Salær til Autocom?
Fra : Jørn

Dato : 10-03-05 19:33

Hejsa

Kan Autocom kræve salær for en annulleret handel?

Jeg satte for noget tid siden min bil til salg på Autocom. Den opnåede ikke
mindsteprisen (gør de nogensinde det?) og jeg blev kontaktet af en af deres
salgskonsulenter. han overtalte mig til at sælge til en lavere pris.
Forhandleren som skulle købe bilen, ville dog presse prisen endnu længere
ned og fandt nogle mikroskopiske buler, som jeg ikke engang selv vidste var
der. jeg sagde selvfølgelig nej og kontaktede Autocom.
De annullerede handlen og det fik jeg bekræftet pr. email. Når jeg tjekker
status på min bil står der at den ikke blev solgt og status på mine handler
er at jeg ikke har foretaget nogle handler. Alligevel kræver de salær med
rykkergebyr. kan de det?
De reklamerer med at hvis ikke bilen bliver solgt skal man ikke betale salær
og man må vel konkludere at når handlen er annulleret så er bilen ikke
solgt - eller hvad?

På forhånd tak
Jørn

mvh
Jørn

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 10-03-05 20:28

<snip en masse>

Godt nok er varen en bil, men det er mere det juridiske du spørger om, og
der tror jeg du vil få bedre svar hos dk.videnskab.jura, de har forstand på
den slags.

Mvh

Emil

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-03-05 21:57

"Jørn" <haulundFJERNDETTE@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
salær
> og man må vel konkludere at når handlen er annulleret så er bilen ikke

Det er åbenbart normalt for dem, at de forsøger at sælge til under
mindstepris og har forbindelser til nogen som tilfældigvis vil købe.
Min datter havde for nylig en bil til salg hos dem.
Den opnåede ikke minimums pris. Hendes kæreste blev så kontaktet tlf., hvor
han fik oplyst, at der var en som ville købe den til 1000 kr. under
mindsteprisen. Da det ikke var hendes kæreste, som havde den til salg, kunne
han naturligvis ikke sige ja til dette tilbud, hvorfor han gjorde opmærksom
på, at de selv måtte tale med hende, men det kunne først lade sig gøre nogle
dage senere.
Senere samme dag fik hun så en sms med besked om, at bilen var solgt og de
takkede for handlen! Hun skrev så tilbage, at hun ikke havde solgt bilen,
idet den ikke havde opnået minimums prisen, og hun ville ikke sælge under.
Hun får så kontakt med en privat person, som var interesseret i at købe
den - og til en højere pris, end den havde stået til på Autocom.
Næste dag ringes hun så op af en forhandler, som af Autocom har fået at
vide, at han har købt bilen til under minimums prisen. Han får selvfølgelig
at vide, at hun absolut ikke har accepteret dette tilbud og ikke vil sælge
til den pris. Han bliver p..... sur og tilbyder så at give minimums prisen.
Men min datter var nu også blevet p.... sur over at blive beskyldt for alt
muligt, så hun gør ham opmærksom på, at hun nu under ingen omstændigheder
vil sælge sin bil gennem Autocom, idet hun absolut ikke kan acceptere at de
sælger hendes bil under minimums pris og uden hendes accept.
Dagen efter sælger hun den så privat til højere pris.
Dagen efter modtager hun så igen en mail fra Autocom, som takker for handlen
osv.
Herefter må hun så ringe til dem og ved hjælp af et meget dansk sprog gøre
opmærksom på, at de ikke skal takke for noget som helst, idet de ikke har
solgt hendes bil og heller aldrig vil komme til det. Pgl. hun taler med har
angiveligt ikke haft noget med ovenståene forløb at gøre og undskylder osv
og sørger for at sagen sluttes, men det er da en mærkelig opførsel, når de
selv gør meget ud af at fortælle hvor nemt det er. Enten solgt til minimums
pris eller derover med et salær til Autocom eller ikke solgt og man er ude
af forholdet uden salær osv.

Kurt

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 11-03-05 08:58

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse

<snip>
> [...]
minimums
> pris eller derover med et salær til Autocom eller ikke solgt og man er ude

Godt i fik det til at gå på plads.
Andre der har erfaring med Autocom, det kunne være lidt interesant at hør?

Personligt har jeg kun god erfaring med dem, men jeg har også kun brugt dem
en gang.
Jeg satte Vectra'en til salg med en vel høj minimumspris (eller rettere min
kærste fik den skøre ide), vi var egentlig ikke specielt interesseret i at
sælge på det tidspunkt da vi kun havde en bil, og ikke lige havde fundet
afløseren.
Den blev så budt op i 1.000,- under den ret høje mindste pris, da auktionen
sluttede ringede Autocom til mig og spurgte om jeg var interesseret i at
sælge, og jeg fortalte ham som det var, at prisen var god, men da vi ikke
lige havde fundet en ny bil endnu, ville jeg egentlig hellere vente.
Det var han meget inforstået med og siden har jeg da heller ikke hørt noget
fra dem.

Jeg tror altså du har været uheldig, men vil da gerne høre andres
erfaringer.

/Morten

Fra : Per Olsen

Dato : 11-03-05 16:45

"Morten Vinding Nielsen" skrev

> Andre der har erfaring med Autocom, det kunne være lidt interesant at hør?

Ja, det ser ud til at kunne blive intersant at se! (se svar længere
nede)

> Personligt har jeg kun god erfaring med dem, men jeg har også kun brugt
dem
> en gang.
<Snip>
> [...]
noget
> fra dem.
>
> Jeg tror altså du har været uheldig, men vil da gerne høre andres

Det lyder da ellers fulstændig som samme oplevelse Kurt's datter havde.
"Budt op til 1000 kr. under mindstepris og så forsøge at få handlen
gennemført alligevel"
Pe®=s1