Yes! Endelig "ny" BMW i garagen...endelig!
Fra : Christensen

Dato : 09-03-05 22:58

Hej Rødder!

Endelig fik jeg min nye brugte BMW....efter længere tids søgning og research
faldt valget på en 320d Touring model 2002 med den nye commonrail motor.
Bilen har 150 HK og 330 NM og den kører som en drøm!

Den er sort (dog ikke mit første valg) og jeg har fået eftermonteret en del
originalt BMW udstyr hos forhandleren. Den har kørt i Tyskland af
Anita-et-eller-andet og er i ekseptionel flot stand af en Touring at være
(ikke brugt som familiebil - det er tydeligt).

Mange tak til ENN, Mogens, **Lars og alle i andre der var en god støtte i
mit valg.

/ f christensen

PS: Hvis vejret holder, skal vi da liiige have et par billeder på nettet af
vidunderet...

Fra : Mogens

Dato : 09-03-05 23:00

On Wed, 9 Mar 2005 22:58:05 +0100, "Christensen" <ikke_nikke@nej.dk>
wrote:

> [...]
>(ikke brugt som familiebil - det er tydeligt).
>Mange tak til ENN, Mogens, **Lars og alle i andre der var en god støtte i

Selvtak og tillykke med vognen!

>PS: Hvis vejret holder, skal vi da liiige have et par billeder på nettet af
>vidunderet...

Yes - endelig da :)

Mvh Mogens

Fra : HKN

Dato : 09-03-05 23:11

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> research faldt valget på en 320d Touring model 2002 med den nye commonrail
> motor. Bilen har 150 HK og 330 NM og den kører som en drøm!

Hvad måtte du slippe, om man må spørge? Jeg går selv og lurer lidt på E36 i
325 TDS, men spørgsmålet er om jeg skal ofre det ekstra, for at få den nye
motor.....

Mvh
Henrik

Fra : Christensen

Dato : 10-03-05 07:11

> Hvad måtte du slippe, om man må spørge? Jeg går selv og lurer lidt på E36
> i 325 TDS, men spørgsmålet er om jeg skal ofre det ekstra, for at få den
> nye motor.....

Tja.....390k. Det er jo så en E46 med den nye motor som du selv siger.
Touring-modellerne kan fås helt ned til 330k, men så er der ikke meget grej
i dem og så er de lidt slidte indeni.

/ f c

Fra : JG

Dato : 10-03-05 10:01

On Thu, 10 Mar 2005 07:11:27 +0100, "Christensen" <ikke_nikke@nej.dk>
wrote:

>Tja.....390k. Det er jo så en E46 med den nye motor som du selv siger.
>Touring-modellerne kan fås helt ned til 330k, men så er der ikke meget grej
>i dem og så er de lidt slidte indeni.

Du er vel godt klar over det kun er 10K mindre end den nye 320'er og
60K mindre end 320D med den nye motor?

Fra : Thomas H.

Dato : 10-03-05 10:12

"JG" <virkerikke@mail.com> skrev i en meddelelse

> Du er vel godt klar over det kun er 10K mindre end den nye 320'er og
> 60K mindre end 320D med den nye motor?

Ja det undrede også mig, meeen jeg tror sgu hellere jeg ville have en
veludstyret E46 af de sidste modeller, end en garanteret børnesygdomsbefængt
helt ny 3'er.
Den kører ellers godt den nye, men E46 føles sgu ikke gammel synes jeg.

Fra : JG

Dato : 10-03-05 12:08

On Thu, 10 Mar 2005 10:11:56 +0100, "Thomas H."
<thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:

> [...]
>veludstyret E46 af de sidste modeller, end en garanteret børnesygdomsbefængt

ok, det ville jeg så ikke. Der er jo også kommet mere udstyr i den nye
udgave, bl.a. 2 zone klima, mv.

>Den kører ellers godt den nye, men E46 føles sgu ikke gammel synes jeg.

nej, ikke efter faceliftet, kom det i øvrigt ikke omkring 2002-2003?

Fra : Thomas H.

Dato : 10-03-05 12:21

> ok, det ville jeg så ikke. Der er jo også kommet mere udstyr i den nye
> udgave, bl.a. 2 zone klima, mv.

Muligt, men jeg ville bare ikke røre de første modeller, slet ikke jo mere
avanceret de bliver.

> nej, ikke efter faceliftet, kom det i øvrigt ikke omkring 2002-2003?

Jeg kan ikke huske det..

Fra : Christensen

Dato : 10-03-05 17:02

> nej, ikke efter faceliftet, kom det i øvrigt ikke omkring 2002-2003?

2001/2002

Min har det og den er fra 12/2001 - men en "2002-model".

/ f c

Fra : T. Hartung

Dato : 10-03-05 19:55

> [...]
> <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:
>

> ok, det ville jeg så ikke. Der er jo også kommet mere udstyr i den nye

Der er ikke som standard 2 zone klima i den nye BMW 3'er koster kr.
16.787,37. Metallak kr. 15.668,30 - sædevarme kr. 8.057,83 fartpilot kr.
5.595,88 - ønsker man sin nye 320d med dette udstyr koster den kr.
480.441,08 + lev. og så er der IKKE alu som standard. Fabrikstræk koster
desuden 19.025,77 men kan eftermonteres til kr. 6.000,00 hos BMW - og den
kører fantastisk !!

--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : NB

Dato : 10-03-05 20:08

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> wrote in message

> "JG" <virkerikke@mail.com> skrev i en meddelelse

> Der er ikke som standard 2 zone klima i den nye BMW 3'er koster kr.
> 16.787,37.

www.bmw.dk står der ellers at klima er std. se listen nedenunder

Standardudstyr

Det danske standardudstyr er blevet endnu rigere end i den hidtidige 3-serie
og på sikkerhedssiden er der, ud over nyeste generation af ABS og DSC
(Dynamic Stability Control), Run Flat-dæk, totrins bremselys, tågeforlygter,
Isofix-beslag samt opvarmelige sidespejle og sprinklerdyser. Blandt
komfortudstyret kan nævnes klimaanlæg, el-betjente sideruder for og bag,
læderbeklædt multifunktionsrat og Radio Professional med AUX-indgang samt en
aflægningspakke, der indeholder udklappelige kopholdere, aflægningsrum for
og bag, to 12V el-udtag samt net på forsæderyglæn.

>metallak kr. 15.668,30

Det skal nok passe

>- sædevarme kr. 8.057,83

Det er der heller ikke i den pågældende bil, eller det fremgår i hvertfald
ikke af billederne.

fartpilot kr. 5.595,88 -

Det samme med fartpilot

> ønsker man sin nye 320d med dette udstyr koster den kr.
> 480.441,08 + lev. og så er der IKKE alu som standard.

Ny tager vi også udgangspunkt i hvad man kan få til 400K som er grænsen.

Fra : T. Hartung

Dato : 10-03-05 21:04

"NB" <no@spam.com> skrev i en meddelelse

> på www.bmw.dk står der ellers at klima er std. se listen nedenunder
>
> Standardudstyr

Ja, smart ikke (mange køber ubeset) men BMW kalder deres aircon for
klimaanlæg (manuel indstilling) og deres klimaanlæg for klimaautomatik med
bl.a separat temp.regulering af højre og venstre side og til
bagsædepassagerne i midterkonsollen.

> Ny tager vi også udgangspunkt i hvad man kan få til 400K som er grænsen.

øhhh sådan læser jeg det ikke - men OK så er der ingen grund til at kikke på
den nye BMW 3'er for incl. levering er den røget over grænsen.

Fra : John

Dato : 10-03-05 21:50

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> klimaanlæg (manuel indstilling) og deres klimaanlæg for klimaautomatik med
> bl.a separat temp.regulering af højre og venstre side og til

ok, det har du fra?

> øhhh sådan læser jeg det ikke - men OK så er der ingen grund til at kikke
> på den nye BMW 3'er for incl. levering er den røget over grænsen.

hmm, der er vel ingen som betaler for leveringen idag, så jeg mener den
stadigvæk holder.
I øvrigt hopper du let og elegant over de andre ting, som man får med en en
E90 i forhold til E46.

Fra : T. Hartung

Dato : 11-03-05 15:02

"John" <virker@ikke.com> skrev i en meddelelse

> ok, det har du fra?

Du lyder præcis lige som min svigermor - stol aldrig på andre, særligt når
man selv ikke er tynget af faglig viden.

Må jeg gætte på du ikke har set de nye 3'er - eller end er i besiddelse af
deres specifikationer?

Hvis svaret er Ja - så må du afsted det er nemlig tilgængelig nu - sammen
med en prøvetur - hvis man får lov - som jeg gjorde - i en 320d - så kan du
overbevise dig selv og melde tilbage hertil.

> I øvrigt hopper du let og elegant over de andre ting, som man får med en
> en E90 i forhold til E46.

Jeg springer ikke over noget, gjorde bare klart at der ikke er 2 zone klima
som standard i en E90 -

men ok jeg kan da starte - så kan du jo slutte - og vi taler 320d

Man får: 4 el-ruder, run flat dæk (RPA), "tryk" starter/stop knap, DCT, 6
airbags, "stål fælge", tågelygter, 163 HK, 340 NM, opbevaringspakke, AUX-/In
tilslutning ...

og så er det dig :

Fra : Henrik B.

Dato : 11-03-05 09:09

"NB" <no@spam.com> skrev i en meddelelse

> Det skal nok passe

Total latterligt at det skal koste så meget!

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-03-05 09:10

Hejsa,

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> Total latterligt at det skal koste så meget!

Ja... 5.000 til BMW og 10.000 til skattefar...

** Lars

Fra : Henrik B.

Dato : 11-03-05 10:06

"Lars Knudsen" <lars@landligt.dk> skrev i en meddelelse

> Ja... 5.000 til BMW og 10.000 til skattefar...

Nå! Hvorfor koster det så "kun" - med afgift - 9.000,- for en Saab 9-3 og
7.000,- for en Toyota Avensis. BMW'en har sgu hverken mere eller bedre lak
på, end de andre nævnte.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-03-05 10:31

Hejsa,

> Nå! Hvorfor koster det så "kun" - med afgift - 9.000,- for en Saab 9-3 og
> 7.000,- for en Toyota Avensis. BMW'en har sgu hverken mere eller bedre lak
> på, end de andre nævnte.

Nåhja... Men nu har "ekstraudstyr" vist altid været dyrt til BMW. Hvorfor de
vælger at prissætte sådan, det kan jeg ikke svare dig på.

Så grunden til at de koster så meget mindre ter vel PRIMÆRT, at merprisen jo
lige bliver ganget med tre...

I Sverige koster metallak fx. 4.500 sek = 3.600 dkk til Toyotaen
Tilsvarnede 7.400 sek = 6.000 til bmw.

** Lars

Fra : Christensen

Dato : 10-03-05 16:58

> Du er vel godt klar over det kun er 10K mindre end den nye 320'er og
> 60K mindre end 320D med den nye motor?

Ja - ved det godt - men 400k var ABSOLUT smertegrænsen....og i en ny E90
skal jeg lægger i hvert fald 50-60 kilo oveni for at få samme udstyr....så
er vi over 500k og det holder bare _slet_ ikke.

Derudover er der ingen Touring E90 endnu - og da slet ikke til
intropris.....

/ fc

Fra : John

Dato : 10-03-05 19:14

> Ja - ved det godt - men 400k var ABSOLUT smertegrænsen....og i en ny E90
> skal jeg lægger i hvert fald 50-60 kilo oveni for at få samme udstyr....så
> er vi over 500k og det holder bare _slet_ ikke.

hmm, har kigget på billederne og medmindre bilen efterfølgende er proppet
med udstyr, kan jeg ikke se at din skulle have mere udstyr end en ny std.
320, så den med de 50-60K holder vist ikke helt.
Rent faktisk har den nye 3 serie bl.a. 4 elruder , 2 zoneklima mv. noget
som din ikke har.
Men det ændre da ikke på det faktum at det er en lækker bil du har fået.

> Derudover er der ingen Touring E90 endnu - og da slet ikke til
> intropris.....

Det har du ret i.

Fra : Christensen

Dato : 10-03-05 22:00

> [...]
> noget som din ikke har.
> Men det ændre da ikke på det faktum at det er en lækker bil du har fået.

2 zoneklima giver jeg ikke noget for - men jeg har da fået bl.a. fået
multirat og træk, og 17" Sternspeiche 44 fælge og 16" aluvinter....

men uanset bliver den nye E90 alt alt for dyr som Touring....

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-03-05 09:09

Hejsa,

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> wrote in message

> 2 zoneklima giver jeg ikke noget for -

Det virker faktisk - selv blev jeg lidt overrasket, men den kan uden
problemer holde flere graders forskel i højre/venstre side.

Apropros klima - så er det da utroligt så meget bedre det virker end det der
sad i min Xsara VTS, det var jo også automatisk - men der var tendens til at
blive ret koldt i bilen efter noget tid. Det her i bimmeren fungerer super
syntes jeg (lige bortset fra da udetermometeret var gået... der vekslede den
mellem polar og sauna i kabinen med 10-20 minutters intervaller.. Hehe).

** Lars

Fra : Christensen

Dato : 10-03-05 22:08

> Du er vel godt klar over det kun er 10K mindre end den nye 320'er og
> 60K mindre end 320D med den nye motor?

Den nye 320'er er også "kun" en 4-benet benziner...den med seks benzin ben
hedder vel 325i i disse tider...

Fra : John

Dato : 10-03-05 22:22

> Den nye 320'er er også "kun" en 4-benet benziner...den med seks benzin ben
> hedder vel 325i i disse tider...

huh, er du sikker???

Hvis det er tilfældet, så er der ikke noget at være i tvivl om.

Fra : Christensen

Dato : 10-03-05 22:30

> huh, er du sikker???
>
> Hvis det er tilfældet, så er der ikke noget at være i tvivl om.

Sikker....helt sikker. Både BMW og "Motor" og "Børsen" er i hvert fald
enige. 4 ben, 150 hk, 200 nm.

Fra : Thomas H.

Dato : 10-03-05 10:14

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Rødder!
>
> Endelig fik jeg min nye brugte BMW....

Heller brugt end aldrig, som BMW engang havde som slogan
Tillykke med den !!

Misundelig Ford-ejer
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Hans

Dato : 10-03-05 11:42

Tillykke! Har også en E46, som jeg købte brugt og det har kun kørt 33.000
km. Har sparet en hel del penge ved at købe den brugt!

Kør forsigtigt!!!

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-03-05 11:46

Hej!

Hans wrote:
> Tillykke! Har også en E46, som jeg købte brugt og det har kun kørt 33.000
> km. Har sparet en hel del penge ved at købe den brugt!

Ehh, Thomas har en Ford?!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Thomas H.

Dato : 10-03-05 12:19

> Ehh, Thomas har en Ford?!

Du kan sgu da også ødelægge alt, nu troede jeg lige selv på det

Fra : Lars Knudsen

Dato : 10-03-05 16:06

Heysa!

> [...]

> research faldt valget på en 320d Touring model 2002 med den nye commonrail
> motor. Bilen har 150 HK og 330 NM og den kører som en drøm!

Nam... Tillykke med den!!

> [...]
> Anita-et-eller-andet og er i ekseptionel flot stand af en Touring at være
> (ikke brugt som familiebil - det er tydeligt).

Nu ikke for at skræmme dig, men min 530'er var også kørt af en kvinde i
Tyskland...

> Mange tak til ENN, Mogens, **Lars og alle i andre der var en god støtte i
> mit valg.

Det var så lidt! Og rigtig god fornøjelse med den.... De laver altså dejlige
biler!

> PS: Hvis vejret holder, skal vi da liiige have et par billeder på nettet
> af vidunderet...

Ja!

** Lars

Fra : Christensen

Dato : 10-03-05 18:32

> PS: Hvis vejret holder, skal vi da liiige have et par billeder på nettet
> af vidunderet...

Så er der lune billeder klar til dem der kunne have interesse i det (hvem?)

/ f christensen

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 10-03-05 18:44

> Så er der lune billeder klar til dem der kunne have interesse i det
> (hvem?)
>
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=28000

Damn, den er køn. tillykke med den !

ivan, århus

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-03-05 18:50

> Så er der lune billeder klar til dem der kunne have interesse i det
> (hvem?)
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=28000

KANON-lækker bil....

Tillykke med den.

Du skriver: "150 HK og 330 NM i standard trim" - den er måske ikke i
"standardtrim" i øjeblikket..?

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 10-03-05 18:53

KLIP

> KANON-lækker bil....

Der er en stor plet på kølerhjælmen.....

> Tillykke med den.

Siger jeg også.

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Øøøhhh, med hensyn til pletten på kølerhjælmen, så var det bare mig, der var
kommet for tæt på skærmen under studeringen ..... min næse var skyld i
pletten ...

--
Bjørn J.

Fra : Christensen

Dato : 10-03-05 22:03

> Du skriver: "150 HK og 330 NM i standard trim" - den er måske ikke i
> "standardtrim" i øjeblikket..?

jow...det var bare et forsøg på at lyde smart (klaphat)...har nemlig
set på boksen hos Landberg...uha...var det ikke 172 hk der stod?

Tovligt.....

Fra : Thomas

Dato : 10-03-05 18:49

> Så er der lune billeder klar til dem der kunne have interesse i det
> (hvem?)
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=28000

Tillykke - den er meget flot! Farven er rigtig god!

--
Thomas Krath

Fra : Deaster

Dato : 10-03-05 19:11

Christensen wrote:

> Så er der lune billeder klar til dem der kunne have interesse i det
> (hvem?)
>
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=28000
>
> / f christensen

Damn, den er godt nok lækker, specielt interiøret er enormt flot og
stilrent.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : Henrik B.

Dato : 11-03-05 09:12

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> Damn, den er godt nok lækker, specielt interiøret er enormt flot og
> stilrent.

Ja, og en dejlig kasetteradio.... *lol*

Du må op på loftet og finde de gamle bånd frem.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Deaster

Dato : 11-03-05 10:28

Henrik B. wrote:
> "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, og en dejlig kasetteradio.... *lol*

Muligt der ligger en cd boks i bagagerummet.

> Du må op på loftet og finde de gamle bånd frem.

Hvorfor det, min bil har da cd afspiller ?

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Ole Hansen

Dato : 11-03-05 12:52

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> writes:

> Så er der lune billeder klar til dem der kunne have interesse i det (hvem?)
>
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=28000

Føj, hvor er den grim.. At du dog kan holde ud at se på den og køre i
den. Nej, aflever den til mig, så skal jeg nok få den skaffet af vejen
for dig :)

--
Ole Hansen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-03-05 09:04

Heysa,

> [...]

> research faldt valget på en 320d Touring model 2002 med den nye commonrail
> motor. Bilen har 150 HK og 330 NM og den kører som en drøm!

Hehe.. Tillykke med den!!

> Den er sort (dog ikke mit første valg) og jeg har fået eftermonteret en
> del originalt BMW udstyr hos forhandleren. Den har kørt i Tyskland af
> Anita-et-eller-andet og er i ekseptionel flot stand af en Touring at være

Nu vil jeg ikke gøre dig nervøs igen, vel.. Men min 530d'er var faktisk også
kørt af en kvinde

> Mange tak til ENN, Mogens, **Lars og alle i andre der var en god støtte i
> mit valg.

Selv tak Og så venter vi på at se lidt billeder af den...

** Lars

Fra : ENN

Dato : 12-03-05 09:25

Tillykke med den - den bliver du glad for - har den navigation?

Fra : Christensen

Dato : 12-03-05 16:13

"ENN" <AAb@nomail.com> wrote in message
> Tillykke med den - den bliver du glad for - har den navigation?

nope - dog ikke. Jeg ville nu også hellere have haft læderstue m.
el-sportssæder hvis jeg skulle vælge noget rigtigt dyrt ekstra....men det
skal jeg nu heller ikke

/f c

PS: jeg *ER* allerede glad for den....