/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Lille billig bil?
Fra : Carsten Finn Rasmuss~


Dato : 12-03-05 12:03

Hej NG.

Er i øjeblikket ejer af en Honda 2,2EXri Automatic. Den drikker benzin
som min nabo drikker bajere, og koster en bondegård i reservedele.

P.g.a. ændret økonomi, skal den skiftes ud til en lille bil til max. kr.
30.000, der kører tættest muligt på 100 km/l og koster tæt på kr. 0 i
vedligehold/reparation.

Hvad er det bedste bud på sådant et vidunder?

Som det fremgår af ovenstående er komfort og køreglæde ikke længere
vigtigt. Det er udelukkende driftsomkostninger og driftsstabilitet der
tæller :)


--
Carsten (3600), HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser
mødes med en gunstig lejlighed....



 
 
Matthias H Matthiess~ (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Matthias H Matthiess~


Dato : 12-03-05 12:25


"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse
news:4232ccb3$0$48700$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej NG.
>
> Er i øjeblikket ejer af en Honda 2,2EXri Automatic. Den drikker benzin
> som min nabo drikker bajere, og koster en bondegård i reservedele.
>
> P.g.a. ændret økonomi, skal den skiftes ud til en lille bil til max. kr.
> 30.000, der kører tættest muligt på 100 km/l og koster tæt på kr. 0 i
> vedligehold/reparation.
>
> Hvad er det bedste bud på sådant et vidunder?
>
> Som det fremgår af ovenstående er komfort og køreglæde ikke længere
> vigtigt. Det er udelukkende driftsomkostninger og driftsstabilitet der
> tæller :)
>
>
> --
> Carsten (3600), HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser
> mødes med en gunstig lejlighed....
>
>
Her er løsningen: http://www.byggekram.dk/sw833.asp
Hilsen Matthias



Carsten Finn Rasmuss~ (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Finn Rasmuss~


Dato : 12-03-05 13:00

I news:4232d18f$0$48674$edfadb0f@dread15.news.tele.dk <Matthias H
Matthiessen> <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev:

> Her er løsningen: http://www.byggekram.dk/sw833.asp
> Hilsen Matthias

ROLF
Det kan være at det ender med det, men jeg havde dog håbet på lidt mere
seriøse bud :)

--
Carsten (3600), HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser
mødes med en gunstig lejlighed....



Preben Riis Sørensen (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 12-03-05 12:29


"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse
news:4232ccb3$0$48700$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej NG.
>
> Er i øjeblikket ejer af en Honda 2,2EXri Automatic. Den drikker benzin
> som min nabo drikker bajere, og koster en bondegård i reservedele.
>
> P.g.a. ændret økonomi, skal den skiftes ud til en lille bil til max. kr.
> 30.000, der kører tættest muligt på 100 km/l og koster tæt på kr. 0 i
> vedligehold/reparation.
>
> Hvad er det bedste bud på sådant et vidunder?

Der findes rigtig mange at vælge imellem i diverse legetøjsbutikker.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk





Hans Kjaergaard (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 12-03-05 12:33

On Sat, 12 Mar 2005 12:02:34 +0100, "Carsten Finn Rasmussen"
<cfr@c.invalid> wrote:

>Hej NG.
>
>Er i øjeblikket ejer af en Honda 2,2EXri Automatic. Den drikker benzin
>som min nabo drikker bajere, og koster en bondegård i reservedele.
>
>P.g.a. ændret økonomi, skal den skiftes ud til en lille bil til max. kr.
>30.000, der kører tættest muligt på 100 km/l og koster tæt på kr. 0 i
>vedligehold/reparation.
>
>Hvad er det bedste bud på sådant et vidunder?
Vægtafgift/forsikring er uden betydning ?
Det er det jo nok ikke.
Så retningen går nok i lille bil og diesel.

Et par bud:
Golf/polo/jetta diesel.
Peugeot diesel.

Vedligehold/reparation udgifter er også bestemt af dine egne
evner/muligheder/held. ikke kun reservedelspriserne.

/Hans

Carsten Finn Rasmuss~ (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Finn Rasmuss~


Dato : 12-03-05 13:21

I news:dbk531luctlv17kk561p9qjnriqdhie55b@4ax.com <Hans Kjaergaard>
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev:

> Vægtafgift/forsikring er uden betydning ?

Vægtafgift er bestemt en faktor. Ligger det ikke gemt i 'lille bil' og
'mange km/l'?
Forsikring er kun ansvar, ikke kasko.

> Det er det jo nok ikke.
> Så retningen går nok i lille bil og diesel.
>

Lille bil, ja. Diesel?
Mit daglige kørselsbehov er ikke så stort. Periodevis længere ture (400
km) trækker dog i retning af flere km/l. Det skal nok være benzin, pga.
vægtafgift.

> Et par bud:
> Golf/polo/jetta diesel.
> Peugeot diesel.
>

Polo kunne være et bud, jeg har hørt at den er billig i stumper.

> Vedligehold/reparation udgifter er også bestemt af dine egne
> evner/muligheder/held. ikke kun reservedelspriserne.
>

Daglig vedligehold + smårep. bremser o.l. klarer jeg selv. resten kan
klares med gode venners hjælp. Det er priser på stumper og simpel
teknik, der er nøgleordet.


--
Carsten (3600), HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser
mødes med en gunstig lejlighed....



Matthias H Matthiess~ (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Matthias H Matthiess~


Dato : 12-03-05 15:39



> Daglig vedligehold + smårep. bremser o.l. klarer jeg selv. resten kan
> klares med gode venners hjælp. Det er priser på stumper og simpel
> teknik, der er nøgleordet.
>
>
> --
> Carsten (3600), HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser
> mødes med en gunstig lejlighed....
>
>
Så må en Opel Kadett eller en Polo være et godt bud.
Hilsen Matthias



Jakob Jeppesen (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 12-03-05 16:10


"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse news:4232ccb3$0$48700$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej NG.
>
> Er i øjeblikket ejer af en Honda 2,2EXri Automatic. Den drikker benzin
> som min nabo drikker bajere, og koster en bondegård i reservedele.
>
> P.g.a. ændret økonomi, skal den skiftes ud til en lille bil til max. kr.
> 30.000, der kører tættest muligt på 100 km/l og koster tæt på kr. 0 i
> vedligehold/reparation.
>
> Hvad er det bedste bud på sådant et vidunder?
>

Måske sådan en:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=610665&page=10

/Jakob



Søren C. Fischer (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 12-03-05 16:37

Carsten Finn Rasmussen skrev:

> Hvad er det bedste bud på sådant et vidunder?

Et bud er Fiat Cinquecento.
F.eks. sådan en her:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=672900162&page=1

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
Fiat Seicento Sporting Abarth
Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk


Carsten Finn Rasmuss~ (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Finn Rasmuss~


Dato : 12-03-05 17:18

I news:42330ca3$0$29279$14726298@news.sunsite.dk <Søren C. Fischer>
<soren@fischer.as.invalid> skrev:

> Carsten Finn Rasmussen skrev:
>
>> Hvad er det bedste bud på sådant et vidunder?
>
> Et bud er Fiat Cinquecento.
> F.eks. sådan en her:
>
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=672900162&page=1

Ja, bestemt en mulighed der er alvorligt med i overvejelserne.


--
Carsten (3600), HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser
mødes med en gunstig lejlighed....



Søren C. Fischer (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 12-03-05 17:45

Carsten Finn Rasmussen skrev:

> I news:42330ca3$0$29279$14726298@news.sunsite.dk <Søren C. Fischer>
> <soren@fischer.as.invalid> skrev:
>
>> Carsten Finn Rasmussen skrev:
>>
>>> Hvad er det bedste bud på sådant et vidunder?
>>
>> Et bud er Fiat Cinquecento.
>> F.eks. sådan en her:
>>
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=672900162&page=1
>
> Ja, bestemt en mulighed der er alvorligt med i overvejelserne.

Jeg er netop skiftet til Seicento Sporting.
Af mange af de samme grunde som du angiver....

De er billige og lettere at servicere/reparere, de kører langt på literen
(16-18 km/L), de er billige i vægtafgift (2000/år), og så er de BESTEMT ikke
uden køreglæde

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
Fiat Seicento Sporting Abarth
Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk


BJ (12-03-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 12-03-05 17:50


"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as.invalid> skrev i en meddelelse
news:42331c97$0$29282$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Jeg er netop skiftet til Seicento Sporting.

Nåda, eksplumderede oliebrænderen da..?

--
Bjørn J.



Søren C. Fischer (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 12-03-05 23:14

BJ skrev:

> "Søren C. Fischer" <soren@fischer.as.invalid> skrev i en meddelelse
> news:42331c97$0$29282$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
>> Jeg er netop skiftet til Seicento Sporting.
>
> Nåda, eksplumderede oliebrænderen da..?

Nej jeg kørte Fiat Brava benzin før....

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
Fiat Seicento Sporting Abarth
Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk


BJ (13-03-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 13-03-05 02:46


"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as.invalid> skrev i en meddelelse
news:423369b4$0$29274$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Nej jeg kørte Fiat Brava benzin før....

Hmm .. jeg synes ellers at huske, du kørte i Pøsjø 206 diesel.

Men det kan da godt være, jeg husker forkert.

--
Bjørn J.



Søren C. Fischer (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 14-03-05 00:17

BJ skrev:

> "Søren C. Fischer" <soren@fischer.as.invalid> skrev i en meddelelse
> news:423369b4$0$29274$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
>> Nej jeg kørte Fiat Brava benzin før....
>
> Hmm .. jeg synes ellers at huske, du kørte i Pøsjø 206 diesel.
>
> Men det kan da godt være, jeg husker forkert.

Ja det må du gøre

Min bil-fortid ser således ud:
Escort mk1 1975 -> Escort mk1 1976 -> Ascona B -> Escort mk4 -> Fiat
Cinquecento -> Fiat Brava -> Fiat Seicento (nuværende)

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
Fiat Seicento Sporting Abarth
Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk


Morten (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 12-03-05 17:35

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse
news:4232ccb3$0$48700$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> P.g.a. ændret økonomi, skal den skiftes ud til en lille bil til max. kr.
> 30.000, der kører tættest muligt på 100 km/l og koster tæt på kr. 0 i
> vedligehold/reparation.

100 km/l ? ... er der nogen biler der kører bare det halve?



BJ (12-03-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 12-03-05 17:38


"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:ASEYd.734$%t7.333@news.get2net.dk...

KLIP

>> P.g.a. ændret økonomi, skal den skiftes ud til en lille bil til max. kr.
>> 30.000, der kører tættest muligt på 100 km/l og koster tæt på kr. 0 i
>> vedligehold/reparation.
>
> 100 km/l ? ... er der nogen biler der kører bare det halve?

Det kommer vel an på, hvor meget vand "rugbrødsmotoren" skal have i
pedalbilen for at yde sit optimale.

Hvad står en kædestrammer med tilhørende samleled i ... i vore dage..?

--
Bjørn J.



Folmer Rasmussen (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 12-03-05 17:48

On Sat, 12 Mar 2005 17:38:06 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>
>"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:ASEYd.734$%t7.333@news.get2net.dk...
>
>KLIP
>
>>> P.g.a. ændret økonomi, skal den skiftes ud til en lille bil til max. kr.
>>> 30.000, der kører tættest muligt på 100 km/l og koster tæt på kr. 0 i
>>> vedligehold/reparation.
>>
>> 100 km/l ? ... er der nogen biler der kører bare det halve?
>
>Det kommer vel an på, hvor meget vand "rugbrødsmotoren" skal have i
>pedalbilen for at yde sit optimale.
>
>Hvad står en kædestrammer med tilhørende samleled i ... i vore dage..?

>--

Din viden på området lader en del tilbage at ønske.

Kædestrammeren er standardudstyr på de fleste rugbrødsmotorer.
Samleledet er således det eneste udgiftskrævende, og ku i de få
tilfælde hvor rugbrødsmotoren besidder så meget moment, at kæden er
blevet for lang, og derfor skal afkortes.

Tuning til disse motorer hedder iøvrigt ikke boks-tuning, men
six-pack-tuning.

Venlig hilsen
Folmer

Carsten Finn Rasmuss~ (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Finn Rasmuss~


Dato : 12-03-05 18:01

I news:917631lei2n8p004p6190o0nsulhrda1v9@4ax.com <Folmer Rasmussen>
<folmer@rasmussen.mail.dk> skrev:

>
> Tuning til disse motorer hedder iøvrigt ikke boks-tuning, men
> six-pack-tuning.
>

Det er jo det ;)
Er der forresten nogen der har prøvet lattergas til rugbrødsmotorer?

--
Carsten (3600), HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser
mødes med en gunstig lejlighed....



BJ (12-03-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 12-03-05 18:05


"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse
news:423320be$0$48693$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

KLIP

> Det er jo det ;)
> Er der forresten nogen der har prøvet lattergas til rugbrødsmotorer?

Det skulle efter sigende være ustyrlig morsomt.

--
Bjørn J.



Mogens (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 12-03-05 18:19

On Sat, 12 Mar 2005 18:05:13 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>> Er der forresten nogen der har prøvet lattergas til rugbrødsmotorer?

>Det skulle efter sigende være ustyrlig morsomt.

Jep ->
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&frame=right&rnum=1&thl=0,1247533308,1247525920,1247525189,1247525099,1247524780,1247520427,1247503906,1247064162,1247518320,1247516804,1247516025&seekm=002701c1d101%243fdac940%240301a8c0%40autoatlas.local#link1

Mvh

Morten (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 12-03-05 19:45

Hvad er en rugbrødsmotor !?...


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 1702 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk



Preben Riis Sørensen (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 12-03-05 22:03


"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:KMGYd.757$KO2.17@news.get2net.dk...
> Hvad er en rugbrødsmotor !?...

Den du fylder i hver dag, kan bruges til at cykle med
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Kim Kristensen (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 13-03-05 00:24


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:917631lei2n8p004p6190o0nsulhrda1v9@4ax.com...
> On Sat, 12 Mar 2005 17:38:06 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
> wrote:
>
> >
> >"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> >news:ASEYd.734$%t7.333@news.get2net.dk...
> >
> >KLIP
> >
> >>> P.g.a. ændret økonomi, skal den skiftes ud til en lille bil til max.
kr.
> >>> 30.000, der kører tættest muligt på 100 km/l og koster tæt på kr. 0 i
> >>> vedligehold/reparation.
> >>
> >> 100 km/l ? ... er der nogen biler der kører bare det halve?
> >
> >Det kommer vel an på, hvor meget vand "rugbrødsmotoren" skal have i
> >pedalbilen for at yde sit optimale.
> >
> >Hvad står en kædestrammer med tilhørende samleled i ... i vore dage..?
>
> >--
>
> Din viden på området lader en del tilbage at ønske.
>
> Kædestrammeren er standardudstyr på de fleste rugbrødsmotorer.
> Samleledet er således det eneste udgiftskrævende, og ku i de få
> tilfælde hvor rugbrødsmotoren besidder så meget moment, at kæden er
> blevet for lang, og derfor skal afkortes.
>
> Tuning til disse motorer hedder iøvrigt ikke boks-tuning, men
> six-pack-tuning.
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Det må så være en norsk boks-tuning, der oppe hedder øldåse jo ølboks.

Med venlig hilsen Kim



Carsten Finn Rasmuss~ (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Finn Rasmuss~


Dato : 12-03-05 17:58

I news:42331aed$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk <BJ>
<dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev:

> "Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:ASEYd.734$%t7.333@news.get2net.dk...
>
>
> Det kommer vel an på, hvor meget vand "rugbrødsmotoren" skal have i
> pedalbilen for at yde sit optimale.
>

Rugbrødsmotor er ikke en mulighed. Sådan en har jeg (godtnok kun på to
hjul). Den er ikke særlig driftsikker. Den nægter hårdnakket at arbejde
når den møder en bakke eller har en smule modvind :(

Desuden tror jeg, at den vil være lige så dyr i bajere, som Hondaen er i
benzin.

--
Carsten (3600), HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser
mødes med en gunstig lejlighed....



Carsten Finn Rasmuss~ (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Finn Rasmuss~


Dato : 12-03-05 17:52

I news:ASEYd.734$%t7.333@news.get2net.dk <Morten>
<REMOVE_post@simonsen.mail.dk> skrev:

> "Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4232ccb3$0$48700$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>> P.g.a. ændret økonomi, skal den skiftes ud til en lille bil til max.
>> kr.
>> 30.000, der kører tættest muligt på 100 km/l og koster tæt på kr. 0 i
>> vedligehold/reparation.
>
> 100 km/l ? ... er der nogen biler der kører bare det halve?

Jeg skrev nu "tættest muligt på" :)
Det tætteste jeg er kommet, er en Lupo (33 km/l). Den lever desværre
ikke op til "max 30.000), men er måske alligevel en god mulighed.

--
Carsten (3600), HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser
mødes med en gunstig lejlighed....



Anneli (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Anneli


Dato : 12-03-05 23:35


"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse
news:4232ccb3$0$48700$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
Hejsa!

> P.g.a. ændret økonomi, skal den skiftes ud til en lille bil til max.
kr.
> 30.000, der kører tættest muligt på 100 km/l og koster tæt på kr. 0 i
> vedligehold/reparation.

Så må det være en Fiat Cinquecento du skal ha'. Jeg er meget glad for
min, den kører 18-20 km/l, er driftssikker og stabil (trods sine ti år),
er absolut billig på alle områder og så er den sjov at køre i. Til
gengæld skal man nok ikke ønske at køre galt i den..... ;0)

--
Stor hilsen Anneli
Suzuki LS 650 Savage :0)
Fiat Cinquecento Lusso 0,9
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=36
DMCN # 429


Carsten Finn Rasmuss~ (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Finn Rasmuss~


Dato : 13-03-05 10:28

I news:52KYd.1084$077.895@news.get2net.dk <Anneli>
<anneli_jensen@yahoo.dk> skrev:

> "Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4232ccb3$0$48700$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hejsa!
>
>> P.g.a. ændret økonomi, skal den skiftes ud til en lille bil til max.
>> kr.
>> 30.000, der kører tættest muligt på 100 km/l og koster tæt på kr. 0 i
>> vedligehold/reparation.
>
> Så må det være en Fiat Cinquecento du skal ha'.

Den har jeg også fået øje på. Et rigtigt godt bud, hvis jeg skal holde
mig under 30k.

--
Carsten (3600), HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser
mødes med en gunstig lejlighed....



Søren C. Fischer (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 14-03-05 00:17

Carsten Finn Rasmussen skrev:

> I news:52KYd.1084$077.895@news.get2net.dk <Anneli>
> <anneli_jensen@yahoo.dk> skrev:
>
>> "Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:4232ccb3$0$48700$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Hejsa!
>>
>>> P.g.a. ændret økonomi, skal den skiftes ud til en lille bil til max.
>>> kr.
>>> 30.000, der kører tættest muligt på 100 km/l og koster tæt på kr. 0
>>> i vedligehold/reparation.
>>
>> Så må det være en Fiat Cinquecento du skal ha'.
>
> Den har jeg også fået øje på. Et rigtigt godt bud, hvis jeg skal holde
> mig under 30k.

Sig til hvis du vil høre lidt mere om typiske skavanker på Cinq

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
Fiat Seicento Sporting Abarth
Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk


Carsten Finn Rasmuss~ (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Finn Rasmuss~


Dato : 14-03-05 08:52

I news:4234c9f8$0$29279$14726298@news.sunsite.dk <Søren C. Fischer>
<soren@fischer.as.invalid> skrev:

>
> Sig til hvis du vil høre lidt mere om typiske skavanker på Cinq

Det vil jeg meget gerne. Både hvad jeg skal kigge efter under køb, og
hvor 'fælderne' ligger under daglig drift :)

--
Carsten (3600), HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser
mødes med en gunstig lejlighed....



Søren C. Fischer (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 14-03-05 10:31

Carsten Finn Rasmussen skrev:

> I news:4234c9f8$0$29279$14726298@news.sunsite.dk <Søren C. Fischer>
> <soren@fischer.as.invalid> skrev:
>
>>
>> Sig til hvis du vil høre lidt mere om typiske skavanker på Cinq
>
> Det vil jeg meget gerne. Både hvad jeg skal kigge efter under køb, og
> hvor 'fælderne' ligger under daglig drift :)

De har en svaghed med at man render ind i defekt toppakning hvis motoren
køres for varm. Det kan så skyldes dårlig køler [1], dårlig termostat,
dårlig vandpumpe, eller utætheder i f.eks. dækslet på ekspansionsbeholderen.
Typisk dårlig køler.
Så der må IKKE være olie i kølervæsken, og der SKAL komme varme til kabinen
sammen med motoren bliver varmere!

Rust er ikke generelt et problem... Snarere tværtimod

Bøsninger i bagerste svingarme er en kendt fejl. Det "klonker" ved kørsel på
ujævn vej. De "klonker" dog alle en smule selv med nye bøsninger (synes
jeg).

Sæderne er ikke af den bedste kvalitet, så en Cinq der har rundet 100.000
kan godt have sæder der er lidt bløde i det...

Køb en Sporting med 1.1 motor. Der er ikke alverden at spare ved at købe en
ikke-Sporting. Og ved Sporting får man alufælge, læderrat, lædergearknop,
elruder, centrallås, tonede ruder, bedre sæder o.s.v.

De sidste Cinq'e fra 1998 har ABS og airbag (ABS er jeg lige lidt usikker
på, men airbag har de i modsætning til de tidligere).

Lakken er ikke imponerende god på de røde og gule, men det gælder for mange
andre biler også. Sort, grå og blå er der betydeligt færre af...

Håndbremsens konstruktion er ikke særligt god, så der er typisk bøvl med at
den bremser for lidt (et problem til syn!).

Udstødningen må ikke være utæt i flexrøret... Det er en dyr del, resten af
"billigt".

Baghjulslejerne holder ikke evigt, og koster 500 pr. side. Så vidt jeg
husker skiftede jeg på min da den havde kørt 90.000 km. (Let at skifte, men
hold da k... hvor skal de spændes hårdt!)

Udgangspunktet må være, at du prøvekører en Cinquecento.
Absolut MERE end 1, for der kan godt være stor forskel på hvor meget de er
slidt og hvordan de kører.
Det er ikke alle der kan finde sig til rette med pedalerne der sidder tæt,
og sæderne der ikke giver synderligt god støtte under lårene...
(Men til en lav indkøbspris, kan man lettere leve med lidt
uhensigtsmæssigheder, når den er billig at drive og have, samt ser smart ud
[2])

Der er som regel en DEL at vælge imellem, så find nogles stykker der lyder
rigtigt, og tag ud og prøv dem

Ovenstående er hvad jeg så'en lige kunne komme i tanke om...

[1] Køleren er en sliddel og holder typisk 3-4 år. Der kan fås en alukøler
som holder længere. Koster typisk det samme (700-800 kroner)

[2] Det er vi en del der synes
Dog kører jeg selv Seicento nu (som er dyrere), fordi den er mere støjsvag,
og en anelse mere komfortabel...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
Fiat Seicento Sporting Abarth
Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk


Søren C. Fischer (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 14-03-05 10:59

Søren C. Fischer skrev:

> Ovenstående er hvad jeg så'en lige kunne komme i tanke om...

Jeg har også postet det i Fiat Klub Danmarks Forum.
Det plejer at udløse yderligere kommentarer og tips&tricks
http://www.fiatklubdanmark.dk/viewtopic.php?t=8018

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
Fiat Seicento Sporting Abarth
Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk


Carsten Finn Rasmuss~ (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Finn Rasmuss~


Dato : 14-03-05 12:38

I news:4235605a$0$29271$14726298@news.sunsite.dk <Søren C. Fischer>
<soren@fischer.as.invalid> skrev:

> Søren C. Fischer skrev:
>
>> Ovenstående er hvad jeg så'en lige kunne komme i tanke om...
>
> Jeg har også postet det i Fiat Klub Danmarks Forum.
> Det plejer at udløse yderligere kommentarer og tips&tricks
> http://www.fiatklubdanmark.dk/viewtopic.php?t=8018

Jeg følger med :)

--
Carsten (3600), HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser
mødes med en gunstig lejlighed....



Carsten Finn Rasmuss~ (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Finn Rasmuss~


Dato : 14-03-05 12:36

I news:423559de$0$29281$14726298@news.sunsite.dk <Søren C. Fischer>
<soren@fischer.as.invalid> skrev:

>
> De har en svaghed med at man render ind i defekt toppakning hvis
> motoren køres for varm. Det kan så skyldes dårlig køler [1], dårlig
> termostat, dårlig vandpumpe, eller utætheder i f.eks. dækslet på
> ekspansionsbeholderen. Typisk dårlig køler.
> Så der må IKKE være olie i kølervæsken, og der SKAL komme varme til
> kabinen sammen med motoren bliver varmere!
>

Eller vand i olien. Køler, termostat og toppakning er noteret. Det lyder
som om køleproblemer er noget man skal være opmærksom på løbende.

> Rust er ikke generelt et problem... Snarere tværtimod
>

Fint nok. Lettere rust er ikke noget problem. Har adgang til billig
pladesmed :)

> Bøsninger i bagerste svingarme er en kendt fejl. Det "klonker" ved
> kørsel på ujævn vej. De "klonker" dog alle en smule selv med nye
> bøsninger (synes jeg).
>

Ok. Nye bøsninger lyder ikke som den store udskrivning :)

> Sæderne er ikke af den bedste kvalitet, så en Cinq der har rundet
> 100.000 kan godt have sæder der er lidt bløde i det...
>

Det er jeg heller ikke mere. Jeg kører mest småture, og på længere ture
må jeg så holde en rygepause inden jeg får ondt i ryggen.

> Køb en Sporting med 1.1 motor. Der er ikke alverden at spare ved at
> købe en ikke-Sporting. Og ved Sporting får man alufælge, læderrat,
> lædergearknop, elruder, centrallås, tonede ruder, bedre sæder o.s.v.
>

"Gejlet" er jeg ligeglad med. Centrallås og bedre sæder kunne være en
grund.
Jeg er mere interesseret i teknikken bag de to. Hvad er forskellen på de
to motorvarianter 0,9 og 1,1 (udover effekten)?
Har du et link til tekniske data?

> De sidste Cinq'e fra 1998 har ABS og airbag (ABS er jeg lige lidt
> usikker på, men airbag har de i modsætning til de tidligere).
>

De fleste biler jeg har haft er uden ABS, så det er ikke noget problem.

> Lakken er ikke imponerende god på de røde og gule, men det gælder for
> mange andre biler også. Sort, grå og blå er der betydeligt færre af...
>

Jeg er ikke ude efter et 'udstyrsstykke', så det er ok.

> Håndbremsens konstruktion er ikke særligt god, så der er typisk bøvl
> med at den bremser for lidt (et problem til syn!).
>

Tromle?
Så er der jo det gamle trick med harpikspulver ;)

> Udstødningen må ikke være utæt i flexrøret... Det er en dyr del,
> resten af "billigt".
>

Til Hondaen koster +4000 kr. :(

> Baghjulslejerne holder ikke evigt, og koster 500 pr. side. Så vidt jeg
> husker skiftede jeg på min da den havde kørt 90.000 km. (Let at
> skifte, men hold da k... hvor skal de spændes hårdt!)
>

Ok. Kan formodentlig høres som en 'rumlen' fra bagtøjet?


>
> Der er som regel en DEL at vælge imellem, så find nogles stykker der
> lyder rigtigt, og tag ud og prøv dem
>

Det lyder som om jeg bør starte med at prøve en nyere, så jeg oplever
hvordan den _kan_ være.

> Ovenstående er hvad jeg så'en lige kunne komme i tanke om...
>

Jeg takker mange for input :)

> [1] Køleren er en sliddel og holder typisk 3-4 år. Der kan fås en
> alukøler som holder længere. Koster typisk det samme (700-800 kroner)
>

Lyder som noget man måske bør skifte forebyggende.


--
Carsten (3600), HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser
mødes med en gunstig lejlighed....



Søren C. Fischer (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 14-03-05 16:25

Carsten Finn Rasmussen skrev:
> Ok. Nye bøsninger lyder ikke som den store udskrivning :)

De KAN udskiftes separat, men det er lidt noget bøvl....
En ny svingarm koster svjh 400 kroner, så man skifter det hele

> Jeg er mere interesseret i teknikken bag de to. Hvad er forskellen på
> de to motorvarianter 0,9 og 1,1 (udover effekten)?
> Har du et link til tekniske data?

Nope, sorry
Men drop 0.9'eren
De koster det samme, og 0.9'eren er noget sløv i koderne, og kører ikke
markant længere på literen

> Tromle?

Yeah, men konstruktionen er elendig, og alle Cinq/Sei har problemer med
håndbremsen

> Ok. Kan formodentlig høres som en 'rumlen' fra bagtøjet?

Ja, man er ikke i tvivl

> Det lyder som om jeg bør starte med at prøve en nyere, så jeg oplever
> hvordan den _kan_ være.

Regn ikke 100% med det....
Jeg tror de slides hurtigere på ujævne og bumlede veje... Det kan så være
både grusveje og brosten...
Bare du prøver flere, så du ikke kommer til at købe en hvor alt skal
skiftes...

> Jeg takker mange for input :)

Velbekomme

>> [1] Køleren er en sliddel og holder typisk 3-4 år. Der kan fås en
>> alukøler som holder længere. Koster typisk det samme (700-800 kroner)
>>
>
> Lyder som noget man måske bør skifte forebyggende.

Det er der ihvertfald nogle der gør....

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
Fiat Seicento Sporting Abarth
Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk


Carsten Finn Rasmuss~ (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Finn Rasmuss~


Dato : 14-03-05 17:32

I news:4235acb8$0$29276$14726298@news.sunsite.dk <Søren C. Fischer>
<soren@fischer.as.invalid> skrev:

Hej Søren

Følger med i Fiatklubben :)
Hvad er intervallet for udskiftning af tandrem for 1,1?

--
Carsten (3600), HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser
mødes med en gunstig lejlighed....



Søren C. Fischer (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 14-03-05 18:46

Carsten Finn Rasmussen skrev:

> I news:4235acb8$0$29276$14726298@news.sunsite.dk <Søren C. Fischer>
> <soren@fischer.as.invalid> skrev:
>
> Hej Søren
>
> Følger med i Fiatklubben :)
> Hvad er intervallet for udskiftning af tandrem for 1,1?

Hmmmm.....
Servicehæftet siger vist for hver 90.000 (jeg er ikke sikker)

Jeg foretrækker skift for hver 60.000

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
Fiat Seicento Sporting Abarth
Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk


Anneli (16-03-2005)
Kommentar
Fra : Anneli


Dato : 16-03-05 20:50


"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse
news:42357792$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> I news:423559de$0$29281$14726298@news.sunsite.dk <Søren C. Fischer>
> <soren@fischer.as.invalid> skrev:

Hej Carsten!

> Køler, termostat og toppakning er noteret. Det lyder
> som om køleproblemer er noget man skal være opmærksom på >løbende.

Jeg har ikke haft problemer med ovenstående (eller andre af de ting
Søren nævner) med min Cinquecento, den er 10 år og har kørt ca. 62.000
km. Jeg har haft den i to år og kører ca. 10.000 km pr. år.

> > Køb en Sporting med 1.1 motor. Der er ikke alverden at spare ved at
> > købe en ikke-Sporting. Og ved Sporting får man alufælge, læderrat,
> > lædergearknop, elruder, centrallås, tonede ruder, bedre sæder o.s.v.

Min ikke-Sporting har elruder og centrallås.

> > [1] Køleren er en sliddel og holder typisk 3-4 år.

> Lyder som noget man måske bør skifte forebyggende.

Jeg har ikke haft problemer med køleren.

--
Stor hilsen Anneli
Suzuki LS 650 Savage :0)
Fiat Cinquecento Lusso 0,9
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=36
DMCN # 429


Lasse Rønlev (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Lasse Rønlev


Dato : 13-03-05 00:13

Hej Carsten!
Jeg har selv købt en Fiat Punto, og er rigtig godt tilfreds. Til de penge
kan man få en 5-dørs(hvis man vil have det) bil, 2 airbags og en ganske
udmærket benzinøkonomi. En Punto er tillige ufatteligt billig i reservedele,
og er nemme at reparere på, hvis det bliver nødvendigt.

Jeg købte min født i 1995 og med 145.000 på uret, og har nu kørt ca. 10.000
uden problemer overhovedet. - Jo for resten: den ene baglygte-pære måtte
skiftes.

Jeg kører ca. 13-14 km. på literen, dvs. ved nogenlunde pæn kørsel. På
længere strækninger kan man nok få den endnu højere op, jeg har ikke målt
ret meget på det...

Det er jo en smagssag, men jeg synes det er fedt at man kan få en bil der
ser ny ud, og har et okay nu-tidigt snit ift. andre rustbunker man kan købe
for de penge...

PS: Puntoer er vist tit familiens bil nr. 2, dvs. konebilen - Gå efter den
slags, de er så velholdt, at man tror det er løgn... Modsat kan man også
finde dem fra drengerøve... Det bliver kun et helvede...

Lasse


"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse
news:4232ccb3$0$48700$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej NG.
>
> Er i øjeblikket ejer af en Honda 2,2EXri Automatic. Den drikker benzin
> som min nabo drikker bajere, og koster en bondegård i reservedele.
>
> P.g.a. ændret økonomi, skal den skiftes ud til en lille bil til max. kr.
> 30.000, der kører tættest muligt på 100 km/l og koster tæt på kr. 0 i
> vedligehold/reparation.
>
> Hvad er det bedste bud på sådant et vidunder?
>
> Som det fremgår af ovenstående er komfort og køreglæde ikke længere
> vigtigt. Det er udelukkende driftsomkostninger og driftsstabilitet der
> tæller :)
>
>
> --
> Carsten (3600), HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser
> mødes med en gunstig lejlighed....
>
>



Carsten Finn Rasmuss~ (17-03-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Finn Rasmuss~


Dato : 17-03-05 09:13

I news:4232ccb3$0$48700$edfadb0f@dread15.news.tele.dk <Carsten Finn
Rasmussen> <cfr@c.invalid> skrev:

>
> Hvad er det bedste bud på sådant et vidunder?
>

Mange tak for de gode input. Det bliver en Cinquecento 1,1 :)
Nu skal jeg så bare lige finde den rigtige.

--
Carsten (3600), HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser
mødes med en gunstig lejlighed....



Hans Paulin (17-03-2005)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 17-03-05 10:22

Carsten Finn Rasmussen skrev:

> Mange tak for de gode input. Det bliver en Cinquecento 1,1 :)
> Nu skal jeg så bare lige finde den rigtige.

Da den kom på markedet skrev MOTOR at den var svær at få i bakgear - anyone?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm



Søren C. Fischer (17-03-2005)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 17-03-05 10:42

Hans Paulin skrev:

> Carsten Finn Rasmussen skrev:
>
>> Mange tak for de gode input. Det bliver en Cinquecento 1,1 :)
>> Nu skal jeg så bare lige finde den rigtige.
>
> Da den kom på markedet skrev MOTOR at den var svær at få i bakgear -
> anyone?

Det synes jeg nu ikke er noget problem....
Men hverken Cinquecento eller Seicento har sådan en 500.000-kroners
gearkasse som en stor luksusbil hvor tingene kører som kniv i smør

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
Fiat Seicento Sporting Abarth
Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk


Hans Paulin (17-03-2005)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 17-03-05 11:09

Søren C. Fischer skrev:

> Det synes jeg nu ikke er noget problem....

Nå, okay!

> Men hverken Cinquecento eller Seicento har sådan en 500.000-kroners
> gearkasse som en stor luksusbil hvor tingene kører som kniv i smør

Weird!?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm



Søren C. Fischer (18-03-2005)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 18-03-05 23:07

Hans Paulin skrev:

> Søren C. Fischer skrev:
>
>> Det synes jeg nu ikke er noget problem....
>
> Nå, okay!
>
>> Men hverken Cinquecento eller Seicento har sådan en 500.000-kroners
>> gearkasse som en stor luksusbil hvor tingene kører som kniv i smør
>>
>
> Weird!?

Overhovedet ikke weird
Det var blot en konstatering af at heller ikke gearkassen super-duper-luksus

Der ER jo en billig bil (dermed overhovedet ikke sagt, at det er en dårlig
bil!)

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
Fiat Seicento Sporting Abarth
Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk


Hans Paulin (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 19-03-05 10:17

Søren C. Fischer skrev:

> Overhovedet ikke weird
> Det var blot en konstatering af at heller ikke gearkassen
> super-duper-luksus
> Der ER jo en billig bil (dermed overhovedet ikke sagt, at det er en
> dårlig bil!)

Vi er fuldstændig enige
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm



Søren C. Fischer (17-03-2005)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 17-03-05 10:45

Carsten Finn Rasmussen skrev:

> I news:4232ccb3$0$48700$edfadb0f@dread15.news.tele.dk <Carsten Finn
> Rasmussen> <cfr@c.invalid> skrev:
>
>>
>> Hvad er det bedste bud på sådant et vidunder?
>>
>
> Mange tak for de gode input. Det bliver en Cinquecento 1,1 :)
> Nu skal jeg så bare lige finde den rigtige.

Hmmmm
Et hurtigt gennemsyn af Bilbasen.dk og DBA får mig til at blive lidt i
tvivl.... De er dælme svære at finde til max. 30k
40.000 hedder det vist hvis det skal være en Cinq Sporting som ikke har
rundet 150.000km

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
Fiat Seicento Sporting Abarth
Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk


Carsten Finn Rasmuss~ (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Finn Rasmuss~


Dato : 19-03-05 12:24

I news:4232ccb3$0$48700$edfadb0f@dread15.news.tele.dk <Carsten Finn
Rasmussen> <cfr@c.invalid> skrev:

> Hej NG.
>
> Er i øjeblikket ejer af en Honda 2,2EXri Automatic. Den drikker benzin
> som min nabo drikker bajere, og koster en bondegård i reservedele.
>
> P.g.a. ændret økonomi, skal den skiftes ud til en lille bil til max.
> kr.
> 30.000, der kører tættest muligt på 100 km/l og koster tæt på kr. 0 i
> vedligehold/reparation.
>
> Hvad er det bedste bud på sådant et vidunder?
>

Så er den købt :)
Det endte med denne:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showad.asp?id=608909&page=1

Jeg takker alle i gruppen for gode input og gode råd. De har vist sig
meget nyttige, og gjort det nemmere at vælge. Specielt tak til Søren C.
Fisher.

Jeg må give Anneli ret i, at selv om en bil er lille og billig, behøver
den bestemt ikke være kedelig. Mine to sidste biler har været Rover 3500
SD1 og Honda2,2XRi, så det var med noget blandede følelser jeg satte mig
ind i en mini. Indrømmet, der er ikke meget limousine over den, men
Fiat'en overrasker positivt. Den er faktisk rigtig sjov at køre :)
De 54 hk (det er jo ikke engang en halv motor) virker overraskende
kvikke og villige. De kunne ligefrem friste en gammel tølper som jeg til
lidt 'husmandsræs' på de små veje ;)

Det er også rigtigt, at man skal prøve nogle stykker. De kører meget
forskelligt afhængigt af, hvordan der er blevet vedligeholdt.

Jeg er sikker på, at jeg og Fiat'en vil få mange gode/sjove kilometer på
de danske veje, og i det næste halve år, vil jeg grine som en flækket
træsko, hvergang jeg kører _forbi_ en benzintank :)

--
Carsten (3600), HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser
mødes med en gunstig lejlighed....



Carsten Finn Rasmuss~ (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Finn Rasmuss~


Dato : 19-03-05 12:48

I news:423c0c50$0$282$edfadb0f@dread11.news.tele.dk <Carsten Finn
Rasmussen> <cfr@c.invalid> skrev:

> I news:4232ccb3$0$48700$edfadb0f@dread15.news.tele.dk <Carsten Finn
> Rasmussen> <cfr@c.invalid> skrev:
>

Lige et tillægsspørgsmål:
Hvor langt kan man forvente at en sådan Fiatmotor holder, hvis man
nusser lidt om den?
250k?

--
Carsten (3600), HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser
mødes med en gunstig lejlighed....



Søren C. Fischer (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 19-03-05 13:30

Carsten Finn Rasmussen skrev:
> Så er den købt :)
> Det endte med denne:
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showad.asp?id=608909&page=1

Tillykke tillykke

> Specielt tak til Søren
> C. Fisher.

Velbekomme da

> Den er faktisk rigtig sjov
> at køre :)

Præcist - dem der siger det modsatte har ikke prøvet en

> De 54 hk (det er jo ikke engang en halv motor) virker overraskende
> kvikke og villige. De kunne ligefrem friste en gammel tølper som jeg
> til lidt 'husmandsræs' på de små veje ;)

Lidt småtricks får den let op på flere
Se f.eks. denne debat:
http://www.fiatklubdanmark.dk/viewtopic.php?t=6819
Der er en del af indlæggene der handler om netop 1.1-motoren som vores
(Min er idag rullet til 68,5hk og 98NM med opboret gasspjæld og supersprint
udstødning som eneste ændringer)

> Det er også rigtigt, at man skal prøve nogle stykker. De kører meget
> forskelligt afhængigt af, hvordan der er blevet vedligeholdt.

Ja, det er forbavsende HVOR stor forskel der kan være ik ??

> Jeg er sikker på, at jeg og Fiat'en vil få mange gode/sjove kilometer
> på de danske veje, og i det næste halve år, vil jeg grine som en
> flækket træsko, hvergang jeg kører _forbi_ en benzintank :)

Lige nøjagtigt sådan har jeg det også
Jeg solgte min Cinq for nogle år siden, og al den tid jeg kørte Fiat Brava
savnede jeg den lille... Så her i januar skiftede jeg tilbage til en Fiat
Seicento Sporting
I sidste uge løb jeg dog tør for benz kun 1.5 km fra den tank hvor jeg havde
planlagt, at fylde den op... Jeg havde kørt 595 km da den slog over i
Kænguru-mode, så man KAN altså godt få den ned på under 17 på en liter

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
Fiat Seicento Sporting Abarth
Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk


Carsten Finn Rasmuss~ (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Finn Rasmuss~


Dato : 19-03-05 16:13

I news:423c1b49$0$238$14726298@news.sunsite.dk <Søren C. Fischer>
<soren@fischer.as.invalid> skrev:

> Carsten Finn Rasmussen skrev:
>> Så er den købt :)
>> Det endte med denne:
>> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showad.asp?id=608909&page=1
>
> Tillykke tillykke

Takker

>
>
> Lidt småtricks får den let op på flere
> Se f.eks. denne debat:
> http://www.fiatklubdanmark.dk/viewtopic.php?t=6819
> Der er en del af indlæggene der handler om netop 1.1-motoren som
> vores (Min er idag rullet til 68,5hk og 98NM med opboret
> gasspjæld og supersprint udstødning som eneste ændringer)

Jeg tror nu at jeg og "Lynet" skal bruge nogle uger på at lære hinanden
at kende, inden vi skrider til konstruktive ændringer. Jeg er jo heller
ikke nogen 'sprinter' mere ;)
Jeg glæder mig faktisk lige så meget som jeg glædede mig til at få
Roveren på gaden. Udsigten til at 'lide afsavn' ved at skigte til en
mini, er faktisk blevet til forventning.
Det er ikke så ringe endda ;)


Hvis den senere skal 'motiveres' til lidt mere liv, lyder det som en
nem, billig og skånsom måde at vække den på. Det vækker minder om
åndedrætsbesværede knallerter :)

Er det stadig med +17 km/l ?
Jeg mener: Mere luft = mere benzin for at bevare det rigtige
blandingsforhold.

>
>> Det er også rigtigt, at man skal prøve nogle stykker. De kører meget
>> forskelligt afhængigt af, hvordan der er blevet vedligeholdt.
>
> Ja, det er forbavsende HVOR stor forskel der kan være ik ??
>

Det er faktisk ufatteligt, hvad rettidig omhu og kærlig pleje kan betyde
for køreoplevelsen i en brugt bil. To biler der tilsyneladende er ens
med hensyn til alder og km på uret, kan opleves som to vidt forskellige
modeller. Det har virkeligt overrasket mig meget. Jeg kan kun
understrege dit råd om at prøve nogle stykker. De kan være som nat og
dag, og det er bestemt ikke altid forhandlerles der er de bedste.

> Jeg solgte min Cinq for nogle år siden, og al den tid jeg kørte Fiat
> Brava savnede jeg den lille... Så her i januar skiftede jeg tilbage
> til en Fiat Seicento Sporting

Det kan jeg godt forstå. Brava er jo 'kun' en billig/fornuftig bil. Den
lille er også en sjov bil :)

> I sidste uge løb jeg dog tør for benz kun 1.5 km fra den tank hvor
> jeg havde planlagt, at fylde den op...

Så tager man den vel bare i lommen, og bærer den frem til nærmeste tank
;)

--
Carsten (3600), HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser
mødes med en gunstig lejlighed....



Søren C. Fischer (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 19-03-05 16:50

Carsten Finn Rasmussen skrev:
> Er det stadig med +17 km/l ?
> Jeg mener: Mere luft = mere benzin for at bevare det rigtige
> blandingsforhold.

Nej nej, jeg kan sagtens få den til at gå 13 km/l nu

> Jeg kan
> kun understrege dit råd om at prøve nogle stykker. De kan være som
> nat og dag, og det er bestemt ikke altid forhandlerles der er de
> bedste.

Det er også min erfaring.
Rådet med at prøve mere end 1 er faktisk det bedste råd man kan give med
Cinq/Sei; bortset fra de små finurlige detaljer som f.eks. kølesystemet...

> Så tager man den vel bare i lommen, og bærer den frem til nærmeste
> tank ;)

Hehe

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
Fiat Seicento Sporting Abarth
Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk


Carsten Finn Rasmuss~ (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Finn Rasmuss~


Dato : 19-03-05 19:01

I news:423c4a25$0$243$14726298@news.sunsite.dk <Søren C. Fischer>
<soren@fischer.as.invalid> skrev:

>
>> Så tager man den vel bare i lommen, og bærer den frem til nærmeste
>> tank ;)
>
> Hehe

Lov mig nu at lade være med at grine, men kan man få en 'jydekrog' til
sådan en?

--
Carsten (3600), HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser
mødes med en gunstig lejlighed....



Søren C. Fischer (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 19-03-05 19:17

Carsten Finn Rasmussen skrev:

> I news:423c4a25$0$243$14726298@news.sunsite.dk <Søren C. Fischer>
> <soren@fischer.as.invalid> skrev:
>
>>
>>> Så tager man den vel bare i lommen, og bærer den frem til nærmeste
>>> tank ;)
>>
>> Hehe
>
> Lov mig nu at lade være med at grine, men kan man få en 'jydekrog' til
> sådan en?

Jada - men den må ikke trække alverden...
400 kilo hvis hængeren har bremser så vidt jeg husker....
Og 325 uden...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
Fiat Seicento Sporting Abarth
Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk


Anneli (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Anneli


Dato : 19-03-05 15:19


"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse
news:423c0c50$0$282$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Hej Carsten!

> Så er den købt :)
> Det endte med denne:
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showad.asp?id=608909&page=1

Kæmpe tillykke, den ser fin ud! Og så endda en gul :0) Min er sådan
lysegrønblåmetallic-agtig. Jeg håber, at du får stor glæde af din lille
bil :0)

--
Stor hilsen Anneli
Suzuki LS 650 Savage :0)
Fiat Cinquecento Lusso 0,9
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=36
DMCN # 429


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste