Så skruer Hyundai vist bissen på..?
Fra : BJ

Dato : 12-03-05 01:30

Så den nye Hyundai på gaden i dag.

De er dæleme kommet efter det:

http://www.hyundai.dk/

--
Bjørn J.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 12-03-05 01:49

BJ wrote:
> Så den nye Hyundai på gaden i dag.
>
> De er dæleme kommet efter det:
>
> http://www.hyundai.dk/

Ja, den ser meget lækker ud, selvom jeg nok synes at instrumenterne er
lidt for overgjorte. Rigtigt pænt udstyret for en bil til 260.000,-
Men en 2.4 liters motor der kun giver 11.8 km/l, er det ikke lidt
utidssvarende?

Mvh.

Fra : BJ

Dato : 12-03-05 02:01

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men en 2.4 liters motor der kun giver 11.8 km/l, er det ikke lidt
> utidssvarende?

Joooeee .. det kan man da godt sige, men du har vel rundt regnet 100.000 kr.
at gøre godt med .... dem du har sparet for at få en tilsvarende bil i et
mere anerkendt mærke.

Måske Hyundai har været mere ærlige i deres opgivelser end andre ellers
er...

Jeg vil ned og se på den.

Det ser ud til at være en rigtig værdig afløser på fruens Clio II, når nu
hun rigtig begynder at æde kilometer igen.

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 12-03-05 08:52

On Sat, 12 Mar 2005 02:01:19 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Jeg vil ned og se på den.
>Det ser ud til at være en rigtig værdig afløser på fruens Clio II, når nu
>hun rigtig begynder at æde kilometer igen.

Ja køb du roligt en Getz. 3 af mine medarbejdere har een fra '04/'05
og ejerne er enormt glade for bilen. Kører endda rask væk 20 km/l...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-03-05 09:59

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Ja køb du roligt en Getz. 3 af mine medarbejdere har een fra '04/'05
> og ejerne er enormt glade for bilen. Kører endda rask væk 20 km/l...

Har de 3 indkøbt et fælles automobil, eller har de hver sin?

Eller er det en firmapotte, måske?

Ellers vil jeg sige, at rustbeskyttelse er en god ting, også på Hyundai.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Mogens

Dato : 12-03-05 11:11

On Sat, 12 Mar 2005 09:59:14 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Har de 3 indkøbt et fælles automobil, eller har de hver sin?

Kunne godt misforståes :)

>Eller er det en firmapotte, måske?

Nope

De har hver købt een, fordi den første køber/kollega var vildt
begejstret for sin nyerhvervelse...

Fra : Allan Pedersen

Dato : 13-03-05 20:51

Jeg synes der er visse ligheder mellem den og den nye Audi A6...

Men flot bil helt sikkert!

/Allan Pedersen

Fra : Henrik B.

Dato : 14-03-05 15:29

"Allan Pedersen" <pioneer@pie.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg synes der er visse ligheder mellem den og den nye Audi A6...

Ja, i profil kan man sige at Audi's designteam ikke har levet forgæves.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Non-Desperado

Dato : 12-03-05 16:32

Mogens <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev:

>Ja køb du roligt en Getz. 3 af mine medarbejdere har een fra '04/'05
>og ejerne er enormt glade for bilen. Kører endda rask væk 20 km/l...

Damn. det har min Getz 1,3 fra '04 kun præsteret én gang og det
var i tilkørselsperioden.
Nu ligger den på 13 -15 km/l (vinterkørsel og en del korte
byture....men alligevel)

Non-Desperado

Fra : John Sahl

Dato : 12-03-05 08:51

BJ wrote:
> Jeg vil ned og se på den.

Tag lige for sjov en tur i deres Coupé når du er der nede, det er
sgu en dejlig bil. Det er ingen racer, men den kører bare skide godt.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-03-05 09:21

> Jeg vil ned og se på den.
>
> Det ser ud til at være en rigtig værdig afløser på fruens Clio II, når nu
> hun rigtig begynder at æde kilometer igen.

De begynder at gøre det rigtig godt, man risikere at snyde sig selv, hvis
man ikke "kigger den vej"... . Og de giver en fabriks-garanti som er "second
to non", de tør stå ved deres produkt- ikke noget "fis" med at holde sig
til købeloven, hvor man langthenadvejen er afh. af "goodwill" :-//.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 12-03-05 04:03

> [...]
> lidt for overgjorte. Rigtigt pænt udstyret for en bil til 260.000,-
> Men en 2.4 liters motor der kun giver 11.8 km/l, er det ikke lidt

Det er vel en normal økonomi for sådan en slæde, jeg kan i hvert fald ikke
lige se andre sammenlignelige biler (størrelse, motorstørrelse, ydelse,
vægt) som gør det stort anderledes.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-05 10:38

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men en 2.4 liters motor der kun giver 11.8 km/l, er det ikke lidt
> utidssvarende?

Det er da nogenlunde det samme for min 2.3L

> Mvh.

Lars B
Mazda 6 Sport

Fra : Frederik

Dato : 12-03-05 12:06

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> wrote in message
> "Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er da nogenlunde det samme for min 2.3L

> Lars B
> Mazda 6 Sport

Berlingske omtalte det også som et højt forbrug.

Det forstår jeg ikke rigtigt. Biler med tilsvarende effekt gør det vel ikke
stort bedre.

NB. Jeg skrev biler, så diesel tæller ikke. ;)

MVh.

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-05 12:12

"Frederik" <f.caroe @suf.nu> skrev i en meddelelse

> "Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> wrote in message

> Berlingske omtalte det også som et højt forbrug.
>
> Det forstår jeg ikke rigtigt. Biler med tilsvarende effekt gør det vel
> ikke stort bedre.

Næh, enig - det ligger vist der omkring normalt...

> NB. Jeg skrev biler, så diesel tæller ikke. ;)

Diesel.... er det ikke noget man fyrer med!?!? :)

> Frederik

Lars B

Fra : Brian

Dato : 12-03-05 18:34

Hejsa!

Frederik tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Berlingske omtalte det også som et højt forbrug.

Udfra deres resultat fra testen, eller det opgivne tal ?

> Det forstår jeg ikke rigtigt. Biler med tilsvarende effekt gør det
> vel ikke stort bedre.

Synes også det lyder fint, hvis det er blandet kørsel.

> NB. Jeg skrev biler, så diesel tæller ikke. ;)

Tøf tøf.....

/Brian - med 0,1 mere motor og 10km/l

Fra : Kim Kristensen

Dato : 12-03-05 03:55

> Så den nye Hyundai på gaden i dag.
>
> De er dæleme kommet efter det:
>
> http://www.hyundai.dk/
>
> --
> Bjørn J.

Ja den ser skam fin ud. Jan W har også før fremhævet den som værende et
tilsyneladende godt tilbud, det tror jeg også den er uden dog at have været
i nærheden af den.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 12-03-05 10:38

BJ wrote:
> Så den nye Hyundai på gaden i dag.
>
> De er dæleme kommet efter det:
>
> http://www.hyundai.dk/

Flot bil, men man kan godt se, at deres designer har været glad for Ford
Mustang.

Eller det er måske kun mig der kan se det?

/Rasmus

Fra : Steen Suder

Dato : 12-03-05 12:20

Rasmus Lauritsen wrote:

> Flot bil, men man kan godt se, at deres designer har været glad for
> Ford Mustang.
>
> Eller det er måske kun mig der kan se det?

Jeg synes den ligner den Mazda6, der holder i indkørslen her

--
Steen Suder

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-05 12:29

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes den ligner den Mazda6, der holder i indkørslen her

Jeg er faktisk enig - den kan godt lige ved første øjekast minde om
6'eren...

> --
> Steen Suder

Lars B

Fra : Kim Kristensen

Dato : 12-03-05 11:29

> Så den nye Hyundai på gaden i dag.
>
> De er dæleme kommet efter det:
>
> http://www.hyundai.dk/
>
> --
> Bjørn J.

" Nye Hyundai Sonata er tilgjengelig i Norge i versjonen 2,4 GLS, som
beskrevet, for rett i underkant av 370.000 kroner. "

Mon ikke ovenstående er en fejl, Norge plejer da at ligge tættere på de
danske priser. Det er nappet fra en lille præsentation af den som er her
http://www.dinside.no/php/art.php?id=210486

Med venlig hilsen Kim

Fra : BJ

Dato : 12-03-05 13:16

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Mon ikke ovenstående er en fejl, Norge plejer da at ligge tættere på de
> danske priser. Det er nappet fra en lille præsentation af den som er her

Det må det være.

Den jeg så i grevskabet, havde den danske pris klistret på med store tal.

--
Bjørn J.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 12-03-05 17:40

> [...]
>
> Det må det være.
>
> Den jeg så i grevskabet, havde den danske pris klistret på med store tal.

Ja det må vist være en fredag eftermiddag med hjemmebrændt på bordet at de
har skrevet om de priser, de 260K i DK fremgår jo også af den danske
hjemmeside.

Med venlig hilsen Kim

Fra : TDN

Dato : 12-03-05 12:03

> Så den nye Hyundai på gaden i dag.
>
> De er dæleme kommet efter det:
>
> http://www.hyundai.dk/
>
> --
> Bjørn J.

Prøvekørsel/test fra Århus Stiftstidende:

http://www.stiften.dk/artikel:aid=204216

Mvh
Thomas

Fra : lasse

Dato : 12-03-05 14:47

"TDN" <tdn.fjern.dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse

> Prøvekørsel/test fra Århus Stiftstidende:
>
> http://www.stiften.dk/artikel:aid=204216
>
> Mvh
> Thomas
>har lige prøvet den nye hyundai sonata masser af plads og lækkert udstyr
>kører særdelet godt så absolut værd at overveje at bytte min gamle sonata
>2,5 v6 til den nye model her , kan kun sige til at andre intresserede
>skulle prøve den, i bliver ikke skuffet og hvis det ikke er nok motorkraft
>i den så kommer den også med en 3,3l på 236hk til juni til ca 350k ifølge
> [...]

mvh lasse

Fra : BJ

Dato : 12-03-05 16:41

"lasse" <stub1@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]

Har lige været oppe og se den.

Billederne lyver ikke, det er en ganske flot/pæn bil.

Dog er der indbygget en mindre katastrofe.

Ham har lavet sædeskinnerne efter størrelsen af koreanere.

Jeg kørte førerstolen helt tilbage og der var oceaner af benplads til
bagsædepassageren.

Jeg sad med rattet oppe i maven og benene krøllet sammen som i en barnevogn.

Et velment råd. Få omgående enten lavet tillægsskinner og lad dem være
standard på de næste produktioner.

Bilen vil ellers ikke appellere til det "rejsende folk", da ét er fantastisk
økonomi (3 års garanti med ubegrænset kilometer, 6 års rust), ét andet er om
man overhovedet kan krænge sig ned bag rattet som
"gennemsnits_højde_rejsende".

--
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-03-05 17:14

On Sat, 12 Mar 2005 16:40:34 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

> [...]

>bagsædepassageren.
>
>Jeg sad med rattet oppe i maven og benene krøllet sammen som i en barnevogn.

Du go'este!?

Og du som jo kun er et lille fnug? Hvad vil det ikke resultere i, hvis
der kom en voksen mand forbi? *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 12-03-05 17:17

KLIP

> Og du som jo kun er et lille fnug? Hvad vil det ikke resultere i, hvis
> der kom en voksen mand forbi? *LOL*

Så udløses air bag'n...)

--
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-03-05 17:23

On Sat, 12 Mar 2005 17:17:06 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>KLIP

>Så udløses air bag'n...)

>--

Jow, men fra hvilken side?

Den i rattet eller den i føreren? ,-)

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 12-03-05 17:25

KLIP

> Den i rattet eller den i føreren? ,-)

Jeg er overbevist om, de mødes på midten i et altomfavnende knald...

--
Bjørn J.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 12-03-05 17:52

> [...]
om
> man overhovedet kan krænge sig ned bag rattet som

Ja det er sådan en feature man må ned og have hands-on (eller hedder det
ass-on) for at opdage. På billedet i stiftens test ser det ikke ud til at
der er meget mere at gi' af hvis det skal være voksne på bagsædet, på det
der står under billedet kunne det tyde på at forsædet ikke er helt tilbage.
Så hvis sædet kan komme længere tilbage (end på billedet) er der næppe
mulighed for at flytte/forlænge forsædeskinner, uden der bliver klemt på
bagperronen.

Med venlig hilsen Kim

Fra : BJ

Dato : 12-03-05 17:53

> [...]

> Så hvis sædet kan komme længere tilbage (end på billedet) er der næppe
> mulighed for at flytte/forlænge forsædeskinner, uden der bliver klemt på

Det er helt tilbage på billedet.

Morale: Det er nemmere at flytte et sæde frem end at banke på endestoppet
uendeligt langt fra bagsædet.

De fleste landevejsrejsende har desuden ikke nogen på bagsædet. Det er fyldt
op med alskens IT og andet "skrammel"..

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 12-03-05 17:57

On Sat, 12 Mar 2005 17:53:19 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>De fleste landevejsrejsende har desuden ikke nogen på bagsædet. Det er fyldt
>op med alskens IT og andet "skrammel"..

Så vil det da være tåbeligt at købe en vogn på hvide plader. Køb en
Volvo V8 istedet: http://www.fb.se/volvo/data/popup.html
Skrue op!

Fra : BJ

Dato : 12-03-05 18:04

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så vil det da være tåbeligt at købe en vogn på hvide plader. Køb en
> Volvo V8 istedet: http://www.fb.se/volvo/data/popup.html
> Skrue op!

Jeg har vist for et pænt stykke tid siden linket til en tilsvarende
lydoplevelse.

Jeg finder det uanstændigt at tilbyde en landevejsrejsende en firmabeskattet
bil på gule plader.

Hvad der købes ind til direktionsgangen er et, hvad andre skal køre i, er
noget ganske andet.

Se blot på, hvad "økonomidirektøren" må "nøjes" med..?..

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 12-03-05 18:18

On Sat, 12 Mar 2005 18:03:57 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Jeg har vist for et pænt stykke tid siden linket til en tilsvarende
>lydoplevelse.

Skulle jeg have nævnt "dit link" da?
Beklager i så fald - jeg følger ikke så meget gruppen mere.

>Jeg finder det uanstændigt at tilbyde en landevejsrejsende en firmabeskattet
>bil på gule plader.

OK - dén holdning ahr jeg så ikke...
Det var også set ift. dig.

>Hvad der købes ind til direktionsgangen er et, hvad andre skal køre i, er
>noget ganske andet. Se blot på, hvad "økonomidirektøren" må "nøjes" med..?

Hvor?

Fra : BJ

Dato : 12-03-05 18:27

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> OK - dén holdning ahr jeg så ikke...
> Det var også set ift. dig.

Er man en på hjemmefronten en såkaldt børnefamilie, er det en noget elendig
løsning.

At du og jeg ikke kan katogoriseres som værende en børnefalie i dag, gør at
vi kan tillade os at fravælge bagsædet.

Så pyt, når bare du og jeg er anstændigt kørende..)

> Hvor?

Vælg selv, det grundlæggende er, jo færre kilometer des større bil og
vigtigheden af at firmaets udsendte er velfungerende må så henlægges til de
såkaldte IT-hjælpemidler, for en lille "pissepotte" giver det ikke.

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 12-03-05 19:05

On Sat, 12 Mar 2005 18:26:45 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Er man en på hjemmefronten en såkaldt børnefamilie, er det en noget elendig
>løsning.

Jow jow...

>At du og jeg ikke kan katogoriseres som værende en børnefalie i dag, gør at
>vi kan tillade os at fravælge bagsædet. Så pyt, når bare du og jeg er anstændigt kørende..)

Jep!

Nuvel - jeg ville godt "nøjes" med en Seat Altea 2.0 TDI 140 Stylance
DSG van, hvis det var. Og så stadig min Camaro Z28 "for sjov".

Fra : Ole Thomsen

Dato : 12-03-05 19:31

Mogens wrote:

> Nuvel - jeg ville godt "nøjes" med en Seat Altea 2.0 TDI 140 Stylance
> DSG van, hvis det var.

Jeg var ude at prøve en lille tur i den i går.

Det var en rigtig positiv oplevelse. Eneste minuser var lidt vel meget
støj/resonans fra varerummet og sæder som er bygget til folk med mindre
tværmål over hofter og bryst end jeg.

Forhandleren påstod at støjen tilsyneladende var mindre i den nye Toledo
van, men var selv uforstående over hvorfor. Derudover var de ved at
prøve sig frem med noget støjisolering, måtter, blygummi osv.

Spooky oplevelse at gearskifte primært opdages ved at iagttage
omdrejningstælleren

Jeg synes det er et fund til prisen.

Ole Thomsen

Fra : Mogens

Dato : 12-03-05 21:02

On Sat, 12 Mar 2005 19:31:20 +0100, "Ole Thomsen" <ot@networks.dk>
wrote:

>Jeg var ude at prøve en lille tur i den i går.

Hvor i landet?

>Det var en rigtig positiv oplevelse. Eneste minuser var lidt vel meget
>støj/resonans fra varerummet og sæder som er bygget til folk med mindre
>tværmål over hofter og bryst end jeg.

Jeg er ret alm., men 2 m i højden.

>Spooky oplevelse at gearskifte primært opdages ved at iagttage
>omdrejningstælleren

OK

>Jeg synes det er et fund til prisen.

Ja det virker sådan

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-03-05 22:41

> Ja det virker sådan

Hvad koster´n...?

/Jan W Nielsen

Fra : Ole Thomsen

Dato : 13-03-05 08:11

Jan W Nielsen wrote:

> Hvad koster´n...?

160Kkr. ex.moms

http://www.seat.dk/pdf/pdf/alteavanpriser.pdf

Ole Thomsen

Fra : Ole Thomsen

Dato : 13-03-05 08:08

Mogens wrote:

> Hvor i landet?

I Bramming.

> Jeg er ret alm., men 2 m i højden.

Ditto, på nær et par cm.

Højden var ikke et problem, heller ikke selv om jeg har mest bukket om
til ben.

Ole Thomsen

Fra : Frederik

Dato : 13-03-05 11:34

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote in message

> Hvor i landet?

> Jeg er ret alm., men 2 m i højden.

> OK

> Ja det virker sådan
>
> Mvh

Er selv små 2 meter og sad fremragende i Altea'en..

Nu må jeg jo nødtvungent indrømme, at jeg er lidt af et fysisk
pragteksemplar, så min popo havde ingen problemer... :)

Spøg til side, hvis jeg skulle købe en i dag, ville den stå meget højt på
listen.

Mvh.

Frederik

Fra : Ole Thomsen

Dato : 13-03-05 15:09

Frederik wrote:

> Er selv små 2 meter og sad fremragende i Altea'en..
>
> Nu må jeg jo nødtvungent indrømme, at jeg er lidt af et fysisk
> pragteksemplar, så min popo havde ingen problemer... :)

Ja jeg er på min side kun glad for at have noget at skubbe tissetrolden
godt ind med

Ole Thomsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 12-03-05 19:01

> "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse

> KLIP
>
> Det er helt tilbage på billedet.

Okay, jeg har kun et sølle billede at bedømme efter.

> Morale: Det er nemmere at flytte et sæde frem end at banke på endestoppet
> uendeligt langt fra bagsædet.

Helt enig.

> De fleste landevejsrejsende har desuden ikke nogen på bagsædet. Det er
> [...]
Sandt nok, nå bølgerne går højt har jeg ud over mobilen og en taske også en
bærbar med. Det er nå familien skal mokkes ind i bilen i fritiden at der
bliver brug for den ekstra plads, junior som lige er fyldt 13 er vokset
moderen på 176 cm over hovedet. Så nå familien skal i skoven skal gryden her
i huset rumme fire individer på mellem 167 og 186 cm i højden.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-03-05 18:19

> Ja det er sådan en feature man må ned og have hands-on (eller hedder det
> ass-on) for at opdage.

Nu er Bjørn altså en af de største mænd i Danmark..

> 'På billedet i stiftens test ser det ikke ud til at
> der er meget mere at gi' af hvis det skal være voksne på bagsædet

Det skulle være meget mærkeligt - den er større end den gamle Sonata, som
jeg med 3 kammerater kørte til Frankrig i, og der var der rigtig meget plads
bagi - det var noget, som vi talte om, og som vi var glade for på turen.

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 12-03-05 18:22

KLIP

Selv Mercedes Benz har lært at lave stoleskinner som kan skydes
tilstrækkelig langt tilbage.

De havde også problemer for år tilbage og selve pladsen i potterne er nu
ikke blevet større, hverken foran eller bagved.

--
Bjørn J.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 12-03-05 19:42

> Nu er Bjørn altså en af de største mænd i Danmark..

Bummelummelummelum her kommer.. jeg ved godt at han optager mere plads
end de fleste, måden man sidder på i bilen er jo også meget forskelligt fra
nærmest liggende til "spisebordstol".

> [...]
plads
> bagi - det var noget, som vi talte om, og som vi var glade for på turen.

De har formegentlig udnyttet de større rammer til mere kabineplads, men det
kan man ikke være sikker på.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Michael Nielsen

Dato : 12-03-05 18:25

"lasse" <stub1@mail.dk> wrote in message

> [...]

Hold da k... Her i kartoffellandet Norge koster 2,4-literen fra ca.
370.000,- (iflg. DinSide.no). Med en 3,3-liter V6, tør jeg ikke tænke på,
hvad prisen vil være... men gætter på små 500-550.000,-. Det pladserer så
bilen i et prissegment, den måske ikke hører helt hjemme i.

--
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-03-05 16:46

> De er dæleme kommet efter det:

Helt afgjort - jeg regner med at tage ud for at se på en i morgen - kun for
at se, hvor langt de er nået.

Det er fuldkommen vildt meget bil for pengene - og det er ikke længere
dårligere bil, tror jeg.

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 12-03-05 16:49

KLIP

> Det er fuldkommen vildt meget bil for pengene - og det er ikke længere
> dårligere bil, tror jeg.

Jep, nope, se blot på garantien.

3 år med fuld garanti og ubegrænset kilometer, til en beskattet pris som er
100.000,- kr. mindre end den nærmeste Mondeo med en mindre kraftfuld motor.

Biladministrationerne vil givetvis stå i kø.

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 12-03-05 17:00

On Sat, 12 Mar 2005 16:49:02 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Biladministrationerne vil givetvis stå i kø.

Tja' - køber kun tysk :)

Fra : BJ

Dato : 12-03-05 17:04

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tja' - køber kun tysk :)

Kan godt huske det.

Min egen daværende direktør, kørte i Volvo.

Det blev bemærket *hver gang*.

Jeg tror tiderne dog har ændret sig i takt med udflytningen af
produktionsfacilliter samt mere fokus på intern økonomi og ikke mindst
beskatningsgranden af medarbejde med "fri" vogn.

Ellers er der sgú noget riv_rav_ruskende galt.

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 12-03-05 17:06

On Sat, 12 Mar 2005 17:04:06 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Kan godt huske det. Min egen daværende direktør, kørte i Volvo.

Gør min også -> Volvo S80 2.9. Købt brugt !

>Det blev bemærket *hver gang*.

He, he...

> [...]
>beskatningsgranden af medarbejde med "fri" vogn.
>Ellers er der sgú noget riv_rav_ruskende galt.

Vi køber tysk :)

Fra : BJ

Dato : 12-03-05 17:11

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Vi køber tysk :)

Ordnung muss sein...

--
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-03-05 17:21

On Sat, 12 Mar 2005 17:05:59 +0100, Mogens
<nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

>Gør min også -> Volvo S80 2.9. Købt brugt !

>He, he...

>Vi køber tysk :)

>--

Det gør "vi" også. Nede i afdelingen under 3500 kg.

Passat til underkulierne og Audi til overkulierne.

DAF til dem der har læst videre. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 12-03-05 17:23

KLIP

> Det gør "vi" også. Nede i afdelingen under 3500 kg.

Nu gør 2 svaler jo ingen sommer .....

--
Bjørn J.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 12-03-05 17:24

> Vi køber tysk :)

"Vi" har selv forhandling af Opel, Mitsubishi, Fiat, Hyundai og Chevrolet
som et datterselskab i koncernen - og "vi" kører i lidt af hvert - dog ingen
af de mærker som "vi" selv sælger
http://www.alsmotor.dk/frameset/2002_als_main.asp

Fra toppen af har "vi" et par Audi A8 6.0 mit alles, et par kedelige
Mercedes'er, en Volvo S80, og en BMW 7-"et-eller-andet" på direktionsgangen.
Som Pool-biler har "vi" angskaffet en flok Ford Focus 1.8 tdci'er.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : BJ

Dato : 12-03-05 17:28

KLIP

> [...]
> direktionsgangen.
> Som Pool-biler har "vi" angskaffet en flok Ford Focus 1.8 tdci'er.

Nu inden i kommer for godt i gang med, hvad man køre i for nuværende, så
husk lige, den nye potte er introduceret i dag.

Kommer tid kommer råd .... eller skal vi sige "kommer billigt"...?

--
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-03-05 17:43

On Sat, 12 Mar 2005 17:27:31 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

> [...]

>husk lige, den nye potte er introduceret i dag.
>
>Kommer tid kommer råd .... eller skal vi sige "kommer billigt"...?

Nu er det vel heller ikke helt ligemeget hvem indkøberen sidder i
Lions - Rotary og Loge sammen med.

Det er mit indtryk at det ofte sælger flere biler end en lav pris gør.

Jeg synes ofte man kan se ude i lokalsamfundet, hvilken af
bilforhandlerne der er medlem af de "rigtige" klubber. Forstået på den
måde at man i dette lokalområde møder uforholdsmæssigt mange biler af
et bestemt mærke, i forhold til hvad mærket har solgt på landsbasis.

Et enkelt eksempel, selv om det er gammelt:

Min salig onkel kørte rundt i en Wauxhall Velox tilbage i 50'erne. Det
samme gjorde 3 andre.

Havde de noget tilfælles?

Jow. De 4 + forhandleren sad i samme sogneråd.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 12-03-05 17:48

KLIP

> Jow. De 4 + forhandleren sad i samme sogneråd.

Tiderne ændrer sig og de unge "disponenter"indkøbere" er totalt kolde i
rumpen, når der står indtjeningsmaksimering på dagsordnen.

Vi skal vel også tænke på, vi ikke fortværende kan lefle for tyskerne, når
de ikke kan styre deres økonomi og markederne samtidig flytter yderst langt
sydøst på.

Det er vel det man i mange år, har levet højt på i Europa, men det det kan
tydeligvis ikke blive ved med at holde købmandsregningerne fra døren.

Jeg ville tage konkurrencen *yderst* alvorlig (hvilket visse europæiske
bilfabrikker også gør ved at opføre ny fabrikker ude i "lokalområderne").

--
Bjørn J.

Fra : Thomas

Dato : 12-03-05 22:59

> Fra toppen af har "vi" et par Audi A8 6.0 mit alles

Godt man ikke bliver beskattet af den, men feed bil - jeg har trykket sømmet
i bund i sådan en (desværre med motor tændt og kun i neutral gear.. hehe).

2,5 mio.kr. i anskaffelse = 43 tkr. i beskatning pr. md.!!

--
Thomas Krath

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-03-05 17:13

> ikke mindst beskatningsgranden af medarbejde med "fri" vogn.

Specielt beskatningsgraden, ja - min kammerat gik specifikt efter en
Sonata - og ville gøre det igen - dog den 6-cyl udgave, hvis han kunne
overtale firmaet.

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 27-03-05 17:55

On Sat, 12 Mar 2005 01:29:48 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Så den nye Hyundai på gaden i dag.
>De er dæleme kommet efter det:
>www.hyundai.dk/

Har du læst JP idag? - ikke så go' en test/kritik, IMO...

Mvh...

Fra : BJ

Dato : 27-03-05 18:02

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Har du læst JP idag? - ikke så go' en test/kritik, IMO...

Nope, jeg springer lige på den.

--
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 27-03-05 18:15

KLIP

> Nope, jeg springer lige på den.

Først, er der overhovedet nogen familiebiler som bliver udråbt til
perfekte..?

Jeg læser: Gammel 4-trins automatgearkasse (det er Volvoens også).... støj
og finpudsning af undervogn, skarpe korte ujævnheder (har de nu været ude på
Lars Tyndskids mark og veje (min Volvo er heller ikke verdensmester i
slalomkørsel).....vindstøj og hjulstøj (kan vel klares med andre dæk) er et
spørgsmål om hvornår det træder igennem (vi må ikke køre hurtigere end 130
Km/t).

Konklusion: Perfekt er den nye Sonata ikke...men der er bestemt ikke nogen
dårlig bil og prisen gør den så interessant at Hyundai ikke bør få problemer
med at afsætte de planlagte 1.000 styk i år.

Jeg er på ingen måde blevet afskrækket af denne test/omtale.

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 27-03-05 19:54

On Sun, 27 Mar 2005 19:14:32 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

OK

>Først, er der overhovedet nogen familiebiler som bliver udråbt til
>perfekte..?

Tja'... - Passat?
(fed reklame med ham knægten, der vil ha' persiennerne til at løfte
sig i børneværelset, blot fordi han har været ude at køre med farmand)

> [...]
>dårlig bil og prisen gør den så interessant at Hyundai ikke bør få problemer
>med at afsætte de planlagte 1.000 styk i år.

Du har fat i det væsentlige, ka' jeg læse :)

>Jeg er på ingen måde blevet afskrækket af denne test/omtale.

Næ, næ - jeg synes blot, du skulle se den. Som måske kommende
potentiel køber af noget Hyundai-halløj :)

Mvh...

Fra : BJ

Dato : 27-03-05 20:12

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tja'... - Passat?
> (fed reklame med ham knægten, der vil ha' persiennerne til at løfte
> sig i børneværelset, blot fordi han har været ude at køre med farmand)

Så napper jeg Mazda 3. ... der hvor hundes tisse på bilen, men bilen så
tisser tilbage..)

> Næ, næ - jeg synes blot, du skulle se den. Som måske kommende
> potentiel køber af noget Hyundai-halløj :)

Den er jeg helt med på.. .... men der kan nu nå at dukke mere nyt
koreansk op inden købet af ny konepotte bliver ultraaktuelt.

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 27-03-05 20:15

On Sun, 27 Mar 2005 21:12:00 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Så napper jeg Mazda 3. ... der hvor hundes tisse på bilen, men bilen så
>tisser tilbage..)

Set før på een eller anden måde, IMO ?

>Den er jeg helt med på.. .... men der kan nu nå at dukke mere nyt
>koreansk op inden købet af ny konepotte bliver ultraaktuelt.

Jow jow - eller måske en V40?
Gule plader er jo udelukket, svjv/svjkd

Mvh...

Fra : BJ

Dato : 27-03-05 20:24

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Set før på een eller anden måde, IMO ?

Der er vel ikke meget reklame som ikke har været anvendt før i en eller
anden afart.

> Jow jow - eller måske en V40?

Man kan aldrig vide..

> Gule plader er jo udelukket, svjv/svjkd

Njaeee .... det skal jeg da ikke udelukke.

Planen er da at trække sig tilbage (om en 40 til 50 år) med en anstændig
konepotte og gerne en stjerne til farmand..

--
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-03-05 20:42

On Sun, 27 Mar 2005 21:23:37 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Man kan aldrig vide..

>--

Vil det sige, at du ikke skal med ud at køre?

BMW 3-serie, M-B 190 og Volvo V/S 40 er da kun bygget til pygmæer?

Det er ikke længe siden jeg var forsædepassager i en V40, og det var
en klaustrofobisk oplevelse

>--

>Njaeee .... det skal jeg da ikke udelukke.

>--

Godset skal jo transporteres.

>--

>Planen er da at trække sig tilbage (om en 40 til 50 år) med en anstændig
>konepotte og gerne en stjerne til farmand..

>--

Subaru er skam fine biler. *LOL*

En stjerne er vel en stjerne - eller???

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 27-03-05 21:58

KLIP

> Vil det sige, at du ikke skal med ud at køre?
>
> BMW 3-serie, M-B 190 og Volvo V/S 40 er da kun bygget til pygmæer?
>
> Det er ikke længe siden jeg var forsædepassager i en V40, og det var
> en klaustrofobisk oplevelse

Jeg har ikke prøvet den nye 3-serie, ellers har du helt ret..

> Godset skal jo transporteres.

Traileren holder vel ikke evigt..:)

> En stjerne er vel en stjerne - eller???

Det er vel som man tager det..

--
Bjørn J.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 27-03-05 21:38

> Der er vel ikke meget reklame som ikke har været anvendt før i en eller
> anden afart.

Jeg synes at Citroens reklame med den dansende C- "et-eller-andet" er en
sjov og anderledes reklame (Mazdas er forøvrigt også god).
Den er fri for germansk selvhøjtidelighed og selvforherligelse - min knægt
elsker den, han synes den ligner om een af hans Lego Bionicle figurer

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 27-03-05 23:33

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Set før på een eller anden måde, IMO ?
>

> Mvh...

Du tænker sikkert på denne
http://www.honda.no/models/multimedia/movies/dog.mpg

Med venlig hilsen Kim

Fra : Mogens

Dato : 28-03-05 07:22

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-03-05 22:30

> Har du læst JP idag?

Ja, da.

> - ikke så go' en test/kritik, IMO...

Nej - ikke overvældende - men heller ikke direkte negativ.

For det første mener jeg ikke, at tests er endegyldigt facitlister - og jeg
men som før sagt heller ikke, at jeg selv en væsentligt mindre kompetent end
mange af motorjournalisterne...så jeg glæder mig til selv at prøve den.

Det sjove er jo, at det ikke er længe siden, de roste den forrige Sonata til
skyerne - og den taler de jo grimt om her...men måske skal journalisten
undskyldes at han ikke ved bedre, da man ikke kan teste en bils performance
i sne..

(Sværere bliver det at undskylde, at han tror, at man kan dette..)

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 27-03-05 22:33

KLIP

> [...]
> jeg men som før sagt heller ikke, at jeg selv en væsentligt mindre
> kompetent end mange af motorjournalisterne...så jeg glæder mig til selv at

Jeg glæder mig også til at prøve den.

Er den gamle Sonat blevet rakket ned at dens ejere (og evt. flådeejere)..?

--
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 27-03-05 22:40

KLIP

> Jeg glæder mig også til at prøve den.
>
> Er den gamle Sonat blevet rakket ned at dens ejere (og evt. flådeejere)..?

Her en kvindes udsagn omkring den gamle. .... men hvad af forstand har de
også på biler:

http://www.womanmotorist.com/review/hyundai/af-hyundai-sonata-2k1-01.shtml

Når man lige scanner mændenes udsagn igennem, drejer det sig langt
overvejende om sammenligning af datidens motorstørrelser.

Det må man sig Hyundai har rådet temmelig meget bod på..

--
Bjørn J.