

Folk er generelt altid nervøse for, om de kan få
nyprisen igen når den skal sælges. Det kan man ikke,
men alene det lave indkøb gør, at bilen aldrig vil tabe
suverænt så meget i værdi, som en kostbar vogn
til både 2-3 og 400.000,-
Da den fungerer som pendlerbil daglig, så
er det nok også bare een man kører ned
til et vist niveau, og så køber en tilsvarende
gætter jeg på.

> Getz'en overvejer jeg skam også - men når jeg kan få en Fiesta til ca det
> samme (dog med noget mindre udstyr), så vil den nok lige overhale Getz'en
> der.

Det er dêt jeg mener.

Fra : Per Olsen

Dato : 13-03-05 10:15

"Olesen" skrev
> Var med en kollega et smut i Hannover lørdag.
snip>

> Ved 100 km/t viser omdr.tælleren 3000 omdr/minuttet,
> (det samme som en 120HK's Alfa 146 !!)..

Og en gammel Vectra A 2.0i med 115Hk viser lige over 2000 o/m.

Pe®=s1

Fra : Olesen

Dato : 13-03-05 10:36

"Per Olsen" <po_danmark@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Olesen" skrev
> snip>

> Og en gammel Vectra A 2.0i med 115Hk viser lige over 2000 o/m.

Men ikke med 20 km/ltr..)

Fra : Per Olsen

Dato : 13-03-05 11:59

"Olesen" skrev

> Men ikke med 20 km/ltr..)

Nej ikke helt. Men en 14-15 km/l blir det da til.

Pe®=s1

Fra : Karsten Andersen

Dato : 13-03-05 17:40

Sun, 13 Mar 2005 10:36:07 +0100, skrev Olesen, på 15 linier, i
<4234098c$0$48677$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, :

>"Per Olsen" <po_danmark@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Men ikke med 20 km/ltr..)

Det kunne min gamle 1,8 Vectra næsten have klaret.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 13-03-05 21:31

> Det kunne min gamle 1,8 Vectra næsten have klaret.

Jeg tror såmæn godt, jeg kunne nå 20 km/ltr i min gamle Vectra 2.0i.

Forleden kørte jeg fra Århus til Kbh i snevejr med et ægte gennemsnit på
17,69 km/ltr - og med endnu lavere hastighed og i godt vejr, skulle det vel
nok kunne lade sig gøre.

Det kunne også være sjovt at køre Vectra mod ALTO med for eksempel 150km/t -
så kan det også være, at ALTO´en bliver den lille..

/Jan W Nielsen

Fra : Karsten Andersen

Dato : 14-03-05 05:55

Sun, 13 Mar 2005 21:30:48 +0100, skrev Jan W Nielsen, på 18 linier, i
<4234a25e$0$291$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, :

Ja for ægte 150 når alto'en vel aldrig
18 km/l var også mit bedste.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Olesen

Dato : 14-03-05 18:56

> Forleden kørte jeg fra Århus til Kbh i snevejr med et ægte gennemsnit på
> 17,69 km/ltr - og med endnu lavere hastighed og i godt vejr, skulle det
vel
> nok kunne lade sig gøre.

Hvorfor er al den nyeste motorteknik så så ringe hvad
angår langt på literen ?
-når vi snakker en pæn alm. stor familiebil ?

> Det kunne også være sjovt at køre Vectra mod ALTO med for eksempel
150km/t -
> så kan det også være, at ALTO´en bliver den lille..

Max speed på Autobahn: 155 km/t, passer godt med forhandlerens
'skile i vinduet'...

Fra : Kim Kristensen

Dato : 15-03-05 00:35

> [...]
>
> Hvorfor er al den nyeste motorteknik så så ringe hvad
> angår langt på literen ?
> -når vi snakker en pæn alm. stor familiebil ?

I følge Bil Revyen 1990 skulle du den gang op på en mindst en Vectra 1,8 for
at finde en Vectra på 1000 kg. eller mere, ifølge Bil Revyen 2005 vejer en
Vectra 1,8 nu mindst 1300 kg. Det kan nok æde noget af den gevinst på
brændstoffet man har opnået med en ny motor at den skal slæbe 300 kg. mere,
yde 32 hk mere, servo der bliver trukket af motoren osv.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Karsten Andersen

Dato : 15-03-05 05:47

Tue, 15 Mar 2005 00:35:12 +0100, skrev Kim Kristensen, på 26 linier, i
<42361fb3$0$68357$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, :

> [...]
>brændstoffet man har opnået med en ny motor at den skal slæbe 300 kg. mere,
>yde 32 hk mere, servo der bliver trukket af motoren osv.
Min Gamle 1,8 havde servostyring og vejede vidst 1075 kg.

Den nye har vidst også mindre luftmodstand.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Kim Kristensen

Dato : 15-03-05 11:44

> [...]
mere,
> Min Gamle 1,8 havde servostyring og vejede vidst 1075 kg.
>
> Den nye har vidst også mindre luftmodstand.

Jeg har ikke kastet mig ud i beregninger af selve vindmodstanden, men der
står noget om hvordan her
http://www.autoteket.dk/newsarticles.asp?show=newsarticles&newsarticle=85

CW på den gamle er 0,29 og på den nye 0,28, frontarealet er ifølge
ovenstående ikke noget man bare lige finder frem til. Men CW på den nye er
kun 4% lavere mens den er 6% bredere og 4% højere end den gamle så der er
næppe vundet noget på vindmodstanden, samtidig vejer den 30% mere og motoren
med samme volumen yder 36% mere. Den nye står til 13,2 km/l ifølge normen,
nøjagtigt det samme står den gamle til efter samme norm (Bil Revyen 1991,
med servo) så samme forbrug trods større vægt og ydelse (og måske
vindmodstand?).

Med venlig hilsen Kim

Fra : Karsten Andersen

Dato : 15-03-05 15:18

Tue, 15 Mar 2005 11:44:04 +0100, skrev Kim Kristensen, på 41 linier, i
<4236bbf9$0$68288$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, :

> [...]
>nøjagtigt det samme står den gamle til efter samme norm (Bil Revyen 1991,
>med servo) så samme forbrug trods større vægt og ydelse (og måske

30% mere gør den ikke en DTI vejer 1375 det gør en 1,8 ikke
20% er vidst højt sat.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Kim Kristensen

Dato : 15-03-05 16:42

> [...]
> <4236bbf9$0$68288$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, :

> 30% mere gør den ikke en DTI vejer 1375 det gør en 1,8 ikke

Lidt ret har du, ifølge de nævnte kilder vejer en Vectra 1,8:

Sedan 1990 1000, 1991 1050 og 2005 1275 kg.

5 dørs 1990 1025, 1991 1050 og 2005 1300 kg.

2005 sedan vejer 275 kg (28%) mere end 1990, og 225 kg (21%) mere end 1991

2005 5 dørs vejer 275 kg (27%) mere end 1990, og 250 kg (24%) mere end 1991

I alle tilfælde en god forøgelse af vægten.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Karsten Andersen

Dato : 15-03-05 18:19

Tue, 15 Mar 2005 16:42:21 +0100, skrev Kim Kristensen, på 41 linier, i
<4237020c$0$68397$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, :

>Lidt ret har du, ifølge de nævnte kilder vejer en Vectra 1,8:
>
>Sedan 1990 1000, 1991 1050 og 2005 1275 kg.
1993 1075 kg

Men ja 200/275 kg 12/15 år er da en del.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Kim Kristensen

Dato : 15-03-05 18:45

> [...]
> <4237020c$0$68397$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, :

> 1993 1075 kg
>
> Men ja 200/275 kg 12/15 år er da en del.

Nu var det ikke rigtigt selve vægten der var det interessante, men at den
stadig (efter normen) render det samme på en liter benzin på trods af den
øgede ydelse og belastning. Det kom sig jo af at Olesen undrede sig over
hvilke fremskridt der lå i nyere motorteknologi nå bilerne ikke går længere
på literen, men de går jo det samme selv om der bliver krævet mere af dem så
man ser ikke den gevinst da den bliver ædt op af andre faktorer.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Karsten Andersen

Dato : 15-03-05 19:08

Tue, 15 Mar 2005 18:45:13 +0100, skrev Kim Kristensen, på 29 linier, i
<42371edf$0$68325$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, :

> [...]
>på literen, men de går jo det samme selv om der bliver krævet mere af dem så
>man ser ikke den gevinst da den bliver ædt op af andre faktorer.

Og flytte 300 kg mere på bilens egen 4 hjul i feks en Vectra betyder
nu ikke så meget.
(Ved en fast fart)
Så hvis en 2005 vectra 1,8 ikke køre mere end 18 km/l ved 90km/t har
de da intet fået på den konto.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Kim Kristensen

Dato : 16-03-05 11:19

> [...]
> nu ikke så meget.
> (Ved en fast fart)
> Så hvis en 2005 vectra 1,8 ikke køre mere end 18 km/l ved 90km/t har

Nej ikke så længe farten er konstant, normen som udviser samme
brændstoføkonomi for den nye og den gamle er bestemt ikke konstant i
hastigheden (hvilket kørsel IRL heller ikke er) som du kan se her
http://www.hvorlangtpaaliteren.dk/sw20560.asp Hvor langt de går ved konstant
hastighed ved jeg ikke, men det er næppe så interessant som hvad den køre
efter det kørselsmønster man har.

Da jeg var inde og lede efter kurven faldt jeg lige over dette:

" I 90'erne er bilmotorerne blevet markant bedre til at udnytte
brændstoffet. Alligevel er bilerne ikke blevet væsentligt mere
energiøkonomiske. Det skyldes primært to ting: Større krav til sikkerhed har
medført vægtforøgende ændringer i konstruktionerne, og et øget fokus på
komfort har gjort at biler fyldes med elektrisk udstyr som fx aircondition,
elbagruder og servostyring - udstyr som bruger energi.

Men mulighederne for betydelige forbedringer af komfort og sikkerhed er
formentlig ved at være opbrugt. Derfor vil vi i de kommende år kunne høste
resultaterne af den teknologiske udvikling på motorområdet i form af en
reelt bedre brændstoføkonomi."

For den model jeg kører er udviklingen siden den 1990 model som var min
forrige bil gået som følger (procenterne er i forhold til modellen lige
før):

Generationen efter 2% højere vægt 3% længere på en liter benzin efter
normen.

1997 som jeg har nu 7% mindre motor, samme ydelse, 5% højere vægt, 7%
længere på literen efter normen og nu med udstyr som servo, ABS og alt det
elektriske

Nutidens model 5% højere vægt og 6% længere på literen efter normen.

Dem jeg selv har haft af dem har ligget tæt på normen, med mindre jeg selv
har gjort en indsats for at ændre dette som brede hjul eller træk af
campingvogn.

Så fra min 1990 model og til modellen i dag er der proppet alt udstyr i,
motoren er blevet 7% mindre men med samme ydelse, vægten 12% højere og
økonomien 16% bedre.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Olesen

Dato : 14-03-05 18:55

> Sun, 13 Mar 2005 10:36:07 +0100, skrev Olesen, på 15 linier, i

> Det kunne min gamle 1,8 Vectra næsten have klaret.

20 km/ltr ?

Fra : Karsten Andersen

Dato : 14-03-05 19:04

Mon, 14 Mar 2005 18:55:10 +0100, skrev Olesen, på 13 linier, i
<4235d00c$1$58887$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, :

>"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse

>20 km/ltr ?

Ja hvorfor ikke?

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-05 19:46

> Mon, 14 Mar 2005 18:55:10 +0100, skrev Olesen, på 13 linier, i
> <4235d00c$1$58887$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, :

> Ja hvorfor ikke?

næppe målt efter en ECE norm

--
Tom

Fra : Karsten Andersen

Dato : 14-03-05 20:00

Mon, 14 Mar 2005 19:45:38 +0100, skrev "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com>, på 26 linier, i
<4235dbd2$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

>"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse

>næppe målt efter en ECE norm

Hvis jeg ikke husker forkert er den sat til 20 km/l ved 80 eller 90
km/t
Efter datidens norm.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Brian

Dato : 14-03-05 20:27

Hejsa!

Karsten Andersen tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Hvis jeg ikke husker forkert er den sat til 20 km/l ved 80 eller 90
> km/t
> Efter datidens norm.

5,6/5,7liter / 100km ved 90km/t, afhængig af hvilken 1,8'er det er.

/Brian

Fra : Per Olsen

Dato : 14-03-05 20:29

"Karsten Andersen"

> Hvis jeg ikke husker forkert er den sat til 20 km/l ved 80 eller 90
> km/t
> Efter datidens norm.

Det var nu "kun" 18 km/l ved 90 km/t for 1.8 udgaven.
For at komme op på 20 km/l skulle det være en af de mindre motorer.

Pe®=s1

Fra : Karsten Andersen

Dato : 15-03-05 05:45

Mon, 14 Mar 2005 20:28:34 +0100, skrev Per Olsen, på 15 linier, i
<4235e5fb$0$731$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, :

>"Karsten Andersen"

>Det var nu "kun" 18 km/l ved 90 km/t for 1.8 udgaven.
>For at komme op på 20 km/l skulle det være en af de mindre motorer.

Ellers er de bare lidt nærige med den.
Jeg har kørt 18 km/l med en fart mellem 80 og 110km/t
De 20 tror jeg godt jeg kunne holde ved en max fart på de 80.

Og 14,5 ved 130-140 over 3,5 Kkm.
I en 1,8 i 8v
Med Serber styring

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Brian

Dato : 15-03-05 09:37

Hejsa!

Karsten Andersen tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Og 14,5 ved 130-140 over 3,5 Kkm.
> I en 1,8 i 8v
> Med Serber styring

Hvordan målte du lige forbruget over 3,5Km ?
Det kan da vist aldrig blive et troværdigt resultat....

/Brian

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 15-03-05 10:50

"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa!

> Hvordan målte du lige forbruget over 3,5Km ?
> Det kan da vist aldrig blive et troværdigt resultat....

Jo hvis han piller bensinslangen af og smider den i springler tanken (og
fylder bensin i den selvfølgelig) ;)

/Morten

Fra : Karsten Andersen

Dato : 15-03-05 15:19

Tue, 15 Mar 2005 09:36:57 +0100, skrev Brian, på 14 linier, i

3,5 K km = 3500 km

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Brian

Dato : 15-03-05 18:53

Hejsa!

> 3,5 K km = 3500 km

Ahhh.... havde overset Kilo K'et

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-05 18:43

"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa!

> Hvordan målte du lige forbruget over 3,5Km ?
> Det kan da vist aldrig blive et troværdigt resultat....

Det er da meget brugbart at komme med et realistisk gennemsnitsforbrug.
Man kan vel heller ikke bruge det til ret meget hvor mange Km/l bilen kører
ned ad Kassel bakker.

--
Tom

Fra : Karsten Andersen

Dato : 15-03-05 19:05

Tue, 15 Mar 2005 18:42:58 +0100, skrev "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com>, på 22 linier, i
<42371ea3$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

> [...]
>Man kan vel heller ikke bruge det til ret meget hvor mange Km/l bilen kører
Hvorfor ikke bare man tager turen op også.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : phk

Dato : 13-03-05 17:34

> Skal du ha' en pendlervogn, som løber over 20 km/ltren,
> så er ALTO faktisk et godt bud.

ALT er bedre end en Sierra, ikke Olsen? ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Olesen

Dato : 14-03-05 18:55

> ALT er bedre end en Sierra, ikke Olsen? ;)

Nej.
Jeg tror ikke der er meget Alto tilbage om 19 år