argh - Ny kofanger, men i en anden farve!
Fra : Ukendt

Dato : 12-03-05 10:43

Nå, så fik jeg monteret en ny kofanger på Mazda 6'eren.

Lige til at starte på lagde jeg ikke mærke til det, men faktisk har
kofangeren en noget mørkere nuance af den "Contrail Silver" resten af bilen
har, og faktisk nok til at man kan se det tydeligt :(

Farven er mere grønlig en resten.

Jeg har kontaktet Mazda, og arbejdet skal gøres om - og denne gang skal
maleren have bilen.

Lidt trælst

Lars B

Fra : Deaster

Dato : 12-03-05 17:26

Lars B. Jensen wrote:

> [...]
>
> Farven er mere grønlig en resten.
>
> Jeg har kontaktet Mazda, og arbejdet skal gøres om - og denne gang

Øhhh, vil det sige at maleren i første omgang har malet kofangeren uden
nogensinde at have set bilen ?

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : Henning

Dato : 12-03-05 20:41

On 12 Mar 2005 16:25:55 GMT, "Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote:

>Øhhh, vil det sige at maleren i første omgang har malet kofangeren uden
>nogensinde at have set bilen ?

Ja, det er ganske normalt. Nyere biler har en unik farvekode, denne
kode bruger maleren blot til at blande sin farve og sprøjte den
pågældende del. Derefter kommer delen tilbage til pladeværkstedet, som
monterer delen.
Jeg har fået skiftet bagkofanger på min gamle Mazda 3-4 gange, der var
aldrig problemer med farvenuancer.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-05 16:13

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-05 16:14

> Øhhh, vil det sige at maleren i første omgang har malet kofangeren uden
> nogensinde at have set bilen ?

Jeps. Det er en 1 1/2 måned gammel vogn, så de regnede med bare at kunne
gøre det ud fra farvekoden, som Henning skriver.

> --
> Deaster

Lars B